Zobacz temat - [R75] zapowietrzone sprzęgło
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] zapowietrzone sprzęgło

dario040 - Pon Maj 27, 2013 20:36
Temat postu: [R75] zapowietrzone sprzęgło
Witam!,mam problem z prawdopodobnie zapowietrzonym sprzęgłem(pedał wchodzi do podłogi bez oporu i nie odbija),ale niepokoi mnie jedna rzecz:przy odpowietrzaniu ,tam gdzie jest przewód do odpowietrzania ,jest jedna śruba na klucz 13,a odpowietrznik na 8,tylko zastanawia mnie jedna rzecz:czy ta śruba na klucz13 nie powinna być na stałe z przewodem do odpowietrzania? ,bo u mnie sie obraca na przewodzie i nie mogę za chiny odpowietrzyć
Przy odpowietrzaniu postępuję tak jak w opisywanych sytuacjach,pompkę mam zaadoptowaną od BMW ze zbiorniczkiem pod maską
Co za cholera pedał sprzęgła kompletnie lużny i zero biegów
Ja już nie wiem ,proszę o pomoc!!!!!

rafalmis1 - Pon Maj 27, 2013 21:29

13 trzymasz, a 8-ką kręcisz (odkrecasz/zakrecasz)
dario040 - Pon Maj 27, 2013 21:56
Temat postu: [R75] zapowietrzone sprzęgło
No wiem!!!!tylko ustrojstwa nie idzie odpowietrzyć i myślę....czy tam gdzie trzymam kluczem 13 nie powinno być na stałe z przewodem odpowietrzającym,czy ma się na nim obracać ?? ???
być może poprzez luz ...w tym miejscu się zapowietrza!?

Rowan - Pon Maj 27, 2013 22:18

dario040, ale dopiero założyłes ta pompkę, czy jeździłeś na niej już?
dario040 - Wto Maj 28, 2013 09:41
Temat postu: [R75] zapowietrzone sprzęgło
Rowan, jeżdzę na niej ok.trzech lat,do tej pory wszystko było ok

Może ktoś sprawdzi u siebie ,czy ta śruba 13 ma obracać się na przewodzie odpowietrzającym?

rafalmis1 - Wto Maj 28, 2013 10:01

Ja mam automat, ale kolegę tydzień temu odpowiedziałem i ssię 13 kreci
Pieta - Wto Maj 28, 2013 10:08

dario040 napisał/a:
czy ta śruba 13 ma obracać się na przewodzie odpowietrzającym?


Może się obracać ale nie wolno tego robić bo roszczelnisz układ i bedziesz miał poważny problem.
Na nowym wysprzęgliku również obrócisz bez problemów tą nakrętkę na przewodzie.

borsuk88 - Wto Maj 28, 2013 15:35

dokładnie u mnie ktoś kręcił tą śrubą i właśnie stoji moja 75 w warsztacie i wymieniają wysprzęglik bo po naciśniećiu sprzęgła płyn uciekał przez tą ruchomą śrubę na odpowietrzniku a zaczęlo sie całkiem jak u ciebie coraz niżej sprzęgło brało aż w końcu pedał przestał odbijać no i skonczyłem w warszczacie i szczuplejszy o tysiąc złotych
dario040 - Wto Maj 28, 2013 15:40

borsuk88 napisał/a:
dokładnie u mnie ktoś kręcił tą śrubą i właśnie stoji moja 75 w warsztacie i wymieniają wysprzęglik bo po naciśniećiu sprzęgła płyn uciekał przez tą ruchomą śrubę na odpowietrzniku a zaczęlo sie całkiem jak u ciebie coraz niżej sprzęgło brało aż w końcu pedał przestał odbijać no i skonczyłem w warszczacie i szczuplejszy o tysiąc złotych

ŁOOO!Matko!!!! tysiąc pln?!?! przecież wysprzęglik na allegro z FRELKA to 250pln,więc 700 stów za robotę???,czy kupowałeś oryginał z R75???

Rowan - Wto Maj 28, 2013 17:33

dario040, nie kupuj tych po 250 bo to szit gorszy niż oryginał...
dario040 - Wto Maj 28, 2013 18:19
Temat postu: [R75] zapowietrzone sprzęgło
Rowan napisał/a:
dario040, nie kupuj tych po 250 bo to szit gorszy niż oryginał...

