Zobacz temat - [MG ZR] Prośba o listę i opis elementów pod maską
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [MG ZR] Prośba o listę i opis elementów pod maską

j0zek - Czw Cze 27, 2013 20:26
Temat postu: [MG ZR] Prośba o listę i opis elementów pod maską
Witam!

Mam wielką prośbę do Was.
Jako że jestem kompletnie nieobeznany w dziedzinie mechaniki pojazdów itd, a temat ten zaczął mnie interesować od jakiegoś czasu. Zależy mi na tym, aby samemu potrafić podnieść maskę, sprawdzić czy wszystko jest ok - oczywiście to, co jest możliwe do sprawdzenia bez specjalnych urządzeń itd.
Mielibyście jakieś wskazówki, rady, zalecenia?
Może ktoś dałby rade wrzucić zdjęcie silnika z wymienieniem poszczególnych elementów bardziej i mniej ważnych z informacjami, jak wyglądają zdrowe, zużyte, uszkodzone itd.

Jeżeli ostro kaleczę niewiedzą to z góry przepraszam, ale chciałbym się wdrażać w temat mechaniki i samemu czasem coś poradzić, naprawić niż udawać się do mechaników, którzy albo naściemniają, wyciągną kasę itd. Nie obrażając wszystkich, bo jest dużo uczciwych :)

Pozdrawiam!

ADI-mistrzu - Czw Cze 27, 2013 20:31

Poniżej zdjęcie z opisem co gdzie w silniku w R200:
http://obrazki.elektroda...._1368601183.jpg

Tutaj zdjęcie co gdzie w silniku w R45 lift:
http://obrazki.elektroda...._1351337412.jpg

MD - Czw Cze 27, 2013 20:39

Bardziej łopatologicznie:
1. Samochód musi mieć zimny silnik.
2. Samochód musi stać na płaskiej, równej powierzchni.
3. Sprawdzamy stan płynów eksploatacyjnych:
-zbiornik płynu wspomagania
-zbiornik płynu chłodniczego
-zbiornik płynu hamulcowego
poziom powinien być między "Min", a "Max".
-Płyn do spryskiwaczy jest w białej rurce, zakończonej bodajże niebieską pokrywką z symbolem spryskiwanej szyby. Po otwarciu powinno być widać płyn, jeśli tak się nie dzieje - najlepiej dolać.
-Olej sprawdzamy "bagnetem" - wyciągasz, wycierasz szmatką, wkładasz do pstyknięcia zatrzasku (oporu), po czym wysuwasz i sprawdzasz, czy ślad jest na polu zakreskowanym (między min a maks).
4. Raz na jakiś czas zerknij na filtr powietrza (pokrywka trzymana przez zatrzaski u dołu).
5. Sprawdzaj kable i przewody. Nic nie może być wilgotne, "pocić się" ani cieknąć.

To chyba tyle na start. :D

j0zek - Czw Cze 27, 2013 20:52

MD - to akurat na kursie prawka uczyli także wiem, spoko hehe :D
Chodzi mi bardziej o sprawy związane z osprzętem itd. abym wiedział czy np. jakaś uszczelka czy coś innego wygląda ok, czy np jest wyru&& itd.

Póki co dzięki za odpowiedzi:)

Albo może inaczej - zrobiłbym np zdjęcie jutro tego co mam pod maską i może ktoś ze zdjęcia potrafiłby ocenić na pierwszy rzut oka, czy coś wygląda podejrzanie ?

MD - Czw Cze 27, 2013 21:03

Może jeszcze nagrasz telefonem dźwięk i dasz nam osłuchać? Jak nie zajrzysz, nie pomacasz to się nie dowiesz. :D Prosta sprawa - jak cieknie spod uszczelki to jest ona do wymiany. Jak się przewód "poci", to w pobliżu ma jakiś wyciek. U mnie np. stalowa opaska zaciskowa na górnym wężyku zbiorniczka płynu wspomagania była nieco za luźna i trochę połączenie zawilgotniało. Zacisk dokręciłem dokręciłem, na wszelki wypadek założyłem drugi i jest super.

Na początek sprawdź kabelki, czy nie mają na przykład drutu widocznego (przetartej izolacji), nie są załamane itd. Nie szarp jednak lepiej za nic, byś czegoś nie rozłączył.