|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R220 SDi] Nie odpala/ podmiana ECM Warszawa
twenty - Pon Cze 10, 2013 11:05 Temat postu: [R220 SDi] Nie odpala/ podmiana ECM Warszawa Po długiej batalii z nastawnikiem pompy ( w tym temacie: http://forum.roverki.eu/v...=790719#790719) zdecydowałem się na zakup pompy z nastawnikiem z jezdzącego auta.
Oczywiście auto nie odpaliło, przejście na wiązce idącej do pompy jest, obecnie muszę skasować błedy bo próbowałem to odpalać w różnych konfiguracjach( m.in odłączonym maf'ie) przed całą operacją były tylko: 17-czujnik temp paliwa,82-czujnik podniesienia igły wtryskiwacza. EDIT: Teraz nie ma żadnych błędów
Czy to te błędy uceglają auto (wiem ze przy 82 są problemy z odpalaniem ale nie tak zeby zupełnie nie gadał)?
Czy miałby ktoś z Warszawy komputer silnika na podmianę? Oczywiście trud i poświęcony czas wynagrodzę
Raptile - Pon Cze 10, 2013 19:15
twenty, pytanie nr 1. Czy kontrolki zachowują sie normalnie ? czy check engine sie swieci ? , czy auto kręci ? Czy rozrząd jestoraz czy jest dbrze ustawiony ? W jakich okolicznosciach auto zgasło ?
twenty - Wto Cze 11, 2013 14:56
juz tlumacze: auto ktoregos dnia nie odpalilo, okazalo sie ze lapa pompy sie zerwala
zmieniono lape, sprawdzono(tylko mech) pompe, zlozono na nowy pasek i napinacz i nie odpala
przygode z nastawnikiem opisalem w poprzednim temacie, skonczylo sie na podejrzeniu elektroniki...
i teraz na drugiej pompie na ktorej tez nie dziala
rozrzad ok bo na plaku zalapuje,
paliwo z przewodow tylko kapie
bledow zero, przejscie na wiazce jest
przepraszam ze tak chaotycznie ale z telefonu
Raptile - Wto Cze 11, 2013 16:00
check engin gasnie po przekreceniu kluczyka ? dziwna sprawa , powinien byc jakis błąd
twenty - Wto Cze 11, 2013 17:28
błędów brak, check gaśnie, immo na załączonym zapłonie też (właśnie-może to o immo się rozbija?)
odnośnie kręcenia-kręci
ADI-mistrzu - Wto Cze 11, 2013 17:36
Odpowietrzyliście przewody do wtryskiwaczy?
twenty - Wto Cze 11, 2013 18:01
ADI-mistrzu napisał/a: | Odpowietrzyliście przewody do wtryskiwaczy? |
ano nie, bo z tych przewodów podobno powinno zdrowo tryskać-u mnie czasem sobie z niego(przewodu 1wtrysku) cos kapnie więc ciężko byłoby to nawet odpowietrzyć
ADI-mistrzu - Wto Cze 11, 2013 18:10
Ehh... to odpowietrzcie
Luzuje się nakrętkę przewodu przy samym wtryskiwaczu i kręci silnikiem, zacznie wtedy np. piana, powietrze itp uciekać.
Ma sama ropa się lać i tak postępujecie z każdym wtryskiem.
Jak zapali to koniecznie wytrzeć silnik do sucha, już były przypadki że osoby pojechały się przejechać z mokrym silnikiem.
Potem przy hamowaniu ropa spłynęła na rozgrzaną turbinę, zapaliła się, poszła po całym silniku.... i dalej wiesz co się dzieje.
twenty - Wto Cze 11, 2013 19:28
przed chwilą odpowietrzyłem- dało to nic
ALE, przedtem zdjąłem przewód z pierwszego wtrysku i palcem cisnienia utrzymać się nie dało
no i znowu zczytałem błędy: 22 i 29 (maf i to ustrojstwo od gazu)
robi się coraz ciekawiej
Raptile - Wto Cze 11, 2013 19:32
twenty, nie sciagasz wezyka przelewowego tylko luzujesz śrube na wtrysku
twenty - Wto Cze 11, 2013 19:42
Cytat: | ALE, przedtem zdjąłem przewód z pierwszego wtrysku |
po tym odpowietrzałem prawidłowo, z poluzowanymi
EDIT: aa skumałem, przelewowego (tego miękkiego) nie ruszałem
z innej beczki czerwona lampka się świeci na wyłączonym zapłonie(gaśnie po wcisnieciu przycisku na pilocie)
na włączonym zapłonie zawsze gaśnie, tak być powinno, prawda? [/quote]
ADI-mistrzu - Wto Cze 11, 2013 19:46
To może kat wtrysku ustawiony źle?
Raptile - Wto Cze 11, 2013 19:49
tez bym to obstawial
twenty - Wto Cze 11, 2013 21:54
pany ale jak to możliwe skoro była wyjęta z jeżdzącego auta i nastawnika nikt nie tykał?
Raptile - Sro Cze 12, 2013 08:53
kąt wtrysku nie ustawia sie nastawnikiem, tylko kołami rozrządu po prawej stronie silnika.
tuners - Sro Cze 12, 2013 10:58
Najważniejsza sprawa to po wymianie pompy nastawików itd ustawic kat wtrysk i probować odpalic przestawiając u mnie po roku nie odpalania i wymianie pompy odpalił dopiero na 13%
mirwin - Sro Cze 12, 2013 11:14
Żeby zamienić pompę to trzeba najpierw zablokować rozrząd i pompę u dawcy. U biorcy tez trzeba zablokować rozrząd i włożyć zablokowana pompę, a później wszystko po skręceniu odblokować i wtedy powinien zagadać.
Przełożenie pompy w nie wiadomo jakim położeniu nic nie da.
twenty - Czw Cze 13, 2013 12:00
jest teoretycznie ustawione tak jak to być powinno
czy podczas kręcenia ropa powinna lecieć przewodami przelewowymi wtrysków? bo u mnie nic nie leci
soviet100 - Czw Cze 13, 2013 16:24
Musi lecieć .
twenty - Pon Cze 17, 2013 13:56
Problem rozwiązany metodą prób i błędów, okazało się, że winny był źle ustawiony rozrząd przestawienie pompy o 2 ząbki zrobiło robotę
Dziękuję wszystkim za wskazówki
|
|