|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Czy to pompa sprzegła? Prosze o szybką rade...
kmisiowy - Pią Lip 26, 2013 08:00 Temat postu: [R75] Czy to pompa sprzegła? Prosze o szybką rade... Witam, wczoraj wracając z Wiednia do Poznania (~570 km) stała się dziwna rzecz - biegi zaczęły ciężko wchodzić a sprzęgło jakby się zapadało w podłodze. im bliżej Poznania tym gorzej aż w końcu praktycznie nie mogłem zmieniać biegów.
Wcześniej nie było niepokojących objawów. Jakimś cudem dojechałem do domu i dzisiaj rano byłem sprawdzić co i jak - sprzęło jakby się zapada w podłodze ale biegi wchodzą bez problemów (!) o co chodzi? Czytałem troche o pompce sprzęgła i że temperatura ma wpływ gęstość płynu. Proszę o szybkie podpowiedzi bo niedługo znowu muszę jechać w trase.
dzieki i pozdrawiam
Art84 - Pią Lip 26, 2013 09:08
Ostatnio tak miałem - u mnie wysprzęglik.
Na początku może spróbuj odpowietrzyć pompkę sprzęgła, może to tylko to.
kmisiowy - Pią Lip 26, 2013 14:56
aha - jak się energicznie popompuje sprzęgło to da rade wrzucic jedynke lub dwójke na włączonym silniku....
Art84 - Pią Lip 26, 2013 15:15
Zależy od przypadku, ale raczej nie.
Ja mielem tak ze na poczatku biegi wchodzily ale sprzęgło ledwo co łapało, póżniej juz biegów nie dalo sie wrzucic wogole, pedał został w podłodze.
Sprawdz pod autem czy nie ma wycieku, jak nie ma spróbuj odpowietrzyc.
Możliwe też ze jakas rurka pękła i nie ma cisnienia w obiegu.
Adsik - Pią Lip 26, 2013 21:01
Te objawy ewidentnie wskazują na wykonczoną pompkę, z resztą. Niedawno miałem identyczne. Po ostudzeniu płynu, jeszcze jakoś dało się jechać, a później znów... Sprawdz czy pompka jest sucha.
Vickers - Pią Lip 26, 2013 21:11
Pompka może być sucha bo płyn może nie na zewnątrz tylko do zbiorniczka cofać.
Ale z opisu wynika że to na 90% pompa padła.
tazOR - Pią Lis 29, 2013 20:32
Hej. Odświeże zeby nie zakladac nowego tematu. Niecaly rok temu wymieniono mi pompke na luka. Wszystko bylo fajnie do wczoraj. Biegi zaczely ciezej wchodzic. Dzis to juz byla masakra. ZImne auto jeszcze dawalo rade a jak juz jest rozgrzane to jest problem i biegi nie chca wchodzic. Jedynka, dwojka i trojka to dramat. Jak troche popompuje to laskawie biegi wejda.
I teraz... czy to pompka? Wysprzeglik wymieniony pol roku temu. A moze tylko zapowietrzenie?
Shit happens...
domel101 - Pią Lis 29, 2013 21:03
Wysoka temp jaka panuje u nas w sprzęgle szybciej zużywa płyn, wytrąca się woda i płyn traci swoje właściwości. to tak ja z hamulcami tylko, że sprzęgło szybciej wykańcza płyn. a tak jak piszecie jak jest zimny to chodzi lepiej bo płyn jest gęstszy a później to już woda, no chyba, że pompka ma widoczny ślad wycieku lub na łączeniu skrzyni z silnikiem widać kapiący płyn. ale na początek radze wymienić płyn i porządnie odpowietrzyć. ludzie też płynu hamulcowego nie wymieniają co 4 lata a później nagle jest brak hamulca lub jak u teścia w skodzie przymarzała jedna strona
tazOR - Pią Lis 29, 2013 21:04
Lekko mi tez popiskuja hamulce.. nie wiem czy to wszystko zasila ten sam plyn? Troche mnie uspokoiles. Mam nadzieje ze okaze sie ze to tylko plyn i bedzie po sprawie. Bo jak pompka to otwieram okno i skacze
sTERYD - Pią Lis 29, 2013 21:30
Nie dramatyzuj. sam chyba bym wolał, żeby coś się działo z pompka, niż żeby się okazało, że płyn po roku się zużywa (z czym akurat trudno się zgodzić -w układzie wysprzęglania nie ma aż tak ekstremalnych zmian temperatur jak w hamulcach, więc płyn nawet jak zaabsorbuje trochę wody, to nic sie stać nie powinno stać, bo ona tam się nie zagotuje).
