Zobacz temat - [R75] Wyleciało koło pasowe, co dalej?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Wyleciało koło pasowe, co dalej?

wschodni - Czw Paź 31, 2013 18:01
Temat postu: [R75] Wyleciało koło pasowe, co dalej?
Witam.
Potrzebuję pilnie pomocy. Od jakiegoś czasu coś tam lekko szeleściło sobie w okolicach napinacz, koła pasowego. Wymieniłem napinacz i ustało, przez jakiś czas było ok.
Dzisiaj po przejechaniu 40 km i odstawieniu auta na parking coś stuknęło. Po odpaleniu świeci aku i nie działa wspomaganie. Gdy zajrzałem pod maskę okazało się że koło pasowe wisi sobie na pasku razem ze śrubą tak na skos.
Teraz pytanie czy rolkę szlag trafił, czy mogła się tylko wykręcić? Ew. jak się za to zabrać. Do mechanika raczej żadnego nie pojadę a autko pilnie potrzebne...

Pozdrawiam.

pablo - Czw Paź 31, 2013 18:41

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=89267
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=49558 w tych tematach dość szeroko omawiany problem koła pasowego. Ale kolega ma 1.8 a tu głównie diesel omawiany. :|

sTERYD - Czw Paź 31, 2013 19:24

Rolki to nic wielkiego. Ważne, żeby rozrząd nie przeskoczył. Załóż koło tak jak ma być i dokręć ile masz siły, a potem załóż paski. przy najbliższej okazji podjedź do mechanika, żeby Ci dokręcił jak bozia przykazała
wschodni - Czw Paź 31, 2013 20:04

Czyli rozumiem, że się obluzowało i sobie wyjechało? Wystarczy przykręcić a przy okazji dokręcić tak konkretnie?
Jeśli tak to wielkie dzięki, kamień spadł mi z serca:)

dawidd - Czw Paź 31, 2013 21:20

no tylko nie próbuj go odpalać bez tego kola - ona trzyma rozrząd od dołu, jak spadnie kolo z paskiem to masz 1,5 tys za części
wschodni - Czw Paź 31, 2013 22:46

ojojoj to niezbyt ciekawie to wygląda:) Mam nadzieję, że nic się tam nie stało poważnego po 1 odpaleniu.
MultecFSO - Czw Paź 31, 2013 23:21

Zobacz lepiej czy nie wyrobiła się powierzchnia styku wału z małym kołem rozrządu. Częste następstwo za słabo dokręconego koła pasowego.
dawidd - Pią Lis 01, 2013 07:44

nie ma nic strasznego -auto na lewarek, zdejmujesz kolo i wkldasz kolo pasowe, dokręcasz śrubę i wtedy juz możesz jechac , pompa wody chodzi na rozrządzie wiec do czasu rozładowania akumulatora auto bedzie smigac. Podjedz tak do mechanika i załóż pasek
flapjck1 - Pią Lis 01, 2013 10:49

tylko zobacz czy wypustka na malym kolku rozrzadu nei jest scieta, bo bedzie co sie to wiecznie odkrecac
wschodni - Pią Lis 01, 2013 13:15

no właśnie jest ścięty ten klin...by ty cholera
sTERYD - Pią Lis 01, 2013 14:02

To nie tragedia, koło da się kupić. Skręc to porządnie i trochę pojeździ. jak masz niedaleko do następnej wymiany rozrządu to pewnie przetrzyma. Rozejrzyj się na alegro, bo można takie nowe koło w oryginale czasem za 50 pln wychaczyc. Normalnie w sklepie to będzie jakieś 120. Ale jak porządnie poskręcasz, to chwile poczeka :cool:
MultecFSO - Pią Lis 01, 2013 15:48

Kółko to nie problem, gorzej jak na wale uszkodziła się powierzchnia styku z nim. Zostaje napawanie, albo zrobienie otworu w małym kole + nawiercenie wału i wbicie klina. Sprawdzone i działa.
A i na przyszłość to warto to poskładać np. na loctite do połączeń współosiowych by zapobiec korozji, no i oczywiście dokręcić porządnie śrubę.

wschodni - Pią Lis 01, 2013 16:43

Wymieniałem jakieś 10 tysi temu. No właśnie na tym mały kole zębatym z gwintem do koła pasowego nie ma trzpienia. Gdyby nie ten dzień to może jeszcze coś by zdziałał ale trzeba czekać do jutra.
sTERYD - Pią Lis 01, 2013 22:30

MultecFSO widać, że nie widziałes jak to wygląda. Koło od paska rozrzadu to cynkowy odlew. Wal nie ma wpustu tylko skosne sciecie i jest z kutej ulepszonej stali. Nie ma bata żeby został uszkodzony przez to gowienko ;)
Jak to się dokręci to wymagane 205 Nm to nie trzeba żadnego loctite'a, potem tylko z tym problem.
wschodni jak niedawno wymieniałes rozrząd, to kup koło i wymien bez paska, tylko tym razem niech Ci poprawnie skręca.