|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R 416] Silnik gaśnie w nietypowy sposób + dziwna elektryka
Niemiec - Pon Lip 22, 2013 11:00 Temat postu: [R 416] Silnik gaśnie w nietypowy sposób + dziwna elektryka Witam, mam dosyć nietypowy problem ze swoją 416, być może Wasze doświadczenie mi trochę rozjaśni w głowie. Mianowicie podczas jazdy, kiedy silnik się nagrzeje, nagle wskazówka obrotów i prędkości spada do 0 (nie powoli spada tylko momentalnie 'obrywa się' do 0), silnik dalej pracuje i dopóki nie muszę się zatrzymać nie gaśnie. Przy światłach niestety już nie ma co walczyć. Towarzyszy temu takie zjawisko, że gasną wszystkie światła, wszelkie kontrolki, a świeci się jedynie ABS i poducha, reszta wraz z zegarem i światłami nic. Po zatrzymaniu w ogóle nie chce zakręcić, nic a nic. Kiedy zdarzyło mi się to pierwszy raz odpiąłem ujemną klemę, założyłem, odpaliło i dojechałem do celu, w tej chwili jednak to już nic nie daje. Zauważyłem, że jak postoi i ochłonie, to znów odpala normalnie, ale po rozgrzaniu ta sama historia. Samochód stoi, bo wszyscy znajomi mechanicy są obecnie na urlopach, a nie chciałbym żeby mnie skasowali za wszystko co możliwe, więc dobrze byłoby mieć jakieś pojęcie co mogłoby to powodować.
Żeby już nie zakładać kolejnego tematu, to może od razu podpytam też o problem z elektryką. Nie działa ogrzewanie tylnej szyby, a przy próbie włączenia tylko zamiga kontrolka od przeciwmgielnych w towarzystwie jednego piknięcia immobilaizera. Kiedy na odpalonym silniku otwieram drzwi od kierowcy lub przód pasażera automatycznie włączają się przeciwmgielne. Kiedy włączam zapłon i otwarte są drzwi od pasażera 'pika' immobilaizer tylko dużo ciszej niż normalnie. Kiedy otawarte są drzwi od kierowcy i włączam zapłon włączają się wycieraczki z tyłu i z przodu. Centralny zamek siadł. Po otwarciu kluczykiem od strony kierowcy otwiera się przód, od strony pasażera tylko pasażer, przy użyciu pilota również tylko drzwi od pasażera. Any ideas?
Z góry dzięki za pomoc.
sTERYD - Pon Lip 22, 2013 20:37
przede wszystkim masa. Na pewno masz z tym problem. Drugi problem to wydaje się MFU, ale może też wynikać z pierwszego. Przeczyść wszystkie punkty masy jakie znajdziesz. Raczej zniknie pierwszy problem. Być może jeszcze będziesz musiał powalczyć z czujnikiem położenia wału korbowego i później z MFU, ale całkiem możliwe, że to wszystko się dzieje przez słabą masę.
|
|