|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Czy silnik 1,8 benz. turbo 150KM należy do awaryjnych?
Rover_75_1_8_t - Pią Wrz 27, 2013 08:06 Temat postu: [R75] Czy silnik 1,8 benz. turbo 150KM należy do awaryjnych? Pytanie jak w temacie - interesuje mnie jak pod względem niezawodności ten silnik wypada, bo z takim silnikiem sprawiłem sobie Rovera.
Czy to turbo to awaryjna zabawka - jakie przebiegi macie na liczniku Rovera 75 z tym silnikiem niezawodnej jazdy?
dawidd - Pią Wrz 27, 2013 09:49
silniki serii k sa awaryjne, albo może inaczej - wymagaja świadomego użytkownika - czestej kontroli płynu chłodniczego/ układu chłodzenia i najlepiej wymiany termostatu na nowy typ, usuniecie zaworka odpowietrzającego itd. Jeżdżę k seria6 lat - 4 razy uszczelka pod głowica wyleciała nalatane 330 tys, tyle ze bez turbo
piotrekcrash - Pią Wrz 27, 2013 10:53
Cytat: | usuniecie zaworka odpowietrzającego |
mówisz o zaworku w kolektorze ssącym?
Rover_75_1_8_t - Pią Wrz 27, 2013 11:13
dawidd czy w moim Rowerze 75 z połowy roku 2005 termostat ten jest już nowego typu?
Dołączam się do pytania - gdzie ten zaworek odpowietrzający?
dawidd - Pią Wrz 27, 2013 14:14
tak ten w kolektorze ssącym. Moja cala wiedza na temat K silnika pochodzi z R416 1,6 - przez 6 lat wymieniłem wszystko co dało sie wymienić i przeszedłem nie jedno z nim, ale w trasie tylko raz mnie zawiódł.
R 75 mam, ale diesla, wiec nie wszystko wiem jak jest rozwiązane w R75 k serii.
Z tego co wiem to termostaty były do końca wsadzane pod kolektorem ssacym przy pompie co powoduje rożne problemy
leszczu - Nie Wrz 29, 2013 10:26
dawidd napisał/a: | usuniecie zaworka odpowietrzającego |
Usuwanie tego zaworka nic nie pomaga.
dawidd napisał/a: | najlepiej wymiany termostatu na nowy typ, |
1.8T powinien już mieć ten układ fabrycznie założony.
dawidd - Nie Wrz 29, 2013 17:40
leszczu napisał/a: | Usuwanie tego zaworka nic nie pomaga. |
ile ludzi tyle opinii ja uwazam ze pomaga, szczególnie jeśli u układzie popłynie jakiś syf i przytka kulkę
sknerko - Nie Wrz 29, 2013 17:42
No niestety ale z tego co wiem to nowy typ termostatu (PRT) był montowany tylko na życzenie klienta lub w postaci naprawy serwisowej układu bo na gwarancji uszczelka poleciała.
Wywalenie zaworka daje dużo, bo nie robi się bąbel powietrzny jak się zaworek zatnie, a pies jeden wie co ktoś przed tobą lał do układu chłodzenia. Słyszałem już ze potrafił się zablokować od uszczelniacza układu bo komuś chłodnica ciekła.
dawidd - Nie Wrz 29, 2013 18:11
sknerko napisał/a: | termostatu (PRT) był montowany tylko na życzenie klienta | zgadza sie
[ Dodano: Nie Wrz 29, 2013 19:11 ]
Nawet w czystym układzie powstają z czasem rożne zanieczyszczenia - jak ktoś rozbierał ten zawór to wie jaki on ma mały przekrój i byle co może go zablokować
Rover_75_1_8_t - Sro Paź 02, 2013 06:35
No a co z tm turbo w benzyniaku - psuje się czy nie?
leszczu - Sro Paź 02, 2013 10:19
Turbo jak w każdym innym zaturbionym silniku.
emiks-3 - Wto Sie 23, 2016 12:58
Ja mam w swoim już PRT w takim stanie kupiłem go jak miał 5 lat. Więc podejrzewam, że jeszcze salonowe rozwiązanie. I przyznaję od 2008 roku kiedy go nabyłem ani razu HGFa.
|
|