Zobacz temat - [R416] Rolka Napinacza Paska Klinowego Alternatora
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Rolka Napinacza Paska Klinowego Alternatora

DENIZOTAC - Czw Lip 11, 2013 12:14
Temat postu: [R416] Rolka Napinacza Paska Klinowego Alternatora
Witam R 416Si 1.6 16v 112km.
Problemem jest rolka.
Przy wymianie rozrządu mechanik powiedział ,że trzeba będzie ją wymienić ale posmarował i powiedział że jeszcze pochodzi a za jakiś czas jak będzie $ bym wymienił .
Rolka zaczyna dawać odgłosy słychać ją już na zgaszonym radiu lub na wolnych obrotach po wyjściu z samochodu.
Cały napinacz kosztuje 160zł
Mam Pytanie czy nie da się samej rolki wymienić pełno tego na allegro i nie wiem która będzie pasować zdj od drugiej strony po rozkręceniu .
Ktoś zna numer katalogowy lub jaka dokładnie tam idzie
Zdj Mojej o to się rozchodzi





KULSON - Czw Lip 11, 2013 18:55

wiesz co ja sprawdzam sobie czesci na stronie inter carsu a potem szukam gdzies w necie oni maja na stronie e sklep czy cos i tam na spokojnie mozesz dobrac. a jak nie to na angielskiej stronie poszukaj tam powinien byc oryginalny nr http://www.rimmerbros.co.uk/
sTERYD - Czw Lip 11, 2013 21:18

nie chce Cię martwić, ale ta rolka niestety jest droga i nie bardzo da się cokolwiek dopasować :/
DENIZOTAC - Czw Lip 11, 2013 22:14

To nie rolka lecz Prawdopodobnie łożysko W alternatorze to od tyłu nie od strony koła na pasek napędowego lecz od drugiej tyłu wyjścia na kable (obsłuchałem porządnie ) dziś już gra bardzo na wolnych słychać porządnie po dodaniu gazu to się zwiększa tak na 2-3tys obrotów hałas ponad 3 tysie RPM ustaje i mniejszy lub prawie wcale .
leszczu - Sob Lip 13, 2013 10:07

A to nie ta rolka ??
http://allegro.pl/rolka-n...3393051901.html

sTERYD - Sob Lip 13, 2013 10:58

z wyglądu nie, z opisu niby się zgadza, cena tylko zaskakująco niska
DENIZOTAC - Sob Lip 13, 2013 15:54

Problem Rozwiązany Pękł Alternator i wirnik Tarł o coś
Tuleje na łożysko wbita na puszce po piwie plus obejma i nie trze ok chodzi jak długo nie wiem.
Jak mówicie zostawić to tak Pochodzi (Pewnie się rozleci ?)
Czy Kupić nowy Alternator ?
Jak się rozleci szkody mogą być duże pewnie ?
Od dołu jest bardzo spękany

Sirk - Sob Lip 13, 2013 17:23

DENIZOTAC napisał/a:
Problem Rozwiązany Pękł Alternator i wirnik Tarł o coś
Tuleje na łożysko wbita na puszce po piwie plus obejma i nie trze ok chodzi jak długo nie wiem.


To normalne zjawisko przy alternatorach Magneti Marelli. Pochodzi Ci max kilka dni.

DENIZOTAC napisał/a:
Jak mówicie zostawić to tak Pochodzi (Pewnie się rozleci ?)
Jak się rozleci szkody mogą być duże pewnie ?


Zablokuje Ci się całkiem i stracisz ładowanie jak i pasek napędowy.

DENIZOTAC napisał/a:
Czy Kupić nowy Alternator ?


Tak, polecam firmY BOSCH (0 124 225 011) YLE102430 z R25/45. Ja za swój używany dałem 40 zł + wysyłka (coś ok 20 zł). Pochodzi z auta z 2004 roku. Dużo nie ma tam przeróbek, chodź podłączenie jest inne.

