|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Drgania deski rozdielczej i kierownicy.
Piotrek75 - Sro Paź 23, 2013 18:16 Temat postu: [R75] Drgania deski rozdielczej i kierownicy. Witam Serdecznie. Jestem nowy na forum. Zakupiłem Rovera 75 2.0 CDT w tym roku, od niedawna pojawił mi się taki problem, a mianowicie, przenoszą mi się drgania od silnika na deskę rozdzielczą i kierownicę, podczas jazdy i na postoju, drgania są wyczuwalne przy obrotach 1000- 2000. Nie wiem co jest przyczyna, wymieniłem 2 poduszki po prawej i lewej stronie. Gruszka i poduszka skrzyni. Wydaje mi się że słyszę lekkie stukanie po stronie rozrządu, czy może być to rolka i może się to ujawniać drganiami?? Przy odpalaniu silnika równie po stronie pasażera słychać głuchy stuk, przy ostrym hamowaniu i ruszaniu też. Proszę o pomoc, może ktoś miał taki przypadek, pozdrawiam.
Spider1801 - Sro Paź 23, 2013 19:26
Mam kolego identyczne objawy. Walcze z tym już kilka ładnych miesięcy. Wymieniłem wszystkie poduszki silnika, wahacze, tulejki wahacza, łączniki, końcówki drążków, żaden fachowiec czy diagnosta nie może zdiagnozować przyczyny. Żona twierdzi że czuje ten stuk pod swoją nogą . Zastanawiam się jeszcze nad łączikiem który spina sanki z nadwoziem.
Piotrek75 - Sro Paź 23, 2013 20:49
Też zastanawiałem się nad sankami, strasznie irytujące są te drgania, a jeśli chodzi o ten głuchy stuk, to nie zawsze występuje przy odpalaniu, czasem odpala normalnie, ale to bardzo rzadko. U Ciebie Kolego też występują drgania na kierownicy i desce rozdzielczej, czy tylko sam stukot?
sash997 - Sro Paź 23, 2013 21:05
ja mam czasem stuk przy ruszaniu taki pojedynczy ale podejrzewam środkowy przegub ewentualnie coś przy amorach z przodu bo tylko one nie były wymieniane
Spider1801 - Czw Paź 24, 2013 06:16
Też mam drgania na kierownicy na postoju delikatne i budy. Przeguby odpadają bo miesiąc temu wymieniłem całe półosie. Podejrzewam coć w zawieszeniu po stuk przy hamowaniu występuje również na jałowym
Dawidovs - Czw Paź 24, 2013 07:54
Stuk to pewnie łącznik stabilizatora. Co do drgań to może jeszcze inne poduchy trzeba oblukać?
Piotrek75 - Czw Paź 24, 2013 14:46
Ale czy stuk łącznika stabilizatora ma jakiś związek z opalaniem?? a może tłumik, gdzieś się poluzował i tłucze??
Spider1801 - Czw Paź 24, 2013 17:40
Łączniki odpadają wymienione kilka tygodni temu. Prędzej wydech trzeba sprawdzić.
markozalko - Czw Paź 24, 2013 17:58
Witam w klubie Ja też mam dość tego ale już się przyzwyczaiłem do tego. Walkę z poduchami przeszedłem a i tak drży mi fajera i podczas jazdy czuję drgania na pedałach. Gorzej jest jak jest zimny silnik ale mimo wszystko tak być nie powinno. Stuk pojedynczy też mam, choć nie zawsze. Ale tylko podczas ruszania jak dam więcej gazu, więcej hehe śmieszne jak dam ciut więcej. Czasem jakby z przodu a czasem jakby z tyłu. Ciężko wyczuć. Tak czy siak jak stoje na światłach to kierowniczka drży sobie. Pies to ganiał
sash997 - Czw Paź 24, 2013 18:40
ten stuk to żadne poluzowanie bo za dużo aut to ma musi to być spowodowane zużyciem sie czegoś tylko pytanie czego... bo w zawieszeniu ja mam oprócz przednich amorów wymienione wszystko,i tak sobie rozmyślam - może przegub może koło dwumasowe tylko to są za drogie rzeczy aby sobie od tak wymieniać
markozalko - Czw Paź 24, 2013 18:45
Dwumase, koło pasowe z przodu mam wymienione Ostatnio spręzyny z tyłu wymieniałem w ciemno ale były oba pęknięte. Myślałem że to od tego ale czasem pyknie. Niech se pyka.
Piotrek75 - Czw Paź 24, 2013 18:46
markozalko masz dokładnie takie same objawy jak ja, wydaje mi się ze słychać u mnie jeszcze takie lekkie stukanie po stronie rozrządu, zastanawiam się czy to nie jest któraś rolka, która przy odpalaniu wpada w jakiś luz.
