|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] silnik pracuje na 5 garów, świece żarowe?
Legwan1989 - Nie Maj 26, 2013 10:59 Temat postu: [R75] silnik pracuje na 5 garów, świece żarowe? Dziś wracając z miasta odczułem znaczący spadek mocy auta a dokładniej jadąc na piątym biegu mając około 1,5 tys obrotów po próbie przyspieszenia i wciśnięciu pedału gazu auto zbierało się bardzo wolno przy tym lekko szarpiąc, Zwykle przy dłuższej prostej auto spokojnie rozpędza się do 160 i "chce" więcej nawet bez redukcji a teraz nawet redukując do czwórki dobiłem ledwo do 150 km/h.
Szybko zauważyłem ze cos niedobrego sie dzieje z autem i juz na bocznej drodze do mojego domu przegoniłem auto na każdym biegu na wyzszych obrotach. Ogolnie auto nie ma takiego przyspieszenia i miedzy 4-5 tys obrotów czuc szarpniecie. Przełaczajac z LPG na benzyne idzie normalnie, przyspieszenie wraca do normy. Dodatkowo juz pod domem sprawdzałęm jak nakrecaja sie obroty na biegu jałowym. Na benzynie wchodza płynnie i szybko. Na LPG zas tak jakby to nazwac , wchodzi na oborty normalnie ale z jakaniem, z małymi drganiami. Czuć roznice miedzy jednym a drugim paliwem.
Moja pierwsza myśl to świece, od momentu zakupu auta nie wymieniałem ich, także po załozeniu instalacji gazowej (marzec 2012)
Czym to moze być spowodowane?
radi - Nie Maj 26, 2013 11:33
Sprawdź parownik albo lepiej niema co przy nim grzebać samemu. Jedź do gazownika może trzeba go sprawdzić albo podregulować. Gaz tankujesz w jednym miejscu czy na różnych stacjach może lipny gaz. Świece możesz wykręcić i delikatnie drobnym papierem ściernym elektrody masową i środkową przeczyścić ale nie szczotką drucianą.
Legwan1989 - Nie Maj 26, 2013 21:17
wykrecałem 3 świece znajdujące się z przodu nie są zasyfione w porównaniu do poprzdniego auta które miałem (rowiez benzyna z gazem), co do stacji tankuje na jednej mniejszej ale sprawdzonej stacji lub na orlenie (ostatnie tankowanie włąsnie na tej stacji)
[ Dodano: Nie Maj 26, 2013 21:12 ]
Mała aktualizacja, silnik juz chodzi na 5 garów. Auto strasznie słabe, miałem problemy z wyprzedzeniem przepuszczającego mnie Twingo jadącym poboczem
Teraz juz samochód pracuje jak syrenka czy jakis trabant, czyli po prostu pierdzi sobie przy dodaniu gazu. Własciwe juz nie ma róznicy czy LPG czy benzyna.
Tak oto pracuje silnik:
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
[ Dodano: Nie Maj 26, 2013 22:17 ]
Jak mogę zdiagnozować czy na pewno to padła świeca ? Co jeszcze wchodzi w grę ? Kable wysokiego napięcia , któraś cewka ? Co jeszcze ?
Sabz - Nie Maj 26, 2013 21:25
Legwan1989 napisał/a: | Jak mogę zdiagnozować czy na pewno to padła świeca ? Co jeszcze wchodzi w grę ? Kable wysokiego napięcia , któraś cewka ? Co jeszcze ? |
Wykręcasz świece i sprawdzasz czy silnik ma jakieś zmiany. Później wkręcasz i wykręcasz następną. Ew. możesz jeszcze przyłożyć świeczkę do jakiejś masy i sprawdzić jak prąd ją kopie.
Legwan1989 - Nie Maj 26, 2013 21:27
Przyjmując ze jest walnięta któraś świeca i odpinając kolejną to silnik bedzie miał jeszcze siłę by zapalić ?
Sabz - Nie Maj 26, 2013 21:33
Pamiętam jak w Golfie 3 to robiłem. Odpalał jakoś. Z drugiej strony ktoś kiedyś tutaj na forum pisał, że można bez problemu odpinać kable wysokiego napięcia podczas pracy silnika. Wtedy na pewno zauważysz różnicę.
PS: A właśnie. Po co się bawić w wykręcanie świec, skoro można kable odpinać Jak silnik zacznie inaczej pracować, to podepnij ten kabel i odepnij drugi.
Legwan1989 - Nie Maj 26, 2013 21:47
I tak jutro zrobię , na początek chociaż sprawdzę te trzy świece i kable znajdujące się z przodu. Problem będzie z dojściem do reszty.
Aragorn - Nie Maj 26, 2013 21:48
Legwan1989 napisał/a: | Przyjmując ze jest walnięta któraś świeca i odpinając kolejną to silnik bedzie miał jeszcze siłę by zapalić ? |
nie trzeba wyjmować świec ...po prostu uruchamiasz silnik i zdejmujesz cewki ze świec i słuchasz czy jest reakcja, jak trafisz na uwaloną świecę to po zdjęciu cewki nie powinno być reakcji w obrotach skoro i tak nie pali na ten cylinder ...tylko ostrożnie bo iskra może skoczyć a parę volt tam jest
...a jak już znajdziesz który cylinder nie pracuje to sprawdź nie tylko świecę ale i cewkę może być padnięta ...najlepiej przełóż na inny cylinder i zobacz czy będzie reakcja
Legwan1989 - Nie Maj 26, 2013 21:53
Aragorn napisał/a: | nie trzeba wyjmować świec |
no juz własnie wiem ze świecy nie trzeba wyciągać. A swoją drogą macie jakis sposob na samo wyjecie swiecy ? jakiś specjalny klucz ? Moim kluczem mogę jedynie je odkrecić a dalej musze kombinować jakoś srubokretem i szczypcami by ja wysunąć
Sabz - Nie Maj 26, 2013 22:00
Będzie potrzebny długi klucz z nasadką? chyba coś takiego:
Z tego co czytałem to w V6 będzie pasować klucz 16?
