Zobacz temat - [MG ZS] Brak nagrzewania się silnika po wymianie termostatu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [MG ZS] Brak nagrzewania się silnika po wymianie termostatu

gammathough - Pią Gru 06, 2013 00:47
Temat postu: [MG ZS] Brak nagrzewania się silnika po wymianie termostatu
Witka,

dzisiejszy dzień miał być wybawieniem z kłopotów w postaci wolno nagrzewającego się silnika.

Nawet po przejechaniu 30 km wskazówka temperatury ani drgnęła.

Termostat został wymieniony, już się cieszę że problem z głowy.

O ja naiwny...

Po 25 km wskazówka idzie na 1/4 i dalej niet, z dmuchawy idzie "letnie" powietrze.

Na co teraz zwrócić uwagę?

Markzo - Pią Gru 06, 2013 06:10

Odpowietrzyć go :)
wooy11 - Pią Gru 06, 2013 08:21

ON sam sie odpowietrza własnie podczas takiej jazdy.....poodkrecaj grzanie na max i śmigaj, powinien sie odpowietrzyć
gammathough - Pią Gru 06, 2013 12:26

To ile jeszcze powinienem przejechać, by łaskawca zaczął prawidłowo się nagrzewać? ;)
wooy11 - Pią Gru 06, 2013 12:47

Nie wiem ;) ja Ci powiem jak to wygladało u mnie po wymianie płynu.......po przejechaniu w sumie około 60 km, przestałem dolewac płynu poniewaz poziom sie ustabilizował ale auto rozgrzewało sie po wymianie płynu normalnie jak przed.......mozliwe ze jakas bańka powietrzna trzyma gdzies i nie moze sie odpowietrzyc.......ponaciskaj weże kiedy silnik jest rozgrzany, czasami to pobudzi krążenie ;) Moze nowy termostat sie zwiesil i masz załaczony duzy obieg ? rozgrzej go na postoju, zobacz czy chłodnica jest ciepła ? Jak tak to wg mnie masz otwarty duzy obieg i ciezko auto rozgrzac
mirwin - Pią Gru 06, 2013 13:05

sprawdź czy wąż idący do nagrzewnicy jest gorący.
bizon - Pią Gru 06, 2013 14:09

Cytat:
sprawdź czy wąż idący do nagrzewnicy jest gorący.

nie moze byc goracy jesli wskazowka ledwo sie rusza. znaczy ze caly plyn chlodniczy ledwo sie nagrzewa.

pewnie jest tak jak pisze wooy11, mozliwe ze nowy termostat tez popsuty

Raptile - Pią Gru 06, 2013 21:55

Markzo napisał/a:
Odpowietrzyć go :)


l-seria sama sie odpowietrza, moj zs nagrzewal mi sie w lato ok 5-6 km w zime ok 10

gammathough - Nie Gru 08, 2013 02:28

Odkręciłem grzanie i dmuchawę na max- wała :/

25 km i bez zmian... Najwyżej się nagrzeje do 1/4 skali i potem znowu opada...

Wrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr...

wooy11 - Nie Gru 08, 2013 10:08

Pal licho z dmuchawą na maxa ;) dmuchanie moze byc na minimum, chodzilo mi o pokrętło grzania na max no ale tak właśnie robisz.......chyba powinienes przyglądnąc sie nowemu termostatowi, miałeś jeszcze sprawdzic ( na postoju ) czy chłodnica jest ciepła bo jak tak to znaczyło by że termostat masz cały czas otwarty. Jak wymieniłes go i zalałeś płyn to po tylu kilometrach ktore zrobileś poziom płynu sie nie zmniejszył i nic nie dolewałeś ?? Zwykle po takiej operacji trzeba ze 2 , trzy razy dolać płynu - to znak ze układ sie odpowietrza.
bizon - Nie Gru 08, 2013 19:38

wooy11 napisał/a:
chodzilo mi o pokrętło grzania na max

w zasadzie to im mocniej grzane ustawione tym dluzej bedzie sie nagrzewal

wooy11 napisał/a:
poziom płynu sie nie zmniejszył i nic nie dolewałeś ??

