|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Miękki pedał sprzęgła
dzidek76 - Sro Cze 26, 2013 17:49 Temat postu: [R75] Miękki pedał sprzęgła Witam.Wiem ,ze był nie jeden juz taki temat,ale nie mam czasu aby szukac.A wiec prosze o porade.Mam problem ze sprzeglem.Zostało wymienione w moim r75 kompletnie wszystko.Skrzynia biegow,kolo dwumasowe,wysprzeglik ,sprzeglo oraz pompka sprzegla.Teraz w Maju wymienilem pompke i robi sie pedal sprzegła coraz bardziej miekki.Obawiam sie ,ze za jakis tydzien stane gdzies i juz nie wcisne ani jednego biegu.W maju gdy mechanik mi wymienil pompke nie włozyl gumki do zbiorniczka co spowodowalo zapowietrzeniem sie sprzegla.zaprowadziłem znowu i zosatała wlozona guma i odpowietrzony układ.Do dnia dzisiejszego od naprawy minelo moze z miesiac czasu,a pedał z dnia na dzien robi sie coraz bardziej miekki.Co moze byc grane.Czy znowu sie zapowietrzyl układ,a moze zly nalany plyn? Napewno nie zalał Shella,bo mowil lecz nie pamietam co tam wlal.Prosze o porade,bo juz moja cierpliwosc dobiega konca z moim autem.Od kupna cos sie dzieje a raczej z biegami mam problemy.
witgut - Sro Cze 26, 2013 18:07
brak gumki nie powoduje zapowietrzania się układu ( jeśli mówimy o tym czopku pod górną zakrętką).
Poszukaj płynu na połączeniu silnika i skrzyni ( czasami oszczędzanie przy zakupie wysprzęglika (britparts) powoduje szybki powrót problemu)
Próbuj ponownie odpowietrzyć układ.
Powodzenia
dzidek76 - Sro Cze 26, 2013 18:13
W maju byla wyjmowana skrzynia biegow i wysprzeglik nic a nic sie nie poci i wyciekow nie bylo.A co do gumy to jesli nic niema wspolnego z zapowietrzeniem sprzegla to poco ona jest?
radi - Czw Cze 27, 2013 06:35
Najpierw posprawdzaj wszystkie miejsca możliwych wycieków
-pompka sprzęgła podłuż pod pedały karton i pojeździj bo jak jest mały wyciek to wsiąka w dywanik
-złączka wysprzęglik-pompka owiń szarym papierem tojletowym
-na łączeniu skrzyni i silnika czy nie ma wycieku
-przy odpowietrzniku czy się nie poci też owiń papierem
Jak już wyeliminujesz wycieki
-układ odpowietrz od strony odpowietrznika tak jak tu opisałem
http://forum.roverki.eu/v...er=asc&start=40
Obie metody odpowietrzania są dobre ale jak ktoś odpowietrza od strony pompki i w dodatku robi to sam to może przynieść marne rezultaty (idzie się poprostu zamotać przy kolejności dolewania ,wciskania ,wyciągania pedału sprzęgła oraz zakręcania i odkręcania odpowietrznika) Jeden zły ruch i zaciągniesz powietrze do układu ,a wtedy wiadomo
Guma spełnia ważną funkcję w pompce więc nawet nie myśl o jej wyrzuceniu. Poczytaj mój przypadek w odnośniku wyżej. Dodam jeszcze ,że do dzisiejszego dnia jeżdżę po tym odpowietrzaniu ,a sprzęgło i wysprzęglik dalej w szafie leżą. Korek od zbiorniczka pompki trzeba do..lić za przeproszeniem , a nie aby aby dwoma palcami dokręcić.
Rowan - Czw Cze 27, 2013 06:51
radi napisał/a: | Obie metody odpowietrzania są dobre ale jak ktoś odpowietrza od strony pompki i w dodatku robi to sam to może przynieść marne rezultaty (idzie się poprostu zamotać przy kolejności dolewania ,wciskania ,wyciągania pedału sprzęgła oraz zakręcania i odkręcania odpowietrznika) Jeden zły ruch i zaciągniesz powietrze do układu ,a wtedy wiadomo |
Już bez przesady... Za każdym razem jak odpowietrzałem roiłem to w ten sposób i sam... Jakoś zawsze mi to dobrze wychodziło i nie miałem z tym problemów
radi - Czw Cze 27, 2013 07:06
OK OK już nic nie piszę bo znów się zacznie ,która metoda lepsza No ja musiałem coś popipcyć ,że nie zadziałała ale cieszę się ,że hula
Rowan - Czw Cze 27, 2013 22:03
dzidek76, pompka podejrzewam... A to, że w maju wymieniana, to nic nie znaczy...
dzidek76 - Pią Cze 28, 2013 06:52
To jak Ja sprawdzic jesli to pompka
Rowan - Pią Cze 28, 2013 06:56
dzidek76, jeździć do póki chodzi, a jak padnie, to wymienić...
dzidek76 - Pią Cze 28, 2013 07:07
Zabawne.Pompka w maja jak pisalem byla wymieniona na nowa a wiec wykluczam aby to ona byla przyczyna
MatiNitro - Pią Cze 28, 2013 07:31
dzidek76, śledzę tematy o układzie wysprzęglania i powiem Ci że możesz się niemiło zdziwić z tą sprawnością pompki.
