Zobacz temat - [R75] silnik pracuje na 5 garów, świece żarowe?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] silnik pracuje na 5 garów, świece żarowe?

Legwan1989 - Nie Maj 26, 2013 10:59
Temat postu: [R75] silnik pracuje na 5 garów, świece żarowe?
Dziś wracając z miasta odczułem znaczący spadek mocy auta a dokładniej jadąc na piątym biegu mając około 1,5 tys obrotów po próbie przyspieszenia i wciśnięciu pedału gazu auto zbierało się bardzo wolno przy tym lekko szarpiąc, Zwykle przy dłuższej prostej auto spokojnie rozpędza się do 160 i "chce" więcej nawet bez redukcji a teraz nawet redukując do czwórki dobiłem ledwo do 150 km/h.
Szybko zauważyłem ze cos niedobrego sie dzieje z autem i juz na bocznej drodze do mojego domu przegoniłem auto na każdym biegu na wyzszych obrotach. Ogolnie auto nie ma takiego przyspieszenia i miedzy 4-5 tys obrotów czuc szarpniecie. Przełaczajac z LPG na benzyne idzie normalnie, przyspieszenie wraca do normy. Dodatkowo juz pod domem sprawdzałęm jak nakrecaja sie obroty na biegu jałowym. Na benzynie wchodza płynnie i szybko. Na LPG zas tak jakby to nazwac , wchodzi na oborty normalnie ale z jakaniem, z małymi drganiami. Czuć roznice miedzy jednym a drugim paliwem.

Moja pierwsza myśl to świece, od momentu zakupu auta nie wymieniałem ich, także po załozeniu instalacji gazowej (marzec 2012)

Czym to moze być spowodowane?

radi - Nie Maj 26, 2013 11:33

Sprawdź parownik albo lepiej niema co przy nim grzebać samemu. Jedź do gazownika może trzeba go sprawdzić albo podregulować. Gaz tankujesz w jednym miejscu czy na różnych stacjach może lipny gaz. Świece możesz wykręcić i delikatnie drobnym papierem ściernym elektrody masową i środkową przeczyścić ale nie szczotką drucianą.
Legwan1989 - Nie Maj 26, 2013 21:17

wykrecałem 3 świece znajdujące się z przodu nie są zasyfione w porównaniu do poprzdniego auta które miałem (rowiez benzyna z gazem), co do stacji tankuje na jednej mniejszej ale sprawdzonej stacji lub na orlenie (ostatnie tankowanie włąsnie na tej stacji)

[ Dodano: Nie Maj 26, 2013 21:12 ]
Mała aktualizacja, silnik juz chodzi na 5 garów. Auto strasznie słabe, miałem problemy z wyprzedzeniem przepuszczającego mnie Twingo jadącym poboczem :evil:

Teraz juz samochód pracuje jak syrenka czy jakis trabant, czyli po prostu pierdzi sobie przy dodaniu gazu. Własciwe juz nie ma róznicy czy LPG czy benzyna.

Tak oto pracuje silnik:
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be

[ Dodano: Nie Maj 26, 2013 22:17 ]
Jak mogę zdiagnozować czy na pewno to padła świeca ? Co jeszcze wchodzi w grę ? Kable wysokiego napięcia , któraś cewka ? Co jeszcze ?

Sabz - Nie Maj 26, 2013 21:25

Legwan1989 napisał/a:
Jak mogę zdiagnozować czy na pewno to padła świeca ? Co jeszcze wchodzi w grę ? Kable wysokiego napięcia , któraś cewka ? Co jeszcze ?

Wykręcasz świece i sprawdzasz czy silnik ma jakieś zmiany. Później wkręcasz i wykręcasz następną. Ew. możesz jeszcze przyłożyć świeczkę do jakiejś masy i sprawdzić jak prąd ją kopie.

Legwan1989 - Nie Maj 26, 2013 21:27

Przyjmując ze jest walnięta któraś świeca i odpinając kolejną to silnik bedzie miał jeszcze siłę by zapalić ?
Sabz - Nie Maj 26, 2013 21:33

Pamiętam jak w Golfie 3 to robiłem. Odpalał jakoś. Z drugiej strony ktoś kiedyś tutaj na forum pisał, że można bez problemu odpinać kable wysokiego napięcia podczas pracy silnika. Wtedy na pewno zauważysz różnicę.

PS: A właśnie. Po co się bawić w wykręcanie świec, skoro można kable odpinać :D Jak silnik zacznie inaczej pracować, to podepnij ten kabel i odepnij drugi.

Legwan1989 - Nie Maj 26, 2013 21:47

I tak jutro zrobię , na początek chociaż sprawdzę te trzy świece i kable znajdujące się z przodu. Problem będzie z dojściem do reszty.
Aragorn - Nie Maj 26, 2013 21:48

Legwan1989 napisał/a:
Przyjmując ze jest walnięta któraś świeca i odpinając kolejną to silnik bedzie miał jeszcze siłę by zapalić ?


nie trzeba wyjmować świec ...po prostu uruchamiasz silnik i zdejmujesz cewki ze świec i słuchasz czy jest reakcja, jak trafisz na uwaloną świecę to po zdjęciu cewki nie powinno być reakcji w obrotach skoro i tak nie pali na ten cylinder ...tylko ostrożnie bo iskra może skoczyć a parę volt tam jest :-)

...a jak już znajdziesz który cylinder nie pracuje to sprawdź nie tylko świecę ale i cewkę może być padnięta ...najlepiej przełóż na inny cylinder i zobacz czy będzie reakcja

