Zobacz temat - [Rover 25] Wymienione klocki, goraca tarcza?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [Rover 25] Wymienione klocki, goraca tarcza?

sieczi - Wto Cze 11, 2013 19:28
Temat postu: [Rover 25] Wymienione klocki, goraca tarcza?
Witam, tak jak w temacie. Wczoraj wymieniłem klocki z tyłu, dzisiaj przejechałem 5 km dotykam tarczy a ona aż parzy. Co trzeba wymienić i jaki będzie tego koszt? Z góry dzięki za odpowiedzi!
szoso - Wto Cze 11, 2013 19:39

cofnąłeś tłoczki do końca podczas wymiany?
śruby pływające przesmarowane?

ADI-mistrzu - Wto Cze 11, 2013 19:40

Po wymianie klocków ściąga się jarzmo i je czyści.
Na jarzmie tam gdzie klocki z nim się stykają są metalowe blaszki, powinny być wręcz wypolerowane.
W zacisku hamulcowym jest cylinderek, trzeba go czymś ścisnąć aby się rozchodził, po tym zacisk na jarzmo z nowymi klockami powinien wchodzić bez oporów, wręcz z luzem.

Podczas składania smarem miedziowym smarujemy blaszki po których chodzą klocki oraz miejsca styku zacisku hamulcowego z klockami.

Pozdrawiam

sieczi - Wto Cze 11, 2013 19:48

Śruba górna stoi a dolna chodzi. Jest zardzewiała
andrew0503 - Wto Cze 11, 2013 19:53

szoso napisał/a:
cofnąłeś tłoczki do końca podczas wymiany?
ADI-mistrzu napisał/a:
W zacisku hamulcowym jest cylinderek, trzeba go czymś ścisnąć aby się rozchodził

Jak dla mnie cylinderek nie odbija, klocki cały czas trą o tarczę i dlatego ta się grzeje, rozbierz zacisk, wyczyść/przesmaruj tłoczek.

sieczi - Wto Cze 11, 2013 19:56

Tłoczki były cofnięte.

"Jak dla mnie cylinderek nie odbija, klocki cały czas trą o tarczę i dlatego ta się grzeje, rozbierz zacisk, wyczyść/przesmaruj tłoczek."

Pomoże?

Łapcie załącznik, to zaznaczone jest zakleszczone i nie odbija.

ADI-mistrzu - Wto Cze 11, 2013 20:03

Śruba pływająca Ci utknęła? To trzeba wyjąć jarzmo i wyjąć śrubę.
Ja w matiz'ie złapałem śrubę w imadło i starałem się kręcić jarzmem, w ten sposób śruba się poluzowała i ją wyjąłem.
Ale w drugim jarzmie utknęła bardzo mocno, wtedy nagrzałem całe jarzmo i momentalnie lodem śrubę obłożyłem i wtedy kręciłem.
Różnica temperatur sprawiła że śruba puściła.

Potem można te śruby dokładnie oczyścić i wypolerować.
Na koniec smarujemy je smarem, zakładamy gumki ochronne i montujemy.

Julek - Pią Cze 14, 2013 14:19

miałem to samo ale grubo po wymianie klocków poprostu zacisk staną i dowidzenia jedz kup zestaw naprawczy 2 tloki gumki oslony tloka i gumki prowadnic yjmi prowadnice wyczysc pusc tam smar miedziowy i zloz tloczek wyjmij oczysc zacisk wloz nowy zestaw naprawczy spusc stary plyn hamulcowy i odpowietrz caly układ hamulcowy ostatnio to przerabiałem troche pracy ale przynajmniej bedziesz mial spokoj na kilka dobrych lat!!! możliwe ze poprstu ktos wczesniej walna jakis zly smar do prowadnic (nie dla wysokich temp) i poprostu po pewnym czasie wysechl) druga opcja jest taka ze miales starte mocno klocki i tloczek pracowal juz troche wysuniety podrdzewial i nie chcialo mu sie wracac wiec zrob to co ci wyzej napisalem i masz klopot z banki :)
wacek - Pią Cze 21, 2013 13:06

na 99, 9 % problem jest banalny:
tarcze są troszkę zużyte i mają taki mały lub większy rant.
Klocki są dopasowane do całej tarczy.
I w miejscu tego rantu - klocek mimo odbicia - cały czas trze i nagrzewa tarczę.
Zdejmij jeszcze raz klocki i jakimś pilnikiem ściąg krawędź klocka tak, aby cała powierzchnia klocka dotykała tarczy a nie tylko w miejscu tego rantu.
To najprostszy sposób poradzenia sobie z problemem.
Najwłaściwszy to nowe tarcze lub przetoczenie tych co masz.
Ale to co napisałem na początku w zupełności rozwiąże Twój problem - i co ważne - nie ma to żadnego znaczącego wpływu na układ hamulcowy, ponieważ ścinasz pilnikiem niewielką część klocka.