to by znaczylo ze od poczatku termostat byl otwarty

Patriko2009 - Pon Gru 09, 2013 10:42

Moim zdaniem układ po wymianie termostatu powinno się odpowietrzyć. Ja osobiście niedawno wymieniałem u siebie i po wymienię od razu odpowietrzyłem układ i wszystko było elegancko . To nie jest trudne lecz trzeba trochę uważać.
bizon - Pon Gru 09, 2013 10:51

Patriko2009 napisał/a:
Moim zdaniem układ po wymianie termostatu powinno się odpowietrzyć

ja nigdy nie odpowietrzalem i nie bylo takich cyrkow. a kilka razy byl spuszczany plyn

szoso - Pon Gru 09, 2013 10:55

Ja też wielokrotnie spuszczałem płyn i nie musiałem odpowietrzać, diesel sam się odpowietrza przecież, to nie benzyniak że trzeba przy nim tańczyć.
Nowe termostaty potrafią już w pudełku być zepsute, dlatego przed montażem lepiej go sprawdzić we wrzątku.
Wszystko wskazuje na to, że termostat jest cały czas otwarty.

gammathough - Sob Gru 14, 2013 15:25

Żeby było zabawniej, jak silnik (na postoju) nagrzeje się do tej roboczej temperatury i jeżdżę nim spokojnie (2k obrotów max), to wskazówka temperatury spada!

Noszkur...

To na pewno termostat czy może jakiś inny babol?

pepesza - Nie Gru 15, 2013 17:15

Jakiej firmy termostat ?
Czesto zdarza się, ze nowy termostat jest po prostu zepsuty. Najpewniej jak dla mnie bedzie wywalić termostat i przejechac sie bez. Podejrzewam ze oring uszczelniajacy jest na termostacie to w tym przypadku proponuje delikatnie zniszczyc stary termostat zeby byl przeplyw i go zamontować. Jeżeli wskazówka sama opada to jest ewidentnie zapowietrzony, mialem tak osatnio w golfie 4 po wymianie rozrzadu niby sie grzal, a jak ruszylem to po 200 metrach wskazowka zaczela opadać :)
Nowy termostat proponuje wsadzic do jakiegos naczynia np. szklanka zalać go wrzątkiem z czajnika i obserowować czy się otwiera

bizon - Nie Gru 15, 2013 21:30

pepesza napisał/a:
Jeżeli wskazówka sama opada to jest ewidentnie zapowietrzony

nie tak ewidentnie. po pierwsze diesel sie sam odpowietrza co juz wspomniane chyba 5 razy w tym poscie, po drugie gdy termostat uszkodzony i caly czas otwarty i niepotrzebnie silnik jedzie na duzym obiegu to nic dziwnego ze podczas jazdy wskazowka opada

gammathough - Czw Sty 23, 2014 14:32

Masakra jakaś...

http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID999641

To jest ten właściwy "dział", jeśli chodzi o termostat?

wooy11 - Czw Sty 23, 2014 14:50

jak dobrze widze to 15 bedzie ten własnie termostacik ;)
mirwin - Czw Sty 23, 2014 14:56

Myślę, że termostat płynu chłodzącego to tu http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID003144
Oznaczenie 14.

wooy11 - Czw Sty 23, 2014 18:09

W R400 pewnie tam jest ;) u mnie w ZS jest w chłodnicy oleju czyli link pierwszy ;)
gammathough - Pią Sty 24, 2014 02:49

Dostałem fotkę od mechanika i definitywnie to jest to co u wooya- w chłodnicy oleju.

Narobił mi meczetu w bani ;)

Niby gadał, że kolanko, w który termostat wchodzi się zdeformowało.

WTF?

