Zobacz temat - [R214 si] Nie odpala, mechanicznie niby wszystko ok...
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214 si] Nie odpala, mechanicznie niby wszystko ok...

krett - Sob Lis 23, 2013 13:11
Temat postu: [R214 si] Nie odpala, mechanicznie niby wszystko ok...
Witam
wczoraj po pracy mój Rover po raz pierwszy nie odpalił
pierwsza myśl ze to akumulator okazała się błędna (a szkoda bo problem był by z głowy)
nie było wcześniej żadnych objawów zbliżającej się awarii

po ściągnięciu do mechanika okazało się ze technicznie wszystko jest ok tzn

akumulator ok
rozrusznik kręci
iskra jest
pompa paliwa podaje paliwo
wszystkie bezpieczniki ok

ale świece są cały czas suche jak pieprz
mechanik stwierdził ze nie możliwe żeby wszystkie wtryski siadły na raz i prawdopodobnie immobilizer je blokuje,
niestety nie dało się podłączyć kompa bo nie miał tego modelu w swoim programie

jakieś pomysły , sugestie ??
może to całkiem inna sprawa ?
immobilizer teoretycznie wyłącza się prawidłowo z pilota, lampka miedzy zegarami gaśnie drzwi się otwierają itp..

może ktoś z okolic sosnowca ma interfejs do 214 si ??

R-200 - Sob Lis 23, 2013 17:38

Filtr paliwa?
leszczu - Nie Lis 24, 2013 17:39

Jeśli świece suche to skąd pewność, że pompka podaje paliwo ??
krett - Nie Lis 24, 2013 19:54

po zdjęciu filtra widać ze paliwo leci, ale chyba za słabo...
w tygodniu zajrzę do pompy paliwa
szkoda ze trzeba zdjąć bak zęby się do niej dostać

ADI-mistrzu - Nie Lis 24, 2013 20:36

krett, odkręć listwę wtryskową i skieruj wtryskiwacze do góry.
W czasie kręcenia powinny pracować parami (1 z 3 i 2 z 4) na przemian rozpylając paliwo w postaci mgiełki na wysokość około 0.5m.

Pozdrawiam

Invi_86 - Pon Lis 25, 2013 10:56

Miałem podobny problem http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=90959 Przed rozkręcaniem polecam dolać min. z 10L paliwa.
krett - Pon Lis 25, 2013 20:48

kurde, wczoraj mechanik opuścił bak aby sprawdzić pompę ale mówi ze jest ok
wtryskiwacze tez sprawdził i ok
jest sens dolewać to paliwo jak mam pol baku ??
zapomniałem dodać ze auto mam zagazowane (sekwencja)

ADI-mistrzu - Pon Lis 25, 2013 20:53

krett, pisałem wyżej co masz zrobić.
krett - Wto Lis 26, 2013 18:58

wtryskiwacze dzialaja, leci mgielka...
mam umowionego innego mechanika ale dopiero na 6 grudnia ;/

ADI-mistrzu - Wto Lis 26, 2013 19:15

jak jest paliwo to musi brakować Ci iskry (albo sprężania)
Karoligor - Wto Lis 26, 2013 20:21

Dziwna sprawa że nie odpala skoro pisałeś że:

Akumulator ok
Rozrusznik kręci (czyli immo nie blokuje)
Iskra jest (pytanie czy we właściwym momencie)
Pompa paliwa podaje paliwo (Jakie ciśnienie paliwa)
Wszystkie bezpieczniki ok(Sprawdzone miernikiem czy na oko??)
Paliwo jest.

Nie napisałeś czy sprawdzany był rozrząd.

Jeśli i rozrząd będzie ok to powinien odpalić... chyba że coś nie dopisałeś.

ADI-mistrzu - Wto Lis 26, 2013 20:23

Iskra może być, ale jeśli jest słaba to w powietrzu przeskoczy a w cylindrze już nie.

Wtedy trzeba podmienić na jakąkolwiek inną dla testu.

