|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
 |
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Rolka Napinacza Paska Klinowego Alternatora
DENIZOTAC - Czw Lip 11, 2013 12:14 Temat postu: [R416] Rolka Napinacza Paska Klinowego Alternatora Witam R 416Si 1.6 16v 112km.
Problemem jest rolka.
Przy wymianie rozrządu mechanik powiedział ,że trzeba będzie ją wymienić ale posmarował i powiedział że jeszcze pochodzi a za jakiś czas jak będzie $ bym wymienił .
Rolka zaczyna dawać odgłosy słychać ją już na zgaszonym radiu lub na wolnych obrotach po wyjściu z samochodu.
Cały napinacz kosztuje 160zł
Mam Pytanie czy nie da się samej rolki wymienić pełno tego na allegro i nie wiem która będzie pasować zdj od drugiej strony po rozkręceniu .
Ktoś zna numer katalogowy lub jaka dokładnie tam idzie
Zdj Mojej o to się rozchodzi
KULSON - Czw Lip 11, 2013 18:55
wiesz co ja sprawdzam sobie czesci na stronie inter carsu a potem szukam gdzies w necie oni maja na stronie e sklep czy cos i tam na spokojnie mozesz dobrac. a jak nie to na angielskiej stronie poszukaj tam powinien byc oryginalny nr http://www.rimmerbros.co.uk/
sTERYD - Czw Lip 11, 2013 21:18
nie chce Cię martwić, ale ta rolka niestety jest droga i nie bardzo da się cokolwiek dopasować
DENIZOTAC - Czw Lip 11, 2013 22:14
To nie rolka lecz Prawdopodobnie łożysko W alternatorze to od tyłu nie od strony koła na pasek napędowego lecz od drugiej tyłu wyjścia na kable (obsłuchałem porządnie ) dziś już gra bardzo na wolnych słychać porządnie po dodaniu gazu to się zwiększa tak na 2-3tys obrotów hałas ponad 3 tysie RPM ustaje i mniejszy lub prawie wcale .
leszczu - Sob Lip 13, 2013 10:07
A to nie ta rolka
http://allegro.pl/rolka-n...3393051901.html
sTERYD - Sob Lip 13, 2013 10:58
z wyglądu nie, z opisu niby się zgadza, cena tylko zaskakująco niska
DENIZOTAC - Sob Lip 13, 2013 15:54
Problem Rozwiązany Pękł Alternator i wirnik Tarł o coś
Tuleje na łożysko wbita na puszce po piwie plus obejma i nie trze ok chodzi jak długo nie wiem.
Jak mówicie zostawić to tak Pochodzi (Pewnie się rozleci ?)
Czy Kupić nowy Alternator ?
Jak się rozleci szkody mogą być duże pewnie ?
Od dołu jest bardzo spękany
Sirk - Sob Lip 13, 2013 17:23
DENIZOTAC napisał/a: | Problem Rozwiązany Pękł Alternator i wirnik Tarł o coś
Tuleje na łożysko wbita na puszce po piwie plus obejma i nie trze ok chodzi jak długo nie wiem. |
To normalne zjawisko przy alternatorach Magneti Marelli. Pochodzi Ci max kilka dni.
DENIZOTAC napisał/a: | Jak mówicie zostawić to tak Pochodzi (Pewnie się rozleci ?)
Jak się rozleci szkody mogą być duże pewnie ? |
Zablokuje Ci się całkiem i stracisz ładowanie jak i pasek napędowy.
DENIZOTAC napisał/a: | Czy Kupić nowy Alternator ? |
Tak, polecam firmY BOSCH (0 124 225 011) YLE102430 z R25/45. Ja za swój używany dałem 40 zł + wysyłka (coś ok 20 zł). Pochodzi z auta z 2004 roku. Dużo nie ma tam przeróbek, chodź podłączenie jest inne.
DENIZOTAC - Sob Lip 13, 2013 23:42
Oka
Kupiłem już Po Regeneracji na GWARANCJI
ORYGINALNY
ALTERNATOR
MAGNETI MARELLI
FABRYCZNIE REGENEROWANY
166zŁ ZŁ z wys Wypadam na trasy i nie mogę pozwolić sobie by coś nawaliło
Na nowy nie miałem w obecnej chwili a Regenerowany pośmiga
Wymienione łożyska elektronika koło napędowe szczotki itp.
