|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Diagnoza nowym ELM - Program Scan Master ELM
piotrek250 - Nie Wrz 22, 2013 16:47 Temat postu: [R75] Diagnoza nowym ELM - Program Scan Master ELM Witajcie
Mam od kilku nowy interface ELM z programem ScanMaster
Dołączyłem kilka screenów z programu po podłączeniu do mojego Rovera 75
Mój problem to załączanie się lampki MIL na zimnym silniku ( lampka się zapala i kilkukrotnie mryga i gaśnie - bądz niekiedy nie gasnie i trzeba usuwać )
Przeważnie jest ten sam błąd:
Sonda Lambda Bank 1 Sensor 1 niskie napięcie , powolna reakcja
Dodam że auto wtedy jak wyskoczy nie reaguje na pedał gazu dopiero po paru sek zaskakuje i jedzie , tyko to występuje na zimnym silniku !
Jeszcze mam pytania :
1. Czy nagrzanie silnika do temperatury ok 100'C trwa ok 10 min - 5 min postój , 5 min jazda - taki zrobiłem test ( czy nie nagrzewa się za szybko ) ?
2. Czy wentylator powinien się załączyć przy 100'C ( bo się załącza zawsze jak jest 100'C )
3. Czy sondy powinny mieć jakąś wartość V bo u mnie jest 0.0 V na każdej ?
Zauważyłem też lekki spadek płynu od chłodnicy ok 100ml na 200-300 km ?
Wszystkie węże są gorące ale miękkie nie są twarde …
Auto normalnie się wkręca w obroty po osiągniecu odpowiedniej temperatury
Zauważyłem też kapiącą wodę z rur wydechowych na zimnym silniku
Proszę o odpowiedzi , może ktoś jest w pobliżu gdzie mógłby podjechać
zedziczek - Nie Wrz 22, 2013 18:04
1. Silnik ma najlepsze parametry pracy przy określonej temperaturze, dlatego im szybciej się nagrzeje do tej temperatury tym lepiej ważne aby jej nie przekraczał za bardzo
2. Co do pracy wentylatora w v6 to jest tak:
wolne obroty 96-100
średnie obroty 102-106
szybkie obroty 108-112
to dane wentylatora z 3 prędkościami przy wyłączonej klimie bo jak się włączy klimatyzacje wentylator załączyć powinien się natychmiastowo chyba że jest coś uszkodzone nowsze modele samochodów miały zmieniony wentylator na 2 predkościowy gdzie powinno wymienić się rezystor bo orginalny lubiał padać ale silnik za to długo bryka w przeciwieństwie do starszego który często pada przed 150tyś km jak wyczytałem
co do normalnej pracy silnika to temperatura powinna się mieścić między 95 i 100 przy pracy bez obciążenia
3. Co do sondy to nie mam pojęcia ale EML może poprostu nie pokazywać oczytu bo nie jest to typowe narzędzie dla R75
jeśli chodzi o ubytek płynu to zobacz pod pokrywe kolektora ssącego w rozwidleniach v, bo najczęściej tam jest wyciek z termostatu lub rurek odchodzących od niego
rafalmis1 - Nie Wrz 22, 2013 18:09
1. U mnie tak samo szybko się nagrzewa
2. Tak to normalne
ARTUR1983 - Nie Wrz 22, 2013 20:03
Ja tak z innej strony.
Skąd ten program wziąć.
rafalmis1 - Nie Wrz 22, 2013 20:17
Ale mi się wydaje ze dobre wartości sond pokazuje, bo jestwwartość np. 0.475 i powiedz czy te wartości zmieniają się jak dodasz gazu??
ARTUR1983, np z chomika
Legwan1989 - Nie Wrz 22, 2013 20:43
a ja mam ten pogram plus kabel elm 327 i jedyne co pokazuje to napięcie akumulatora
piotrek250 - Pon Wrz 23, 2013 04:47
rafalmis1 napisał/a: | Ale mi się wydaje ze dobre wartości sond pokazuje, bo jestwwartość np. 0.475 i powiedz czy te wartości zmieniają się jak dodasz gazu??
ARTUR1983, np z chomika |
Zmieniają sie ale wartos sondy bank1 sensor1 zmienia ją znikomie..... I dziwi mnie ta linia na wykresie linia prosta pozioma praktycznie żadnych skoków.... A reszta sond ewidętnie pracuje innaczej. A zawsze pokazuje mi ja zapali sie MIL ze sonda bank1 sensor1 nie działa poprawnie. Czy wiecie która to sonda? Gdzie ona sie znajduje dokładnie...przed katalizatorem czy za katalizatorem...
rafalmis1 - Pon Wrz 23, 2013 07:37
piotrek250, samochód masz z 2002r. więc masz 3 sondy. Wydaje sięssięze u cciebie jest to sonda pierwsza. Ta przy chłodnicy
piotrek250 - Pon Wrz 23, 2013 13:26
A znacie jakąś dobrą sonde lambda do tego modelu ?
Pytanie jeszcze czy ubytek płynu od chłodnicy może być spowodowany złą pracą sondy ? Czy jest to niemożliwe ...
|
|