|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] wymiana ECU
soo-woo - Czw Sie 15, 2013 23:17 Temat postu: [R75] wymiana ECU Witam wszystkich.
Mam uszkodzony sterownik silnika, a konkretnie sterowanie cewkami. Znalazłem w kompie kość która jest uszkodzona ale komputera nie da sie uratować. Kupiłem nowy sterownik ale nie odpala prawdopodobnie ze względu na IMMO. Czy ktoś wie czy da radę przelutować starą kość od immo do nowego kompa tak żeby zadziałało? jeśli tak to która to kość i jak ją znaleźć?
dzieki z góry..i ratunku bo wszyscy w moim regionie rozkładają ręce.
MaReK - Czw Sie 15, 2013 23:35
Da radę. Jak dobrze poszukasz, to już taki temat był poruszany i nawet wklejałem zdjęcia z opisówką. Możesz też spróbować go np. przy pomocy INPA zsynchronizować na nowo.
Pozdrawiam,
[ Dodano: Pią Sie 16, 2013 00:35 ]
Za szybki jestem
Nie doczytałem, że masz benzynę 2.0. Niestety nie pamiętam sterownika silnika tam. Jeśli jest taki jak w 1.8 to możesz kość przenieść lub przekopiować. Ew. udać się na T4 i zsynchronizować EWS z ECU.
Wrzuć zdjęcia w lepszej jakości obu stron PCB sterownika.
Pozdrawiam,
soo-woo - Pią Sie 16, 2013 13:38
dzięki za natychmiastową odpowiedź. Póki co nie mogę znaleźć na forum takiego wątku ale jutro wstawię zdjęcia sterownika bo narazie oddałem do jakiegoś magika który póki co pyta mnie właśnie o to gdzie jest tak kość..
[ Dodano: Pią Sie 16, 2013 14:38 ]
dołączam zdjęcie kompa. Proszę o odpowiedź która to kość od IMMO?
MaReK - Pią Sie 16, 2013 14:47
Wygląda prawie tak samo jak komputer od 2.5V6
Coś małe to zdjęcie. Zrób większe i dokładniejsze zdjęcie (najlepiej makro), druga strona tej folii nie posiada żadnych elementów? Nie pamiętam już i nie chcę wprowadzać w błąd, ale chyba nie znalazłem kostki IMMO w tym sterowniku i być może siedzi to łącznie z mapami silnika czyli w kostce AM29F... po prawej stronie dużego scalaka.
Jaka była przyczyna usterki? Wyeliminowałeś problem? Jaką masz pewność, że po włożeniu nowego kompa nie dostanie w dupsko po raz kolejny ten sam element?
W skrajnym wypadku laweta i wycieczka do britishcars.pl - tam na pewno auto uda się uruchomić. Do poniedziałku jestem poza firmą i możliwością sprawdzenia ECU swojego na stole.
Podeślij na e-mail lepsze fotki. Forum wymusi na Tobie degradacje pliku.
soo-woo - Pią Sie 16, 2013 15:16
Usterke znalazłem. Przepięcie na cewce która się spaliła po przypięciu odpiętej masy. Jeśli immo było by gdzie indziej to po wymianie kompa samochód by odpalił. A właśnie nie odpalił. Na starym kompie jak odepnę cewkę która wcześniej była spalona to na pięciu po jakimś czasie odpala. Więc immo musi być gdzieś tam. Chciałbym wysłać na maila lepsze zdjecia ale nie mam maila a forum wymusza zmniejszenie pliku. Wstawie dwa może będzie lepiej widać.
MaReK - Pią Sie 16, 2013 16:30
marek rovdrki pl podalem Cu w mailu.
Zrob dobrej jakosci zdjecie prawego dolnego rogu drugiego zdjecia.
jak mozesz odczytaj z tych malych 8-io pinowych.scalakow symbole.
soo-woo - Pią Sie 16, 2013 18:11
maila o dziwo nie dostałem ale wysłałem na marek małpa rowerki kropka pl. Ten bliżej białego:
(THAIL AND -chyba) dalej A82C250 pod spodem 92067 pod spodem juz bardzo słabo widać chyba 9(4lub1)897 ale pewny nie jestem.
A ten drugi w miarę widać pod lupą. na pewno od góry jest L9813 pod spodem 9918
pieter65 - Nie Mar 06, 2016 16:27
Witam wszystkich.
Czy jest ktoś w stanie podpowiedzieć na przykładzie zdjęć soo-woo , gdzie znajduje się immo i czy jest możliwość przelutowania go do innego sterownika ?