Wyczyszczony odświeżony xd
Sirk - Nie Lip 14, 2013 08:40
DENIZOTAC - Nie Lip 14, 2013 11:25
Tak samo Patrzyłem od 45 zanim mi napisałeś i to podłączenie mnie zniechęciło ale 2 kabelki tylko.
Teraz już zamówiłem ten to niech będzie oby tylko szczęście mieć i długo posłużył .
Mam mianowicie jeszcze Pytanie z innej Paczki to napisze w tym temacie .
Stabilizator czy jak to zwą .
Po podniesieniu LEWARKIEM guma sie rozchodzi i widać szpilkę.
Z Lewej strony (do wymiany jest cała ta szpilka z gumą ).
Jak sie fachowo ona nazywa ?
LEWA STRONA KIEROWCY
OD DOŁU JEST ŚRUBKA CAŁA NIE NAKRĘTKA Z PRAWEJ STRONY JEST INACZEJ JAK NA ZDJĘCIACH NIŻEJ
PRAWA STRONA WYGLĄDA TAK I JEST OK
KOLEGA ZAMAWIAŁ I TEN ŁĄCZNIK JEST OD ROVER 200 TUTAJ ZAPEWNIE BO TAKI NA ZDJ BYŁ DO ROVER 200 Z DWÓCH STRON NAKRĘTKA
OD DOŁU PRAWA STRONA
sTERYD - Nie Lip 14, 2013 23:11
Nazywa się to łącznik stabilizatora i kosztuje grosze.
Z prawej strony masz prawidłowy łącznik. z lewej ktoś zamontował śrubę zamiast tego, co miało być. Łącznik stabilizatora jak jest luźny, to faktycznie jakby ktoś młotkiem na dziurach
DENIZOTAC - Pią Lip 19, 2013 11:37
Alternator założony nowy
[/urll]
Drugi Problem Rolka Paska
Wymiary Średnica 65MM szerokość samej rolki 25.5mm z tuleją ok 33mm Śrubka 8mm
Na allegro jest Pełno każda innych Wymiarów
Niby ta ok
http://allegro.pl/rolka-n...html#tabsAnchor
wymiar 5x8 mnie zastanawia do czego to śrubka 5.8 pewnie ?
coś Cena mała Lipa Pewnie bo 33zł
U tego samego gościa innej firmy już 88zł
http://allegro.pl/rolka-k...3371932614.html
[ Dodano: Pią Lip 19, 2013 11:37 ]
Temat Do zamknięcia .
Rolka Wymieniona Nowa
Łącznik Stabilizatora wymieniony Nowy .
Dzięki wszystkim za pomoc .
Jesteście Wielcy Pozdrawiam .
dudek1993 - Sro Lip 24, 2013 00:51
gdzie kupiłeś ta rolkę nową?allegro?
DENIZOTAC - Sro Lip 24, 2013 18:57
Kolega Mi zamówił u Taty na warsztacie
Srednica 65mm szerokośc rolki 25-26mm szerokość z tuleją 33mm
Nr Katalogowy
56118MGMAXGEAR
Tu masz ją w sklepie i ja ją mam jak na zdj
Producent: maxgear
Model: 56118MG
Dostępność: 10
http://www.motoryzacyjni....aska-w-klin-200
79zł w sklepie plus wys i pasuje na 1000000%
Chcesz Tanio masz 33zł
http://allegro.pl/rolka-n...3393051901.html
U tego samego gościa lecz innej firmy
88zł
http://allegro.pl/rolka-k...3371932614.html
Niby to lecz znalazłem aukcję
http://allegro.pl/65x25-5...3377717548.html
Wymiary Te same ale na zdj inna
65x25.5x8
zastanawia mnie wymiar 5x8
Niby ta
http://allegro.pl/r2-r004...3400603447.html
Lecz po co śrubka na imbus jak tam idzie nakrętka a śruba wystaje .
Kup tą co ja ci podałem
http://www.motoryzacyjni....aska-w-klin-200
i będzie na 1000000% Pasować Bez Kłopotu
Sirk - Sro Lip 24, 2013 22:02
To nie wymiar 5x8, źle to czytasz. 65x25.5x8 tz. średnica 65mm szerokość 25,5 mm oraz 8 mm otwór montażowy.