Spider1801 - Czw Paź 24, 2013 18:56
Raczej napęd odpada bo ten stuk występuje przy hamowaniu na jałowym . Próbuje odszukać przyczyny cały czas sanki dokręcałem nie pomogło . Gdzieś ktoś pisał że może to być poduszka olejowa ale dokręcona jest, cała. Może maglownica , drążek kierowniczy przy maglownicy?
markozalko - Czw Paź 24, 2013 18:58
Kurczaki, ile to można ładować w niego. Ostatnio pojechałem na przegląd a gość gada "chyba nie ma co wjeżdżać bo wszystko co możliwe w nim wymienione" :) Oczywiście sporo przesadził bo można wymienić jeszcze od h.... ale ja do nich jeżdżę na naprawy i przeglądy więc stąd to skojarzenie. Trezba się chyab pogodzić że już się nic z tym nie zrobi i tak mam być. W końcu auto ma prawie 14 lat i czego chcieć więcej aby jeździło . Niedługo jadę do Niemiec i mam nadzieję że wrócę
sash997 - Czw Paź 24, 2013 19:02
Piotrek75 napisał/a: | zastanawiam się czy to nie jest któraś rolka, która przy odpalaniu wpada w jakiś luz. |
mam wszystkie rolki wymienione na nowe a stuk jest
Spider1801 napisał/a: | Może maglownica , drążek kierowniczy przy maglownicy? |
mam maglownice po regeneracji (zero luzu) i nowe drążki i końcówki a stuk jest
Spider1801 - Czw Paź 24, 2013 19:10
A może to:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=63862
sash997 - Czw Paź 24, 2013 19:18
napewno nie łącznik bo w dieslu mamy ten z siatki trucianej,chyba że katalizator rozwalony?? trzeba dziada usunąć,zarobi sie na tym przynajmniej a nie straci
domel101 - Czw Paź 24, 2013 20:17
2,0 v6 - ja mam drgania całego auta oprócz kierownicy w przedziale 110-160 km/h(wyżej cisza i spokój)niezależnie od biegu ale mocniej występują podczas przyspieszania(obciążenia auta)a gdy jest 120-130 to się trzęsie jakby koła odpadały. a gdy puszczę gaz to drgania ustają. czyżby przegub wewnętrzny, tylko który bo nic nie słychać, czasami na dziurach lekkie "puk" ale wiem, że muszę wymienić łączniki stabilizatora i sprawdzić gumki na nim. a i chyba mi padła poducha olejowa, bo z jednej strony jest mokra jakby z niej wyciekło, może być to też przyczyną takiego drgania
Dawidovs - Czw Paź 24, 2013 20:26
A jest ktoś na forum kto wymienił np. w dieslu wszystkie poduchy silnika na raz?
Przecież w tedy powinien ganiać jak mu fabryka dała...
haszczyc - Czw Paź 24, 2013 22:18
ja bym nie szukał przyczyny w poduszkach zauważyłem kiedyś u kolegów na żywo co mają r75 w dieslu że nie którym bardzo mocno telepie się silnik , może stad te wibracje takie macie ?
Dawidovs - Pią Paź 25, 2013 07:12
haszczyc, a na kondycje pracy silnika nie będą miały przypadkiem wpływu wtryskiwacze? Jeden mechanior mi tak mówił..
haszczyc - Pią Paź 25, 2013 09:22
Marek mi coś wspominał że może to być wina wtryskiwaczy
Spider1801 - Pią Paź 25, 2013 16:20
Telepanie może być od wtryskiwaczy ale stuk ten głuchy raczej odpada. Podobny jest jak by położyć kulke w rynience i przy ruszaniu przesuwa się w jedną stronę a hamowaniu w drugą.
domel101 - Pią Paź 25, 2013 18:11
Spider1801 napisał/a: | stuk ten głuchy raczej odpada. Podobny jest jak by położyć kulke w rynience i przy ruszaniu przesuwa się w jedną stronę a hamowaniu w drugą. |
ja tak miałem i rynience/prowadnicy od fotela kierowcy miałem kamyka który się przesuwał , szukałem, patrzyłem i znalazłem podczas generalnego sprzątania po zimie podczas hamowania jak już się prawie zatrzymałem to było słychać stuk i zaraz po ruszeniu i dodaniu gazu też stuk
Spider1801 - Pią Paź 25, 2013 21:04
Przyglądałem się dzisiaj troszkę i zauważyłem jak by sanki krzywo stały. Poluzuje je jutro i poduszki , poskręcam jeszcze raz może jakimś cudem się przestawiły, albo jak wymieniali pompe wody to skręcali na podniesionym a podobno powinno się dokręcać jak stoi na kołach.Brak mi opcji
automechanik - Sob Paź 26, 2013 12:17
Ruszysz sanki, może się zmienić geometria.Spider1801,
Spider1801 - Sob Paź 26, 2013 12:20
Już to zrobiłem. W geometrii nic się nie zmieniło, sprawdzałem. Znalazłem u siebie przyczynę pukania , prowizorycznie naprawiłem.
sash997 - Sob Paź 26, 2013 23:46
Spider1801 napisał/a: | Znalazłem u siebie przyczynę pukania |
to może sie pochwal co to było??