Skoro nawet nie wiesz, że to nie ten sam płyn, co w hamulcach, to pewnie do zbiorniczka przy pompce nie zaglądałeś, a to pierwsza rzecz jaką powinieneś zrobić.
tazOR - Pią Lis 29, 2013 21:58
No przyznam szczerze ze nie zagladalem. Czyli co... wdrapac sie pod kierownice i zajrzec? Ostatnio jak tam zagladalem to widzialem ze lekko pompka puszcza (nie ma jeszcze roku :,) wiec jakby nie patrzec jest tez szansa ze gwarancja to obejmie w razie czego. Wiec steryd co polecasz zrobic? zajrzec tam najpierw zanim pojade do serwisu?
sTERYD - Pią Lis 29, 2013 23:00
dużo prościej wykręcić panel i włącznik świateł. Zobaczysz wszystko bez schylania się.
Z ciekawości gdzie jeździsz do "serwisu"?
tazOR - Sob Lis 30, 2013 00:05
Do MotoExpresso na slonecznym. Jutro zerkne cykne fote i wrzuce
mimo66 - Sob Lis 30, 2013 07:35
Kilka dni temu miałem identyczne objawy.
Miękki pedał, nie wchodziły biegi.
Butelka DOT-4, strzykawka, wężyk gumowy, słoiczek, dwa płaskie klucze.
Przepompowałek kilkukrotnie układ( wypłynął czarny jak smoła) aż do uzyskanie idealnie czystego.
Odpowietrzyłem i sprzęgło chodzi jak nowe.
tazOR - Sob Lis 30, 2013 10:25
A moglbys jak dla "cymbala" opisal jak to zrobic dokladnie:) tak bardzo szczegolowo to moze sprobuje w ten sam sposob U mnie akurat jezeli chodzi o pedal to zachowuje sie normalnie. ani nie ucieka do podlogi ani nic - dziala jak dzialal. Tylko biegi maja problem. Bede wdzieczny za rady i moze uda mi sie wszystko zrobic weekend jest to czas sie znajdzie.
Ile plynu wchodzi do ukladu? I jakie klucze beda potrzebne?
sTERYD - Sob Lis 30, 2013 11:24
klucze oczkowe 8 i 13, kawałek wężyka (dość długi), zbiorniczek na płyn, sprawne ręce i ktoś do obsługi pedału.
Jedna osoba trzyma wciśnięty pedał druga luzuje odpowietrznik nad skrzynią (pod webastem, dostęp nie jest najlepszy, ale i nie najtragiczniejszy). Musisz 13 trzymać rurkę odpowietrznika a 8 odkręcać. Jak ucieknie płyn dokręcasz. Obsługant pedałów musi odciągnąć pedał i podpompować kilkukrotnie (ew uzupełnić płyn w zbiorniczku - nie ma prawa tam być pusto, bo się zapowietrzy) i tak w kółko. Trzyma wciśnięty pedał- luzujesz odpowietrznik- 2-3 sekundy- dokręcasz- on pompuje- trzyma wciśnięty- odkręcasz -itd. Ja ostatnio robiłem sam jako wciskacza pedału używałem odpowiednio dobranej rozpórki i zajęło mi to jakieś 10 min, bez pośpiechu.
witgut - Sob Lis 30, 2013 12:15
Ja robię to sam:
1. luzuję odpowietrznik,
2. wciskam sprzęgło,
3. zakręcam odpowietrznik.
