Zobacz temat - [R620Ti] Gdzie się podziało doładowanie...
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620Ti] Gdzie się podziało doładowanie...

rav020 - Sro Lis 13, 2013 22:38
Temat postu: [R620Ti] Gdzie się podziało doładowanie...
Mam takie pytanie.
Odcinało mi paliwo lub zapłon powyżej 4500. Turbina gwizdała i wciskało w fotel. Po oględzinach zauważyłem, że gumowy przewód między turbo a dolotem był pęknięty i dosłownie rozpadał się w rękach. Ucieszony znalezieniem prostej przyczyny zakupiłem nowy wąż i przy okazji wymieniłem kopułkę i rozdzielacz.
Auto zapaliło na raz, pracuje ok. Po wyjechaniu na prostą nie ma już miłego gwizdania (bo pewnie było od pękniętego węża) ale nie ma też wciskania w fotel. Wcześniej wyraźnie doładowywało od ok 2500 i ciągnęło ostro do ok 4500 póki nie odcięło.
O co chodzi??
Zlikwidowanie usterki spowodowało gorszy efekt niż był???

BlackD - Czw Lis 14, 2013 16:14

Panie kolego ja mam to samo w moim SDi. Zobacz czy ci kawałek starego węża nie wpadł gdzieś w dolot. Druga rzecz czy wąż jest tej samej grubości co stary? Zdemontuj wszystkie węże wyczyść odtłuść i poskładaj na cienkiej warstwie silikonu tylko nie przesadź żeby ci nie pociągnęło go gdzieś w silnik albo w turbo. Piszesz że nie ma tego uderzenia mocy. Jak miałeś dziurę to turbo się przeładowywało i ciągnęło lewe powietrze. Może ją troche zmęczyłeś. Długo tak jeździłeś? Jak się teraz auto zachowuje? Idzie tak jak wcześniej poza tym mało wyraźnym doładowaniem?
rav020 - Czw Lis 14, 2013 23:56

BlackD napisał/a:
Druga rzecz czy wąż jest tej samej grubości co stary?


Nie jest. Ma trochę mniejszą średnicę. Czy to by miało aż taki wpływ??
Generalnie się zbiera, ale jakoś ten silnik jakby się męczył...
Jeździłem tak ok. miesiąca. Miałem kiepskie sprzęgło i wymieniłem na nowe.
Od tego czasu poczułem co to mieć turbo :mrgreen:

BlackD - Pią Lis 15, 2013 06:36

Załóż ori wąż (tej samej średnicy) i powinno być spokój.Kolego przy turbo masz parametry tak wyliczone że nie możesz sobie od tak zmieniać węży na cięńsze.Jedynie co to delikatnie grubsze ale to wiąże się z kręcniem turbo.
Markzo - Pią Lis 15, 2013 08:46

BlackD napisał/a:
ak miałeś dziurę to turbo się przeładowywało i ciągnęło lewe powietrze. Może ją troche zmęczyłeś. Długo tak jeździłeś? Jak się teraz auto zachowuje? Idzie tak jak wcześniej poza tym mało wyraźnym doładowaniem?

lewe powietrze? o czym Ty piszesz, turbo ewentualnie ładowało w atmosfere i tyle, na pewno nie ciągnęło lewego powietrza.

rav020 napisał/a:
Czy to by miało aż taki wpływ??

nie.

BlackD napisał/a:
Załóż ori wąż (tej samej średnicy) i powinno być spokój.Kolego przy turbo masz parametry tak wyliczone że nie możesz sobie od tak zmieniać węży na cięńsze.Jedynie co to delikatnie grubsze ale to wiąże się z kręcniem turbo.

to nie będzie miało prawie żadnego znaczenia. Prawdopodobnie uszkodzone jest EBC lub zawór DV. Stąd te problemy.

BlackD - Pią Lis 15, 2013 21:06

Wybacz złe sformułowanie. Właśnie chodziło mi że dmuchało poza układ. Co do węża nie chcę tutaj zbytnio polemizować ale u mnie w SDi jak założyłem cieńszy od IC do silnika to miałem wyraźną różnicę w reakcji na pedał gazu.Tak jakby się deliktnie przydławiał.założyłem ori tyle że krótszy i wróciło do normy.
greg-si - Pią Lis 15, 2013 21:39

rav020, sprawdź szczelność układu, nie na zasadzie rękami i oczami tylko pompuj układ i słuchaj czy gdzieś ucieka powietrze.
To podstawa w silnikach doładowanych.

rav020 - Pią Lis 15, 2013 22:39

BlackD napisał/a:
jak założyłem cieńszy od IC do silnika to miałem wyraźną różnicę


Ok, ale ja mam na myśli ten cienki przewód (ok 4mm wew.) co wchodzi pod przepustnice.
Obejrzę dokładnie raz jeszcze wszystko...

