Zobacz temat - [R25] iDT szarpnął, zgasł i pojawił się check
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25] iDT szarpnął, zgasł i pojawił się check

bociannielot - Sob Lis 16, 2013 10:22
Temat postu: [R25] iDT szarpnął, zgasł i pojawił się check
No i mam problem... przejrzałem na szybkiego tematy i nie znalazłem nic takiego. Jadę autem skręcam sobie, 2-kę zmieniłem na 3-kę - szarpnął. Jadę dalej skręcam chcę zmienić, zmieniam bieg silnik zgasł, tak mi się wydaje że po minimalnym (mniejszym) szarpnięciu. Na razie standard pomyślicie, uwalona pompa. Ale nie bo po chwili auto normalnie odpaliło, chodzi jakoś dziwnie ale to może moje przeczulenie jest - normalnie wchodzi na obroty na jałowym ale pozostał Check. Ktoś ma jakieś sugestie? Co może być przyczyną?
kadzaf - Sob Lis 16, 2013 10:30

bociannielot napisał/a:
Ktoś ma jakieś sugestie?

Ja mam ale poczekam na koniec jak juz nikt nie bedzie w stanie pomoc aby zmiescic sie w budżecie 200zł :mrgreen:

bociannielot - Sob Lis 16, 2013 10:40

Wal kadzaf śmiało :!:
kadzaf - Sob Lis 16, 2013 10:55

poczekajmy na diagnoze forumowego hause L serii czyli Remiego :razz:
stig - Sob Lis 16, 2013 15:32

bociannielot napisał/a:
Wal kadzaf śmiało

Ja wiem co on Ci poradzi, zmienić pompe na pompe od SD :mrgreen:

kadzaf - Sob Lis 16, 2013 17:12

bez sprawdzenia czemu swieci sie check cieżko cos kolwiek doradzic .
bociannielot - Sob Lis 16, 2013 17:28

No i dojechałem prawie do domu, prawie, 300m przed domem zgasł i nie odpalił, chciałem poluzowac wtrysk i zobaczyc czy leci paliwo tak jak trzeba to mi końcówka od klucza spadła gdzieś w dół pod silnik i nie spadła pod autem, no pech na całego ;-) . Takze na diagnoze nie dojadę ;) . Obstawiam jednak pompę :( .
Remigiusz - Sob Lis 16, 2013 18:17

Hmm podobnie to co ja miałem sprawdź sobie czujnik położenia walu CKP, poruszaj nim i tym kablem czy się tam coś nie przetarło, looknij jeszcze na kabel od 1. wtrysku czy nie jest przetarty :wink: Jak sie pojawia szarpanie i gaśnie oraz Check to będzie coś z CKP. Zobacz sobie w mój temat mam tam nawet filmiki co się dzieje :wink:

Pasowało by jakiegoś Autocoma podłączyć i zobaczyć co za błędy sa. Ja dalej z checkiem jeszcze śmigam bo brak czasu żeby podjechać i dać sobie skasować :P

Z uwalonym CKP auto nie odpali bo jak ma pompa brak sygnału o położenia walu się wyłącza :-|

bociannielot - Sob Lis 16, 2013 18:29

Remigiusz, na plaka palił
Remigiusz - Sob Lis 16, 2013 19:18

bociannielot, Ale jak palił ze co, odpalił na plaku i już działa czy tylko zaskoczył i zgaś :wink:
bociannielot - Sob Lis 16, 2013 19:24

zaskoczył i zgasł jak skonczyl sie plak
kadzaf - Sob Lis 16, 2013 21:09

Na plaku prawie zawsze bedzie chodził diesel, niezaleznie czy który z czujników badz ukladu wtryskowego nie hallo. chyba ze cos poknocone w rozrzadzie badz ingerencja w silnik
bociannielot - Sob Lis 16, 2013 21:24

Dobra, a gdzie ten CKP się znajduje? normalnie wstyd sie przynac ale nie wiem :roll: .
kadzaf - Nie Lis 17, 2013 10:48

bociannielot napisał/a:
Dobra, a gdzie ten CKP się znajduje? normalnie wstyd sie przynac ale nie wiem :roll: .

najlepiej go widac od dołu ,jako korzysta z koła zamachowego to jest obok turbawki (przy wtryczce lubia sie kable obrywac,swego czasu tez miałem z nim przeboje)


bociannielot - Nie Lis 17, 2013 12:50

kadzaf, dzięki, od dołu dostępu nie mam w tej chwili, zobaczymy moze czym go poruszę od góry długim delikatnie :roll:
Remigiusz - Nie Lis 17, 2013 14:10

Jego widać od góry tez dobrze wystarczy ze się rękę wsadzi śledź kabel który idzie od impulsatora zaraz kolo niego masz CKP :wink:

A jeszcze pytanie paski sprawdziłeś czy się nie urwały :wink:

bociannielot - Pon Lis 18, 2013 19:51

no ten cały czujnik i przewody wygladaja na całe, jak poruszałem, pociągnąłem wtyczki, to mocno siedzą, żadna nie ma luzu ani też nic to nie zmieniło... trzeba bedzie sie rozrządowi od strony pompy przyjrzec, w koncu odnalazłem od kiedy rozrząd był niewymieniany, 186000, a teraz ma 253000 ponad

[ Dodano: Pon Lis 18, 2013 19:51 ]
Ciemno jest i nie mam żadnej lampy wiec obudowy rozrzadu nei bede dzis rozbieral, ale dalem rade pomierzyc sterownik, opornosc jest ok, sterownik działa :) .

stig - Wto Lis 19, 2013 20:03

Napisałbyś jak pomierzyć sterownik ?
bociannielot - Wto Lis 19, 2013 23:21

Jest w tutorialu o pompie, jak masz gniazdo na pompie to mierzysz po prawej dolny pin będzie plus, górny minus i mierzysz rezystancję, musi byc pomiędzy 2,5 a 4kilo omów.
Remigiusz - Sro Lis 20, 2013 03:40

Powiem tak :-) ten pomiar o niczym nie świadczy, mam taki sam przy uwalonym sterowniku :-( pisałem o tym kiedyś ze służy on tylko do pomiaru zeby się upewnić ze nie spali sprzętu do diagnozy od boscha :-)
bociannielot - Pon Lis 25, 2013 09:30

Remson to weź wyedytuj tu http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=749603 , bo z tego trudno to wywnioskowac :-P :) .

[ Dodano: Pon Lis 25, 2013 09:30 ]
No w koncu miałem czas przez weekend sciagnac przy swietle dziennym obudowe paska na pompie, pierwszy raz w zyciu nie ucieszyłem się jak zobaczyłem że takie cos jest całe :/ tak więc skoro pasek cały, czujnik też wygląda w porzo to jednak będzie pompa, na dniach scholuje do mechanika celem odczytania błędu ale nie obstawiam nic innego jak pompę :( .

Remigiusz - Pon Lis 25, 2013 15:15

hmm.. może faktycznie pompa ale dziwne ze odpalił tobie jak zgasł pierwszy raz. Trzeba by zobaczyć co za błędy :neutral:
bociannielot - Pon Lis 25, 2013 15:18

Rzeczywiscie dziwne, w pierwszym iDT poszła w pi... pompa to tak jak mówisz już nie odpalił ani razu, środa rano do elektryka co ma kompa dobrego R idzie i się dowiemy czy trzeba pchac go ze skarpy czy tez nie :ok: . Będę miał info to dam znac co i jak.
Remigiusz - Pon Lis 25, 2013 19:59

Daj znać co i jak :-) bo jestem ciekaw, najtańsze będzie przerobić na sd jak się okazę ze to pompa :-(

Dodam jeszcze tyle ze pracują angole nad pompą sd która jest złożona z kilka gratów sdi freelander , peugeot oraz vp30 :-) większą móc jak w naszej gwarantowana ale ile dokładnie się w krotce dowieom :-) najważniejsze z e wszystko mechaniczne :-)

bociannielot - Wto Lis 26, 2013 06:38

Z tego co widze u stiga to srednio mi sie ta pompa od Sd widzi, jesli juz to chyba uzywka od idt z 2003 wskoczy. Zreszta, pozyjemy zobaczymy ...
stig - Wto Lis 26, 2013 17:14

A przepraszam bardzo, co Ci sie nie podoba ? :evil:




:D :D

bociannielot - Sro Lis 27, 2013 11:29

stig, że musiałeś kombinować żeby silnik zgasić, że Ci powoli z obrotów schodzi i takie tam :) .
stig - Sro Lis 27, 2013 20:45

Gaszenie i odpalanie zrobione jak być powinno więc jak coś to służę radą ;-)
A co do obrotów to musze jeszcze podregulować i zobaczymy.

Remigiusz - Sro Lis 27, 2013 22:19

stig, Bys opisał trochę w swoim temacie :)
bociannielot - Pią Lis 29, 2013 09:51

Diagnoza - pompa wtryskowa :ok: .
kadzaf - Wto Gru 03, 2013 18:05

bociannielot napisał/a:
Diagnoza - pompa wtryskowa :ok: .

ok czy shit :D

bociannielot - Wto Gru 03, 2013 18:21

pompa nie ok, ok ze diagnoza 100% pewna byla... juz inna siedzi poprawiona z 2003r ;-)