4. wyciągam do góry pedał sprzęgła
kontrola ilości i uzupełnienie płynu w zbiorniczku raz na 2, trzy wciśnięcia
i tak w kółko kilka razy.
Można robić to samemu bez podpórek, ale trochę się można nabiegać wokół samochodu.
Z własnego doświadczenia wiem iż może to być początek padającego wysprzęglika.
Co do pompek pocieszające jest że jest nowa wersja zamiennika za pół ceny oryginału.
tazOR - Sob Lis 30, 2013 18:08
Wysprzeglik jest nowy. Zamontowany byl w marcu przy wymianie tarczy sprzegla Padl by tak szybko?
[ Dodano: Sob Lis 30, 2013 18:08 ]
Hej ponownie No wiec zajrzalem do pompki i sprawa wyglada tak: pod pompka mokro. przy zakretce suchutko. wyglada jakby cieklo albo z miejsca gdzie jest ten taki gumowy kapturek ktory pracuje.. albo na samym dole. Po odkreceniu korka z gory i zdjeciu condoma bylo troche mazi - wyczyscilem. oleju w pompce nie bylo w ogole dolalem 50 ml niecale i od razu biegi zaczely wskakiwac.
I teraz... co dalej? Pompke trzeba kupic nowa? Czy moze cos bylo nie tak przy montazu?
sTERYD - Sob Lis 30, 2013 18:17
sprawdź, czy nie jest wilgotni na tłoczku i na podłączeniu przewodu idącego do ściany grodziowej.
witgut - Sob Lis 30, 2013 20:55
Poszukaj w archiwalnych tematach, znajdziesz tam schemat naszej pompki i samego tłoczka. Jeśli nadal będzie Ci wypływał płyn górą tłoczka, możesz spróbować wyjąć pompkę, rozebrać na części pierwsze i dokładnie umyć. Przy składaniu pompki i ponownym montażu trzeba zachować szczególną ostrożność by do wnętrza pompki nie dostały się ziarenka piasku- potrafią zabić pompkę w trybie natychmiastowym.
Powodzenia
tazOR - Sob Lis 30, 2013 23:49
tam gdzie metalowa rurka wchodzi do scianki bylo mokro. ale pytanie czy kapalo z gory czy tam sie pocilo bezposrednio w tomateam znalazlem pompke za 350zl. co myslicie o tym?
haszczyc - Sob Lis 30, 2013 23:56
tazOR, tak to ta metalowa, o tym ale wymontuj jeszcze raz ta pompkę i ja wyczyść może to pomoże
tazOR - Nie Gru 01, 2013 00:23
No dobra Sprobuje. Zobaczymy co wyjdzie z tego
sTERYD - Nie Gru 01, 2013 11:55
jak już będziesz wymieniał to rozważ Tę:
http://www.tazuparts.com/product/plprodukt1/
MiReK - Nie Gru 01, 2013 12:44
To jest ta sama pompka którą sprzedaje TomaTeam.
sTERYD - Nie Gru 01, 2013 13:01
faktycznie. Jeszcze parę dni temu nie mieli jej w ofercie.
tazOR - Nie Gru 01, 2013 13:39
Wlasnie o ta pompke pytalem we wczesniejszej wiadomosci No chyba ze narazie jeszcze pojezdze na tej troche czasu i jak juz ja dobije do konca to wtedy wymienie
MiReK - Nie Gru 01, 2013 14:59
sTERYD napisał/a: | faktycznie. Jeszcze parę dni temu nie mieli jej w ofercie. |
Ja kupiłem u Tomiego prawie miesiąc temu.