Kurcze 200KM przy takiej masie powinno pruć jak szalone...

thorm - Sob Lis 16, 2013 12:18

po 1 w ti turbina kręci się cały czas a dodatkowe doładowanie jest przy 3400ob po za tym w ti niema odcięcia ciągnie do końca 8000tys/obr

[ Dodano: Sob Lis 16, 2013 12:14 ]
to jest wóz sportowy nie stosowano wtedy odcięcia poliwa

[ Dodano: Sob Lis 16, 2013 12:17 ]
doładowanie w ti jest 1 bar może nie całe ale coś koło tego

[ Dodano: Sob Lis 16, 2013 12:18 ]
dlatego ciśnienie gazu ustawia się na 1.2 -1.3 bar

Markzo - Sob Lis 16, 2013 14:44

thorm napisał/a:
po 1 w ti turbina kręci się cały czas a dodatkowe doładowanie jest przy 3400ob po za tym w ti niema odcięcia ciągnie do końca 8000tys/obr

[ Dodano: Sob Lis 16, 2013 12:14 ]
to jest wóz sportowy nie stosowano wtedy odcięcia poliwa

[ Dodano: Sob Lis 16, 2013 12:17 ]
doładowanie w ti jest 1 bar może nie całe ale coś koło tego

[ Dodano: Sob Lis 16, 2013 12:18 ]
dlatego ciśnienie gazu ustawia się na 1.2 -1.3 bar

Co Ty za bzdury wypisujesz?

1. Turbo nie ma żadnego dodatkowego doładowania. W okolicach 3500-4000obr/min po prostu silnik generuje maksymalny moment obrotowy.

2. 8000obr/min? brak słów. Każda Tseria kręci się do 7000obr/min, mam 3 sterownik mems'a i ŻADEN nie ma odcinki na 8000obr, zabiłoby to silnik.

3. Nie ma odcięcia? nie no bez jaj skąd masz takie pomysły?! odcinka jest przy 7000obr!!!!!

4. 1bar? znowu się mylisz. Seria dmucha 0,5-0,6b, dopiero montując MBC lub robiąc remap mozna jest zwiększyć do ~0,9b - do takiego doładowania ogarnie seryne ECU, potem jest boostcut.

Któryś raz widzę na forum Twoją wesołą twórczość, weź pomyśl 2 razy za nim napiszesz posta bo potem ktoś rozwali silnik przez te "porady".

rav020 - Sob Lis 16, 2013 16:57

Markzo napisał/a:
Co Ty za bzdury wypisujesz?


Popieram...specem jeszcze nie jestem od Ti ale to co czytam - co najmniej dziwne...

thorm napisał/a:
turbina kręci się cały czas a dodatkowe doładowanie jest przy 3400ob po za tym w ti niema odcięcia


:) dobre...

sudiero - Sob Lis 16, 2013 20:27

Markzo napisał/a:

4. 1bar? znowu się mylisz. Seria dmucha 0,5-0,6b, dopiero montując MBC lub robiąc remap mozna jest zwiększyć do ~0,9b - do takiego doładowania ogarnie seryne ECU, potem jest boostcut.


Markzo jesteś pewien z tym 0,6 bara w serii? Ja niestety nie miałem u siebie oryginalnego ebc a później zamontowałem mbc wraz ze wskaźnikiem. Ale wrażenie max boosta podobne jak przy ebc. U mnie turbine czuć dopiero przy 3,6-4 tys obrotów i na wskaźniku ~0,85 bara. A wydaje mi się że max doładowania powinienem mieć już od 2,5k, ale mam kilka rzeczy do sprawdzenie które czekają i czekają, zawsze jest coś innego do zrobienia przy samochodzie.

Wydawało mi się że MBC w stosunku do EBC pozwala szybciej osiągnąć doładowanie i utrzymać go na stałym poziomie a nie przekroczyć max wartość doładowania w serii.

Prośba do Ciebie rav020, jak zamontujesz wskaźnik doładowania to napisz jakie masz doładowanie przy ilu obrotach :)

Markzo - Sob Lis 16, 2013 21:02

sudiero napisał/a:
arkzo jesteś pewien z tym 0,6 bara w serii? Ja niestety nie miałem u siebie oryginalnego ebc a później zamontowałem mbc wraz ze wskaźnikiem. Ale wrażenie max boosta podobne jak przy ebc.

tak, pare osób to sprawdzało, zresztą zobacz wykres seryjnego 2,0T - moment wypłaszczony na 240Nm własnie za sprawą niższego doładowania, po montażu MBC lub podkręceniu programu moment rośnie ;)

sudiero napisał/a:
U mnie turbine czuć dopiero przy 3,6-4 tys obrotów i na wskaźniku ~0,85 bara. A wydaje mi się że max doładowania powinienem mieć już od 2,5k, ale mam kilka rzeczy do sprawdzenie które czekają i czekają, zawsze jest coś innego do zrobienia przy samochodzie.

u mnie od 2000obr jest 0,6 i koło 2500 mam 0,9b.

sudiero napisał/a:
Wydawało mi się że MBC w stosunku do EBC pozwala szybciej osiągnąć doładowanie i utrzymać go na stałym poziomie a nie przekroczyć max wartość doładowania w serii.

bo tak jest, max doładowanie dla ori ECU to ok 0,9b. Takie ogarnia komputer silnika, a seryjne EBC własnie okolice 0,5-0,6b akceptuje.

