|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] Problem z ABS
konwiasty - Wto Paź 15, 2013 18:45 Temat postu: [R45] Problem z ABS Witam!
Zakupiłem jakiś czas temu Rovera 45 i po pewnym czasie pojawił się problem z ABS. Otóż przy hamowaniu przy jeździe z niewielką prędkością oraz w trakcie ostatniej fazy hamowania często słychać charakterystyczne głośne szybkie "cykanie", "trykotanie" - tryryryryryry spod maski i w tym momencie każde nieco mocniejsze wciśnięcie pedały hamulca kończy się uruchomieniem ABSu niezależnie od warunków na jezdni. Zazwyczaj mogę sobie te cykanie "skasować" przyciskając 3-4 razy delikatnie pedał hamulca. Zdarzyło się również 2 albo 3 razy kompletne wyłączenie ABSu (zapalenie kontrolki) i uruchomienie ponownie przy kolejnym odpaleniu silnika.
Konsultowałem sprawę ze znajomym który jest mechanikiem i twierdzi że jest to pompa ABS, ale w związku z tym że jakoś nie może znaleźć dla mojego Roverka czasu i dla mojego ogólnego spokoju chciałbym również prosić Was o poradę.
driftdreamer - Wto Paź 15, 2013 19:23
Wydaje mnie się, że problemem jest peknięty pierścień absu. Pomaga zazwyczaj wymiana przegubu na nowy(koszt 80zł)
Oczywiście wcześneij zajrzyj(Ty lub mechanik) pod auto i potwierdź
Poszukaj na forum "piersćień abs"
bizon - Sro Paź 16, 2013 07:21
driftdreamer napisał/a: | Wydaje mnie się, że problemem jest peknięty pierścień absu. |
Raczej nie. wtedy od razu zalacza sie abs a nie slychac wyjacej pompy spod maski
konwiasty - Sro Paź 16, 2013 17:16
Czyli to trykotanie to właśnie odgłos pompy?
Przy okazji możecie podpowiedzieć jakiegoś kumatego Roverowego mechanika w Poznaniu który kasuje w miarę rozsądnie za swoje usługi.
mardominik - Sro Paź 16, 2013 19:51 Temat postu: Problem z ABS Witam! Ja mam dokładnie taki sam problem z ABSem - terrrrrkocze przy hamowaniu i zapala sie żółta kontrolka ABS
Moim zdaniem to może być wina pompy, ponieważ pierścienie mam ok, ewentualnie któraś czujka
MARQS - Sob Paź 26, 2013 05:58
Moim zdaniem jest to jednak pęknięty pierścień na przegubie. Miałem identyczne objawy i wyszło tak jak pisano w wielu tematach na forum. Wystarczy dokładnie obejrzeć pierścienia i wtedy wszystko będzie jasne. Jeżeli pierścienie są całe to należy sprawdzić czy przypadkiem się nie obracają. Pozdrawiam i życzę usunięcia problemu.
pepesza - Sob Paź 26, 2013 17:53
Po pierwsze proponuje podleciec na diagnostyke komputerową i sprawdzić błąd, bo na pewno zostal zapamietany. Mozliwe tez ze ktorys z czujnikow jest uszkodzony mozna to sprawdzić za pomocą miernika o opcją Omów, każdy czujnik (4szt) powinien posiadac taką samą oporność +- 0.1 oma z reguły czujniki mają opornosc ok 1.3 oma +- 0.1 (1.2,1.4). Nie wiem jak w R45 sa montowane czujniki czy są przykrecane na srubke czy jak w passatach wkladane są w gniazdo bez przykrecania. Ww objawy np w passacie spowodowane są wysunieciem się czujnika o min 0.5mm .
Ale mysle, ze najprosciej i najszybciej podleciec do kogos na komputer.
MARQS - Sob Paź 26, 2013 18:31
NIESTETY wjazd na diagnostykę kosztuje, a samodzielne sprawdzenie to tylko troszeczkę czasu i PEWNOŚĆ co się sprawdziło. Moin skromnym zdaniem to jak nic tylko pęknięty pierścień na przegubie. OSOBIŚCIE wiele razy kożystałem z porad na forum i sprawdzały się w 102 % ta również. POZDRAWIAM.
zdenek - Czw Paź 31, 2013 08:02
Dodam tylko nieśmiało że Delphi DS150 komunikuje się z Roverkiem 45.
|
|