Zobacz temat - [R75] Stukanie w silniku - tylne głowica?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Stukanie w silniku - tylne głowica?

emerka - Nie Lis 17, 2013 19:20
Temat postu: [R75] Stukanie w silniku - tylne głowica?
Dzisiaj w nocy auto stało pod chmurką, rano po odpaleniu zastałem taki dźwięk silnika:

http://www.youtube.com/watch?v=Dqt60mXn24w

Rozrząd wymieniany miesiąc temu, od tego czasu kompletnie nic nie stukało.

Czy na podstawie tego nagrania można ustalić co jest przyczyną dźwięku?

Stukot wzrasta wraz z obrotami silnika, na biegu jałowym obroty delikatnie falują, delikatnie trzęsie również całą budą i silnikiem.

rtoip69 - Nie Lis 17, 2013 20:36

A na mocy stracił ?
Aragorn - Nie Lis 17, 2013 20:44

...wygląda że nie pali na któryś cylinder ...poodpinaj na włączonym po kolei cewki i sprawdź czy coś się zmienia jak przy którejś nie będzie reakcji znaczy że na tym cylindrze jest problem ...albo cewka albo świeca ...no chyba że przednia głowica to jeszcze może być wina kabli

...od tego bym zaczął

emerka - Nie Lis 17, 2013 20:51

Strata mocy jest..
rtoip69 - Nie Lis 17, 2013 21:03

Sprawdź najpierw tak jak ARAGORN pisze , jak nie pomoże to obstawiam rozrząd przestawiony .
automechanik - Nie Lis 17, 2013 22:53

Stuk pochodzi od wałka/ów rozrządu, albo przestawił się rozrząd ,albo padł któryś z popychaczy.
emerka - Nie Lis 17, 2013 23:06

6 km do mechanika mogę z tym jechac czy lepiej na hol??
rtoip69 - Pon Lis 18, 2013 09:05

Dwa tygodnie z takim czymś jeździłem około 700 km , połowa mocy i ponad 20 l / 100 km , przestawiony był rozrząd . Najprościej rozrząd sprawdzić na małych paskach .
emerka - Pon Lis 18, 2013 18:26

Obstawiam jeszcze kolektor, auto juz u mechanika, zobaczymy jaka będzie diagnoza.
rtoip69 - Nie Lis 24, 2013 12:26

emerka i jest już jakaś diagnoza ?
emerka - Pon Lis 25, 2013 17:30

Rover wrocil do warsztatu w którym byl wymieniany rozrząd.. Czekam na informacje.
rtoip69 - Pon Lis 25, 2013 21:44

Oby nie , ale przy wymianie rozrządu przy odkręcaniu lub dokręcaniu kół mogły też się ukruszyć
wałki rozrządu na tzw. klinach .

emerka - Pon Lis 25, 2013 22:38

Myslisz, ze taki regularny stukot to moze byc to? Coraz mniej mi sie to podoba, na forum UK padly tez propozycje, ze to klapki w kolektorze, ale wdg mnie dźwięk jest metaliczny, co chyba wyklucza kolektor.
Aragorn - Pon Lis 25, 2013 23:20

emerka napisał/a:
Myslisz, ze taki regularny stukot to moze byc to? Coraz mniej mi sie to podoba, na forum UK padly tez propozycje, ze to klapki w kolektorze, ale wdg mnie dźwięk jest metaliczny, co chyba wyklucza kolektor.


...padający kolektor ma inny dźwięk i wydobywa się on z samego kolektora ...mi to wygląda na nierówną pracę cylindrów ...już radziłem Ci spróbować z odpinaniem cewek zajmuje to 5 min a wyklucza uszkodzenie ze strony zapłonu

rtoip69 - Pon Lis 25, 2013 23:26

Na przestawionym rozrządzie będą tłoki stukały o zawory .
batyrhan - Pią Lis 29, 2013 17:17

Witam,
W moi MG zt190 jest to samo tylko występuje sporadycznie przez pół roku 2x przez chwilkę i przestaje czy już u kolegi problem został zdiagnozowany/ rozwiązany??????
Proszę o informacje.

kazik-stolarz - Pon Gru 09, 2013 20:44

Mam tak samo. Tylko ze u mnie na zimnym slychac, jak sie zagrzeje to cichnie. Mechanik mi powiedzial ze wczesniej jak ktos robil rozrzad to przy sciagnietym pasku pokrecil chyba walem i zrobilo ryse na tuleji plywajacej. Bede próbował wlac ceramizer moze cos pomorze? Sprawdzi sie? Probowal ktos jak to dziala?
Aragorn - Pon Gru 09, 2013 21:33

kazik-stolarz napisał/a:
Mam tak samo. Tylko ze u mnie na zimnym slychac, jak sie zagrzeje to cichnie. Mechanik mi powiedzial ze wczesniej jak ktos robil rozrzad to przy sciagnietym pasku pokrecil chyba walem i zrobilo ryse na tuleji plywajacej. Bede próbował wlac ceramizer moze cos pomorze? Sprawdzi sie? Probowal ktos jak to dziala?


