Zobacz temat - [R25 1.4 16V 103KM] Montaż turbosprężarki pytanie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [R25 1.4 16V 103KM] Montaż turbosprężarki pytanie

distore - Pią Maj 31, 2013 14:21
Temat postu: [R25 1.4 16V 103KM] Montaż turbosprężarki pytanie
Witam, znalazłem na forum temat dotyczący montażu turbosprężarki w silniku 1.4, jednak jest on z 2007r - [R214Si 95-99] chciałbym założyć turbo - http://forum.roverki.eu/v...r%EA%BFarka++25 .Nie chciałem poruszać na nowo tamtego tamatu, dlatego napisałem nowy :smile:

Chciałem się dowiedzieć, co do montażu soft turbo w tym silniku i dmuchaniu ok. 140-150KM. Czy trzeba zakuwać silnik do takiej mocy, czy wystarczy soft? Jaka jest przybliżona cena montażu takiego zestawu, oraz czy znacie może jakieś firmy w okolicach Warszawy które zajmują się montażem soft turba? Domyślam się, że konieczna będzie zmiana hamulcy z bębnów na tarcze(tył), oraz zawieszenia na sztywniejsze, a co ze sprzęgłem czy fabryczne wytrzyma? Pozdrawiam i dziękuję za pomoc!

kezmanq - Pią Maj 31, 2013 15:02

takie podstawowe pytanie, jaką kwotę chcesz przeznaczyć na modyfikacje?
jrdarus1 - Pią Maj 31, 2013 16:43

Moim zdaniem szkoda kasy na silnik 1.4, lepiej włóż 1.8 vvc od ZR wyjdzie na pewno taniej, a najlepiej 2.0 T :)
ADI-mistrzu - Pią Maj 31, 2013 19:33

Zdajesz sobie sprawę że turbo benzyny lubią swoje spalić? To nie diesel że może chodzić na ubogiej dawce paliwa.
distore - Sob Cze 01, 2013 08:22

ok 5tyś, teraz pali ok 7l, do ilu może dojść spalanie z turbo? Ten silnik 2.0T z jakiego modelu pochodzi i jaką ma moc?
leszczu - Sob Cze 01, 2013 08:31

Niema sensu modyfikować tego motoru. Szukaj 2.0T, a najlepiej całego tomcata.
ADI-mistrzu - Sob Cze 01, 2013 09:42

z 10L może spalać.
distore - Sob Cze 01, 2013 12:45

uua okej, rozejrzę się za 2.0T dzięki za pomoc!
Markzo - Sob Cze 01, 2013 13:04

bierz 2,0t ;) kupa radochy i spora rozwojowość ;)
distore - Sob Cze 01, 2013 17:50

z jakiego modelu wyciągnę ten silnik?
tronsek - Sob Cze 01, 2013 17:58

R600Ti, R800Ti, R220 Coupe Turbo
Rino - Pon Cze 03, 2013 16:54

Podepnę się do tematu...

Pomińmy wypowiedzi typu nie da się, nie ma sensu, nie opłaca się, nie wytrzyma itp i skupmy się na konkretach...

Pacjentem będzie 1.6

teraz pytanie jaka minimalna wydajność wtrysków? spotkałem się z opinią że minimum to 350 - 375cc/min, ale z drugiej strony 1.8 turbo z R75 mają wydajność ok 247cc/min. seryjne z 1.6 mają 227cc
Więc jak to jest?

ADI-mistrzu - Pon Cze 03, 2013 17:09

Policz, jest stała stosunku benzyny do powietrza gdy zachodzi spalanie stechiometryczne.
Powiedzmy że silnik będzie się kręcił do 8tys obrotów, więc zajmie to około 7.5ms obrót.
Tak więc w skrajnym wypadku gdy wtryskiwacz jest cały czas otwarty, przez 15ms (dwa obroty wału) powinien wtrysnąć ilość powietrza która pozwoli na spalanie stechiometryczne.

Wtedy wyliczysz ile jest potrzebnego paliwa, a więc i jaki minimalny wtryskiwacz jest potrzebny.

Markzo - Pon Cze 03, 2013 18:22

Weź wtryski z 2,0T, na bank ogarną ;)
Rino - Pon Cze 03, 2013 21:33

te z 2.0 mają dokładnie 440cc

więc to aż nadto.

bundylp - Nie Cze 09, 2013 16:46

Może takie coś sprawdzi się jako turbo :) https://www.youtube.com/watch?v=vI09q3QgeuI
ADI-mistrzu - Nie Cze 09, 2013 16:56

Nic z tego, za duża latencja, za i po wyglądzie na pewno za mała wydajność :P
Bardziej zdławi silnik niż mu pomoże (pewnie dlatego niema pokazanego efektu działania tego).

Rino - Wto Cze 11, 2013 22:02

Pytanie, jak zmusić sprężarkę żeby dmuchała tylko 0,5 bara?

pomysł mam taki żeby zmienić gruchę na jakąś słabszą tak żeby VG otwierał poniżej 0,5 i wyregulować to MBC na 0,5.