haszczyc - Nie Gru 01, 2013 15:36
ale w tazu ona jest tańsza i kosztuje 325zł
Rowan - Nie Gru 01, 2013 16:11
Tak z ciekawości.... Czyj to wyrób? Oficjalny zamiennik? Długo trzeba było czekać na takie rozwiązanie Z tego co pamiętam, to jako pierwszy w ofercie miał ją Fatimex
haszczyc - Nie Gru 01, 2013 17:07
z tego co wiem to wyrób TAZU, mam tą pompkę od paru dni i chodzi na prawdę bardzo leciutko jestem jak najbardziej zadowolony z tego wyrobu
Rowan - Pon Gru 02, 2013 10:10
Ja miałem przez chyba ostatnie dwa lub trzy miesiące, zanim sprzedałem 75, pompkę BMW przerobioną przez radziwiła i byłem z niej bardzo zadowolony Wczęsniej przez kilka lat jeździłem na pompce z BMW
tazOR - Wto Gru 03, 2013 15:47
Hej. No jednak poslucham rady kolegow i sprobuje przeczyscic swoja stara... pompke jak to nie pomoze to zamowie ta z tazu. Mam jeszcze oryginalna pompke w garazu ktora podobno nie nadaje sie do niczego... ale nie mam jak jej sprawdzic. Macie pomysl jak to zrobic? Czy mozecie mi napisac dokladnie jak przeczyscic pompke? Nie moge nigdzie znalezc tego schematu naprawy
Znalazlem takie linki:
http://www.roverki.pl/tec...-za-15-pln.html
http://www.roverki.pl/zro...roverku-75.html
http://www.youtube.com/watch?v=OLRGPdDMnBA
Wg ktorego sie kierowac?:)
Ps. Rozebralem stara pompke. wyglada tak jak na zdjeciu z zalacznika. nie wiem czy jest zuzyta czy nie. W srodku gdzie byl olej bylo troche syfu ale wszystko dokladnie wyczyscilem. Czy warto jeszcze to przeplukac benzyna?:>
[ Dodano: Wto Gru 03, 2013 15:47 ]
Jeszcze mam jedno pytanko
Na tym filmie gosc tak odpowietrzyl uklad:
http://www.youtube.com/watch?v=KOc9Iwqtibc
Czy wymontowal pompe sprzegla w tym wypadku? bo pod jakas koncowke podlaczyl butelke wiec wydaje mi sie ze nie bylo tam pompy... jesli nie bylo... to czy jezeli wyciagne obecna pompke (bo zdjecie ponizej przedstawia stara pompke dla przypomnienia), przeczyszcze ja dokladnie, wymienie oringi i zamontuje z powrotem... to czy ten patent na odpowietrzenie zadziala?:)
sTERYD - Wto Gru 03, 2013 19:05
nie wiem, czy wymontował pompkę, ale na pewno odłączył przewód od niej.
Na tym filmie nie pokazują odpowietrzania
tazOR - Wto Gru 03, 2013 19:08
Hmm a co?:) czyszczenie?;) steryd a powiedz... czy mozna jakos sprawdzic czy pompa dziala dobrze nie podlaczajac jej do auta? wrzucilem zdjecie swojej ale nie wiem czy tam cos widac. po lekkim podpompowaniu o wcisnieciu cypelka na koncu wezyka strzela pod cisnieniem... ale to chyba jeszcze nic nie znaczy prawda?
sTERYD - Wto Gru 03, 2013 19:12
Jak sam tytuł wskazuje wymiana płynu
Jeśli tak działa jak opisujesz, to powinno być ok. Pozostaje pytanie, czy nie zacznie przepuszczać np w dolnym położeniu, albo płyn nie będzie uciekać na łączeniu z przewodem albo tyłem. Tego nie przetestujesz inaczej jak w praniu
tazOR - Wto Gru 03, 2013 19:42
Mysle jeszcze czy by nie wymienic uszczelki ktora jest na gorze. ale nie wyglada na zajechana. A gdybym wlal do srodka benzyny ekstrakcyjnej i popompowal? moze by od razu przeczyscilo troche calosc czy nie ma sensu taki zabieg?
witgut - Sro Gru 04, 2013 10:14
`Taki zabieg nie ma sensu.