...jeżeli to tylko na zimnym to pewnie popychacze ...zastosował bym raczej to LIQUI-MOLY HYDRO STÖSSEL ADDITIV

rtoip69 - Wto Gru 10, 2013 20:47

kazik-stolarz, to czym tą rysę zrobił na tej tuleji :?:
kazik-stolarz - Sro Gru 11, 2013 21:14

Nie wiem czym mozna zrobic ta ryse, ale pytalem kilku mechaników i kazdy mowil to samo. Przy wymianie rozrzadu nie mozna krecic ktoryms walkiem bo robi ryse. Popychacze sa u mnie nowe bo robilem uszczelke pod glowica.
czort - Sro Gru 11, 2013 22:28

U mnie podobnie pracował silnik, Było to po wymianie świec i kabli.
Sprawdzałem tak jak mówi kolega Aragorn, bo też myślałem że to któryś cylinder i wtedy natrafiłem na luźny kabelek na tylnej głowicy. Po konsultacji na forum, kabelek to masa tylnych cewek, podłączyłem i praca silnika się zmieniła na prawidłową.

Kabelek się odłączył przy wymianie świecy, po odkręceniu cewki...

emerka - Sro Gru 18, 2013 17:36

Wracamy z tematem.
Diagnoza taka, że rozrząd przestawił się o dwa ząbki.
Pytanie brzmi - jaka jest przyczyna... stało się to przy porannym rozruchu, nie przy ekstremalnych jazdach. Miesiąc od wymiany wszystko było ok.

Pytanie dwa - czy duże ilości wody wylewające się z wydechu na zimnym silniku to norma?

rtoip69 - Sro Gru 18, 2013 18:21

Czyli diagnoza tak jak pisałem , że rozrząd . Przyczyna ? Może mysz się dostała do obudowy , albo napinacz w kiepskim stanie .

Co do wody to coś tam kapie ale nie wylewa .

emerka - Sro Gru 18, 2013 18:58

Napinacz w bardzo dobrym stanie, na rozrzadzie żadnych śladów myszy... Nic. Dziwna sprawa. Moze plyn chlodzacy dostawać sie na cylinder po postoju auta, wtedy wiadomo, tlok nie skompresuje wody i przy starcie przestawilo rozrząd?
rtoip69 - Sro Gru 18, 2013 20:35

To by raczej nie palił na ten cylinder , jeżeli równo pracuje to nie to. Płynu nie ubywa ? I jak czysta woda to raczej skraplanie różnica temperatur .
emerka - Sro Gru 18, 2013 21:03

Z płynem to ciekawe rzeczy są... jak jest ciepły to czasami jest go mniej, jak zimny to max.

Ciekawi mnie dlaczego ten rozrząd przeskoczył o dwa ząbki...

rtoip69 - Sro Gru 18, 2013 22:07

Może się przestawił na górnych kołach rozrządu , one są ruchome tył przód , może mechanik przy składaniu ustawił koła w tylnym położeniu i się przesunęły do przodu. Przy zakładaniu paska powinny być przesunięte maksymalnie do przodu .
emerka - Sro Gru 18, 2013 22:24

No tak, tylko dlaczego po miesiącu się przestawił..
Jutro będę wiedział czy w płynie chłodniczym są spaliny.

rtoip69 - Sro Gru 18, 2013 22:28

Może nie były mocno dokręcone .
emerka - Sro Gru 18, 2013 22:37

Znasz kogoś kto dobrze to robi (w okolicach Jasła) ?
rtoip69 - Sro Gru 18, 2013 22:43

Nie, nie znam bo ja sobie sam robię wszystko . Jakoś nie jestem przekonany do warsztatów i mechaników.
rafalmis1 - Sro Gru 18, 2013 23:21

Ale mechanik na blokadach wymieniał rozrząd? Jasło a dynów, to tylko 70km, to może chcesz u mnie poprawić, znaczy u tego gościa co ja robiłem. Mam blokady, dałem mechanikowi i za 250zl w 2 dni zrobił rozrząd
rtoip69 - Sro Gru 18, 2013 23:44

No nie daleko Jasło a Dynów .rafalmis1, Tobie robi ten gość co się wylatuje z Dynowa na Domaradz ?bo tam często widywałem właśnie takiego Roverka . Tylko ,że 2 dni na wymianę rozrządu to trochę długo , w jednym dniu to się robi i to bez blokad , a ustawienie to parę godzin.
rafalmis1 - Czw Gru 19, 2013 00:11

rtoip69 napisał/a:
rafalmis1, Tobie robi ten gość co się wylatuje z Dynowa na Domaradz ?

tam tylko jeżdżę na zbieżność i jeździłem 2 krotne na wymianę uszczelnienia na półosi, teraz uszczelnienia zmienię sobie sam.
w tym miejscu co mówisz to często stał zielony Rover, a ja mam granatowy :P no i tam robią za 500 zł rozrząd bez blokad.
dwa dni to może długo, ale facet robił u siebie w domu, nawet mogłem przyjechać i zobaczyć, pomacać :mrgreen:
w pierwszy dzień wiem że ustawił rozrząd w w drugi od południa składał resztę gratów

rtoip69, jesteś mechanikiem?? czy tylko lubisz i się bawisz ?? jesteś czasem tak po porostu w stanie pomóc majsterkować przy samochodzie ??

Krzysiek111 - Pią Sty 09, 2015 17:30

Mnie stuka identycznie... Przed i po wymianie rozrządu. Czy ktoś już to rozwiązał?