|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
MGF i MG TF - [MGF] kilka problemów w nowo zakupionym aucie
GOLY94 - Pon Wrz 09, 2013 17:02 Temat postu: [MGF] kilka problemów w nowo zakupionym aucie Witam! Jestem nowym użytkownikiem forum oraz od niedawna właścicielem MGF 1.8 120km z 2000r . Auto posiada jednak kilka wad i dlatego tez prosiłbym o pomoc. Samochód ma bardzo niską skuteczność hamowania..tak bardzo że prawie doświadczyłbym dzwona , również czasami szarpnie/zdławi sie na niskich obrotach ok. 2000-3500obr/min. Opona w prawym przednim kole jest lekko wytarta od wewnątrz (nie wiem może to tylko kwestia zbieżności), oraz chyba w tylnej lewej pół osi jest wyciek dosyć spory.. Bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuję.
fighter - Wto Wrz 10, 2013 10:59
Witam. Nie znam się zbytnio ale na Twoim miejscu zacząłbym od odpowietrzenia hamulców. Co do szarpania i dławienia sprawdziłbym bagnet i korek oleju przy silniku czy nie ma 'kawy' bądź jak kto woli 'kaszy', jeżeli wszystko będzie ok to szukałbym przyczyny przy świecach, kablach bądź aparcie zapłonowym. Co do ścierania koła od wewnątrz.. wątpię żeby to była kwestia zbieżności, jeżeli coś się rozregulowało to raczej będzie tkwiła przyczyna w zawieszeniu. W gorszym wypadku może przekoszony jest trochę.
To tylko i wyłącznie moje zadanie, a jak już wspominałem, nie znam się, bo nie jestem mechanikiem...a czasami i 'mechanicy' się nie znają. pozdrawiam
GOLY94 - Wto Wrz 10, 2013 17:11
Ale jeśli samochód ma bardzo twardy pedał hamulca to układ jest zapowietrzony?? Czym jest,,kasza" na bagnecie?
ADI-mistrzu - Wto Wrz 10, 2013 17:30
Wygląda jak kawa z mlekiem, efekt puszczenia uszczelki pod głowica i wymieszania się oleju z wodą.
Rozbierz wszystkie hamulce i poczyść, możliwe że tłoczki się zakleszczyły bądź klocki hamulcowe zapiekły.
Od razu posprawdzaj czy masz przewody hamulcowe całe, nie popękane itd.
Ja bym wymienił płyn hamulcowy na nowy, jest on higroskopijny i po pewnym czasie powinno się wymieniać.
GOLY94 - Wto Wrz 10, 2013 18:14
Teraz wyjechałem na chwile sprawdzić czy samochód sciąga itp ze wzgledu na to koło ale nic... ani przy przyspieszaniu ani przy hamowaniu=prosto . Wiecie może ile powinno być powietrza w oponach ? Mam 16 cali felgi 205 szerokości i 70-75 profil ..dzieki za pomoc sprawdze hamulce
[ Dodano: Wto Wrz 10, 2013 19:14 ]
Sprawdziłem olej jest jak nowy piękny nie przepalony, bez śladów innych płynów
[ Dodano: Wto Wrz 10, 2013 19:14 ]
Sprawdziłem olej jest jak nowy piękny nie przepalony, bez śladów innych płynów
sTERYD - Wto Wrz 10, 2013 19:45
To sprawdź jeszcze serwo. Może tu jest problem z hamulcami.
Nie pamiętam, ale jeśli tam jest serwo podciśnieniowe, to musi być tam sporej długości przewód podciśnienia od silnika do serwa, który pewnie mógł się uszkodzić i będzie psuł podciśnienie i hamulce nie będą działać
GOLY94 - Wto Wrz 10, 2013 20:07
A istnieje możliwość sprawdzenia tego domowyi sposobami?
sTERYD - Wto Wrz 10, 2013 23:27
wciśnij hamulec i odpal silnik. Jak serwo jest sprawne, to wciągnie Ci pedał w podłogę.
Wg RAVE serwo jest podciśnieniowe, wiec jak najbardziej przewód do sprawdzenia. Gorzej jak membrana w samym wspomaganiu poszła, ale sprawdź najpierw przewód, bo to bardziej prawdopodobne.
GOLY94 - Sro Wrz 11, 2013 13:56
Pedał jest twardy ... A może to przewód podciśnieniowy z serva do kolektora ssącego może ma nieszczelność? Czy to szarpanie na niskich obrotach to może być silnik krokowy?