DENIZOTAC - Sob Lip 13, 2013 23:42

Oka
Kupiłem już Po Regeneracji na GWARANCJI
ORYGINALNY
ALTERNATOR
MAGNETI MARELLI
FABRYCZNIE REGENEROWANY

166zŁ ZŁ z wys Wypadam na trasy i nie mogę pozwolić sobie by coś nawaliło
Na nowy nie miałem w obecnej chwili a Regenerowany pośmiga
Wymienione łożyska elektronika koło napędowe szczotki itp.
Wyczyszczony odświeżony xd ;)

Sirk - Nie Lip 14, 2013 08:40


DENIZOTAC - Nie Lip 14, 2013 11:25

Tak samo Patrzyłem od 45 zanim mi napisałeś i to podłączenie mnie zniechęciło ale 2 kabelki tylko.
Teraz już zamówiłem ten to niech będzie oby tylko szczęście mieć i długo posłużył .
Mam mianowicie jeszcze Pytanie z innej Paczki to napisze w tym temacie .
Stabilizator czy jak to zwą .
Po podniesieniu LEWARKIEM guma sie rozchodzi i widać szpilkę.
Z Lewej strony (do wymiany jest cała ta szpilka z gumą ).
Jak sie fachowo ona nazywa ?

LEWA STRONA KIEROWCY





OD DOŁU JEST ŚRUBKA CAŁA NIE NAKRĘTKA Z PRAWEJ STRONY JEST INACZEJ JAK NA ZDJĘCIACH NIŻEJ

PRAWA STRONA WYGLĄDA TAK I JEST OK


KOLEGA ZAMAWIAŁ I TEN ŁĄCZNIK JEST OD ROVER 200 TUTAJ ZAPEWNIE BO TAKI NA ZDJ BYŁ DO ROVER 200 Z DWÓCH STRON NAKRĘTKA

OD DOŁU PRAWA STRONA

sTERYD - Nie Lip 14, 2013 23:11

Nazywa się to łącznik stabilizatora i kosztuje grosze.
Z prawej strony masz prawidłowy łącznik. z lewej ktoś zamontował śrubę zamiast tego, co miało być. Łącznik stabilizatora jak jest luźny, to faktycznie jakby ktoś młotkiem na dziurach :/

DENIZOTAC - Pią Lip 19, 2013 11:37

Alternator założony nowy
[/urll]
Drugi Problem Rolka Paska
Wymiary Średnica 65MM szerokość samej rolki 25.5mm z tuleją ok 33mm Śrubka 8mm
Na allegro jest Pełno każda innych Wymiarów
Niby ta ok
http://allegro.pl/rolka-n...html#tabsAnchor
wymiar 5x8 mnie zastanawia do czego to śrubka 5.8 pewnie ?
coś Cena mała Lipa Pewnie bo 33zł
U tego samego gościa innej firmy już 88zł
http://allegro.pl/rolka-k...3371932614.html






[ Dodano: Pią Lip 19, 2013 11:37 ]
Temat Do zamknięcia .
Rolka Wymieniona Nowa ;)
Łącznik Stabilizatora wymieniony Nowy .
Dzięki wszystkim za pomoc .
Jesteście Wielcy Pozdrawiam .

dudek1993 - Sro Lip 24, 2013 00:51

gdzie kupiłeś ta rolkę nową?allegro?
DENIZOTAC - Sro Lip 24, 2013 18:57

Kolega Mi zamówił u Taty na warsztacie ;)
Srednica 65mm szerokośc rolki 25-26mm szerokość z tuleją 33mm
Nr Katalogowy
56118MGMAXGEAR
Tu masz ją w sklepie i ja ją mam jak na zdj
Producent: maxgear
Model: 56118MG
Dostępność: 10
http://www.motoryzacyjni....aska-w-klin-200
79zł w sklepie plus wys i pasuje na 1000000%

Chcesz Tanio masz 33zł
http://allegro.pl/rolka-n...3393051901.html
U tego samego gościa lecz innej firmy
88zł
http://allegro.pl/rolka-k...3371932614.html
Niby to lecz znalazłem aukcję
http://allegro.pl/65x25-5...3377717548.html
Wymiary Te same ale na zdj inna
65x25.5x8
zastanawia mnie wymiar 5x8
Niby ta
http://allegro.pl/r2-r004...3400603447.html
Lecz po co śrubka na imbus jak tam idzie nakrętka a śruba wystaje .
Kup tą co ja ci podałem
http://www.motoryzacyjni....aska-w-klin-200
i będzie na 1000000% Pasować ;) Bez Kłopotu

Sirk - Sro Lip 24, 2013 22:02

To nie wymiar 5x8, źle to czytasz. 65x25.5x8 tz. średnica 65mm szerokość 25,5 mm oraz 8 mm otwór montażowy.
DENIZOTAC - Sro Lip 24, 2013 22:27

