Zobacz temat - [ROVER45]Grzeje sie silnik...
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [ROVER45]Grzeje sie silnik...

KULSON - Pon Lip 08, 2013 21:15
Temat postu: [ROVER45]Grzeje sie silnik...
Mam problem z moim rowerkiem. Grzeje sie silnik strasznie. wiec co no termostat z silnikiek 1.6 to nie latwa wymiana ale jakos dalem rade w warunkach garazowych. to samo grzeje sie :o . sprawdzilem zapalniczka stary termostat otwieral sie. :twisted: mysle sobie mam to auto od 3 tygodni i tak mialem rozrzad wymienic wiec pewnie pompa dzis bylem u mechanika pompa byla ok. grzeje sie!!! kurde uklad chlodzenia zbyt skomplikowany nie jest czemy ta chlodnica zimna, nasuwa sie mysl pewnie zatkana a to nie prawda bo przeplyw jest i jest wszystko ok z chlodnica bo silnik sie grzeje. mam instalacjie gazowa moze to cos z przewodami pomylone, ale wczesniej bylo ok. po za tym tak sobie mysle ze nawet jak by to bylo przez gaz to i tak chlodnica by sie chociaz trosze nagrzala.
czy jest mim ktos w stanie pomóc co moze byc nie tak

Raptile - Wto Lip 09, 2013 12:59

pewno hgf
bociannielot - Wto Lip 09, 2013 13:24

KULSON, sprawdz kolor plynu w zbiorniczku wyrownawczym, sprawdz czy nei ma majonezowej mazi w oleju (bagnet, korek) znajac zycie jak zabol pisze opchneli Ci auto z walnieta uszczelka, nie Tobie pierwszemu jakby co ;-)
KULSON - Wto Lip 09, 2013 20:28

sprawdzilem odrazu wiem ze jak uszczelka strzeli to plyn idzie do oleju, w pewnym sensie problem zostal rozwiazany pol srodkami obeszlismy nagrzewnice i parownik od gazu i wszystko wrucilo do normy, przez nagrzewnice idzie woda wiec pewnie parownik zostal zle podlaczony ale to musi naprawic spec co zmienial parownik i zobaczymy co i jak


a tak na marginesie mam felgi 17 chce je zmienic na 16 lub 15 i nie rozmiar 205 mozecie cos polecic jaka felge zalorzyc zeby sie wygodnie jezdzilo i zeby auto nie stracilo na wygladzie mysle nad 16 tylko nie mam pojecia jaki rozmiar gumy

[ Dodano: Wto Lip 09, 2013 21:28 ]
czy ma ktos moze schematy do silnika 1.6 16v od rovera 400 lub 45 glównie interesuje mnie schemat oczywiscie ukladu chlodzenia

ADI-mistrzu - Wto Lip 09, 2013 20:50

Ja mam 195/65/15 i przy maksymalnym skręcie potrafi czasem lekko otrzeć nadkole z boku.

Więc wydaje mi się że moje 15 z tymi gumami to max oraz 205/55/R16 dla 16'.

KULSON - Wto Lip 09, 2013 21:49

wiem na 17 to moge jezdzic tylko po drodze rownej jak stolnica znalazlem takie info :
Fabryczne rozmiary opon do modelu Rover 45 to: 175/70 R14, 185/65 R14, 195/55 R15.
Opcjonalnie można zamontować opony w rozmiarze 205/45 R16.

zastanawiam sie nad tymi 16 chodz chyba wygodniej bedzie jezdzic na 15:)

sTERYD - Wto Lip 09, 2013 21:50

schemat jest taki sam lub prawie taki sam jak w każdej innej serii K:
http://www.roverki.pl/zro...ch-serii-k.html

KULSON - Czw Lip 11, 2013 18:07

przygód ciag dalszy dzis zajezdzam do speca od gazu. a tu prosze znowu wentylatory chodza zbiorniczek stan ok ale przewody do chlodnicy napuchniete odkrecilem korek zaraz zbiornik wyrównawczy sie napelnil do tego stopnia ze nie zdolalem puscic calego cisnienia musialem zakrecic zeby sie nie wylało wnioskuje ze korek jest do wymiany. ale dwie sprawy mnie zastanawiaja spec od gazu stwierdzil ze pewnie glowica jest do wymiany bo zasysa gdzies powietrze spod uszczelki i potem sie zapowietrze uklad chlodzenia hmm czy to mozliwe zeby nie szczelna glowica zasysala powietrze do ukladu zawsze myslalem ze raczej z ukladu wylatuje plyn niz z zewnatrz dostaje sie powietrze. natomiat bardziej zastanawiajace jest to ze jak robilem te wszystkie naprawy to nie zalewalem silnika glikolem tylko woda destylowana, jak bedzie ok to zaleje zeby nie marnowac, a tu dzis patrze a ta woda nabrala koloru plynu czyli gdzies sie wymieszala z resztkami starego glikolu podczas napraw mechanicy tez zwócili uwage ze malo wody sie wylalo z silnika. czy ktos ma jakis pomysl co sie moze dziac lub mial podobnie
Adrian - Czw Lip 11, 2013 18:45

Węże masz już prawidłowo podłączone? Do nagrzewnicy też?
KULSON - Czw Lip 11, 2013 18:53

tak jest ok
Adrian - Czw Lip 11, 2013 19:15

Kup nowy korek, zlej płyn z układu, zalej ponownie i dobrze odpowietrz układ chłodzenia.
KULSON - Czw Lip 11, 2013 19:31

to zrobie na poczatek i zobaczymy jak bedzie git to za tydzien zaleje glikolem
SyntaX - Czw Lip 11, 2013 19:35

Zobacz też czy nie ma spękań na zbiorniczku przy korku.
KULSON - Czw Lip 11, 2013 21:05

a jak sa spekania to co? jaki to ma wplyw. po za tym tak sobie mysle czy jak by lekko odkrecic korek zeby sie cisnienie wyruwnywalo z atmosferycznym to na przyszlosc jak pujdzie korek do wymiany da sie tak jezdzic
SyntaX - Czw Lip 11, 2013 21:13

Układ musi być szczelny.
Po to jest zaworek w korku że ma utrzymywać odpowiednie ciśnienie.
Jak zbiorniczek jest spękany to cały układ też straci na wydajności bo takowe ciśnienie nie zostanie utrzymane.