[ Dodano: Sro Wrz 11, 2013 14:53 ]
Ten wyciek to prawdopodobnie ,,cybant" który spadł z przegubu i powoduje wyciek spod osłony tej gumowej ... od strony skrzyni biegów czy jest to drogie w naprawie?
[ Dodano: Sro Wrz 11, 2013 14:56 ]
Przewód przy samym servie mocno siedzi , przy silniku troche gorzej ... jak to ewentualnie wyciągnąć i uszczelnić?
sTERYD - Pią Wrz 13, 2013 21:20
GOLY94 napisał/a: | Ten wyciek to prawdopodobnie ,,cybant" który spadł z przegubu i powoduje wyciek spod osłony tej gumowej ... od strony skrzyni biegów czy jest to drogie w naprawie? | Ostatnio widziałem jak Mariusz mocował gumę trytką, więc tyle co smar GOLY94 napisał/a: | Przewód przy samym servie mocno siedzi , przy silniku troche gorzej ... jak to ewentualnie wyciągnąć i uszczelnić? |
Tym chyba nie ma się co przejmować. Możesz ewentualnie owinąć końcówkę ze 3 razy taśmą izolacyjną, ale tam w kolektorze, to raczej normalnie luźnawo siedzi. Najlepiej byłoby zatkać jeden koniec i dmuchnąć w przewód od strony serwa, wtedy sprawdzisz, czy cały jest szczelny, a jak dmuchniesz od strony silnika bez zatykania, to sprawdzisz, czy zaworek zwrotny trzyma. Samo serwo możesz sprawdzić przytykając do niego rurę odkurzacza. Jeśli bez specjalnego doszczelniania po włączeniu ssania zacznie pedał trochę wciągać, to serwo jest ok. Trzeba tylko uważać, żeby nie za mocno przyssać rurę odkurzacza do serwa, bo jakieś tam ryzyko uszkodzenia jednak jest.
GOLY94 - Pią Wrz 13, 2013 22:18
Z tym przegubem to juz jutro kanał ogarniam i jade .. dzięki . A ten przewód od kolektora to normalnie ( na wcisk) czy jakis sposób żeby go przy wyciąganiu nie uszkodzić??
sTERYD - Sob Wrz 14, 2013 09:24
dookoła masz taki czerwony pierścionek musisz go wcisnąć w stronę kolektora i wtedy wyciągniesz rurkę ze środka.
GOLY94 - Sob Wrz 14, 2013 18:05
Uszczelniłem taśmą izolacyjną hamulce jakby minimalnie się poprawiły. Silnik krokowy też wyczyszczony ale dalej się minimalnie dławi czasami .. Zawieszenie jest w porządku także kwestia opony to musi być zbieżność. Gdy byłem na kanale znalazłem urwaną łapę (poduszkę silnika) czy to może mieć jakiś wpływ na prace silnika prócz tego że rzuca sie po komorze .??!
Gites - Sro Paź 02, 2013 07:49
GOLY94, w kwestii ścierania od wewnątrz opony, sprawdź czy auto nie ma przypadkiem zwichrowanej geometrii całej bryły. Najprostsza metoda to zwykła miarka budowlana + pomocnik. Stawiasz auto z przednimi kołami ustawionymi na wprost i mierzysz odległość pomiędzy osiami kół (zwyczajnie przykładasz miarkę od zewnątrz koła mniej więcej do jego osi). Porównujesz oba pomiary i już wiesz czy czasem nie jeździsz trapezem Możesz też sprawdzić czy przypadkiem się nie obluzowało lub odkształciło nadkole. Jest wykonane z plastiku i różnie z tym bywa.
GOLY94 - Sro Paź 02, 2013 17:59
Hmmm.. mam uszkodzone tylne lewe zawieszenie ...okazało się...w warsztacie. Czekam teraz na części i będzie to zrobione . Samochód nie ma geometrii ale nie ma przecież sensu jej robić na zniszczonym zawieszeniu. Także możliwe że ktoś poprostu przełożył koło-oponę na przód .. albo sie poprawi po naprawie zawieszenia i ustawieniu geometrii albo bedzie słabo. Mam pytanie odnośnie tego szapania bo czasami jest wszystko wporządku a czasami szarpie na niskich wartościach obrotowych. Natomiast ,,zawieszający się gaz" -wydaje się że po czyszczeniu silnika krokowego wszystko jest wporządku.
|
|