Zobacz temat - [rover214i] zimny silnik szarpie, dławi i faluje obrotami
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [rover214i] zimny silnik szarpie, dławi i faluje obrotami

bemolek - Wto Lip 23, 2013 18:00
Temat postu: [rover214i] zimny silnik szarpie, dławi i faluje obrotami
Witam... Objawy są tego typu:
Na zimnym silniku przy powolnym dodawaniu gazu silnik sie dławi i gaśnie.
Jeśli musze na zimnym ruszyć to strasznie szarpie całe auto.

Gdy silnik jest rozgrzany pracuje bez zarzutu, nawet jadąc na wolnych obrotach rzadziej szarpie.

Czy możliwe, że to wina wadliwego silniczka krokowego albo na zimnym nie zasysa paliwa ile potrzebuje? No ale co z szarpaniem gdy silnik jest rozgrzany?

na włączonym silniku odłączyłem krokowy i pracował bez zmian.

juz mnie to irytuje powoli bo wymieniłem kable i świece, uszczelkę pod głowicą, wałek rozrządu z popychaczami zaworów itp.


Za wszelkie sugestie wielkie dzięki... :mrgreen:

robsson78 - Wto Lip 23, 2013 18:09

A jak z odpalaniem auta ?
bemolek - Wto Lip 23, 2013 18:35

odpala bez najmniejszych problemów... praktycznie od razu :)
leszczu - Sro Lip 24, 2013 20:30

A jakie masz obroty jak odpalisz zimny silnik ??
bemolek - Czw Lip 25, 2013 00:50

po odpaleniu zimnego silnika obroty szybko stabilizują się do 1100-1200 / min
i dodając powoli gazu gaśnie...
po nagrzaniu uspokaja się do ok 900/min i tak trzyma... :)

robsson78 - Czw Lip 25, 2013 16:44

Obstawiałem uszkodzony czujnik temperatury ale jak widać jest raczej w porządku. :bezradny:
Czy dobrze myślę że wszystko jest OK. dopóki nie wciśniesz pedału gazu ?
Czujnik TPS ?
Wstaw może filmik jak to wygląda.

leszczu - Pią Lip 26, 2013 10:08

robsson78 napisał/a:
Czujnik TPS ?

Bardzo możliwe.
Ewentualnie krokowy który z pozna się z ustawieniem trzpienia.

bemolek - Sob Lip 27, 2013 20:22

krótki bo krótki ale widać jak przy powolnym dodawaniu gazu dławi się...

http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be

BigBoyPL - Sob Lip 27, 2013 20:39

Nie wiem czy to może jakiś trop bo mam MG i niby wszystko to samo ale kilka rzeczy jest innych.
U mnie jak jest zimny silnik to nie ma bata, zawsze wskazówka jest idealnie na 1000. Jak się rozgrzeje tak że wskazówka od temperatury jest idealnie w połowie skali to wtedy jest nieco ponad kreską poniżej 1.

baxter - Pon Lip 29, 2013 14:04

U mnie jest podobnie o siódmej rano kiedy wyjeżdżam do pracy ale po południu jak auto stoi w szczerym słońcu to odpalam i odjeżdżam bez szarpania