Legwan1989 - Nie Maj 26, 2013 21:53

Aragorn napisał/a:
nie trzeba wyjmować świec

no juz własnie wiem ze świecy nie trzeba wyciągać. A swoją drogą macie jakis sposob na samo wyjecie swiecy ? jakiś specjalny klucz ? Moim kluczem mogę jedynie je odkrecić a dalej musze kombinować jakoś srubokretem i szczypcami by ja wysunąć

Sabz - Nie Maj 26, 2013 22:00

Będzie potrzebny długi klucz z nasadką? :neutral: chyba coś takiego:

Z tego co czytałem to w V6 będzie pasować klucz 16?
A czasami świece nie powinny mieć odpowiedniego docisku? Ktoś mi kiedyś mówił, że jak wymienia się świece, to najlepiej mieć jakiś automatyczny klucz mierzący docisk.

Legwan1989 - Nie Maj 26, 2013 22:02

O tym docisku to niech wypowiedzą się fachowcy, ja tymczasem będę musiał sobie poradzić bez takiego klucza :P
Sabz - Nie Maj 26, 2013 22:03

Takie rzeczy nawet na orlenie widziałem ;]
Legwan1989 - Nie Maj 26, 2013 22:06

To juz wiem gdzie jutro zajrzę :D

[ Dodano: Nie Maj 26, 2013 23:06 ]
A jak z dojściem do świec za kolektorem ? Czytałem ze można odkręcić kawałek osłonki czy coś w ściance za kolektorem. Po wyjęciu tego bedzie wystarczająco duzo miejsca ?

rafalmis1 - Nie Maj 26, 2013 22:12

Jak nie masz klucza do świec to worek załóżna klucz i zzłapie świece

[ Dodano: Nie Maj 26, 2013 23:12 ]
Tak będzie bardzo dużo miejsca. Ja uważamze cewka a nie swieca poszła

Legwan1989 - Nie Maj 26, 2013 22:22

Dzięki za wszelką pomoc i informacje. Jutro po pracy wezmę się za sprawdzanie a pod wieczór dam znać co mi tam wyskoczyło ;)
SlawekG - Pon Maj 27, 2013 06:57

Zamiast wykręcać świece - wypinaj wtyczki od cewek zapłonowych. Tak zdiagnozujesz padniętą cewkę lub świecę a i nie będzie możliwości "pociągnięcia" iskry za wyjmowaną cewką :-) Prościej i szybciej .
Legwan1989 - Pon Maj 27, 2013 19:42

Usterka odnaleziona - uszkodzony kabel wysokiego napięcia na trzecim cylindrze.
Trzeba wymieniać komplet kabli czy można pojedynczo? Chwilowo wrzuciłem do siebie kabel z BMW brata, pasował i chodzi normalnie na 6 cylindrów:)

Sabz - Pon Maj 27, 2013 19:44

Jak wymieniasz to najlepiej komplet. Nie jest to majątek.
Legwan1989 - Pon Maj 27, 2013 19:47

A jak jest z resztą cylindrów, bo sprawdziłęm tylko przód 1, 3 i 5 cylinder. Z Tyłu też są kable ? Czytałem gdzieś w wczoraj na naszym forum że kable wysokiego napięcia są tylk oz przodu a tył jakoś połączony z cewkami. Więc jak jest ?
Sabz - Pon Maj 27, 2013 19:50

Allegro mówi, że 3 ;]
Legwan1989 - Pon Maj 27, 2013 20:04

tez włąsnie przeglądam te na allegro , które najlepiej brać ?

[ Dodano: Pon Maj 27, 2013 21:04 ]
http://allegro.pl/przewod...3229423868.html

http://allegro.pl/mg-zt-r...3228043606.html

te drugie facet sprzedaje jako nowe
co sądzicie ?

Sabz - Pon Maj 27, 2013 20:15

Kij wie jakiej to firmy. Tak na prawdę nie udowodnisz mu, ile one były używane.
Takie rzeczy to brałbym tylko ze sklepu. NGK - myślę że najlepszy wybór

Legwan1989 - Pon Maj 27, 2013 21:07

Z tego co widzę to oryginalne, firmy Bremi, takie jak są u mnie. No ale najpierw jutro zobacze u siebie w mieście, moze bede miał na miejscu w podobnych cenach
soviet100 - Pon Maj 27, 2013 21:29

Kup do malucha za 12zł 2 kable dosyć długie są i nie ma problemów bo kombinujesz jak koń pod górkę
rafalmis1 - Pon Maj 27, 2013 21:33

soviet100, to jest forum i ma prawo swój przepływ myśli przelać na stronki w sieci :mrgreen:
Ale faktycznie kup nowe NGK i ciesz się nimi dłużej niż samochodem :mrgreen:
Z tyły nie ma kabli, tylko cewki i świece

Legwan1989 - Sob Cze 01, 2013 17:28

soviet100, i co kłamiesz skoro są za 15 zł ! No ale Ty możesz masz taniej...
http://allegro.pl/przewod...3212865157.html

rafalmis1, i tak właśnie zrobię, jeśli nie bede miał od ręki w Słupsku to zamówię na allegro

[ Dodano: Sob Cze 01, 2013 18:28 ]
Jaka jest kolejność podłączenia cewek w przednim rzędzie cylindrów?
U mnie było (licząc cewki od lewej):
1 cylinder - 2 cewka
3 cylinder - 1 cewka
5 cylinder - 3 cewka

Czy pierwszy cylinder nie powinien byc na pierwszej cewce a 3 na drugiej ?