Ja swoją pompkę myłem ciepła wodą z płynem do naczyń, po wysuszeniu zmontowałem i zalałem wszystko DOT4. Na filmiku masz płukanie układu sprzęgła z syfu. Zalanie nowym płynem i odpowietrzenie robisz po zamontowaniu pompki. Przed zamontowaniem pompki też możesz przepuścić przez pozostały w aucie układ trochę płynu by usunąć ewentualne zanieczyszczenia.
tazOR - Pon Gru 16, 2013 23:11
Dzieki witgut. Stara pompke napelnilem wczoraj plynem. popompowalem troche i nigdzie nie ma nieszczelnosci. Po wcisnieciu koncowki slychac psss i strzela olejem jak podnieciony malolat mysle ze sprobuje jeszcze raz zamontowac ta ktora teraz mam i przetestowac. oczywiscie przed zabiegiem wyczyscze uklad z syfu
[ Dodano: Pon Gru 16, 2013 23:11 ]
Hej ponownie No i stalo sie... dzis wsiadlem do auta. Przejechalem kilkaset metrow i ciach. pedal w podloge i zostal. No to zjechalem na pobocze - srubokret, strzykawla i jazda bo nie bylo plynu gdyz... wylecial:) Niestey po tym jak dolalem bylo to samo... zauwazylem ze jak mocniej wciskam to wylatuje gora od strony mocowania do pedalu i tego takiego kapturka ktory sie spreza i rozpreza nie wiedzialem jak napisac zeby dokladnie byloi wiadomo ktoredy leci. No i teraz moje pytanie - czy wyrzucic ja na smietnik czy da rade cos jeszcze zrobic? planuje jutro z rana sie za to wziac, wyjac, przeczyszczic... wystarczy zmienic oring czy grubsza sprawa tu bedzie?
witgut - Wto Gru 17, 2013 17:24
Po wyjęciu tłoczka sprawdź czy biały plastikowy kołnierz trzymający na miejscu dużą czarna gumową uszczelkę, trzyma się mocno, czy może rusza się i nie trzyma tej uszczelki na miejscu.Nie jest to typowa usterka ale ja tak miałem że musiałem wkleić ten plastik bo się rozłączył od reszty tłoczka. Jeśli to problem z zaworkiem na początku tłoczka to możesz próbować naprawy metodą Piety, albo wymiana kpl. pompki.
Pieta - Wto Gru 17, 2013 18:28
tazOR napisał/a: | Niestey po tym jak dolalem bylo to samo... zauwazylem ze jak mocniej wciskam to wylatuje gora od strony mocowania do pedalu i tego takiego kapturka ktory sie spreza i rozpreza |
Jak wciskasz pedał to generujesz duże ciśnienie pod tłoczkiem. Tam gdzie ci cieknie jest bardzo małe ciśnienie i jest ono wynikiem tylko przepychania niewielkiej ilości płynu do zbiorniczka. Płyn wpychany do zbiorniczka powinien tam łatwo trafić bo wkład gumowy się kurczy. Chyba, że masz naprawdę zużytą uszczelkę lub jakąś nieszczelność na tym białym wkładzie za uszczelką.
Rozumiem, że masz kapturek gumowy w zbiorniczku?