imejdz - Wto Lis 26, 2013 22:32

sprawdź kopułkę, u mnie było podobnie, wszystko działało a nie palił. Powodem były mikro pęknięcia na kopułce przez co iskra nie szła tam gdzie trzeba kiedy trzeba :)

http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#769024

krett - Pon Gru 09, 2013 15:06

witam z powrotem
auto dalej uziemione
oddałem do innego mechanika, jednego z lepszych w mieście
stwierdził ze problem jest w sterowniku bo czas wtrysków ustawiony jest na 3ms
i nie ma prawa odpalić

niestety sam nie ma jak się wpiąć w sterownik, wysłał go do znajomych speców
ale oni tez nie mogą się wpiąć, będą próbować do jutra jeszcze

ogólnie lipa jakaś

jak ktoś ma namiary na jakiś speców od Roverów z okolic Dąbrowy Górniczej, Sosnowca to proszę pisać, bo szkoda autka... :-|

flapjck1 - Pon Gru 09, 2013 16:42

to wszystko co sie wyprawia to bulszit

jezeli masz jakies jaja a wczesniej nic nie bylo to:

wylacznik kapotazowy
czujnik polozenia walu,
kopulka,palec, przewody WN

te 3 rzeczy do sprawdzenia i nic wiecej, no chyba ze jakis gryzon przegryzl ci wiazke

krett - Pon Gru 09, 2013 16:56

no i te 3 rzeczy są ok niestety
komoss - Pon Gru 09, 2013 17:07

Jutro zrobie fotki i ci podesle.Bo są dwie przyczyny czemu ci nie odpala.odesle ci fotki co sobie sprawdzisz najlepiej jak będziesz miał kanał ale bez kanału też sprawdzisz czy jest ok.A co do czujnika wału wyjmij go i wyczyśc bo on jest rozbieralny.
krett - Pon Gru 09, 2013 17:14

dzieki czekam na info

[ Dodano: Pon Gru 09, 2013 17:14 ]
ok a tak z ciekawosci jaki jest prawidlowy czas pracy wtrysku
powiem jeszcze ze auto jest zagazowane i na gazie tez nie rusza

flapjck1 - Pon Gru 09, 2013 18:07

czas pracy wtrysku jest nie do podejrzenia na zwyklym uniwersalnym urzadzeniu. wiec w tym bym nie szukal

jestem prawie pewny ze cos przeoczono z zestawu przytoczonego przeze mnie

ADI-mistrzu - Pon Gru 09, 2013 21:54

krett, Ci Twoi spece to chyba nie są od motoryzacji, czas wtrysku może być nawet niecałe 2ms ;] .

Podmień cewkę zapłonową na dowolną inną (nawet z malucha).

AndrewS - Pon Gru 09, 2013 22:19

krett napisał/a:
powiem jeszcze ze auto jest zagazowane i na gazie tez nie rusza


i tu masz dowód że to nie wina czasu wtrysku, gdyby tak bylo, to na gazie by przeciez palil,
jaka instalacja LPG?? sekwencja ??

krett - Pon Gru 09, 2013 23:22

gaz sekwencja
jak na gazie by palił a co gaz korzysta z innych wtrysków ?
ecu instalacji gazowej pobiera czasy z ecu samochodu, wiec jeśli tam jest zle ustawiony to
na gazie tez nie odpali tak ?

flapjck1 - Wto Gru 10, 2013 01:03

nie
ADI-mistrzu - Wto Gru 10, 2013 07:35

krett, weź plaka i psiknij bezpośrednio w kolektor, jak nie zapali lub bardzo ciężko to masz cewkę dop wymiany (jak już z resztą wspominałem).

Czas wtrysku 3ms jest ok, ale jeśli uważają bardzo że jest nie tak to do wymiany map sensor który jest w ECU ;]

Więc macie do wyboru co robić, rozbierać i wymieniać MAP sensor czy dla testu na chwilę podmienić cewkę zapłonową.

[ Dodano: Wto Gru 10, 2013 07:35 ]
P.S.
Wydajność wtryskiwaczy to około 190cm^3/min, więc w trakcie 3ms zostaje wtryśnięte 0.00951ml paliwa.
Średnio wartość stechiometryczna benzyny to 15:1 czyli 15kg powietrza na 1kg benzyny.

Dalej możecie sobie obliczyć z masy molowej i pojemności jednego cylindra, wyjdzie wam ile czego potrzeba ;)

krett - Wto Gru 10, 2013 16:10

nowy soft nie pomógł
drugi mechanik rozłożył ręce

ogólnie nikt w okolicy nie zajmuje sie roverami wiec lipa

cewka z xsary będzie pasować ?;]

ogolnie szkoda kasy zeby wymieniac wszystko po kolei

robsson78 - Wto Gru 10, 2013 16:24

Próbowałeś odpalić awaryjnie na samym LPG ?
krett - Wto Gru 10, 2013 16:27

tak, nie odpala
robsson78 - Wto Gru 10, 2013 16:31
Temat postu: Re: [R214 si] Nie odpala, mechanicznie niby wszystko ok...
krett napisał/a:

akumulator ok
rozrusznik kręci
iskra jest
pompa paliwa podaje paliwo
wszystkie bezpieczniki ok

ale świece są cały czas suche jak pieprz


Jeśli iskra jest, rozrusznik kręci a pompa podaje paliwo to dlaczego świece są suche ?
Coś tu nie gra.
Przy próbie odpalania czuć benzynę koło auta ?

imejdz - Wto Gru 10, 2013 17:05

A w jaki sposób sprawdziłeś czy kopulka jest sprawna? Nowa w intercars kosztuje około 30zl. Nie masz nikogo w okolicy co ma rovera żeby podmienić kopułkę? U mnie też niby iskra była...
ADI-mistrzu - Wto Gru 10, 2013 18:17

krett, tak będzie pasować jak ją na krótko na kable podłączysz.

