|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416 Si] - zgasł i nie odpala, wysokie obroty
rogacz - Pią Cze 14, 2013 21:29 Temat postu: [R416 Si] - zgasł i nie odpala, wysokie obroty Na wstępie chciałbym się przywitać
Chodź to mój pierwszy post to forum przejrzałem już wzdłuż i wszerz
Otóż kupiłem okazyjnie Roverka 416 Si z 1996 z kilkoma usterkami. Większość usterek wyeliminowała wymiana ECU na używany zestaw z allegro.
Pierwszy problem to wysokie obroty na biegu jałowym. Otóż na zimnym silniku jest wszystko OK trzyma około 1000 obrotów później jest już tylko gorzej i obrotomierz na rozgrzanym silniku zatrzymuje się na około 1750. Obroty te nie są stabilne i delikatnie falują. Dziwna rzecz dzieje się po włączeniu klimatyzacji obroty spadają o około 750 i strasznie dławi to silnik. Przepustnica i silniczek krokowy zostały przeczyszczone jednak nie przyniosło to żadnych rezultatów i zostały wymienione na używki ze szrotu jednak problem nadal pozostał.
Drugą usterką jest gaśnięcie silnika po dodaniu gazu do dechy. Dzieje się to zarówno na biegu jałowym jak i na obciążeniu. Jeżeli dodaje się stopniowo gaz to samochód można wkręcić na najwyższe obroty jednak po mocniejszym wciśnięciu gazu coś jakby zalewało silnik, można wtedy dodawać gazu jednak silnik już nie chodzi równo i dąży do zgaśnięcia, a na dodatek strasznie wali benzyną. Nie jest to strasznie uciążliwe po prostu trzeba się pilnować z pedałem gazu. Po wykasowaniu błędów, auto nie zbiera żadnych błędów do momentu owego wciśnięcia pedału do dechy. Wtedy na Bosch KTSie pokazuję następujące błędy:
3. Usterka nieznana
14. Czujnik cisn. w rurze dolotowej
Na rozgrzanym silniku czujnik temperatury dolotu powietrza pokazuje 65 stopni. Nie wiem czy to normalne.
Podczas dodawania gazu było widać spadek ciśnienia w kolektorze ze 100 MPa do nawet 20MPa. Również nie wiem czy to normalne.
Jednak dziś podczas powrotu z diagnostyki auto z gasło i nie chciało już odpalić. Zostało doholowane na moje podwórze. Z pierwszych oględzin wynika, że iskra jest jednak jakby nie dostawał paliwa.
Nadmienię jeszcze, że auto pali grubo ponad 10l. Nie wiem ile dokładnie bo jestem jego posiadaczem od niespełna 2 tygodni.
W ostatnim tygodniu wymieniony zostało:
ECU + immo ( o identycznych numerach ) - naprawiło to usterkę z niezałączającą się pompą paliwa oraz odcinanie samochodu przy 4k obrotów.
Sonda lambda - poprzednia utrzymywała stałą wartość napiecia, ta ładnie oscyluje od 0.1V do 0.9V
Przewody na NGK
Świece na NGK
Kopułka
Palec
Krokowiec
Przepustnica
Wszystkie filtry i płyny
Czujnik temp wody
Proszę o pomoc bo już kończą mi się pomysły.
ADI-mistrzu - Pią Cze 14, 2013 21:41
Niemal na pewno kupiłeś ECU z uszkodzonym czujnikiem podciśnienia, chodź możesz jeszcze sprawdzić czy wężyk jest dobrze połączony od tego.
rogacz - Pią Cze 14, 2013 21:44
Wężyki są czyste i drożne oraz dobrze wpięte.
Poprzedni ECU pokazywał identyczne błędy Więc albo miałem takiego pecha i trafiłem na taki z uszkodzonym MAPsensorem. Mogę spróbować wrócić do poprzedniego ECU i zobaczyć czy chociaż odpali.
ADI-mistrzu - Pią Cze 14, 2013 21:58
Ale ECU trzeba razem z MFU przekładać, inaczej immo blokuje.
Chyba że wycięte masz.
rogacz - Sob Cze 15, 2013 11:58
Chciałem wymienić ECU razem ze sterownikiem immo
Jednak wątpie żeby to było przyczyną zgaśniecia i dalszego nieodpalania.
Sprawdzałem jeszcze świece i są suche jak pieprz. Zaczynam się zastanawiać nad pompką paliwa. Co prawda słychać jak się załącza po przekręceniu zapłonu jednak może już nie dawać odpowiedniego ciśnienia. Odkręce jutro listwę wtryskową i zobaczę czy cokolwiek tam dolatuje.
[ Dodano: Sob Cze 15, 2013 12:58 ]
Po wymianie ECU dalej to samo... Nie pali. Kreci ale zadnego odzewu. Ktos ma jakies pomysly?
soviet100 - Sob Cze 15, 2013 15:03
Na plaku pali ?
Sirk - Sob Cze 15, 2013 15:28
ADI-mistrzu napisał/a: | Ale ECU trzeba razem z MFU przekładać, inaczej immo blokuje. |
MFU nie trzeba wymieniać, wystarczy tylko komputer plus sterownik immo.
Sprawdź wszystkie punkty masy, może gdzieś zanika.
ADI-mistrzu - Sob Cze 15, 2013 16:53
Nooo MFu napisałem bo u mnie IMMO jest zawarte w MFU
rogacz - Wto Cze 18, 2013 20:25
Dzięki za rady. Auto na plak odpaliło bez problemów. Idąc tym tropem doszedłem do niepodających paliwa wtrysków okazało się, że pompa paliwa się najprawdopodobniej zapowietrzyła. Zdjąłem bak i moim oczom ukazała się pompka paliwa, a w jej obudowie nie było paliwa. Zalałem do pełna obudowę pompki i silnik odpalił bez problemów po czym po 3 minutach chodzenia zgasł i znowu wysuszył obudowę pompki... W baku jest około 10 litrów paliwa.
Macie jakieś pomysły?
ADI-mistrzu - Wto Cze 18, 2013 20:32
Filtr paliwa, gruszka.
rogacz - Wto Cze 18, 2013 20:50
Filtr paliwa nowy (filtrona). a gruszka gdzie sie znajduje?
|
|