|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] zapowietrzone sprzęgło
dario040 - Pon Maj 27, 2013 20:36 Temat postu: [R75] zapowietrzone sprzęgło Witam!,mam problem z prawdopodobnie zapowietrzonym sprzęgłem(pedał wchodzi do podłogi bez oporu i nie odbija),ale niepokoi mnie jedna rzecz:przy odpowietrzaniu ,tam gdzie jest przewód do odpowietrzania ,jest jedna śruba na klucz 13,a odpowietrznik na 8,tylko zastanawia mnie jedna rzecz:czy ta śruba na klucz13 nie powinna być na stałe z przewodem do odpowietrzania? ,bo u mnie sie obraca na przewodzie i nie mogę za chiny odpowietrzyć
Przy odpowietrzaniu postępuję tak jak w opisywanych sytuacjach,pompkę mam zaadoptowaną od BMW ze zbiorniczkiem pod maską
Co za cholera pedał sprzęgła kompletnie lużny i zero biegów
Ja już nie wiem ,proszę o pomoc!!!!!
rafalmis1 - Pon Maj 27, 2013 21:29
13 trzymasz, a 8-ką kręcisz (odkrecasz/zakrecasz)
dario040 - Pon Maj 27, 2013 21:56 Temat postu: [R75] zapowietrzone sprzęgło No wiem!!!!tylko ustrojstwa nie idzie odpowietrzyć i myślę....czy tam gdzie trzymam kluczem 13 nie powinno być na stałe z przewodem odpowietrzającym,czy ma się na nim obracać ???
być może poprzez luz ...w tym miejscu się zapowietrza!?
Rowan - Pon Maj 27, 2013 22:18
dario040, ale dopiero założyłes ta pompkę, czy jeździłeś na niej już?
dario040 - Wto Maj 28, 2013 09:41 Temat postu: [R75] zapowietrzone sprzęgło Rowan, jeżdzę na niej ok.trzech lat,do tej pory wszystko było ok
Może ktoś sprawdzi u siebie ,czy ta śruba 13 ma obracać się na przewodzie odpowietrzającym?
rafalmis1 - Wto Maj 28, 2013 10:01
Ja mam automat, ale kolegę tydzień temu odpowiedziałem i ssię 13 kreci
Pieta - Wto Maj 28, 2013 10:08
dario040 napisał/a: | czy ta śruba 13 ma obracać się na przewodzie odpowietrzającym? |
Może się obracać ale nie wolno tego robić bo roszczelnisz układ i bedziesz miał poważny problem.
Na nowym wysprzęgliku również obrócisz bez problemów tą nakrętkę na przewodzie.
borsuk88 - Wto Maj 28, 2013 15:35
dokładnie u mnie ktoś kręcił tą śrubą i właśnie stoji moja 75 w warsztacie i wymieniają wysprzęglik bo po naciśniećiu sprzęgła płyn uciekał przez tą ruchomą śrubę na odpowietrzniku a zaczęlo sie całkiem jak u ciebie coraz niżej sprzęgło brało aż w końcu pedał przestał odbijać no i skonczyłem w warszczacie i szczuplejszy o tysiąc złotych
dario040 - Wto Maj 28, 2013 15:40
borsuk88 napisał/a: | dokładnie u mnie ktoś kręcił tą śrubą i właśnie stoji moja 75 w warsztacie i wymieniają wysprzęglik bo po naciśniećiu sprzęgła płyn uciekał przez tą ruchomą śrubę na odpowietrzniku a zaczęlo sie całkiem jak u ciebie coraz niżej sprzęgło brało aż w końcu pedał przestał odbijać no i skonczyłem w warszczacie i szczuplejszy o tysiąc złotych |
ŁOOO!Matko!!!! tysiąc pln?!?! przecież wysprzęglik na allegro z FRELKA to 250pln,więc 700 stów za robotę???,czy kupowałeś oryginał z R75???
Rowan - Wto Maj 28, 2013 17:33
dario040, nie kupuj tych po 250 bo to szit gorszy niż oryginał...
dario040 - Wto Maj 28, 2013 18:19 Temat postu: [R75] zapowietrzone sprzęgło
Rowan napisał/a: | dario040, nie kupuj tych po 250 bo to szit gorszy niż oryginał... |
Są jeszcze po 380pln...w\g Ciebie lepsze?,czym się różnią?
