Zobacz temat - [R400] Nie przekracza 3k rpm + jaki kabel diagnostyczny ?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] Nie przekracza 3k rpm + jaki kabel diagnostyczny ?

Slawek - Sob Lis 02, 2013 14:43
Temat postu: [R400] Nie przekracza 3k rpm + jaki kabel diagnostyczny ?
Witam!
Od kilku dni mam pewien problem, ponieważ auto na zimnym silniku wkręca się na maksymalne obroty i wszystko jest OK. Jak tylko się zagrzeje to nie da rady przekroczyć 3 000 rpm i do tego pojawia się CHECK. Wlewałem preparat do czyszczenia wtrysków i pomogło na chwile, potem dalej to samo. Drogą dedukcji trzeba je wymienić... Jednak wolę się najpierw upewnić może miał ktoś coś podobnego i może są to problemy spowodowane czymś zupełnie innym ?

Drugi problem to nie wiem jaki i czy w ogóle można kupić taki kabel do diagnostyki pod komputer ? Czy może jakiś skaner ? Jaka w ogóle tu jest wtyczka? Chciałbym odczytać ten błąd CE, może to by coś podpowiedziało. Pamiętam, że znajomy kiedyś coś takiego kupował, tzn sam kabel chyba za 50zł. Szukałem tu na forum, jednakże posty dotyczyły benzyniaków.

Bardzo proszę o pomoc i pozdrawiam :) .

szoso - Sob Lis 02, 2013 20:36

Zasadnicze pytanie, masz SD czy SDI? Bo na pewno nie TD ;)
Albo inaczej, ile masz KM?

Slawek - Nie Lis 03, 2013 21:04

Tego to nie wiem...
Części kupuję do 105 konnego

szoso - Nie Lis 03, 2013 21:11

Części są te same.
Masz intercooler? Jeśli masz to możesz sam błędy wybłyskać, jeśli nie masz to musisz szukać komputera T4, zobacz ile masz kW w dowodzie.
Żadne kable i tanie skanery z allegro nie wchodzą w grę przy obu wersjach mocy tego silnika.
Gniazdo to OBD2.

Slawek - Nie Lis 03, 2013 22:37

Intercoolera nie mam. W dowodzie mam 77kW. Dodatkowo jest Rover 400 2,0D. Tak jest w papierach.

Na prawdę jest OBD II ? Takie samo wejście mam w Civicu VII, więc jak najbardziej opłaca mi się kupić. Jakie błędy mogę tym sczytać ?

szoso - Pon Lis 04, 2013 19:35

Slawek napisał/a:
Intercoolera nie mam. W dowodzie mam 77kW

No to nie wiem, może masz błąd.
Bo jeśli byś miał 77kW to możesz sam błędy sprawdzić http://www.roverki.pl/zro...urbodiesel.html
Slawek napisał/a:
Na prawdę jest OBD II ?

Tak.
Jak już pisałem, jakieś kable nie wystarczą by sprawdzić błędy.

Slawek - Pon Lis 04, 2013 20:06

Faktycznie wtyczkę OBD II znalazłem. Mógłbyś mi wytłumaczyć dlaczego niby nie mam TD ? Podobno intercoolery były czasem demontowane :P .
Przepraszam może za zbyt błahe pytania, ale po prostu mnie to nurtuje.

szoso - Pon Lis 04, 2013 20:11

Bo TD nie jest oznaczeniem silników Rovera.
są SD (słabsza wersja bez Intercoolera, 86KM) i SDI (105KM silnik z Intercoolerem)
Slawek napisał/a:
Podobno intercoolery były czasem demontowane :P .

Niby po co?
Ja obstawiam, że ty masz jednak SD, wywalenie Intercoolera wiąże się z przeróbkami, wątpię by komuś się chciało to robić, to nie jest tak że demontuje IC i jadę dalej.

sTERYD - Pon Lis 04, 2013 20:24

Wrzuć zdjęcie spod maski będzie wiadomo co tam siedzi. :cool:
Slawek - Pon Lis 04, 2013 21:02

Cyknąłem parę fotek... Mam pod ręką tylko telefon, a ciemno już... :oops:

Więc co tu siedzi ?









A powiedzcie mi jeszcze... Co się stanie jak bym zrobił to co w w/w linku a nie mam intercoolera ?

szoso - Pon Lis 04, 2013 21:10

Slawek napisał/a:
Więc co tu siedzi ?

Masz SD tak jak pisałem, na mechanicznej pompie, bez Intercoolera, 86KM ;)
Slawek napisał/a:
A powiedzcie mi jeszcze... Co się stanie jak bym zrobił to co w w/w linku a nie mam intercoolera ?

Nic się nie stanie.

BlackD - Pon Lis 04, 2013 21:14

Kolego SD jak nic.Jak chcesz to jutro ci wrzucę foto mojego SDi w r620 dla porównania.
Co do pytania to masz 2 opcje. Mało prawdopodobna- nic by się nie stało
Bardzo prawdopodobna upaliłbyć coś w instalacji. We wtyczce w SDi jak robiłem diagnostykę i zwarłem nie te piny co trzeba (pomyliłem 15 z 16 to na szczęście tylko delikatnie zaiskrzyło i nic mu się nie stało. U ciebie mogłoby być gorzej.Swoją drogą u mnie jest ten sam motyw co u ciebie tyle że u mnie check nie świeci. Prawdopodobnie katalizator się zatkał.

Slawek - Pon Lis 04, 2013 21:22

Właśnie i ja doszedłem do tego...
Czyli jest błąd w papierach tak jakby :D .
Zwierałem te piny i nic się niestety nie dzieje, CE zapala się i gaśnie... Szkoda. Czyli zwykły taki skaner
http://allegro.pl/tester-...96.html#history
nie zda egzaminu, bo... ?

szoso - Pon Lis 04, 2013 21:31

Slawek napisał/a:
Czyli zwykły taki skaner
http://allegro.pl/tester-...96.html#history
nie zda egzaminu, bo... ?

Bo z SD łączy się tylko komputer T4 serwisowy.
SDI ma sterownik Boscha i więcej testerów może się łączyć.
Niestety ty masz ograniczone możliwości.
Ja bym się cieszył, jakbym miał SD, ma potencjał, łatwo można podkręcić moc, zajrzyj do działu tuning mechaniczny jeśli jesteś zainteresowany.

BlackD - Pon Lis 04, 2013 21:33

Bo kolego drogi nic ci nie powie.Wątpię nawet w to że skomunikuje się z twoim R. Nietkóre KTSy Boscha mają problem z połączeniem się. Ja swojego R podpinałem pod coś dziwne co było 3 moduły i dopiero po tej kombinacji można było skasować poduszkę a i to nie do końca. Spróbuj poszukać czegoś do hondy z dieslem albo stricte do Rovera z silnikiem SD.To co podałś w aukcji może by się sprawdziło w jakimś golfie albo audi ale nie w R gdzie elektronika jest naprawdę pokopana.
Slawek - Pon Lis 04, 2013 22:21

Ok, bardzo dziękuję za wszelaką pomoc. Proszę powiedzcie jeszcze na co zwrócić szczególną uwagę gdy będzie mi podpinał mechanik. Może jest coś ważnego ?:)
mirwin - Wto Lis 05, 2013 14:29

W SD to raczej nic ciekawego nie odczytasz prócz błędów czujnika położenia wału, przepływomierz i wtrysk sterujący. No może jeszcze EGR. U mnie też po rozgrzaniu kiedyś się zapalał i słabo ciągnął. A okazało się, żę coś nie tak z wtyczką pompy było.