Zobacz temat - [R416] Wąż chłodnicy gorący, aż parzy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Wąż chłodnicy gorący, aż parzy

marcin8004 - Nie Cze 16, 2013 20:33
Temat postu: [R416] Wąż chłodnicy gorący, aż parzy
Witam,
mam problem z układem chłodniczym w benzynowej 416'stce. Ostatnio pękł mi wąż górny (raczej ze starości, bo w środku szło pęknięcie przez 15cm, które pewnie pruło by się dalej), więc wstawiłem doraźnie rurkę z zapasem 10cm i z tym jeżdżę.

No i od czasu, gdy ten wąż mi strzelił, zacząłem doglądać całego układu. I zauważyłem, że silnik cholernie się grzeje. Nawet na 5min jak go odpalę, to bucha ogień spod maski... A sam wąż aż promieniuje gorącem. Nawet sekundy palca nie przytrzymam... Chłodnica robi się tak samo gorąca u góry. Nie wiem jak na dole, bo nie zmieszczę ręki... Byłem teraz pojeździć trochę szybciej, żeby sprawdzić czy wentylator się załącza, no ale niestety nie ruszył się przez całą jazdę... A temperatura doszła ciut przed połowę skali.

Słyszałem, że te silniki ogólnie mocno się grzeją, no ale kurde bez przesady...? :o
Przecież płyn się tam pewnie lada moment zagotuje... :o

To ma prawo się tak dziać, że wentylator jeszcze nie zaskoczył? Może czujnik do wskaźnika mi przekłamuje, a wentylator się spieprzył? Jak to sprawdzić bez miernika?

Proszę o pomoc... Nie chce przegrzać Roverka :(

soviet100 - Nie Cze 16, 2013 20:40

Wsadź sobie taki termometr jak do pieca długi do zbiorniczka wyrównawczego i będziesz wiedział ile C ma woda . Sprawdź na krótko wiatrak czy chodzi potem zmierz ile ohm ma czujnik (zimny - gorący silnik)
leszczu - Pon Cze 17, 2013 12:43

Jeśli wskaźnik nie pokazuje przegrzania, to w czym problem ?
marcin8004 - Pon Cze 17, 2013 18:03

soviet100 napisał/a:
Wsadź sobie taki termometr jak do pieca długi do zbiorniczka wyrównawczego i będziesz wiedział ile C ma woda . Sprawdź na krótko wiatrak czy chodzi potem zmierz ile ohm ma czujnik (zimny - gorący silnik)


Z termometrem coś może wykombinuję, ale nie wiem czy ciśnienie mi nie wywali płynu ze zbiorniczka, jak go odkręcę na gorącym silniku?
A ohmów nie zmierzę, bo tak jak pisałem - nie mam miernika...


leszczu napisał/a:
Jeśli wskaźnik nie pokazuje przegrzania, to w czym problem ?

No właśnie w tym problem, że mam wrażenie że się przegrzewa... Ogień spod maski to nie problem? Pokrywy nawet nie da się dotknąć po 5km, a o wężu już nie wspomnę... To jest normalne?

soviet100 - Pon Cze 17, 2013 21:23

To może podjedź do jakiegoś warsztatu bo dla Ciebie to może być gorące a dla nas normalna temperatura niech to zobaczy jakiś mechanik ile Cię skasuje 10zł ? i będzie wszystko wiadomo tak na odległość trudno mi będzie coś pomóc .
marcin8004 - Pon Cze 17, 2013 21:29

Może i racja... Jak ten wąż strzelił, to się wszystkiego czepiam i wszystko zdaje się być nie tak...

Jutro podjadę. Dzięki za porady!

@edit

No i mechanik rzekł:
Wszystko jest cacy.
Podpiął go pod kompa, pożyłował, temperatura płynu urosła do 104 C i wentylator się ładnie włączył. Sam się gość zdziwił, że w ogóle nie było słychać chodzącego śmigła.
Dodatkowo podpytałem o błędy. Żadnego nie wyrzucił, co też go zdziwiło :lol:

Chyba trafił mi się dobry egzemplarz :)

Dzięki za pomoc :)