Zobacz temat - [seria K] Podniesienie ciśnienia na listwie wtryskowej
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) - [seria K] Podniesienie ciśnienia na listwie wtryskowej

Magic79 - Nie Gru 08, 2013 09:48
Temat postu: Podniesienie cisnienia na listwie pomoże?
Witam,

jako, że mam na osprzęcie z 1.4 silnik 1.8 (po remoncie) i na wolnych obrotach telepie i trzęsie się - słychać pojedyncze jakby wypadanie zapłonów ( choć układ zapłonowy jest nowy) mam do was pytanie jak podnieść ciśnienie na listwie? Czy to może pomóc i jak mam to w domowym zaciszu zrobić? Dodam, że jestem początkujący w tych sprawach i nie ukrywam, że temat coraz bardziej mnie wciąga...

Dzięki za pomoc...

sTERYD - Nie Gru 08, 2013 11:40

Następnym razem nie doklejaj się do losowo wybranego tematu.

Myślę, ze ciśnienie na listwie nic nie zmieni, bo przy 1,4 jest takie samo jak przy 1,8. Problemem mogą być wtryskiwacze i/lub sterownik.

leszczu - Nie Gru 08, 2013 14:52

Listwę wtryskowa od czego masz założona.
ADI-mistrzu - Nie Gru 08, 2013 17:00

3bar jest klasycznie na listwie wtryskowej, masz inne wtryskiwacze i inne mapy dlatego Ci źle pracuje.
polofix - Nie Gru 08, 2013 19:11
Temat postu: Re: Podniesienie cisnienia na listwie pomoże?
Magic79 napisał/a:
Witam,

jako, że mam na osprzęcie z 1.4 silnik 1.8 (po remoncie) i na wolnych obrotach telepie i trzęsie się - słychać pojedyncze jakby wypadanie zapłonów ( choć układ zapłonowy jest nowy) mam do was pytanie jak podnieść ciśnienie na listwie? Czy to może pomóc i jak mam to w domowym zaciszu zrobić? Dodam, że jestem początkujący w tych sprawach i nie ukrywam, że temat coraz bardziej mnie wciąga...

Dzięki za pomoc...

Wtryski napewno są inne. Zmieniaj na większe i zobaczysz co będzie.

Stipe77 - Pon Gru 16, 2013 12:57

Ewidentnie silnik dostaje za mało paliwa-mieszanka jest za uboga.
Możesz zmienić ciśnienie na listwie kupując na aukcji regulator ciśnienia paliwa w którym można manualnie zmieniać ciśnienie.
Podniesienie ciśnienia albo zmiana wtryskiwaczy na wydajniejsze może pomóc ale nie musi. I tak wszystko będzie działało na oko bo elektronika silnika jest skalibrowana pod silnik 1.4
Gdyby to był układ z klasycznym klapkowym przepływomierzem (a nie jest) to komputer wykryłby, że zasysane jest więcej powietrza i jednocześnie wydłużyłby czasy otwarcia wtrysków.
Wygląda na to że 1.8 dla tej elektroniki to już za wiele bo podobno z 1.6 nawet daje sobie radę.

ADI-mistrzu - Pon Gru 16, 2013 13:12

Dzięki bogu że niema przepływki...

Ilość powietrza jest określana przy pomocy MAP sensora oraz czujnika temperatury, ale widocznie już skończyły mu się mapy dla tak dużej różnicy.

Inżynier pisząc oprogramowanie nie przewiduje takich rzeczy jak to że ilość zasysanego powietrza może się podnieść o 23% :P
Dlatego nie było sensu projektować tak długich map i pisania algorytmu który by ewentualnie to obsłużył.