Zobacz temat - [r200] Diagnostyka komputerowa
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [r200] Diagnostyka komputerowa

daggi - Nie Lis 03, 2013 20:02
Temat postu: [r200] Diagnostyka komputerowa
Witam, zna ktoś tani, dobry serwis w którym możliwe jest podłączenie się pod kompa? albo ma ktoś taką możliwość w domowym zaciszu?:) chodzi mi podgląd błędów ewentualnie diagnostykę wtryskiwaczy.
Czytając stwierdzam że kable typu KKL VAG itp nie działają w naszych ROVERKACH? Szczerze mówiąc nawet nie wiem czy w moim silniku jest OBD2 czy inne złącze.
W mojej miejscowości znajduje się autoryzowany serwis Rover.. ale zależałoby mi na jakimś tańszym serwisie.. a autoryzowane do takich raczej nie należą(chyba że się myle). w jakich granicach cenowych ma się mieścić diagnostyka(poglądowo)?
Szukam serwisu z okolic aglomeracji śląskiej: Bytom Tarnowskie Góry Chorzów Katowice Zabrze. (w kolejności najbliżej ode mnie)

sTERYD - Nie Lis 03, 2013 21:20

nie ma czegoś takiego jak autoryzowany serwis Rover.
Poza tym co Ci się takiego dzieje, że chcesz go diagnozować. Nie chcę Cię martwić, ale za dużo Ci to nie powie.

daggi - Pon Lis 04, 2013 16:26

mechanik kazał mi udać się na diagnostykę bo podejrzewa wtryski. chce założyć gaz do roverka a jestem laikiem w tym temacie i niestety będzie to zakładanie w ciemno. myślałem też że może ktoś z Roverkowiczów ze śląska mógłby zerknąć na mój egzemplarz? albo nagram film jak auto się zachowuje?:)

a co sie dzieje, w sumie obserwuje autko od jakiegoś czasu i jedynym niepokojącym i nie dającym mi spać objawem jest biały dym przy zimnym silniku który ustaje przy rozgrzaniu.. oraz nieco oleju w zbiorniku wyrównawczym(co do tego nie jestem pewien czy była robiona uszczelka głowicy czy po prostu ta jest wadliwa). Dziwną sprawą też było ponad 6l oleju w silniku.. konsystencja dobra, zapach powiedzmy olejowo-spalinowy, barwa ciemnobrązowa, niezaobserwowane spadki mocy ani nic takiego. Co radzicie żeby sprawdzać jeszcze? Gaz mógłbym wsadzić już dziś ale najpierw chciałbym poobserwować autko żeby nie stracić na tym. Co sądzicie?

sTERYD - Pon Lis 04, 2013 16:42

Sprawdzenie wtryskiwaczy w tym silniku nie ma nic wspólnego z komputerem i żadna diagnostyka (może poza pomiarem ciśnienia na listwie) Ci nic tu nie da. Sam możesz je sprawdzić naocznie wykręcając całą listwę wtryskową.
Co radzę:
Znajdź mechanika, który coś wie, a nie każe Ci jechać na komputer.
Zmierz kompresję i będzie widać, czy HGF jest aktualny, czy wymagane czyszczenie, ale wygląda na to, ze aktualny :/

daggi - Pon Lis 04, 2013 18:10

zapomniałem jeszcze dodać, byłem ostatnio na takim przeglądzie samochodu na stacji diagnostycznej, przy okazji wykonane testy spalin: CO 0,78, co2 14,17 HC 217 o2 0,91, może to o czymś świadczyć ?
co do pomiaru sprężania, czy sposób na kupno urządzenia i robote samemu jest dobry? w sensie czy wymaga to jakiś specjalnych umiejętności? czy lepiej oddać to specjaliście? koszt urządzenia 50zł a koszt pomiaru ?

sTERYD - Pon Lis 04, 2013 20:18

Jeśli umiesz, to nie masz się co zastanawiać, bo koszt będzie też gdzieś 50pln. Jak masz wątpliwości, to daj jakiemuś fachowcu, tylko porządnemu, bo są tacy co zmierzą 3bary na pracującym silniku.
daggi - Sro Lis 06, 2013 15:40

byłem na kompresji. 15; 14,5 ; 15; 15. To dobrze czy źle? bo się nie orientuje.. dodam(co mnie zdziwilo) ze kompresja badana tylko przy okręconych świecach a ja myslalem ze trzeba też odciąć paliwo. 50zł
leszczu - Sro Lis 06, 2013 17:41

Kompresja lepsze niż w nowym silniku. :wink:
sTERYD - Sro Lis 06, 2013 22:08

To możliwe jak było badane na ciepłym silniku zaraz po przyjeździe do warsztatu.

Paliwa się nie odcina do pomiary, chyba, ze w dieslu ;)

daggi - Sro Lis 06, 2013 23:12

mam sie zaczac bac? czy to dobre wyniki? no wlasnie autko wjechalo tyle co postalo do odkrecenia swiec.. mechanik zaradzil przed montazem lpg pojezdzic z 1000km.. poobserwowac zbiorniczek, olej i to dymienie z rana..
sTERYD - Sro Lis 06, 2013 23:30

Na pewno trzeba go ochuchać pod kątem ewentualnego HGFu. Możesz ewentualnie jeszcze sprawdzić, czy nie ma dwutlenku węgla w zbiorniczku wyrównawczym, ale to kolejne koszty, chyba, ze masz jakiegoś znajomego zapalonego akwarystę ;)
Przede wszystkim jeśli faktycznie masz plany w zbiorniczku wyrównawczym, to zrobiłbym porządne płukanie układu chłodzenia, żeby mieć pewność, ze to nie pozostałość po bywszej awarii.
Buchanie parą po odpaleniu przy obecnej pogodzie to nic niezwykłego, tym trudniej zauważyć jak coś jest nie tak :/

daggi - Czw Lis 07, 2013 15:19

tzn plyn czysciutki ale na rantach plamy.. a w silniku olej bez bialego.. moze poprostu jezdzic i obserwowac na razie?