MaReK - Nie Mar 06, 2016 16:47
Dane zawierające kod IMMO są umieszczone w pamięci FLASH typu AM29F... (44 piny/nóżki). To ta kość na górze, obok takiego srebrnego małego kwarcu (dwunóżkowego) na zdjęciu nr 1.
Jeśli ją przelutujesz ze swojego auta, powinieneś odpalić je na drugim kompie.
pieter65 - Nie Mar 06, 2016 17:07
Dzięki MaReK . A czy jest możliwość zczytania kodów immo i czym ?
BigBoyPL - Nie Mar 06, 2016 18:18
Nie wiem czy dobrze to widzę ale czy cała płytka jest zrobiona z giętkiego poliimidu i jeszcze się składa na środku jak książka ?
W takim przypadku uszkodzenie 1 elementu = śmietnik ;[
pieter65 - Nie Mar 06, 2016 18:25
BigBoyPL, też mi się tak wydaje , że przelutowanie nie wchodzi w grę ,bo to wszystko na folii jest .
MaReK - Nie Mar 06, 2016 18:49
Spokojnie możesz grzać i lutować HOTAIRem.
Możesz odczytać, ale też lepiej wytulotować kość.
Są do tego odpowiednie programatory - np. Willem.
Niestety, jeszcze nie posiadamy wiedzy, gdzie się znajdują owe immo czy inne informacje z tego flasha. Wiemy, że ta kość nie posiada w sobie map odpowiedzialnych za sterowanie silnikiem. Także... jeszcze trochę ameryki do odkrycia mamy
Wracając do tematu możecie śmiało to lutować i grzać w granicach rozsądku oczywiście.
pieter65 - Nie Mar 06, 2016 19:09
A w nim nie siedzi też pamięć ?Błąd P0601- błąd sumy kontrolnej pamięci .
MaReK - Nie Mar 06, 2016 19:18
A po czym Ci się tak stało? Nagle samo z siebie? Czy próbowałeś coś zmienić?
Generalnie jest to rodzaj pamięci FLASH. Są tam dane, ale okazuje się, że po zbadaniu pobieżnie całości eepromu nie ma to pokrycia z danymi z map odczytywanych programami typu galletto.
pieter65 - Nie Mar 06, 2016 19:28
Prawdopodobnie przez masę przy sterowniku, bo nie była przykręcona .
BigBoyPL - Nie Mar 06, 2016 20:05
Nie chodziło mi o to że flexa nie można grzać ani lutować tylko że w sytuacji takiej jak na zdjęcie1-kopia pali się tranzystor sterujący cewkami, wypala dziurę w tej jak to nazwaliście folii i niestety całe ecu do wyrzucenia ;[
MaReK - Nie Mar 06, 2016 20:07
Aż mi trudno w to uwierzyć...
Ale auto odpala i jeździ? To problem tylko tego, że błąd jest podczas diagnostyki?
pieter65 - Nie Mar 06, 2016 20:16
Przez jakieś dwa lata nic się nie działo , a gdzieś od miesiąca ciężko odpala na ciepłym ,tylko na ciepłym poza tym wszystko chodzi normalnie , czujnik wałka rozrządu i wału wymieniony i nic nie pomogło i takie tylko przypuszczenie , że może wina komputera . Błąd jest tylko podczas diagnostyki .
prebenny - Nie Mar 06, 2016 20:39
pieter65 immobiliser nie ma nic do 'łatwości' odpalania. Albo odczyta kod i pozwoli odpalić albo nie odczyta (albo uzna kod za nieprawidłowy) i nie pozwoli odpalić.
pieter65 - Nie Mar 06, 2016 20:53
prebenny, zgadza się , tylko ja chcę ogólnie wymienić komputer i jest problem z immo . Nie wiem jeszcze jednego , dlaczego na czujniku wałka rozrządu na kablu sygnałowym po włączeniu zapłonu jest 6v , a po odpaleniu 3v .
MaReK - Nie Mar 06, 2016 22:46
Jesteś pewny numeru tego błędu i jaki program Ci coś takiego podaje?
pieter65 - Nie Mar 06, 2016 23:16
Błąd P0601 sprawdzane VAG-iem i ELMEM 327 to samo pokazują .
[ Dodano: Nie Mar 06, 2016 23:16 ]
Programami PCMSCAN , SDPROG , Scan Tool
BigBoyPL - Pon Mar 07, 2016 18:49
W niektórych samochodach taki błąd wyświetla się jak ileś razy z rzędu przerwie się komunikacja na linii CAN.