Co o tym myślicie?

Markzo - Wto Cze 11, 2013 22:28

wystarczy samo MBC, bez problemu utrzyma zadane doładowanie :) tutaj fajnie by wyglądało vnt ;)
ADI-mistrzu - Sro Cze 12, 2013 05:56

Albo taki mały kompresorek ;)

Rino - Sro Cze 12, 2013 14:59

Ok tylko że mbc może tylko zwiększyć ciśnienie doładowania poprzez zdławienie ciśnienia na przewodzie sterującym.
Czy zatem każda turbina ma tak dobrana sprężynę na „gruszce” sterującej że DV otwiera się poniżej 0,5 , a dopiero komp steruje ciśnieniem? (przy fabrycznych instalacjach)

Markzo - Sro Cze 12, 2013 15:54

jak nie dasz turbo wielkości wiadra z jakiejś 12litrowej Scanii powinno być w porządku ;)
soviet100 - Sro Cze 12, 2013 20:59

Równie dobrze może blow off zamontować i ustawić przy ilu będzie puszczał .
Konix - Sro Cze 12, 2013 21:23

Sterowanie doładowaniem przez bov jest bez sensu, turbina niepotrzebnie będzie kręcić na maksymalnych obrotach.
Rino - Pią Cze 28, 2013 15:38

Które MBC wybrać i dlaczego?
Na allegro jest dostępnych kilka rodzajów:

mbc1
MBC2
mbc3
MBC4
MBC5

i pytanko czy przy wiekszych wtryskach i doładowaniu seryjny komp da rade pociągnąć czy będzie wariował i traktował nowy stan jako awarię?

Markzo - Sob Cze 29, 2013 07:39

Ja mam Properfekta - polski produkt i jest oki ;) z tych co wyżej wymieniłeś to wziąłbym http://allegro.pl/mbc-pre...3332314447.html ;) k64 zna się na rzeczy :)

Na bank komp tego nie ogarnie, bo silnik jak tylko turbo zacznie pompować będzie pracował w nadciśnieniu, a oem komp z N/A pracuje w podciśnieniu. Kup ecu mastera det2 albo det3 i to rozwiąże problem, wysterujesz wszystko elegancko ;)

Masz jakieś foty spod maski? przerobiłeś już coś?

ArO - Sob Cze 29, 2013 12:08

Rino, Zrob nowy temat i wrzucaj wiecej informacji, kazdy jest ciekawy projektu :)
Rino - Nie Cze 30, 2013 13:14

ArO napisał/a:
Rino, Zrob nowy temat i wrzucaj wiecej informacji, kazdy jest ciekawy projektu :)


Ale jak dokładnie zareaguje komp? czy to jest reguła? widziałem w necie przykłady gdzie goście zakładali turo i latało to na seryjnym kompie...

Na razie jeszcze nie ma co zakładać osobnego tematu, jak sprawa nabierze tempa to założę.

Założenie jest takie że projekt jest bardzo nisko budżetowy ale jednocześnie bez fuszery. Tak żeby udowodnić że się da. Nie ukrywam że dodatkowe ponad 600zł na ecu mastera trochę psuje to założenie. Wiadomo że jak nie będzie wyjścia to trudno.

Odpowiedź raczej znam ale spróbuje :) komp z 1.8 turbo z r75 - jest jakakolwiek opcja adaptacji?:)

pozdrawiam

Markzo - Nie Cze 30, 2013 13:21

Rino napisał/a:
Ale jak dokładnie zareaguje komp? czy to jest reguła? widziałem w necie przykłady gdzie goście zakładali turo i latało to na seryjnym kompie...

komp z rovera raczej średnio to ogarnie.

Rino napisał/a:
600zł na ecu mastera trochę psuje to założenie.

ale czemu 600? spokojnie idzie kupić nawet okazyjnie za 100zł det2, który CI zupełnie wystarczy ;) miałem okazje za 200zł prawie nowego det2 z wszystkim akcesoriami kupić, ale się spóźniłem.

Rino napisał/a:
komp z 1.8 turbo z r75 - jest jakakolwiek opcja adaptacji?:)

jakbyś się uparł i rozwiązał sprawe immo, łaj not ;)

Odnośnie całości, dać się da, bo na forum FSO itp można spotkać masę uturbionych kserii ;) ostatnio ktoś składał 1,8 z dołem od 1,8Turbo i głowicą VVC ;)

Remigiusz - Nie Cze 30, 2013 13:33

Kompa z 75 bym na 1,8T nie bral bo jest ustawiony na dwumase i ma trochę gorsze osiągi jak do zwykłego sprzęgła. To jest w sumie jedyna różnica softa tych komputerów :wink:
Markzo - Nie Cze 30, 2013 13:55

Remigiusz napisał/a:
Kompa z 75 bym na 1,8T nie bral bo jest ustawiony na dwumase i ma trochę gorsze osiągi jak do zwykłego sprzęgła. To jest w sumie jedyna różnica softa tych komputerów

co ma komputer do sprzęgła?

