Zobacz temat - [MG ZS 180] Łożysko prawej - długiej półosi
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [MG ZS 180] Łożysko prawej - długiej półosi

Senn - Pon Paź 07, 2013 21:01
Temat postu: [MG ZS 180] Łożysko prawej - długiej półosi
Proste pytanie :)

Jak wiadomo prawa, długa półoś w ZS180 jest dzielona przez podporę łożyskowaną. Pewnie ze względu na znaczny moment jaki przy tej mocy musi ów półoś przenosić na koło.
Czy to łożysko da się zdemontować i wymienić na nowe czy jest integralną częścią półosi? Rozum mi podpowiada, że powinno być demontowalne, ale z rysunku wygląda, że nie. Nie mam kanału pod ręką, żeby się temu dokładnie przyjrzeć.

Geneza problemu to stuki w "zawieszeniu" podczas jazdy po drobnych nierównościach. Okazało się że mam wywaloną tylną łapę silnika - tą która idzie od miski olejowej do sanek. Prawdopodobnie przez defekt łapy poleciało łożysko półosi bo jak złapię ręką i ruszam góra - dół to czuje luz. Stąd pewnie te stuki (albo od łapy, albo od łożyska półosi).
Liczę na Was koledzy. Sprawdźcie czy wyczuwalny jest u Was ten luz i czy to łożysko da się wymienić bez wymiany całej prawej części półosi.

Łożysko znajduje się w obudowie zaznaczonej czerwoną strzałką.

greg-si - Wto Paź 08, 2013 20:16

Senn napisał/a:
Jak wiadomo prawa, długa półoś w ZS180 jest dzielona przez podporę łożyskowaną. Pewnie ze względu na znaczny moment jaki przy tej mocy musi ów półoś przenosić na koło.

Oj chyba nie.
U mnie, u Markzo jakoś półosie nie padają a siedzą silniki z większym momentem, szybciej dostępnym niż jest w kv6.
Najrozsądniej chyba będzie kupić półoś z diesla, bez podpory.

Senn - Czw Paź 10, 2013 21:15

Sądzisz, że by podeszła półoś od diesla? W takim układzie po co zastosowali zupełnie inne rozwiązanie dzieląc półoś na dwie części z podporą?
sTERYD - Czw Paź 10, 2013 23:25

Nie chodzi o przenoszony moment, tylko o przesunięcie przegubu za silnik, żeby dało się puścić półoś bez ocierania ;)
w katalogu nie występuje to jako osobna część i w RAVE też nic nie ma o rozbieraniu, ale pewnie ludzie to montowali, pozostaje pytanie, czy da się złożyć tak, żeby działało :hm:

greg-si - Pią Paź 11, 2013 19:18

Senn napisał/a:
Sądzisz, że by podeszła półoś od diesla? W takim układzie po co zastosowali zupełnie inne rozwiązanie dzieląc półoś na dwie części z podporą?

Tego nie wiem, być może kwestia wyważenia? Im dłuższa półoś tym gorzej z wyważeniem.
Skoro skrzynie to PG1 i są one montowane tak samo niezależnie od wersji silnikowej to powinna półoś z diesla pasować jeśli nie różni się na wieloklinie.

Markzo - Sob Paź 12, 2013 09:44

nie podpasują inne półosie, motor siedzi inaczej ze skrzynią. Sprawdzałem rózne warianty przy swapie. Jak chcesz to mam komplet półosi, oddam w dobrej kasie (sprawne, nie wywalone itp.).

Dokładnie jest tak, że z racji V6 skrzynia ma poduszkę odsuwającą ją bardziej od podłuznicy niż przy motorze R4. Może spasuje półoś z KV6 75, ale nie wiem tego na pewno.

Co do poduszki z tyłu, możesz się zdziwić... u mnie zardzewiała śrubą z tuleją metalową poduszki. Nie dało się jej wykręcić normalnie :/ Jak Ci sie uda nie kupuj nowej, zalej klejem do szyb ;) lepiej i taniej ;)

Senn - Wto Paź 15, 2013 17:30

Markzo skoro masz to na wierzchu to powiedz brachu czy da się to łożysko wymienić czy jest to mission impossible. Najlepiej jak byś jakieś foty porobił :)