Są jeszcze po 380pln...w\g Ciebie lepsze?,czym się różnią?
Znalazlem jeszcze z LUK za389pln,
Te za 230-250 to Britpart,350-380 AP,no i jak pisałem LUK 389PLN
Valeo za drogie chyba 600.. :roll: ..sorki!1000pln w komplecie ze sprzęgłem...tylko po jakiego grzyba mi sprzęgło


[ Dodano: Wto Maj 28, 2013 19:19 ]
Jeszcze jedna sprawa...tak do końca to skąd mogę mieć pewność,że poszedł wysprzęglik a nie pompka??? :roll:

Vickers - Wto Maj 28, 2013 19:30

dario040 napisał/a:
Jeszcze jedna sprawa...tak do końca to skąd mogę mieć pewność,że poszedł wysprzęglik a nie pompka???


A zajrzyj pod spód na łączenie skrzyni z silnikiem, tam masz dwa otwory, jeśli cieknie z nich płyn to wysprzęglik.
U mnie to widać bardzo wyraźnie.
Choć wymieniłem i pompkę bo w oryginalnej ten szitowy plastikowy tłok przepuszczał. I chyba korpus też był wytarty.

Rowan - Wto Maj 28, 2013 19:36

dario040, są tylko Britpart i AP :) A reszta to AP pakowane w inne opakowania LUK-a i innych firm :) AP są wytrzymalsze od Britparta, choć i AP są gów*iane w porównaniu do wysprzęglików w innych samochodach...
Vickers - Wto Maj 28, 2013 19:47

Ja mam teraz założone LUKa a kupiłem AP.
Nie wiem ile chodził ten LUK ale fakt faktem że cieknie niesamowicie.
I nawet po płukaniu nie było dużo syfu, płyn prawie czysty.
Myślę że padnięta pompka go załatwiła bo wcześniej się tak nie lało.

Rowan napisał/a:
choć i AP są gów*iane w porównaniu do wysprzęglików w innych samochodach...


Że też jeszcze nikt na to lekarstwa nie wymyślił i nie skonstruował zamiennika który nie będzie padał...

borsuk88 - Sro Maj 29, 2013 16:54

wysprzęglik kupowałem w sklepie bo nie byłem pewien tych z allegro - nie mówie że są złe ale wolałem kupić w sklepie - luk na allegro ok 400zł a w sklepie od 900zł ja wziąłem za 600zł sascha jak sie nie mylę a rezta robocizna mam nadzieje że pomka jeszcze p0ochodzi trochę nie cieknie narazie więc mam nadzije że trochę pchodzi jeszcze
typek1983 - Pią Maj 31, 2013 16:16
Temat postu: u mnie też się kręci
Ja też walczę ze sprzęgłem bo mi pedał został w podłodze. Przy uzupełnianiu płynu zauważyłem że na tym wężyku z wyprzęgnika ta większa nakrętka nr. 13 się kręci. Czy to normalne czy wyprzęgnik też do wymiany?
Vickers - Pią Maj 31, 2013 17:09

typek1983 napisał/a:
ta większa nakrętka nr. 13 się kręci.


U mnie też się kręci i u innych też także to normalne.
Tzn. nie kręciłem nią na siłę ale luz prawo/lewo ma i stamtąd nie cieknie.
Zobacz czy Ci od spodu po skrzyni płyn się nie leje.
Odpowietrz i próbuj jeździć kontrolując poziom w zbiorniczku pompki.
Ja już tak ze 2k km stuknąłem ale denerwujące jest to ciągłe dolewanie płynu i może jutro się w końcu za to wezmę i wymienię to cholerstwo.
Na jakiś czas powinno być z głowy, ciekawe tylko na ile...

typek1983 - Pią Maj 31, 2013 17:30

Vickers napisał/a:
typek1983 napisał/a:
ta większa nakrętka nr. 13 się kręci.


Zobacz czy Ci od spodu po skrzyni płyn się nie leje.

Dzięki za info. Od spodu - czyli bez kanału/podnośnika nie sprawdzę tego wycieku?

Vickers - Pią Maj 31, 2013 19:03

typek1983 napisał/a:
Od spodu - czyli bez kanału/podnośnika nie sprawdzę tego wycieku?


Sprawdzisz bez problemu. Zajdź od przodu auta i po prostu tam zajrzyj od spodu pod zderzakiem. Na łączeniu silnika i skrzyni masz dwa otwory i jeśli z nich cieknie to wysprzęglik pewnie dogorywa. Odpowietrz i zobacz może akurat pomoże jak płyn uszczelni układ.