Zobacz temat - [R214Si]Ledwo kupiłem i już problemy - uszczelka pod głowicą
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214Si]Ledwo kupiłem i już problemy - uszczelka pod głowicą

GrzegorzP - Czw Sie 08, 2013 18:46
Temat postu: [R214Si]Ledwo kupiłem i już problemy - uszczelka pod głowicą
Witam, niedawno się witałem świeżo po zakupie Roverka i niestety już są spore problemy z autkiem :(

Otóż z początku myślałem, że to po prostu rozrusznik :roll: bo czasem nie odpalał.
Był też ubytek płynu ze zbiorniczka wyrównawczego bez wycieków.

Niestety okazało się, że rozrusznik nie kręci (czasami) bo coś blokuje silnik :o
a to coś jak powiedział mi mechanik to walnięta uszczelka pod głowicą, która przepuszcza płyn na 3 cylinder, który z kolei wypełnia się cieczą i rozrusznik nie daje rady przekręcić.

Przy okazji zregenerowałem sobie bez sensu (chyba ?? ) rozrusznik.

I tu pytanie, czy ktoś może mi polecić "zdolnego" mechanika w Bielsku-Białej lub okolicach, który podjął by się wymiany uszczelki? No i może macie pojęcie ile na dzień dzisiejszy może przynieść kosztów taka operacja? :(

Mój mechanik niestety stwierdził, że się nie podejmie ?? !! :help2:

Za to wlał mi jakiś cudowny specyfik do układu chłodzenia i jak na razie drugi dzień bez problemów z odpalaniem i ubytków płynu ze zbiorniczka ?? lecz nie podejrzewam żeby ten stan trwał jakoś specjalnie długo...

Dzięki za jakiekolwiek porady i pozdrawiam wszystkich Roverkoviczów :)
Grzegorz

ArO - Czw Sie 08, 2013 19:08

GrzegorzP napisał/a:
Za to wlał mi jakiś cudowny specyfik do układu chłodzenia i jak na razie drugi dzień bez problemów z odpalaniem i ubytków płynu ze zbiorniczka


zmień miechanika

GrzegorzP - Czw Sie 08, 2013 19:15

No ja rozumiem, że to nie jest rozwiązanie problemu :neutral: .
Poratował mnie w ten sposób, żebym mógł się poruszać ... jak na razie działa.

ArO napisał/a:
zmień miechanika


Rozumiem, że nikogo mi nie polecisz będąc z Kielc?

robsson78 - Pią Sie 09, 2013 10:37
Temat postu: Re: [R214Si]Ledwo kupiłem i już problemy - uszczelka pod gło
GrzegorzP napisał/a:
jak powiedział mi mechanik to walnięta uszczelka pod głowicą, która przepuszcza płyn na 3 cylinder, który z kolei wypełnia się cieczą i rozrusznik nie daje rady przekręcić.

Pierwsze słyszę aby silnik nie dał rady przekręcić z tego powodu.
Jak mechanik to stwierdził ? Na oko czy wykręcał świece ?
Może to uszczelka kolektora ssącego przepuszcza płyn ale wtedy to cylinder 1 lub 4.

Kozik - Pią Sie 09, 2013 10:52

robsson78 napisał/a:
Pierwsze słyszę aby silnik nie dał rady przekręcić z tego powodu.


to mało słyszałeś

GrzegorzP - Pią Sie 09, 2013 14:49

robsson78 napisał/a:
Pierwsze słyszę aby silnik nie dał rady przekręcić z tego powodu.


Kozik napisał/a:
to mało słyszałeś
;)

robsson78 napisał/a:
Jak mechanik to stwierdził ? Na oko czy wykręcał świece ?


Zapytał tylko czy ubywa płynu i jak potwierdziłem, stwierdził, że 2 lub 3 cylinder, wykręcił świecę z tych dwóch cylindrów i rzeczywiście na trzecim była mokra.
Potem zakręciliśmy rozrusznikiem, przekręcił bez najmniejszego problemu a z cylindra poszedł gejzer płynu chłodniczego który ochlapał dach na wysokości jakichś 3 metrów :o było tej wody strasznie dużo.
Jak do tej pory na tym specyfiku problem się nie powtórzył ale chcę się przygotować do wymiany uszczelki i od razu rozrządu bo to jedna robota.
Nie wiem tylko gdzie :roll:
Jakieś sugestie ? :help2:

kadzaf - Pią Sie 09, 2013 18:32

oby ten specyfik nie na robił wiekszej roboty ,(zamulenie chłodnicy,nagrzewnicy itp.)
radziłbym wziac sie za to .(przy tym dokladnie wypłukac wszystko)

leszczu - Sob Sie 10, 2013 07:58

GrzegorzP napisał/a:
No i może macie pojęcie ile na dzień dzisiejszy może przynieść kosztów taka operacja?