Jak Ci pedał zostaje w podłodze a płynu nie ubywa to na pewno wina zaworu. Płyn zamiast trafiać do wysprzęglika przeciska się nad tłok poprzez częściowo otwarty zaworek.
tazOR - Pon Gru 30, 2013 10:14
Witajcie ponownie chlopaki Poszedlem za waszymi radami i wymontowalem pompke, wyczyscilem i dziala odpowietrzylem wg filmikow i porad, weszlo ok 200-300 ml plynu. Jednak mimo ze nigdzie nic nie cieknie. Mam czasem problem z tym zeby wbic jedynke. Zdarza sie to 1 raz na 20... czy to normalne? gdzie ewentualnie jeszcze moze plyn uciekac? Musze znow zanurkowac pod kierownice i zobaczyc jak sytuacja w pompce. No chyba ze dolalem za malo plynu i przez to czasem nie lapie. Chociaz przy odpowietrzaniu metoda: odkrec odpowietrznik, popompuj 2x, pedal w dol. zakrec i pedal w gore czy jakos tak... caly czas lecialo z odpowietrzenika... wiec procedure wydaje mi sie ze wykonalem ok. Pedal tez sie zachowuje idealnie. Odbija, nie ucieka, nie jest miekki. Troszke tylko skrzeczy przy wciskaniu ale moze cos musze naoliwic
rtoip69 - Pon Gru 30, 2013 11:04
Odkręć odpowietrznik pedal w dół , zakręć i pedal w górę bez pompowania bo zasysasz powietrze .
tazOR - Sro Sty 08, 2014 09:10
Aha dzieki za info gdzies w ktoryms poscie bylo ze mozna zrobic dol gora dol i wtedy zakrecic czy cos w ten desen. no coz. to widze ze znow czeka mnie bieganie wokol auta
[ Dodano: Sro Sty 08, 2014 09:10 ]
Hej ponownie.
Niestety zawuazylem ze pompka znow deliktnie cieknie od gory (od tej gumowej nakladki gdzie jest przyczepione wszystko do pedalu sprzegla). Co wy na to? Wymienic uszczelke? czy juz pompka na umarciu?
tazOR - Czw Sty 16, 2014 09:45 Temat postu: [R75] Uszczelka pompki sprzęgła Hej chłopaki. Niestety po ostatnim zabiegu czyszczenia pompki znow zaczely sie jaja (po miesiacu). Pompka cieknie delikatnie od góry (przymocowania do pedalu) Wiecie jaka dokładnie tam znajduje sie uszczelka? ta taka mala czarna okragla. Widzialem ze jest lekko naderwana wiec chce jeszcze raz sprobowac i wymienic sama uszczelke i moze zastosowac się do instrukcji naprawy pompki dostepnej na forum.
Z góry dzieki za info.
Pieta - Czw Sty 16, 2014 10:41
Jak juz pisałeś to kontynuwać należy w tym samym temacie a nie tworzyć nowy.
Jaka dokładnie to chcyba nikt Ci nie powie.
Na pewno jest tam nietypowa, więc takiej samej nie dostaniesz
Osobiście nie znmieniałem jej ale jest tam o średnicy 19 mm
Taka powinna pasować
http://allegro.pl/zestaw-...3813187364.html
tazOR - Czw Sty 16, 2014 23:18
Pieta sorry za smietnik ale tamten temat umarl mimo ze tam jeszcze pisalem... a ze znowu mi sie dzieja jaja to zalozylem nowy... w razie czego skasujcie
sTERYD - Czw Sty 16, 2014 23:32
Scaliwszy
tazOR - Pią Sty 17, 2014 09:04
Podziekowal Ide dzis kupic reparaturke... zobaczymy czy to pasuje zamontuj, odpowietrze i zdam relacje czy pomoglo. Myslicie zeby pod uszczelke dac jeszcze troche jakiegos dodatku jak to jest opisane tu: http://www.roverki.pl/zro...roverku-75.html ?
