Zobacz temat - [Land Rover Freelander] Proszę o opinie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Chcę kupić ROVERka - [Land Rover Freelander] Proszę o opinie

Lopez - Wto Paź 29, 2013 21:57
Temat postu: [Land Rover Freelander] Proszę o opinie
Witam :) OD tygodnia myślę coraz poważniej nad zakupem swojego pierwszego Roverka, którym pewnie więcej będzie latał ojciec, ale to juz fakt mniej istotny :) Otóż potrzebuję autka nieco wyższego, ponieważ mieszkam na wsi a wiadomo jak to na wsi jest, a co dopiero w zimę, gdzie odśnieżanie tyczy się tylko głównych dróg :) Dlatego też padł pomysł na freelandera, jako że cena przystępna, autko samo w sobie też to szukam :) Póki co najbardziej widzi mi się ta opcja ->
http://otomoto.pl/land-ro...-C31101206.html
Lecz to Wy jesteście tu specjalistami i nie mnie oceniać czy warte to uwagi, pan sprzedawca zapewnia telefonicznie, że do auta lać i jechać ! :P Jeśli nie to to jakie ? Czekam na propozycje i cenne wskazówki podczas oględzin owego typu auta :)
Pozdrawiam Was serdeczniee ! :)

[ Dodano: Wto Paź 29, 2013 21:57 ]
Pomoże ktoś, ponieważ w czwartek chcę jechać po auto :)

SyntaX - Sro Paź 30, 2013 07:54

Generalnie L-seria jest silnikiem dość prostym do ogarnięcia i to nie dużym kosztem.
Gorzej z napędami w tym aucie - to musisz zweryfikować dokładnie.
Mówię tutaj o teście wiskozy.
Sprawdzeniu mocowania tylnego dyferencjału, sprawności systemu HDC.
Jak auto ma zdjęty wał to nie kupuj bo na bank ma zabite IRD.
Jak coś mój nr 781-82-10-10 zadzwoń powiem na co zwrócić uwagę.

Lopez - Sro Paź 30, 2013 20:07

Auto poszło :( A teraz pytanie czy regeneracja sprzęgła wału wiskozowego to coś bardzo złego ?
SyntaX - Sro Paź 30, 2013 20:21

Na jakiś czas się sprawdzi ale w dłuższej perspektywie trzeba będzie i tak kiedys zakupić nowe.
Zależy jeszcze kto to robił.

Lopez - Sro Paź 30, 2013 21:04

Rozumiem, gadałem też ze sprzedawcą innego i pan tam ma znów wał do zregenerowania reduktor i autko lata tylko na przednim napędzie. W sumie można jeździć na samym przodzie.. czy nie można ? Wgl. opłaca się wchodzić w coś takiego ? Kosztowne to ? Bo auto samo w sobie wyposażenie ma na prawde super no i cena mi sprzyja
SyntaX - Sro Paź 30, 2013 21:08

A daj Pan spokój - Powinien to dopchać na złom bo do jazdy to się już nie nadaje.
Można kupić ale w cenie złomu - za takie daję max 5000zł
Jazda bez wału wiec IRD pewnie już zabite, do tego jak znam życie pozrywało poduszki bo bez wału strasznie szarpie silnikiem i skrzynią.
Flasza dyfra pewnie tez już do kosza, a łożyska w nim to już na bank zmieli jak nie mają obciążenia wałem.

Lopez - Sro Paź 30, 2013 21:39

Czyli, żeby to robić to ciężka opcja ?
SyntaX - Czw Paź 31, 2013 11:37

Jak masz wolne 5000zł możemy zacząć rozmawiać.
Do tego robocizna.
To auto nadaje się tylko do zezłomowania.

Używka IRD w dobrym stanie 2300-2700zł Nowe 3600zł (Oczywiście ściągane z UK bo u nas wołają jeszcze więcej)
Regeneracja a raczej pseudo regeneracja bo po roku i tak się rozsypie - 1700-2000zł

Tylny dyferencjał:
- Zestaw łożysk - 490zł i tutaj potrzebna konkretna prasa i wiedza by to dobrze zrobić. Minimalne nieoczyszczenie gniazda łożysk i cała robota na marne.

Wał - 2 podpory po 80zł zamienniki wytrzymujące 50.000km ew. oryginał po 320zł sztuka.

Wiskoza - regeneracja 600-700zł nowa jakieś 1800zł

Półosie przednie (Jak jeździł bez wału idę o zakład o najlepszy koniak że będą luzy na przegubach wew.
Tandetny zamiennik Britparts 320zł szt - szkoda roboty.
Oryginał po 850zł do tego robocizna minimum 500zł bo skrzynia do wyjęcia i IRD.

Komplet poduszek silnika i skrzyni - Dolne to na bank wyszarpie - 670zł na w miarę zamienniku + robocizna.

Poduszki tylnego dyfra od 400zł za komplet na zamienniku.

Ja bym napisał do otomoto by zdjęli to ogłoszenie bo to auto to mina która wymaga na starcie wsadzenia 5000zł + własna robota by napęd 4x4 był sprawny.

Kolega uświadomiony nie zemdlał jak nie to niech wypije mocną kawę ochłonie i zacznie szukać rozsądnie.

Za ten rocznik w dobrym stanie 13.000- 14.000 trzeba dać cudów nie ma.