Części samych uszczelek potrzebnych do zrobienia HGF to 400-500 zł. Robocizna 300-500 zł.

GrzegorzP - Sob Sie 10, 2013 14:15

Dzięki leszczu za konkretną odpowiedź, mniej więcej wiem co mnie czeka.

Jeszcze jakby mi ktoś polecił sprawdzonego fachowca w mojej okolicy, który wymieni uszczelki jak trzeba było by pięknie.

edit

Czyli rozumiem, że potrzebny taki zestaw?:
Uszczelka pod głowicę wielowarstwowa
Dolna magistrala olejowa
Uszczelka kolektora ssącego i wydechowego

do tego:
kompletny rozrząd
Filtry
Olej
Płyn do chłodnicy

z robocizną wyjdzie połowę tego co za auto dałem !! :zły: :olaboga:

robsson78 - Nie Sie 11, 2013 10:12

GrzegorzP napisał/a:
z robocizną wyjdzie połowę tego co za auto dałem !! :zły: :olaboga:

Jeśli doliczysz nowe szpilki i pompę wody to tak.

GrzegorzP - Nie Sie 11, 2013 10:15

No właśnie jeszcze szpilki, dzięki.

Pompa wody wchodzi w skład kompletnego rozrządu ;)

robsson78 - Nie Sie 11, 2013 10:39

Mnie dwa lata temu taka operacja do 8V,
(uszczelka głowicy i inne potrzebne uszczelki, planowanie głowicy, nowe szpilki, rozrząd + pompa wody SKF + robocizna)
kosztowała w sumie 1309 zł

[ Dodano: Nie Sie 11, 2013 11:39 ]
GrzegorzP napisał/a:
No właśnie jeszcze szpilki, dzięki.

Na krótką metę można na starych szpilkach poskładać, jest jakaś procedura sprawdzania szpilek ale raczej mechanicy niechętnie to robią bo po co potem wysłuchiwać żali klienta że znów leci spod uszczelki a za części płaci i tak klient. Moim zdaniem jak coś robić to już dobrze.

kangaroo69 - Nie Sie 11, 2013 11:23

GrzegorzP napisał/a:
Uszczelka pod głowicę wielowarstwowa
Dolna magistrala olejowa

Tych dwóch nie kupuj, bo jeszcze nikt nie opracował metody ich montażu i mało który mechanik ma piekarnik :mrgreen: Weź sobie na to konto uszczelkę starego typu wzmacnianą a magistralą się nie przejmuj bo ona w tej kwestii nie ma nic do rzeczy, nawet jak dasz trzy uszczelki to gwintu w magistrali Ci nie zabraknie :smile: U mnie też znowu uszczelka padła, tzn. pompuje płyn na pierwszy cylinder. Ja już drugi raz ją robie i u mnie miesiąc sierpień jest oficjalnie miesiącem HGF-u :mrgreen:

leszczu - Pon Sie 12, 2013 09:23

robsson78 napisał/a:
Na krótką metę można na starych szpilkach poskładać,

Szpilki zawsze dajemy nowe.
GrzegorzP napisał/a:
Uszczelka pod głowicę wielowarstwowa

Nie bierz tego badziewia, tylko stary typ wzmacniany firmy FAI lub ERLING.

GrzegorzP - Pon Sie 12, 2013 17:54

Ok, dzięki wielkie za porady :)
Kupię starego typu wzmacnianą uszczelkę pod głowicę i nowe szpilki, dolną magistralę olejową sobie daruję ale rozrząd zmienię przy okazji bo nie mam bladego pojęcia czy i kiedy ostatnio był robiony.

Z dobrych wiadomości, dogadałem się z moim "byłym" mechanikiem, który robił mi mojego Forda, stwierdził, że jeżeli o mechanikę chodzi to nie ma problemu i zrobi też Roverka :)
Robił mi już rozrząd w Focusie więc jest sprawdzony, za robociznę powiedział mi 400 zł więc mieści się w widełkach które podał leszczu.

Jeszcze raz dzięki i dam znać jak poszło i co z tego wyszło.

[ Dodano: Pon Sie 12, 2013 18:54 ]
Znalazłem na landroverovy.pl (polecanym sklepie na forum) takie 2 komplety w dobrych cenach:

Komplet uszczelki głowicy ale jest tylko z uszczelką wielowarstwową ... może dadzą się namówić, żeby do kompletu włożyć stary typ uszczelki?

Kompletny rozrząd

Co powiecie? mogą być?