Zobacz temat - [r75] Gotujacy sie silnik
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [r75] Gotujacy sie silnik

Karwatma - Wto Paź 22, 2013 11:15
Temat postu: [r75] Gotujacy sie silnik
Witam
MAm problem z silnikiem . obiaw mialem ze za silnika wydobywal sie po rozgrzaniu siwy dym :) , okazalo sie ze zebrala sie nie wiem skad woda w zgieciu silnika ""V""(pod pokrywa) . usuneli wode . Temperatura na wskazniku jest ok , wentylatory dzialaja prawidlo ( wydaje mi sie ze za szybko po odpaleniu sie wlaczaja ) po zgaszeniu silnika slychac jak w silniku gotuje sie woda. No i po rozgrzaniu silnika i otwarciu korka od zbiorniczka wody , wode wywala mocna jak w gotujacym sie czajniku :) to raczej nie normalne ? strasza ze silnik do wymiany :) test na co2 zrobiony nic nie wykazalo , olej i jego poziom jest ok . MA ktos pomysl ?

tomi24lbn - Wto Paź 22, 2013 14:08

Sprawdź termostat. ;)
Karwatma - Wto Paź 22, 2013 14:17

tomi24lbn napisał/a:
Sprawdź termostat. ;)



Jest dobry sprawdzany nie zacina sie itp :)

domel101 - Wto Paź 22, 2013 19:45

albo pękła obudowa termostatu albo rurka co idzie od niego do silnika. Do sprawdzenia też szczelność połączeń tych rurek co idą do termostatu.

[ Dodano: Wto Paź 22, 2013 19:45 ]
a na rozgrzanym silniku jak odkręcisz korek to normalka, że Ci płyn wyskoczy. My mamy układ ciśnieniowy a dalej to już wiesz co się dzieje

Karwatma - Sro Paź 23, 2013 09:16

Dlatego nie wierze za bardzo ze sie blok czy glowica wygiela takie cuda mowia :) bo auto ma moc nic sie nie dzieje oprocz tej gotujace sie wody. Ta woda co wspomnialem ze byla w zgieciu juz jej niema i nie leci wiec niemam pojecia skad sie pojawila . Bede musial chyba zawiesc do innego mechanika;)
automechanik - Sro Paź 23, 2013 10:38

Wjaki sposób termostat był sprawdzany, jeśli był wymontowany i zamontowany to może tłumaczyć, że płyn nie pokazuje się znowu, po prostu jest teraz uszczelniony. Jeśli nie był demontowany to sytuacja napewno się powtórzy, tworzywo z którego jest wykonana obudowa termostatu i jej umiejscowienie powoduje kruszenie i pękanie.
Płyn gotuje się w bloku z powodu złego odpowietrzenia lub zbyt póżnego otwierania się termostatu.
Jest jeszcze jedna możliwość - spadek ciśnienia w układzie chłodzenia spowodowany nieszczelnością patrz rurki i obudowa termostatu.

Karwatma - Sro Paź 23, 2013 10:43

Musze zmienic mechanika w tym temacie albo sam sprawdzic . Bo oni sa juz uparci na temat ze to blok silnika . Albo sam sprawdze albo podjede do Wawy na poznanska do Brit. car .
Dla mnie tez to bardziej wyglada na cos zwiazanego z odpowietrzeniem i termostatem bo nie wierze ze sie silnik skonczyl :)


A jezeli bylby to termostat albo cos zwiazanego z tym to czemu temperatura na wskaznikach jest normalana?

automechanik - Sro Paź 23, 2013 11:15

KIedy płynu chłodzącego jest za mało, czujnik temperatury nie jest omywany płynem, ma kontakt tylko z powietrzem a ono gorzej przenosi ciepło.
W takich przypadkach, kiedy płyn zacznie się gotować ( wtedy następuje kontakt z płynem) następuje nagły skok wskazywanej temperatury i zapala się czerwona lampka oraz wyświetla komunikat na wyświetlaczu.
Płynu może być na tyle mało, że również termostat będzie się otwierał z opóżnieniem co jeszcze pogarsza sprawę.

Markzo - Sro Paź 23, 2013 14:08

sprawdź, czy masz drożną rurkę powrotu do zbiorniczka płynu (ta mała czarna po lewej stronie korka). U rodziców w 75 zatkała się jakims paprochem i były jaja.