djrafix - Wto Sty 21, 2014 19:57
Witam, mam do was pytanie poniewaz nabylem okolo miesiac temu rovera 75 w zasadzie jest on na handel nie zostawiam go dla siebie, ale mam problem w nim taki ze gdy chce z jedynki na dwójke włączyć szybko bieg to mi zgrzyta,jezeli to robie pomału to nie, jaka moze byc przyczyna ? Pedał bierze normlanie, choć chodzi tak w miare mocno. Czy to jest juz koniec pompki czy sprzegła ogólnie?. Co zrobic zeby temu zaradzić?;) przynajmniej aby sprzedac nie duzym kosztem, mozliwe ze oleju w skrzyni moze nie byc bo nie wiem nie sprawdzalem stanu czy ma to tez jakieś znaczenie ? Co poradzicie?.
sTERYD - Wto Sty 21, 2014 20:02
Nie zawadzi sprawdzić. U minie jak było mało oleju, to tylko dwójka właśnie wchodziła ciężko.
automechanik - Wto Sty 21, 2014 22:40
Zużyty synchronizator,niepełne wysprzęglenie lub jak twierdzi sTERYD, niski poziom oleju (choć to jest często przyczyną głośnej pracy skrzyni)
[ Dodano: Wto Sty 21, 2014 22:35 ]
Jeśli chodzi by zdziałać coś na szybko i tanio możesz spróbować zaaplikować jakiś ceramizer
[ Dodano: Wto Sty 21, 2014 22:40 ]
Jeśli chodzi o niepełne wysprzęglenie możesz spróbować odpowietrzyć sprzęgło (ale wtedy raczej wszystkie biegi nie wchodziłyby bez zacięć i zgrzytów)
djrafix - Sro Sty 22, 2014 01:33
No dobrze, a gdy bedzie oleju za mało ? Jakiego dolać tam?. Synchronizatora na pewno nie bede robił to nie ma nawet takiej opcji. Auto mam na sprzedaz jak przyjdzie mi jeszcze skrzynie wyciagać to załamka. Doleje oleju + doktora to skrzyń biegów i może sie eksperyment uda, przynajmniej oby . Pytanie teraz jaki olej dokładnie poleciacie do tej skrzyni?,bo raczej trzeba by zmienic od nowa..bo nie wiadomo jaki tam siedzi.
sTERYD - Sro Sty 22, 2014 07:41
olej to mtf 94 innego tam sie nie stosuje. co do doktorów itp, to jak chcesz, ja się odcinam. sprawdż jeszcze końcówki linek.
djrafix - Sro Sty 22, 2014 10:14
I co na nich sprawdzić?, ewentualnie czy dam rade na oko zobaczyć,że coś z nimi nie tak i ewentulalnie naprawić ?
Zaczneo od tego oleju,a później najwyzej sprawa linek bedzie:).
Czy taki olej z ten aukcji bedzie ok tej firmy bo jest tez texaco tez samej lepkości
OLEJ 1
lub
OLEJ 2
Róznica w cenie paru zł jest
sTERYD - Sro Sty 22, 2014 15:13
dasz radę zobaczyć, czy się nie porozlatywały. Oridżinalny mtf 94 jest produkcji texaco. a ten drugi to nie wiem.
djrafix - Sro Sty 22, 2014 16:21
Teraz pojawia sie pytanie, gdzie sie sprawdzan ten stan oleju bo nie moge znalezc, zamieszczam kilka fotek moze mnie ktos nakieruje jak sprawdzic ten stan oleju ?
http://www.fotosik.pl/pok...c7bc8d56cf.html
http://www.fotosik.pl/pok...9f895542a0.html
http://www.fotosik.pl/pok...c66771e398.html
sTERYD - Sro Sty 22, 2014 22:51
od strony lewego koła masz korek na imbus 10 schowany w takiej rurce zaraz za przegubem wewnętrznym.
djrafix - Czw Sty 23, 2014 01:18
i czy przez niego sie rowniez dolewa ?
automechanik - Czw Sty 23, 2014 06:57
tak,dolewasz do krawędzi otworu kntrolnego.
djrafix - Czw Sty 23, 2014 10:59
Oki.DZięki wielkie:).
Pytanie jeszce jedno- a jak spuscic stary olej?Bo dolewajac nie wiem jaki tam był , wiec nie chce pomieszać zeby głupiego robota nie była.