Spider1801 - Nie Paź 27, 2013 10:16
Poduszka pod silnikiem dolna jest jakaś trefna. Założyłem tedguma jakieś 2 miesiące temu. Poduszka jest jest cała tylko problem polega na tym, że podczas ruszania i hamowania poduszka wychyla sie na tyle że uderza o obudowe zewnętrzną poduszki. Na tą chwile podłożyłem w wycięcia paski gumy i jest spokój. Zastanawiam się nad założeniem poduszki poliuretanowej może to rozwiąże problem
sash997 - Nie Paź 27, 2013 22:09
ja jeżdże na tedgumie ze 2 lata jak nie lepiej i żadnych drgań niemam,na starej naderwanej poduszce też niemiałem drgań
Spider1801 - Nie Paź 27, 2013 22:11
Drgania drganiami, mi się udało tylko pukania pozbyć.
Dawidovs - Pon Paź 28, 2013 08:43
Tych małych drgań (w obrębie 1000-1800) chyba nigdy się nie pozbędziemy w dieslach całkowicie. Trzeba się z nimi zaprzyjaźnić
Można je zminimalizować wymieniając poduchy ale całkowicie chyba nie odejdą..
Cieszę się że po wymianie poduszek znikły irytujące drgania w przedziale 2000- ....
Tam już nic mi nie drży
Pieta - Pon Paź 28, 2013 11:02
Dawidovs napisał/a: | Tych małych drgań (w obrębie 1000-1800) chyba nigdy się nie pozbędziemy w dieslach całkowicie. |
Jeździłem próbnie przynajmniej ośmioma R75 z dieslem. Egzemplarze najlepsze nie miały absolutnie żadnych drgań na wolnych obrotach poza słyszalnym delikatnym klekotem diesla. Niektóre bardzo mocne drganie, powiedzial bym nieakceptowalne. Mój ma nieznacznie wyczuwalne i to nie zawsze. Na zimnym oczywiście drgania najbardziej wyczuwalne.
Niestety drgania mogą pochodzić od częsciowo wyeksploatowanej dwumasy. Moja nie jest w idealnym stanie. Aby się przekonać musiał bym ją wymienić
To co moze jeszcze przenosić dragania na budę to łącznik eleastyczny pomiędzy katalizatorem a koletktorem wydechowym. Jak jest stary to jest bardzo sztywny co powoduje, że drgania silnika przakzywane są na katalizator i mocowania gumowe z podłogą. Jak się spojrzy na mój to rzeczywiście jest bardzo sztywny i powoduje drgania katalizatora. Rozmawiałem z gościem od tłmików i przyznał mi rację i zalecił jego wymianę.
markozalko - Pon Paź 28, 2013 16:34
Pieta napisał/a: |
Niestety drgania mogą pochodzić od częsciowo wyeksploatowanej dwumasy. Moja nie jest w idealnym stanie. Aby się przekonać musiał bym ją wymienić
|
ja mam nowa dwumasę i też mi drży. Walkę z poduszkami miałem w zeszłym roku i co bym nie robił z nimi to różnice były wyczywalne w mniejszym lub większym stopniu. Jedynie nie wymieniłem tej spod skrzyni.
Punx - Pon Paź 28, 2013 18:17
@Pieta a ile z tych przynajmniej ośmiu R75 w dieselu to były automaty ? Zastanawia mnie czy "prawie brak wibracji" wystepuje także w automatach czy to tylko domena manuali ? Jak wiadomo automat po ustawieniu D lub R od razu chce jechać, aby stał w miejscu należy nadusić hamulec co powoduje że silnik nie usztywnia na poduszkach ....
MatiNitro - Pon Paź 28, 2013 19:27
Ale ile jest tych poduszek silnika/skrzyni w diesel'u? Wiem o trzech: gruszce, o "8" i o tej nad gruszką, z bolcem przez środek. U mnie też występuję ogromne drgania na postoju, choć jak spojrzałem na karoserię to bardziej po stronie kierowcy.
Pieta - Pon Paź 28, 2013 20:21
Cytat: | @Pieta a ile z tych przynajmniej ośmiu R75 w dieselu to były automaty ? |
trzy i nie zauważyłem tego, że problem nie dotyczy automatu lub odwrotnie. Szczerze to nie mam teraz pewności, które były bez drgań. Wiem na pewno, że jeden z tych cichych był manual.
Cytat: | Ale ile jest tych poduszek silnika/skrzyni w diesel'u? Wiem o trzech: gruszce, o "8" i o tej nad gruszką, z bolcem przez środek. |
jeszcze mocowanie nad skrzynią biegów
MatiNitro - Pon Paź 28, 2013 20:24
Pieta napisał/a: |
jeszcze mocowanie nad skrzynią biegów |
A jak ono wygląda?
Pieta - Pon Paź 28, 2013 20:32
poduszka skrzynia - podobno są inne gumy dla automat i manual.
geometrycznie to samo ale sztywność gumy inna.
Punx - Pon Paź 28, 2013 20:44
I otwory montażowe w innych miejscach (automat vs manual), poducha wyglada identycznie lale na tych "trójkątnych" uszach jej stelaża otwory w poduszce od automata są przesunięte względem otworów poduszki manuala
|
|