Coś też o oringu doczytałem- mógłbym więcej info na ten temat?

wooy11 - Pią Sty 24, 2014 09:18

Ja tam mechanikiem nie jestem ;) ale jak sie obudowa termostatu zdeformowała to masz juz diagnoze :) Pewnie ta deformacja przyblokowala termostat. Roboty tylko z tym bedzie chyba sporo bo sam widzisz gdzie ten termostat jest ;) Chyba trzeba węże odkręcać.
gammathough - Nie Lut 02, 2014 02:25

Termostat wymieniony drugi raz.

I nadak K***A TO SAMO :evil:

Nie mam pojęcia już, co to może być...

Bo drugi termostat pod rząd nie może być zdupczony...

Remigiusz - Nie Lut 02, 2014 09:18

Może być :-) mi przy wymianie termostatu u znanego okazały się cztery nowe kupione wadliwe różnych marek :-)

testowałeś termostat w wodzie czy poprawnie dziala ? Odwrotnie zamontowany chyba nie został a obudowa w końcu cała jest czy nie?

bruno573 - Nie Lut 02, 2014 14:41
Temat postu: Termostat
Jeżeli ktoś się bawi termostatem przed montażem czyli go ręcznie wciskał i puszczał to go zepsuł. Termostatem nie można się tak bawić bo jak go wciśniesz to żel który go wypełnia się uszkodzi i przestanie prawidłowo działać. Termostat sprawdzisz tylko gorącą wodą!
W Twoim przypadku może być uszkodzona pompa wody trzeba sprawdzić przewody wodne na powrocie z silnika i jeżeli są gorące wymień czujnik tęperatury a jak zimne wymień jeszcze raz termostat (zaobserwój naczynie wyrównawcze wody, czy woda przepływa czy nie jak nie przepływa to może być pompa wody).[/fade]

gammathough - Nie Lut 02, 2014 15:28

Zapomniałem napisać o jednej bardzo ważnej rzeczy.

W sierpniu pękł mi wężyk do zbiorniczka wyrównawczego.

I przez jakiś czas jeździłem na pustym (siłą konieczności), i tylko raz skoczyła mi wskazówka powyżej połowy skali do końca, po czym oczywiście zatrzymałem się na poboczu, zgasiłem silnik i otwarłem maskę, by się wystudził.

A tak btw- czy na pewno TEN można sprawdzić w garnku z gorącą wodą?

mirwin - Pon Lut 03, 2014 09:58

Panowie. Ja tu chyba czegoś nie rozumiem. Co ma wspólnego termostat oleju do termostatu płynu chłodzącego? Myślę, że nie ten termostat wymieniałeś.
wooy11 - Pon Lut 03, 2014 10:55

A jest cos takiego jak termostat oleju ? ;) Z tego co wiem ( ale zawsze moge sie mylić ) to termostat w chłodnicy oleju jest TYM właśnie termostastem ..... znaczy TYM od płynu chłodzacego ;)
mirwin - Pon Lut 03, 2014 12:12

No chyba, że tak. Bo w R400 jest inny.
wooy11 - Pon Lut 03, 2014 12:16

...widzisz, niestety w tym modelu jest on w takim dupo*atym miejscu ;) https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=435214&highlight=#435214
gammathough - Wto Lut 04, 2014 16:13

To ile razy miałbym ten termostat wymieniać, by w końcu wyeliminować go z listy potencjalnych winowajców problemu? Bo zaczyna mnie to już naprawdę wnerwiać...

No i nie dostałem odpowiedzi odn tego, czy ten termostat do ZS-a mogę sprawdzić w garnku z gorącą wodą... Bo coś mi się nie wydaje ;)

Markzo - Wto Lut 04, 2014 16:37

bez jaj, co 2 termostat ma byc dupnięty? kamannnn,.... gamma kazdy termostat sprawdzisz w gotującej się wodzie, przecież on tak ma działac.