Znalazlem jeszcze z LUK za389pln,
Te za 230-250 to Britpart,350-380 AP,no i jak pisałem LUK 389PLN
Valeo za drogie chyba 600.. ..sorki!1000pln w komplecie ze sprzęgłem...tylko po jakiego grzyba mi sprzęgło
[ Dodano: Wto Maj 28, 2013 19:19 ]
Jeszcze jedna sprawa...tak do końca to skąd mogę mieć pewność,że poszedł wysprzęglik a nie pompka???
Vickers - Wto Maj 28, 2013 19:30
dario040 napisał/a: | Jeszcze jedna sprawa...tak do końca to skąd mogę mieć pewność,że poszedł wysprzęglik a nie pompka??? |
A zajrzyj pod spód na łączenie skrzyni z silnikiem, tam masz dwa otwory, jeśli cieknie z nich płyn to wysprzęglik.
U mnie to widać bardzo wyraźnie.
Choć wymieniłem i pompkę bo w oryginalnej ten szitowy plastikowy tłok przepuszczał. I chyba korpus też był wytarty.
Rowan - Wto Maj 28, 2013 19:36
dario040, są tylko Britpart i AP A reszta to AP pakowane w inne opakowania LUK-a i innych firm AP są wytrzymalsze od Britparta, choć i AP są gów*iane w porównaniu do wysprzęglików w innych samochodach...
Vickers - Wto Maj 28, 2013 19:47
Ja mam teraz założone LUKa a kupiłem AP.
Nie wiem ile chodził ten LUK ale fakt faktem że cieknie niesamowicie.
I nawet po płukaniu nie było dużo syfu, płyn prawie czysty.
Myślę że padnięta pompka go załatwiła bo wcześniej się tak nie lało.
Rowan napisał/a: | choć i AP są gów*iane w porównaniu do wysprzęglików w innych samochodach... |
Że też jeszcze nikt na to lekarstwa nie wymyślił i nie skonstruował zamiennika który nie będzie padał...
borsuk88 - Sro Maj 29, 2013 16:54
wysprzęglik kupowałem w sklepie bo nie byłem pewien tych z allegro - nie mówie że są złe ale wolałem kupić w sklepie - luk na allegro ok 400zł a w sklepie od 900zł ja wziąłem za 600zł sascha jak sie nie mylę a rezta robocizna mam nadzieje że pomka jeszcze p0ochodzi trochę nie cieknie narazie więc mam nadzije że trochę pchodzi jeszcze
typek1983 - Pią Maj 31, 2013 16:16 Temat postu: u mnie też się kręci Ja też walczę ze sprzęgłem bo mi pedał został w podłodze. Przy uzupełnianiu płynu zauważyłem że na tym wężyku z wyprzęgnika ta większa nakrętka nr. 13 się kręci. Czy to normalne czy wyprzęgnik też do wymiany?
Vickers - Pią Maj 31, 2013 17:09
typek1983 napisał/a: | ta większa nakrętka nr. 13 się kręci. |
U mnie też się kręci i u innych też także to normalne.
Tzn. nie kręciłem nią na siłę ale luz prawo/lewo ma i stamtąd nie cieknie.
Zobacz czy Ci od spodu po skrzyni płyn się nie leje.
Odpowietrz i próbuj jeździć kontrolując poziom w zbiorniczku pompki.
Ja już tak ze 2k km stuknąłem ale denerwujące jest to ciągłe dolewanie płynu i może jutro się w końcu za to wezmę i wymienię to cholerstwo.
Na jakiś czas powinno być z głowy, ciekawe tylko na ile...
typek1983 - Pią Maj 31, 2013 17:30
Vickers napisał/a: | typek1983 napisał/a: | ta większa nakrętka nr. 13 się kręci. |
Zobacz czy Ci od spodu po skrzyni płyn się nie leje.
|
Dzięki za info. Od spodu - czyli bez kanału/podnośnika nie sprawdzę tego wycieku?
Vickers - Pią Maj 31, 2013 19:03
typek1983 napisał/a: | Od spodu - czyli bez kanału/podnośnika nie sprawdzę tego wycieku? |
Sprawdzisz bez problemu. Zajdź od przodu auta i po prostu tam zajrzyj od spodu pod zderzakiem. Na łączeniu silnika i skrzyni masz dwa otwory i jeśli z nich cieknie to wysprzęglik pewnie dogorywa. Odpowietrz i zobacz może akurat pomoże jak płyn uszczelni układ.
|
|