Dawidovs - Pią Cze 28, 2013 07:41
Ciekawe jest to, że nasze rovery potrafiły 7-8 lat jeździć na oryginalnym sprzęgle i pompce od nowości i żyły. Po wymianie pompka potrafi umrzeć w 3 miechy...
Rowan - Pią Cze 28, 2013 08:20
Dawidovs napisał/a: | Ciekawe jest to, że nasze rovery potrafiły 7-8 lat jeździć na oryginalnym sprzęgle i pompce od nowości i żyły. |
Na jakiej podstawie tak twierdzisz? Ja się dokopałem do informacji, że 40% R75 miało jeszcze gwarancyjnie wymieniane pompki sprzęgła w Wielkiej Brytani. dzidek76 napisał/a: | Zabawne.Pompka w maja jak pisalem byla wymieniona na nowa a wiec wykluczam aby to ona byla przyczyna |
Widać nie wiele wiesz o tym aucie i problemach z pompką
MaReK - Pią Cze 28, 2013 08:38
Wygląda na problem z pozbyciem się powietrza z układu. Nie masz wrażenia, że jak popracujesz trochę układem (naciśniesz kilka razy w czasie jazdy sprzęgło) to pedał zaczyna twardnieć?
Ja bym zaczął od ponownego odpowietrzenia układu metodą tradycyjną
Dolać płynu do zbiornika, włożyć gumę, zakręcić zbiorniczek, nacisnąć/podnieść kilka razy pedał przytrzymać, a w tym czasie druga osoba, ogarniająca klucze płasko/oczkowe niech zwolni odpowietrznik. Procedurę powtórzyć 2-3 razy uzupełnić płyn w zbiorniku i testować.
Jeśli problem ustąpi, a wróci za kilka dni, może to być uszkodzony odpowietrznik na wysprzęgliku. Ja tak sobie właśnie uszkodziłem ten element, ale właściciel warsztatu jakoś mi to ogarnął Oczywiście u mnie płyn się sączył delikatnie, ale zapowietrzanie następowało mimo niewielkiego ubytku płynu - może zasysał jakieś powietrze lewe z okolic odpowietrznika, ale nie wiem, czy to była bezpośrednia przyczyna. W każdym razie, udało się to naprawić. Potem weszła pompa od BMW, wysprzęglik się rozleciał, przyszedł nowy, też padł, wróciła oryginalna pompa, jeździło 2lata i wszystko padło po raz kolejny. Także tego....
Teraz mam nowy wysprzęglik, starą pompę (którą zregenerowałem sam z kolegą Tomim). Pewnie niedługo padnie i ona, ale mam gdzieś dwie od Bonckiego i może skuszę się na tę metalową z osławionej firmy na "F"
Pozdrawiam,
dzidek76 - Pią Cze 28, 2013 12:29
Rowan napisał/a: | Dawidovs napisał/a: | Ciekawe jest to, że nasze rovery potrafiły 7-8 lat jeździć na oryginalnym sprzęgle i pompce od nowości i żyły. |
Na jakiej podstawie tak twierdzisz? Ja się dokopałem do informacji, że 40% R75 miało jeszcze gwarancyjnie wymieniane pompki sprzęgła w Wielkiej Brytani. dzidek76 napisał/a: | Zabawne.Pompka w maja jak pisalem byla wymieniona na nowa a wiec wykluczam aby to ona byla przyczyna |
Widać nie wiele wiesz o tym aucie i problemach z pompką |
Wiej juz sporo.Gdybys przez 1,5 roku wladowal w naprawy prawie 11 tysi to chyba juz cos wiem
radi - Pią Cze 28, 2013 12:36
Dokładnie ja też uważam ,że to zapowietrzony układ. Jeżeli miała by paść w dwa miesiące to tylko przez nieumiejętne odpowietrzanie lub wyciek. Przecież ona się też płynem smaruje ,a nic nie pociągnie długo bez smarowania nawet człowiek.
Tym bardziej ,że dzieje się to w miesiąc powoli coraz gorzej.
Dawidovs - Pią Cze 28, 2013 12:44
Niby się smaruje, a u mnie w upały skrzypi pompka od środka jak nie wiem. Boli ją coś tam ale tylko w upały. Może jej za gorąco
radi - Pią Cze 28, 2013 13:41
Łooo matko dzidek76 pół auta wymieniłeś? Może trochę Cię pocieszę zobacz ile na naprawy wydali np dzieju albo apples
http://forum.roverki.eu/viewforum.php?f=51
Rowan - Pią Cze 28, 2013 17:35
A ja nawet nie liczę ile przez te 6 lat wydałem Dwa razy dwumas robiłem i 4 razy sprzęło całe To tylko czubek góry lodowej
dzidek76 - Sob Cze 29, 2013 23:14
Ja tez wiele juz robiłem.I nawet nie chce mi sie pisac co bylo zrobione ,bo to parodia.Nawet skrzynie biegow wymienialem ,bo synchronizator mi padał.Cos mi sie wydaje ,ze ubezpiecze AC i na jakiegos dzwona bede leciał.Bo sprzedac za grosze to chyba tego nie zrobie.
|
|