Masz Rację ;)
dudek1993 - Czw Lip 25, 2013 11:51

Dzięki wielkie ;)
DENIZOTAC - Pią Lip 26, 2013 11:33

dudek1993 napisał/a:
Dzięki wielkie ;)

I co wybrałeś ja ci radzę ta co ja mam Polskie łożysko i będzie dobre .
56118MG MAXGEAR
Producent: maxgear
Model: 56118MG
Dostępność: 10
http://www.motoryzacyjni....aska-w-klin-200
79zł w sklepie plus wys i pasuje na 1000000%

lukasz22i - Wto Sie 27, 2013 14:25

Podepnę się pod temat. W sobotę wymieniłem alternator + nowy pasek, sam z wujaszkiem. Po zamontowaniu (co nie było łatwe) wszystko chodziło pięknie, cichutko i ładowanie jak trzeba. Zrobiłem trasę z Warszawy do Wrocławia, na drugi dzień odpaliłem i ostro piszczy po odpaleniu, przez kilka sekund, czasem przygazowanie uciszy a czasem nie, trzeba trochę odczekać.

Rozumiem że pasek alternatora jest za słabo naciągnięty? Jest jakiś prosty i skuteczny sposób aby go naciągnąć? Po samodzielnym montażu alternatora i założenia paska został on naciągnięty siłą rąk :lol: no i niby było dobrze bo nie piszczał ale teraz daje ostro przy każdym odpaleniu.

Sirk - Wto Sie 27, 2013 14:36

lukasz22i, Naciągnij go jeszcze raz, dopiero po iluś km pasek się układa jak należy i trzeba go poprawić. U siebie robiłem dziś to samo, po pewnym czasie zaczął piszczeć. Teraz jest ok. Pozdrawiam.
lukasz22i - Wto Sie 27, 2013 15:01

Sirk napisał/a:
lukasz22i, Naciągnij go jeszcze raz, dopiero po iluś km pasek się układa jak należy i trzeba go poprawić. U siebie robiłem dziś to samo, po pewnym czasie zaczął piszczeć. Teraz jest ok. Pozdrawiam.


A możesz się pochwalić jak sam go naciągasz? Ponoć wersja z klimą ma jakiś napinacz za pomocą którego można go napiąć, ja mam wersję bez więc trzeba sobie jakoś samemu poradzić.

Adrian - Wto Sie 27, 2013 17:03

U mnie w obudowie alternatora jest gwintowany otwór, w który wkręca się śrubę, która działa jako napinacz. Luzujesz sobie mocowania i tą śrubą naciągasz pasek.
Sirk - Wto Sie 27, 2013 18:19

lukasz22i, idź za radą Adrian, choć u mnie tam nie ma gwintu. Rolka prowadząca pasek nie ma możliwości regulacji napięcia paska w klimie DIAVIA (przynajmniej u mnie). Reguluje się na mocowaniu alternatora.
lukasz22i - Wto Sie 27, 2013 22:11

Adrian napisał/a:
U mnie w obudowie alternatora jest gwintowany otwór, w który wkręca się śrubę, która działa jako napinacz. Luzujesz sobie mocowania i tą śrubą naciągasz pasek.


Przykładowy alternator, ja mam taki sam. Jest ta dziura o której piszesz?

http://tablica.pl/oferta/...html#71e90b62fa

Adrian - Wto Sie 27, 2013 22:33

Na pierwszej fotce widać, na dole. Nawet jest wkręcona. ;) Na drugiej też jest dobrze widoczna - śruba przechodzi przez cały korpus.
lukasz22i - Wto Sie 27, 2013 23:05

Adrian napisał/a:
Na pierwszej fotce widać, na dole. Nawet jest wkręcona. ;) Na drugiej też jest dobrze widoczna - śruba przechodzi przez cały korpus.


Dzięki, już widzę. Czyli mogę próbować nią napiąć pasek? Pamiętasz może czy jest do niej dostęp od góry czy od spodu? Wydaje mi się że chyba będzie od spodu. Dzięki

DENIZOTAC - Pon Wrz 02, 2013 20:50

Jak Kupiłem Alternator wykręciłem te śrubkę.
U mnie napina się na rolce od dołu.
Nawet nie wiedziałem po co ona tam była ;) heh
Człowiek cały czas dowiaduje się coś nowego xd .