Remigiusz - Nie Cze 30, 2013 14:42

To ze inna mapka jest rozłożenie momentu, w 75 masz dwu mase :wink:
Markzo - Nie Cze 30, 2013 14:53

Taaak ;) jak 1,8t generuje dużo mniej momentu niż CDT/CDTi, nie szerzmy jakiś dziwnych teorii...
7Tomi - Nie Cze 30, 2013 17:05

Remigiusz napisał/a:
To ze inna mapka jest rozłożenie momentu, w 75 masz dwu mase :wink:


Dokładnie. Trzeba zrobić remap aby dostosować kompa do koła zamachowego. Ale można to zrobić lub kupić gotowe. AMW Motosport (Adrian) ma gotowe kompy z remap'em na 1.8 T. Koszt ok 100GBP.

ArO - Nie Cze 30, 2013 23:11

Rino, Robiłes juz kolektor wydechowy? Od czego bierzesz turbalke?
Markzo - Pon Lip 01, 2013 10:55

Przy tak kosmicznie dużym momencie obrotowym (210Nm?) i jeszcze bardziej kosmicznej mocy (150/160KM) na pewno dwumasa odleci w przestworza :D ludzie bez jaj, jakby tu była mowa o mocach rzędu 300/400KM i niucie w okolicach 400-500Nm to jasne, może być problem...
refleks - Pon Lip 01, 2013 15:18

Rino napisał/a:
Które MBC wybrać i dlaczego?


Bierz properfect. Tylko nie na allegro. Wejdz na ich strone i tam masz taniej + wysylka gratis. Najlepiej napisz do goscia maila.

pozdrawiam

Harry - Pon Lip 01, 2013 18:09

http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=413045
Rino - Pon Lip 01, 2013 21:55

ArO napisał/a:
Rino, Robiłes juz kolektor wydechowy? Od czego bierzesz turbalke?


turbawka to garret t25 z nissana sx300 z wbudowanym VG.

kolektor będę strugał sam na 99% będzie na bazie seryjnego kolektora, zastanawiam się nawet czy seryna średnica rur wystarczy..

down pipe jest z rovera 75 1.8 t, resztę będę dorabiał sam.

wtryski mam już 315cc/min (przy B.S.F.C na poziomie 0.55 i Max Duty Cycle na poziomie 80% wystarczą na 175KM)

BOV i IC pochodzi również z sx300 ale docelowo IC będzie raczej z Mastera 1.9.

brakuje mi MBC, wskaźnika boostu i gratów do orurowania.

No i teraz mnie zmartwiliście że seryjny komp tego nie uciągnie więc muszę jeszcze kupić ECUMASTERA... nowy kosztuje na allegro 620zł, używek brak, więc jakby ktoś słyszał...

Markzo - Pon Lip 01, 2013 22:26

Rino napisał/a:
No i teraz mnie zmartwiliście że seryjny komp tego nie uciągnie więc muszę jeszcze kupić ECUMASTERA... nowy kosztuje na allegro 620zł, używek brak, więc jakby ktoś słyszał...

przeglądaj racingforum.pl i różne fora JDM, można tam go dorwać czasem, np na forum turbokillers mają sporo gratów w dobrej cenie ;)

Kozik - Wto Lip 02, 2013 07:15

Rino napisał/a:
No i teraz mnie zmartwiliście że seryjny komp tego nie uciągnie więc muszę jeszcze kupić ECUMASTERA...


z tego co wiem to nikt jeszcze nie próbował z kompem rovera takich operacji ale teoretycznie nie uciągnie ;)

Rino - Wto Lip 02, 2013 09:57

Kozik napisał/a:
Rino napisał/a:
No i teraz mnie zmartwiliście że seryjny komp tego nie uciągnie więc muszę jeszcze kupić ECUMASTERA...


z tego co wiem to nikt jeszcze nie próbował z kompem rovera takich operacji ale teoretycznie nie uciągnie ;)


No to będę pierwszy, a jak nie wydoli to będę polował na ECUMASTERa :)

Harry - Wto Lip 02, 2013 21:09

a gdyby zastosować kolektor od 1.8T ? i wtryski od tego ?
greg-si - Wto Lip 02, 2013 21:27

Tylko taka zabawa z kompem seryjnym może skończyć się bardzo nieprzyjemnie, tzn. uszkodzić silnik.
Pomiar AFR przydałby się by określić "bezpieczne" doładowanie.

Rino - Sro Lip 03, 2013 09:38

Harry napisał/a:
a gdyby zastosować kolektor od 1.8T ? i wtryski od tego ?


Problem polega na tym że kolektor 1.8 idzie w kierunku 4 cylindra, a mi pasuje pod maską żeby turbina była przy 1 cylindrze, pomijam już fakt że t25 ma otwór prostokątny a w kolektorze jest okrągły.

Co to wtrysków to średnio bo w 1.8t są 0280156079 czyli 248cc/min i oporność 12 ohm.

Markzo - Sro Lip 03, 2013 09:42

kupiłeś już jakieś graty? wrzuć fotki :)