Ja w swoim starym R214 miałem cewkę z BMW 6 cylindrowej butelkową.

krett - Wto Gru 10, 2013 18:45

auto stoi w warsztacie, jutro zadzwonię do mechanika i przekaże wasze sugestie
zobaczymy moze cos wykombinuje

w okolicy jest servis land rovera moze oni cos wymysla tylko pewnie bedzie drogo ale trudno...

ADI-mistrzu - Wto Gru 10, 2013 20:11

Skąd jesteś?
krett - Czw Gru 12, 2013 16:47

aktualnie sosnowiec

[ Dodano: Czw Gru 12, 2013 16:47 ]
auto odebrane od mechanika
problem ze sterownikiem wtrysku
niestety nie ma się jak wpiąć by sprawdzić parametry
mechanicznie sprawdzał wszystko, od cewki do świec łącznie z pompa paliwa która i tak będzie wkrótce do wymiany
nie wzial ani grosza co jest na duży plus

jak by ktoś potrzebował solidny warsztat nie koniecznie do rovera to mogę dać namiar na priv

jutro telefoniada po warsztatach kto ma interfejs do rovera ;/

ADI-mistrzu - Czw Gru 12, 2013 17:09

A jak to sprawdził?
Sterownikiem wtrysku jest ECU, więc ta diagnostyka jest... mało precyzyjna, równie dobrze mógł by stwierdzić że nie jedzie bo nie pali :p

Dobry warsztat ma nawet prosty oscyloskop dzięki któremu był by w stanie to sprawdzić.

Kozik - Czw Gru 12, 2013 18:04

krett, a na plaku odpala?
komoss - Czw Gru 12, 2013 18:34

Jak wy chcecie na gazie odpalic jeżeli ma sekwencje?? przecierz sekwencje nie odpali na samym gazie musi byc zapalony na benzynie i potem przełańcza sie na gaz
piotrekcrash - Czw Gru 12, 2013 18:41

komoss i tu sie mylisz, każda sekwencja ma możliwośc odpalania bezpośrednio na gazie.

Zwykle tryb awaryjnego opalenia uruchamia się włączając instalację i trzymając przycisk kilkanaście sekund.
Otwierają sie elektrozaory i zaczynamy kręcić już na zasilaniu gazem.
Zdrowe dla silnika i instalacji to nie jest, ale może uratować tyłek.

krett - Czw Gru 12, 2013 19:37

mechanik wpiął się do kompa od instalacji gazowej i sprawdził parametry pracy wtrysków
wtryski podają ilość paliwa niewystarczalna nawet do pracy na jałowym biegu przy rozgrzanym silniku
mechanik próbował odpalić auto na gazie : auto nie odpaliło
mechanik podawał ręcznie paliwo , auto odpaliło
od cewki do świec nie ma problemu
pompa paliwa działa choć na granicy i będzie za jakiś czas do wymiany ale to nie jest powód awarii

wniosek : wtryski podają za mało paliwa

flapjck1 - Czw Gru 12, 2013 20:02

a filtr paliwa byl kiedys wymieniany?
krett - Czw Gru 12, 2013 21:13

tak byl wymieniany

od gazu tez, nawet niedawno

flapjck1 - Czw Gru 12, 2013 21:34

pompa paliwa to niby ile pompuje?
Kozik - Czw Gru 12, 2013 22:10

a może instalacja gazowa się zemściła i gdzieś może coś nie łączy, ja bym sprawdził wszystkie miejsca gdzie instalacja gazowa jest wpięta w instalację auta

Immo ok? zamyka się z pilota itd? mrugają kierunki? gaśnie dioda?

robsson78 - Pią Gru 13, 2013 17:26

Może układ paliwowy jest niedrożny, jeździłeś ostatnio z mała ilością benzyny i pompa zassała jakiś syf ?
krett - Pon Gru 16, 2013 18:23

auto naprawione
elektryk zrobił to w 1 dzień
poleciał czujnik ciśnienia w ecu, taka mała kostka a tyle problemów ;]

dzięki wszystkim za wskazówki

pozdrawiam