Zobacz temat - [R618] Wymiana rozrządu - 5 min i zgasł.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R618] Wymiana rozrządu - 5 min i zgasł.

Mario6001 - Czw Cze 27, 2013 03:42
Temat postu: [R618] Wymiana rozrządu - 5 min i zgasł.
Witam.

Wymieniłem rozrząd, wyregulowałem zawory, odpaliłem, pracował 5 minut, obroty spadły, zgasł i nie chce gadać.

Brak iskry na świecach.
Sprawdziłem ustawienia rozrządu - wszystko sie zgadza jak fabryka "kazała".

To tak w skrócie.
Ręcę mi opadły, nie mam pojęcia co jest.
Nie jestem noga ale to mnie przerosło.
Otworzyłem aparat zapłonowy przy okazji ukręcając dwie śrubki, sucho i jakby świeżo z fabryki.

Rozumien, żeby wogule nie chciał zapalic po wymianie rozrządu. Może bym coś sknocił. Ale zapalił od "pół obrotu" pracował przez około 5 minut, obroty silnika spadły, bo ssanie sie zmniejszyło, po chwili zgasł.

1. Zmieniałem rozrząd.
2. Zmieniałem oring w aparacie zapłonowym.
3. uszczelniałem misę olejową.
4. Uszczelniałem pokrywę zaworów i uszczelki gniazd świec, bo lał olejem.
5. Uszczelniałem pompę oleju.
6. Wymieniałem pompe wody.

Wogóle to tak.
Moja żona (za chwile była) użytkuje ten samochód.
Oddała mi do naprawy w opłakanym stanie.
Silnik zalany cały olejem.
Lało sie spod pokrywy zaworów, z aparaty zapłonowego, z misy olejowej, z pompy oleju, z pompy wody (wymieniłem) - silnik zalany olejem.
Uszczelniłem, wymieniłem, wyczyściłem i nie chce współpracować.

Może ten typ potrzebuje też oleju na zewnątrz.
Chyba go zaleję i zobaczę co wtedy, bo nie mam nerwów na ten sprzęt.

Pozdrawiam
Mariusz

tronsek - Czw Cze 27, 2013 06:32

Mario6001 napisał/a:
Brak iskry na świecach.
Moim zdaniem aparat zapłonowy do dokładnego sprawdzenia. Cewka.
Mario6001 - Czw Cze 27, 2013 15:55

tronsek napisał/a:
Mario6001 napisał/a:
Brak iskry na świecach.
Moim zdaniem aparat zapłonowy do dokładnego sprawdzenia. Cewka.


OK. Poszukam na ten temat w necie, manualu i sprawdzę.

Nasuwa mi się pytanie, bo samochód bez problemu do tej pory działał i zapalał nawet w mróz.
Po wymianie rozrządu też zapalił "od pierwszego" i popracował kilka minut i nagle zdechł.
Czy to zbieg okoliczności czy może mogłabyć jakaś przyczyna, że padł akurat w tym momencie?

tronsek - Czw Cze 27, 2013 16:25

Mario6001 napisał/a:
2. Zmieniałem oring w aparacie zapłonowym.
Sprawdź podłączenie aparatu. Może podczas wymiany wtyczkę nie zbyt dokładnie wpiąłeś i po odpaleniu pod wpływem wibracji coś przestało łączyć.
Mario6001 - Czw Cze 27, 2013 16:47

tronsek napisał/a:
Mario6001 napisał/a:
2. Zmieniałem oring w aparacie zapłonowym.
Sprawdź podłączenie aparatu. Może podczas wymiany wtyczkę nie zbyt dokładnie wpiąłeś i po odpaleniu pod wpływem wibracji coś przestało łączyć.


Też sprawdzę (jutro będę grzebał).
Wtyczki nie odpinałem, odkręciłem aparat zapłonowy i wymieniłem bez odpinania, bo to szybka wymiana. Ale kable ruszyłem i może teraz coś niełączyć. Sprawdzę.

Szukam właśnie schematu.

mianko - Nie Cze 30, 2013 00:24

sprawdź czy masz iskrę, jak jej brak, zacznij od diagnozy przy aparacie zapłonowym oraz module zapłonu
Mario6001 - Nie Cze 30, 2013 21:25

To raczej cewka padła.

Sprawdziłem wszystko według manuala hondy z tym silnikiem i wszystko gra oprócz (chyba) cewki.
Wszystkie "prądy" na miejscu, masy, itd. a iskry brak.
Przy okazji w kablach zrobiłem trochę porządku.

Sprawdziłem cewkę według jakiegoś wpisu na forum cyt:
"Po zdjęciu "kopułki" rozdzielacza i plastikowej osłony wystarczy do widocznej na zdjęciu sprężynki dołączyć przewód, a jego wolny koniec zbliżyć do masy (silnika) na około 1,5mm, włączyć zapłon i zacisk cewki WN oznaczony "-" na krótko zewrzeć z masą (potrzebny do tego drugi kawałek przewodu. Dla wygody dobrze by było gdyby był on gdzieś do masy przykręcony bo może zacząć rąk brakować
Jeśli cewka WN jest sprawna - powinno między przewodem podłączonym do sprężynki a masą "zaiskrzyć"...

ale jezeli iskry nie ma to jest tylko kilka rzeczy winnych przewody swiece kopulka rozdz palec rozdz modul zapolonowy i cewka zaplonowa
."

Sprawdziłem tak jak pisali i iskrzy nie przy masie od silnika a przy "-" cewki.

Sprawdziłem oporność cewki:

I wyszło:
1. Obwód niskiego napięcia między A i B = 1,6 Omów - 09 (rezystancja kabli) = 0,7 Omów - w normie.
2. obwód wysokiego napięcia = 10 k omów - to chyba za mało.

Może we wtorek będę miał inny aparat zapłonowy to sprawdzę na tym drógim czy jest iskra.