Odkręca sie ten boczny dekiel od strony koła może?, bo korku do spustu to ja tam nie widze
sTERYD - Czw Sty 23, 2014 14:12
Jest taki sam korek jak ten od wlewu, też schowany w rurze, na dole skrzyni pod lewa półosią
tazOR - Wto Sty 28, 2014 09:15
Hej chlopaki. Doszla do mnie ta uszczelka od pompki z merca... niestety rozni sie... nasze sa zupelnie inne. ta od merca jest scieta po bokach Czytalem gdzies ze nadaja sie oringi od opla kadetta. Wiecie jaka to powinna byc?
mimo66 - Pią Sty 31, 2014 18:48
Dopadła mnie awaria pompki sprzęgła i mam w związku z tym dwa pytania.
1. Czy tą szybkozłączkę rozłącza się jakimś specjalnym kluczem ? Bo na filmiku gość ma klucz, coś tam przekręca później wciska i rozłączone.
Złączka pomiędzy wyprzęgnikiem a pompką sprzęgła.
2.Przeczytałem że po zamontowaniu wszystkiego potrafi kapać z pompki z miejsca wkręcenia przewodu.
Czy można lekko nakręcić taśmy teflonowej na gwint?
Czy ten filmik pokazuje wszystkie czynności ?
Może macie jakieś sugestie?
Wymiana pompki sprzęgła
sTERYD - Pią Sty 31, 2014 19:10
ad1 tak jak jest napisane na filmie trzeba wcisnąć biały plastik
ad2 zależy. Jak będziesz zakładał oryginał, to najlepiej po prostu nie rozłączać. Trzeba być na prawdę niecierpliwym, żeby tego w całości nie wyjąć/włożyć. Jak będziesz zakładał ta z filmu, to jak zacznie cieknąć na łączeniu z przewodem, to wystarczy dokręcić, chyba że tak jak u mnie tam będzie się zbierać kropla, a ciec będzie gdzie indziej.
[ Dodano: Pią Sty 31, 2014 19:10 ]
mimo66 napisał/a: | Czy ten filmik pokazuje wszystkie czynności ? | z grubsza tak. Nie musisz sie go kurczowo trzymać, ja nie pompowałem pompy na siłę przed złączeniem, za to skłoniłem ją do zassania płynu aż pociekł przez szybkozłączkę, bo później pewnie by dłużej zeszło odpowietrzanie.
mimo66 - Pią Sty 31, 2014 20:54
Teraz druga sprawa.
Jak to jest właściwie z z tym odpowietrzaniem sprzęgła.
Odpowietrzałem do tej pory tak że zbiorniczek zalany, odpowietrznik zakręcony z nałożoną rurką i rurka w słoiczek z płynem.
Kilka razy pedał góra dół, pedał w dolnym położeniu, popuszczenie odpowietrznika, dokręcenie, dolanie płynu, pedał do góry itd.
Gdzieś wyczytałem, a nawet widziałem metodę od odpowietrznika dużą strzykawką w kierunku zbiorniczka z niedokręconą zakrętką.
Co myślicie o tej metodzie ?
Jest dużo prostsza, ale czy tam można?
sTERYD - Pią Sty 31, 2014 21:42
poszukaj trochę to na prawdę nie boli. Metod odpowietrzania było na forum opisanych kilka. Każda dobrze zastosowana zadziała tak samo.
mimo66 - Sob Lut 01, 2014 19:18
Gdzieś na forum wyczytałem że ten drugi sposób(od odpowietrznika do pompki) nie jest zalecany.
Zastanawiam się dlaczego?
Odpowietrzałem zawsze pedałem sprzęgła, ale jest to mimo wszystko pracochłonne.
Odpowietrzanie od strony odpowietrznika za pomocą strzykawki czy pompki od spryskiwacza jest szybsze.
|
|