A czasami świece nie powinny mieć odpowiedniego docisku? Ktoś mi kiedyś mówił, że jak wymienia się świece, to najlepiej mieć jakiś automatyczny klucz mierzący docisk.
Legwan1989 - Nie Maj 26, 2013 22:02
O tym docisku to niech wypowiedzą się fachowcy, ja tymczasem będę musiał sobie poradzić bez takiego klucza
Sabz - Nie Maj 26, 2013 22:03
Takie rzeczy nawet na orlenie widziałem
Legwan1989 - Nie Maj 26, 2013 22:06
To juz wiem gdzie jutro zajrzę
[ Dodano: Nie Maj 26, 2013 23:06 ]
A jak z dojściem do świec za kolektorem ? Czytałem ze można odkręcić kawałek osłonki czy coś w ściance za kolektorem. Po wyjęciu tego bedzie wystarczająco duzo miejsca ?
rafalmis1 - Nie Maj 26, 2013 22:12
Jak nie masz klucza do świec to worek załóżna klucz i zzłapie świece
[ Dodano: Nie Maj 26, 2013 23:12 ]
Tak będzie bardzo dużo miejsca. Ja uważamze cewka a nie swieca poszła
Legwan1989 - Nie Maj 26, 2013 22:22
Dzięki za wszelką pomoc i informacje. Jutro po pracy wezmę się za sprawdzanie a pod wieczór dam znać co mi tam wyskoczyło
SlawekG - Pon Maj 27, 2013 06:57
Zamiast wykręcać świece - wypinaj wtyczki od cewek zapłonowych. Tak zdiagnozujesz padniętą cewkę lub świecę a i nie będzie możliwości "pociągnięcia" iskry za wyjmowaną cewką Prościej i szybciej .
Legwan1989 - Pon Maj 27, 2013 19:42
Usterka odnaleziona - uszkodzony kabel wysokiego napięcia na trzecim cylindrze.
Trzeba wymieniać komplet kabli czy można pojedynczo? Chwilowo wrzuciłem do siebie kabel z BMW brata, pasował i chodzi normalnie na 6 cylindrów:)
Sabz - Pon Maj 27, 2013 19:44
Jak wymieniasz to najlepiej komplet. Nie jest to majątek.
Legwan1989 - Pon Maj 27, 2013 19:47
A jak jest z resztą cylindrów, bo sprawdziłęm tylko przód 1, 3 i 5 cylinder. Z Tyłu też są kable ? Czytałem gdzieś w wczoraj na naszym forum że kable wysokiego napięcia są tylk oz przodu a tył jakoś połączony z cewkami. Więc jak jest ?
Sabz - Pon Maj 27, 2013 19:50
Allegro mówi, że 3
Legwan1989 - Pon Maj 27, 2013 20:04
tez włąsnie przeglądam te na allegro , które najlepiej brać ?
[ Dodano: Pon Maj 27, 2013 21:04 ]
http://allegro.pl/przewod...3229423868.html
http://allegro.pl/mg-zt-r...3228043606.html
te drugie facet sprzedaje jako nowe
co sądzicie ?
Sabz - Pon Maj 27, 2013 20:15
Kij wie jakiej to firmy. Tak na prawdę nie udowodnisz mu, ile one były używane.
Takie rzeczy to brałbym tylko ze sklepu. NGK - myślę że najlepszy wybór
Legwan1989 - Pon Maj 27, 2013 21:07
Z tego co widzę to oryginalne, firmy Bremi, takie jak są u mnie. No ale najpierw jutro zobacze u siebie w mieście, moze bede miał na miejscu w podobnych cenach
soviet100 - Pon Maj 27, 2013 21:29
Kup do malucha za 12zł 2 kable dosyć długie są i nie ma problemów bo kombinujesz jak koń pod górkę
rafalmis1 - Pon Maj 27, 2013 21:33
soviet100, to jest forum i ma prawo swój przepływ myśli przelać na stronki w sieci
Ale faktycznie kup nowe NGK i ciesz się nimi dłużej niż samochodem
Z tyły nie ma kabli, tylko cewki i świece
Legwan1989 - Sob Cze 01, 2013 17:28
soviet100, i co kłamiesz skoro są za 15 zł ! No ale Ty możesz masz taniej...
http://allegro.pl/przewod...3212865157.html
rafalmis1, i tak właśnie zrobię, jeśli nie bede miał od ręki w Słupsku to zamówię na allegro
[ Dodano: Sob Cze 01, 2013 18:28 ]
Jaka jest kolejność podłączenia cewek w przednim rzędzie cylindrów?
U mnie było (licząc cewki od lewej):
1 cylinder - 2 cewka
3 cylinder - 1 cewka
5 cylinder - 3 cewka
Czy pierwszy cylinder nie powinien byc na pierwszej cewce a 3 na drugiej ?
|
|