Zobacz temat - [R75] ściąga w prawo auto
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] ściąga w prawo auto

markozalko - Czw Lip 25, 2013 06:39
Temat postu: [R75] ściąga w prawo auto
Często jadąc w trasie myślałem że to wina wiatrów albo złych dróg. Tera mogę stwierdzić że to nie to. Jak jadę z prędkością od 80 wzwyż na prostej drodze i puszczam kierownicę od razu ciągnie mnie w prawo. Myślałem wcześniej że może droga jak jest pod kątem położona to tak się dzieje. W większości na wszystkich drogach mnie tak ściąga, czasem się zdarzy taka że o dziwo nie. Tuleje z tyłu nowe, zbieżność też była ustawiana. Czy Was tez tak ściąga czy nie, gdzie można szukać przyczyny? Przyznam że trochę to męczy podczas trasy, bo stale muszę kontrolować tor jazdy :)
sash997 - Czw Lip 25, 2013 08:44

ciśnienie masz ok w kołach? jak jest droga pochylona to normalne że auto zjeżdza :)
Aragorn - Czw Lip 25, 2013 10:30
Temat postu: Re: [R75] ściąga w prawo auto
markozalko napisał/a:
Często jadąc w trasie myślałem że to wina wiatrów albo złych dróg. Tera mogę stwierdzić że to nie to. Jak jadę z prędkością od 80 wzwyż na prostej drodze i puszczam kierownicę od razu ciągnie mnie w prawo. Myślałem wcześniej że może droga jak jest pod kątem położona to tak się dzieje. W większości na wszystkich drogach mnie tak ściąga, czasem się zdarzy taka że o dziwo nie. Tuleje z tyłu nowe, zbieżność też była ustawiana. Czy Was tez tak ściąga czy nie, gdzie można szukać przyczyny? Przyznam że trochę to męczy podczas trasy, bo stale muszę kontrolować tor jazdy :)


...może luzy na kolumnie kierowniczej?

...zobacz też czy nie ściera Ci się nadmiernie któraś z opon ...bo zbieżność może uciec nawet po wjechaniu w jedną dużą dziurę

sknerko - Czw Lip 25, 2013 11:45

U mnie zaczął lekko ściągać jak rozleciała się poduszka amortyzatora i po ustawieniu zbieżności chwile było dobrze a potem pękła sprężyna i się wydało czemu ściągał.
Niestety bez wyjęcia amortyzatorów nie sprawdzisz poduszek amortyzatora.

Aha łożyska amorów były dobre.

Dziadek - Czw Lip 25, 2013 12:24

Mnie lekko ściągało (też w prawo) przed wymianą prawego łożyska na McPersonie. Wahacze miałem wymienione,żadnych pęknięć na sprężynach,ciśnienie prawidłowe. Podczas sprawdzania zbieżności usłyszałem lekkie tarcie w prawym kielichu tuż przy nakrętce amora. Łożysko było całkiem "rozleciane".
Po wymianie mogę na autobanie całkiem puścić kierę i kilka kilometrów pójdzie prosto.

markozalko - Czw Lip 25, 2013 13:42

Ciśnienie sprawdzam jak głupi na okrągło, tym bardziej że z jedengo koła po dziurze jaką złapałem, schodzi minimalnie powietrze. Może faktycznie jak piszecie coś jest z tymi lożyskami amortyzatorów. Auto ma 271 tyś. pzrebiegu i pewnie nie było nic ruszane przy nich. Trudno, musze sie przyzwyczaić bo nie będę na siłę szukał wydatków :)
sknerko - Czw Lip 25, 2013 13:55

jak masz rozwalone i nie zrobisz teraz to będziesz miał do wymiany pękniete sprężyny bo to jest naturalna kolej rzeczy że pękną od tego a samo łożysko to niecałe 50 pln
haszczyc - Czw Lip 25, 2013 13:58

da się łożysko jakoś domowym sposobem sprawdzić ?
Dziadek - Czw Lip 25, 2013 19:16

W moim przypadku słychać było ewidentne zgrzyty przy kręceniu kierownicą bez odpalonego silnika (bez wspomagania). Często zdarza się w takiej sytuacji odgłos jakby przeskakującej sprężyny. Każdy mechanik rozpozna to od razu.
sash997 - Czw Lip 25, 2013 19:56

sknerko napisał/a:
a samo łożysko to niecałe 50 pln

20zł od peugeota 206 :mrgreen: już ze 2 lata na takich śmigam

markozalko - Pią Wrz 27, 2013 14:18

Jadąc teraz w trasie z porządnym ładunkiem :) auto w trasie ściąga i zarzuca na boki. Kolega jadąc za mną śmiał się że wypity byłem :) bo tak to wygląda. Ciężko zapanowac nad nim. Auto siedzi że prześwitu nie było między oponą a nadkolem. Wiem że sprężyny są stare i już tak nie trzymają ale ponoć są dobre. Chcę coś z tym zrobić bo to jest h... nie jazda. Tylko jak je wymienię i nic nie da? Tuleje wymienione a nadal to samo.
rafalmis1 - Pią Wrz 27, 2013 15:27

W jakim stanie sąaamortyzatory??
markozalko - Pią Wrz 27, 2013 17:59

amory już drugi raz wymienialem na kayaby, wcześniej wytrzymał jeden 20 tys. km tylko, te co mam mają 2 miechy może ale ściąga mnie już z 2 rok
a jak jade do majstra gada żebym nie wymyślał. niby się nauczyłem z tym jeździć ale cierpliwość się kończy. Niebiezpieczne też to jest zapewne, szczególnie jak wieje wiatr - masakra jakaś.

wschodni - Sob Paź 05, 2013 00:49

Podłącze się do tematu. Mam podobny problem, często robię trasy i szczególnie jak wieje (tak mi się wydaję) Auto sobie ściąga szczególnie do prawej. Wymieniłem wahacze w komplecie z tulejami, amory i sprężyny ok. Nie wiem czego szukać, a w ciemno wymieniać to jednak są koszty i to troszkę niepewne:)
Pingiel - Sob Paź 05, 2013 18:26

A końcówki drążków sprawdzone?
markozalko - Sob Paź 05, 2013 19:12

U mnie końcówki drążków 2 razy zmieniałem z przodu, z tyłu nie bo nawet nie wiem czy są. Ale jak jadę w trasie i wpadne w podmuch wiatru to tylko czuję jak tył mi leci. Czyli coś u mnie z tyłu świruje. Kupiłem spręzyny i czuje że 450 zł pójdzie w błoto. Tylko auto się podniesie. A h.......
wschodni - Nie Paź 06, 2013 00:16

U mnie bardziej ciągnie przodem, końcówki wymienione razem z wahaczami i zbieżność ustawiona. Zastanawiam się, bo często mi skrzypi przy skręcaniu w prawo jakby z kolumny kierowniczej. Niedawno przez to zmieniałem płyn bo myślałem, że już jest zużyty i stracił swoje właściwości ale nic to nie pomogło.
markozalko - Nie Paź 06, 2013 10:41

U mnie tez skrzypi jak skręcam i jak np. kierownicę prostuję. Teraz ustało ale za jakiś czas wróci. Ostatnio tak dawało że jechałem do majstra bo myślałem że coś się stało. Ni mam głowy co z tym, zobacz po wymianie sprężyn.
wschodni - Pon Paź 07, 2013 17:05

Zastanawiam się czy to nie kolumna kierownicza, bądź maglownica. Niestety maglownica to spory koszt, a jeśli nie trafię to będę mocno niezadowolony, a kolumny widziałem tylko używki niestety za przełożenie koszt pewnie nie będzie mały...