DENIZOTAC - Sro Lip 24, 2013 22:27
Masz Rację
dudek1993 - Czw Lip 25, 2013 11:51
Dzięki wielkie
DENIZOTAC - Pią Lip 26, 2013 11:33
dudek1993 napisał/a: | Dzięki wielkie |
I co wybrałeś ja ci radzę ta co ja mam Polskie łożysko i będzie dobre .
56118MG MAXGEAR
Producent: maxgear
Model: 56118MG
Dostępność: 10
http://www.motoryzacyjni....aska-w-klin-200
79zł w sklepie plus wys i pasuje na 1000000%
lukasz22i - Wto Sie 27, 2013 14:25
Podepnę się pod temat. W sobotę wymieniłem alternator + nowy pasek, sam z wujaszkiem. Po zamontowaniu (co nie było łatwe) wszystko chodziło pięknie, cichutko i ładowanie jak trzeba. Zrobiłem trasę z Warszawy do Wrocławia, na drugi dzień odpaliłem i ostro piszczy po odpaleniu, przez kilka sekund, czasem przygazowanie uciszy a czasem nie, trzeba trochę odczekać.
Rozumiem że pasek alternatora jest za słabo naciągnięty? Jest jakiś prosty i skuteczny sposób aby go naciągnąć? Po samodzielnym montażu alternatora i założenia paska został on naciągnięty siłą rąk no i niby było dobrze bo nie piszczał ale teraz daje ostro przy każdym odpaleniu.
Sirk - Wto Sie 27, 2013 14:36
lukasz22i, Naciągnij go jeszcze raz, dopiero po iluś km pasek się układa jak należy i trzeba go poprawić. U siebie robiłem dziś to samo, po pewnym czasie zaczął piszczeć. Teraz jest ok. Pozdrawiam.
lukasz22i - Wto Sie 27, 2013 15:01
Sirk napisał/a: | lukasz22i, Naciągnij go jeszcze raz, dopiero po iluś km pasek się układa jak należy i trzeba go poprawić. U siebie robiłem dziś to samo, po pewnym czasie zaczął piszczeć. Teraz jest ok. Pozdrawiam. |
A możesz się pochwalić jak sam go naciągasz? Ponoć wersja z klimą ma jakiś napinacz za pomocą którego można go napiąć, ja mam wersję bez więc trzeba sobie jakoś samemu poradzić.
Adrian - Wto Sie 27, 2013 17:03
U mnie w obudowie alternatora jest gwintowany otwór, w który wkręca się śrubę, która działa jako napinacz. Luzujesz sobie mocowania i tą śrubą naciągasz pasek.
Sirk - Wto Sie 27, 2013 18:19
lukasz22i, idź za radą Adrian, choć u mnie tam nie ma gwintu. Rolka prowadząca pasek nie ma możliwości regulacji napięcia paska w klimie DIAVIA (przynajmniej u mnie). Reguluje się na mocowaniu alternatora.
lukasz22i - Wto Sie 27, 2013 22:11
Adrian napisał/a: | U mnie w obudowie alternatora jest gwintowany otwór, w który wkręca się śrubę, która działa jako napinacz. Luzujesz sobie mocowania i tą śrubą naciągasz pasek. |
Przykładowy alternator, ja mam taki sam. Jest ta dziura o której piszesz?
http://tablica.pl/oferta/...html#71e90b62fa
Adrian - Wto Sie 27, 2013 22:33
Na pierwszej fotce widać, na dole. Nawet jest wkręcona. Na drugiej też jest dobrze widoczna - śruba przechodzi przez cały korpus.
lukasz22i - Wto Sie 27, 2013 23:05
Adrian napisał/a: | Na pierwszej fotce widać, na dole. Nawet jest wkręcona. Na drugiej też jest dobrze widoczna - śruba przechodzi przez cały korpus. |
Dzięki, już widzę. Czyli mogę próbować nią napiąć pasek? Pamiętasz może czy jest do niej dostęp od góry czy od spodu? Wydaje mi się że chyba będzie od spodu. Dzięki
DENIZOTAC - Pon Wrz 02, 2013 20:50
Jak Kupiłem Alternator wykręciłem te śrubkę.
U mnie napina się na rolce od dołu.
Nawet nie wiedziałem po co ona tam była heh
Człowiek cały czas dowiaduje się coś nowego xd .
|
|