EE9 - Pon Lis 18, 2013 19:30

Rav020, miałem podobnie turbine rozrywało do 5tyś świszczała jak audi s1 na rajdzie WRC :o póżniej odcinało, powód u mnie był prosty nie miałem podpiętego Westgeta do EBC ktory znajduje sie mniej wiecej pod akumulatorem , było to fajne dla ucha ale po 100km turbina puszczała przepalony olej do atmosfery to była ogromna zasłona dymna przy dojeżdżaniu na światła, wężyk podpiąłem wymieniałem turbałke i kręci sie jak dawniej.

Także to jeden z powodów takich objawów doładowania, ale jest ich pewnie wiecej.

KatoSBE - Sob Lis 23, 2013 10:37

Pozwólcie, że się dołączę do tematu ;) U mnie też jest doładowanie do 0,5-0,6 bar :P Nie pamiętam przy ilu obrotach, ale sprawdzę jak już ogarnę swojego bo jestem w trakcie remontu silnika i zakupu turbo :P I jeszcze jedno bo widzę, że niektórzy dobrze ogarniają temat Ti więc jakie doładowanie wytrzymuje IC'ek wtryski i pompa paliwa? Oraz jak to jest z turbiną Garrett T28? Intercooler, wtryski i pompa ogarną doładowanie z niej? Jak coś założę nowy temat ;)
tomii620si - Sob Lis 23, 2013 13:52

Z tego co mi przekazali to wtryski wytrzymują do 300kM
Pompa paliwa wiem, że 250kM wytrzyma ale czy więcej to Ci nie powiem...
A IC.. To nie jest w końcu mega wydatek a ja jednak bym założył większy dla bezpieczeństwa i wydajności układu bo co, że dodmuchasz ciśnienie, coś tam pomodzisz jak auto będzie dostawało za mało powietrza / ciepłe powietrze..

thorm - Nie Lis 24, 2013 09:14

w dieslu może i masz 0.5- 0.6 bar to się pomyliłeś ale z ciśnieniem oleju jakie jest w ti

[ Dodano: Nie Lis 24, 2013 09:14 ]
w ti ciśnienie oleju przy 6500tys może być nawet 7.0bar a z turbiny 0.4-0.6 bar to ją zdejmij i załóż suszarkę od włosów to poda ci więcej powietrza

KatoSBE - Nie Lis 24, 2013 19:10

No dobra tylko teraz gdzie ten icek nowy większy wmontować i o ile większy ma być?xD A jak z zaopatrywaniem w powietrze seryjny filtr da radę? a czy icek seryjny ogarnie garretta t28 na takim samym doładowaniu co seryjny garrett? I jaką średnice mają węże od turbo do kolektora?
Photomaker - Czw Gru 26, 2013 12:24

trochę odgrzeje temat bo nie padła odpowiedz.

Co do garetta t28 to spokojnie możesz wpakować.

ja śmigam na gt28 i pozbyłem sie seryjnej puchy z filtrem i wyprowadziłem stożek w miejsce akumulatora.

na seryjnym IC szału nie ma bo nie daje rady juz wychłodzić powietrza jak trzeba, ale ogarnie na początku później lepiej jest wyprowadzić większy IC w zderzak, poprawi to osiagi i te pare Nm wskoczy wiecej.

Ogólnie t25 nie ma sensu kręcić wyżej niż 0.6 bara bo się po prostu rozpadają jak sie dmucha więcej

gt28 siedzi na styk i było trochę modzenia żeby weszło, WG na patencie i flasza z t25 została przy kolektorze wydechowym. no i t28 i gt28 mają większą średnice wirnika, dlatego podpięcie seryjnego dolotu, albo przez redukcje albo zupełna zmiana dolotu.

w razie czego mogę wstawić zdjęcie jak to u mnie wygląda :)

KatoSBE - Czw Gru 26, 2013 13:09

Z miłą chęcią zobaczyłbym jak to wygląda :)
greg-si - Czw Gru 26, 2013 20:08

Photomaker napisał/a:
Ogólnie t25 nie ma sensu kręcić wyżej niż 0.6 bara bo się po prostu rozpadają jak sie dmucha więcej

Ile turbin Ci się tak rozpadło?

tomii620si - Pią Gru 27, 2013 10:35

Jak znam życie to żadna albo jedna seryjna która gdzieś tam była uszkodzona lub z wada fabryczną i po dmuchnięciu 0.6b+ sie rozjechała ... :P