MaReK - Pon Mar 07, 2016 18:53
BigBoyPL napisał/a: | taki błąd wyświetla się jak ileś razy z rzędu przerwie się komunikacja na linii CAN. |
Tylko w/g tajemnej wiedzy, numerki błędów za to odpowiedzialne są inne niż ten, który podaje tutaj kolega.
pieter65 - Sro Mar 09, 2016 09:55
U mnie w sterowniku pamięć FLASH tak wygląda , czy to oryginał ?
MaReK - Sro Mar 09, 2016 11:38
U mnie wygląda to inaczej Trochę niewyraźne to zdjęcie, ale to jakaś podstawka?
Każdy oryginał jaki widziałem jest zwyczajnie dolutowany do płyty...
BigBoyPL - Czw Mar 10, 2016 19:05
Przelotka typu zif do pamięci w obudowie soic44 żeby nie trzeba było za każdym razem wylutowywać.
ninja28 - Sro Kwi 27, 2016 23:01
Witam . Dołączę sie do tematu względem ecu które podobno nie działa prawidłowo tak stwierdził zakład więcej w o pisię ....oddałem auto do warsztatu który specjalizuje się w dorabianiu kluczy [przynajmniej tak mi się wydaje] pokasowali błędy ale nie wiem jakie i stwierdzili że komp ecu jest do wymiany bo był kiedyś zalany ,nie wiem jeszcze czy go oglądali czy tak im strzeliło do głowy. Pytanie jest takie co mam z tym fantem zrobić ....zmieniać ecu to na jakie co później pewnie trzeba na kompa to wrzucić co z immo w tej sytuacji
Do dam tyle ze jak mam problem z odpaleniem czasami pomaga rozebranie kluczyka i smyranie w środku do tykam pestkę i scalak zamykam i w tej chwili przeważnie odpala nie wiem w dalszym ciągu o co chodzi co mam zrobić.
dodatkowo podaje link w którym wymieniam przyczynę problemu.
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=916757#916757
MaReK - Pią Kwi 29, 2016 13:29
Bierz dowolne sprawne ECU, po numerach swojego. Następnie przerzuć kostkę IMMO. Dla pewności możesz TOAFem sparować EWS-DDE i śmigać. A komputer Ci ugnił? Oglądałeś go na żywo?
Pablo.Franek - Sob Lis 25, 2017 19:49
Czy w ECU silnika 1.8 też jest ta kość AM29F... (44 piny/nóżki)? Czy przy wymianie ECU można przeprogramować to przy pomocy TOAF-a?
marcin.misek - Sob Lis 25, 2017 20:09
Pablo.Franek napisał/a: | Czy w ECU silnika 1.8 też jest ta kość AM29F... (44 piny/nóżki)? |
Tak
Pablo.Franek napisał/a: | Czy przy wymianie ECU można przeprogramować to przy pomocy TOAF-a? |
Nie
MaReK - Sob Lis 25, 2017 22:07
Pablo.Franek napisał/a: | Czy przy wymianie ECU można przeprogramować to przy pomocy TOAF-a? |
A w tej kości masz coś cennego? Jakaś indywidualna mapa?
Jeśli nie, to możesz przerzucić samą kość IMMO do drugiego komputera.
Fleszowanie tego komputera zrobisz przy pomocy Galletto 1260.
Pablo.Franek - Pon Lis 27, 2017 23:07
Mam problem ze swoim rowerkiem brak ssania na zimnym silniku i stałe napięcie na lambdzie... wygląda to jakby był walnięty czujnik temperatury silnika ale z tego co widzę to w silniku 1.8 jest tylko jeden czujnik na kolanku między blokiem a chłodnicą. Na pewno odpowiada ten jeden czujnik za wentylator i wskazania na desce i podejrzewam że też idzie sygnał do ECU i jeśli czujnik działa to wygląda jakby komputer wariował.
[ Dodano: Pon Lis 27, 2017 23:07 ]
A co jest zapisane na tej kości? Czy jak przerzucę kość do drugiego kompa to czy coś jeszcze będę musiał zrobić żeby "nowy" sterownik zadziałał? Jak z przebiegiem zostanie czy przebieg jest gdzie indziej zapisany?
MaReK - Wto Lis 28, 2017 14:05
Pablo.Franek napisał/a: | A co jest zapisane na tej kości? |
Testament
Pablo.Franek napisał/a: | Czy jak przerzucę kość do drugiego kompa to czy coś jeszcze będę musiał zrobić żeby "nowy" sterownik zadziałał? |
Tylko modlitwa, żeby wszystko się udało
Pablo.Franek napisał/a: | Jak z przebiegiem zostanie czy przebieg jest gdzie indziej zapisany? |
Zaczniesz od zera Żartuję, przebieg zostanie.
|
|