|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [r220]dziwne strzelanie w kole
seba1x - Sob Paź 26, 2013 08:20 Temat postu: [r220]dziwne strzelanie w kole Witam wszystkich szukałem podobnego tematu ale żaden nie jest z takim przypadkiem jaki jest w moim aucie mianowicie chodzi o to że od jakiegoś czasu coś strzela w lewym kole dosłownie występuje to w różnych okolicznościach ale najczęściej jak podjeżdżam pod krawężnik lub zjeżdżam,albo przy ruszaniu ale nie zawsze nieraz na prostej ale nie równej drodze odczucie przy tym strzelaniu jest jakby cos przeskoczyło w kole. na pewno nie jest to przegub bo wiem jak jakie są odgłosy i objawy. może ktoś z was miał taki przypadek. Dodam tylko że latem wymieniałem w tym kole łożysko i miesiąc po ty tak zaczęło sie dziać
Raptile - Sob Paź 26, 2013 09:44
Sworzen. Wahacza. , podnies samochod na lewarku i zlao za kolo i szarpnij powinienes czuc luz
seba1x - Sob Paź 26, 2013 19:22
Raptile napisał/a: | Sworzen. Wahacza. , podnies samochod na lewarku i zlao za kolo i szarpnij powinienes czuc luz |
dziś wymontowałem cały wachacz sworzeń nie ma luzu gora dół ale na boki chodzi bardzo luźno reszta ok tuleja itp
Raptile - Sob Paź 26, 2013 19:52
seba1x napisał/a: | sworzeń nie ma luzu gora dół ale na boki chodzi bardzo luźno |
to ma czy niema ...
chudson - Sob Paź 26, 2013 19:52
Jeśli sworzeń dobry, końcówki stabilizatora też i dokręcone są drążki na poduszkach z przodu , a poduszka prawa silnika nie jest przerwana na pół ( sprawdzić podnośnikiem silnik do góry lekko ) a stuki nieregularne występują np na dziurze przy skręconych kołach to jednak obstawiał bym przegub.
W moim przy kręceniu na podwórku przód tył lub wjeżdżając na podwórko z kołami skręconymi jak na nierówności auto zanurkuje to stuka. Wszystko przejrzałem i nic nie znalazłem więc wychodzi mi ,ze przy skręconych kołach przegub jest mocno wygięty i przeskakuje.
Jedyne czego nie sprawdzałem to łożyska mcphersona
seba1x - Nie Paź 27, 2013 17:14
chudson napisał/a: | Jeśli sworzeń dobry, końcówki stabilizatora też i dokręcone są drążki na poduszkach z przodu , a poduszka prawa silnika nie jest przerwana na pół ( sprawdzić podnośnikiem silnik do góry lekko ) a stuki nieregularne występują np na dziurze przy skręconych kołach to jednak obstawiał bym przegub.
W moim przy kręceniu na podwórku przód tył lub wjeżdżając na podwórko z kołami skręconymi jak na nierówności auto zanurkuje to stuka. Wszystko przejrzałem i nic nie znalazłem więc wychodzi mi ,ze przy skręconych kołach przegub jest mocno wygięty i przeskakuje.
Jedyne czego nie sprawdzałem to łożyska mcphersona |
tal strzela zazwyczaj na skreconych kolach w prawo w lewo nigdy nie słyszałem nic.tez myslałem nad łożyskiem amortyzatora
jarzit - Nie Paź 27, 2013 23:43
Zobacz luzy na drążku kierowniczym. Wszyscy patrzą na końcówkę a na drążek rzadziej.
Svirus - Pon Paź 28, 2013 10:09
z doswiadczenia podam jeszcze jeden powod, ktory prawie rok czasu wiercil mi dziure w psychice. - pierscien zabezpieczajacy lozysko. Seger czy jakos tak. Skoro przed wymiana lozyska nie miales takich objawow to pozostale elementy tez raczej powinny byc do tej pory ok. Wystarczy, ze lozysko bedzie zle wprasowane albo pierscien minimalnie mniejszy i przy skrecaniu bedzie wydawac dzwiek podobny do przegubu, lozyska amortyzatora, badz tez sprezyny. Oczywiscie moge sie mylic ale amo przez sie - jesli po zmianie lozyska problem wystapil to tam raczej bym szukal przyczyny.
marcin_b - Pon Paź 28, 2013 11:18
obstawiałbym amortyzator. Miałem to samo w moim R200, który od wczoraj ma nowego właściciela
seba1x - Pon Paź 28, 2013 15:14
najlepsze teraz. od wczoraj zaczeło pukac strzelać i z prawej strony
trążki nie maja luzów w przyszłym tyg pojade na stacje diag. na szarpakach mi sprawdzi
jarzit - Pon Paź 28, 2013 21:06
Jeszcze maglownica i luzy na listwie. Jak luz to przy skręcie będzie pukać. Ubytki płynu od wspomagania są? Lubią się robić wycieki, ale nie jest regułą przy luzach.
tronsek - Pon Paź 28, 2013 21:52
Obstawiam łożysko koła. W coupe miałem takie pojedyncze strzały najpierw w lewym kole, a jakiś czas potem w prawym. Pojawiały się głównie podczas ruszania i skręcania. W oby przypadkach wymiana łożysk załatwiła sprawę.
Jak będziesz na szarpakach, to niech się gościu dokładniej przyjrzy łożyskom.
|
|