|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [r75] diagnoza webasto
dawidd - Nie Gru 15, 2013 16:33 Temat postu: [r75] diagnoza webasto Witam
Chciałem z ciekawości podpiąć kompa pod webasto i pomimo opisów które sa na forum nie wiem do końca jak. Mam kabel bo vag kkl i nim chciałem sie posłużyć. Pin 2 w piecu jest k-bus do diagnozy - ale do którego pinu mam go podłączyć we wtyczce kabla wag kkl ? Plus zasilania jest na pinie 16, minus na pinie 5 a gdzie wpiąć k-bus?
sash997 - Nie Gru 15, 2013 17:11
google prawde ci powie
[ Dodano: Nie Gru 15, 2013 17:08 ]
https://www.google.pl/sea...D50%3B236%3B195
[ Dodano: Nie Gru 15, 2013 17:11 ]
a jak wywali błąd świecy to na 90 % uszkodzony sterownik chyba że masz sprawne i z czystej ciekawości chcesz pooglądać co kiedy i jak sie w piecu dzieje:)
dawidd - Nie Gru 15, 2013 19:59
piec mam sprawny, z ciekawości chciałem popatrzeć. Własnie przez to google nie moge skapować. W opisie na forum jest napisane ze k-bus to nie to samo co K-line. Dlatego pin 7 wydaje mi sie ze nie jest prawidłowy, ale może zle myślę?
Pieta - Nie Gru 15, 2013 20:18
pin 7 to k-line i zdiagnozujesz nim piec. Poza tym masa jest również na pin 4
Nie łatwiej podłączyć się bezpośrednio przez OBD2, po co kombinować.
Niestety czasami jak się trafi marnej jakości interfejs to ciężko się połączyć bezpośrednio do pieca.
dawidd - Pon Gru 16, 2013 14:36
Pieta napisał/a: | Nie łatwiej podłączyć się bezpośrednio przez OBD2, po co kombinować. | Łatwiej, tyle ze w opisach na forum doczytałem ze przez gniazdo pod kierownica nie da rady sie połączyć. Sam już nie wiem czy to prawda czy nie
[ Dodano: Pon Gru 16, 2013 08:49 ]
pozwolę sobie zacytować:
"Jak widzimy, niezależnie od typu pieca, mamy możliwość sterowania piecem poprzez K-bus, pin 2. UWAGA: K-bus to wewnętrzny przewód komunikacji pomiędzy różnymi podzespołami samochodu (ECM, LSM, BCU, IPK), więc wszelkie prace musimy przeprowadzać z podwójnym sprawdzeniem czy wszystko dobrze zrobiliśmy! Nie mylmy K-bus z K-line - przewodem do diagnostyki na łączu diagnostycznym. To całkiem różne linie komunikacji, z różnymi protokołami i własnoręcznie poprzez K-line w R75 nie dostaniemy się do Webasto. Musimy podpiąć się prosto do Webasto lub do K-bus, który inaczej jeszcze jest nazywany I-bus (terminologia BMW). Naprawdę I-bus i K-bus to ten sam protokół przesyłania danych, po prostu używany w różnych celach. W RAVE spotkamy obie nazwy - ważne jest nie pomylić z K-line i to wystarczy"
To w końcu można przez gniazdo diagnostyczne łączyć sie z piecem czy nie?
[ Dodano: Pon Gru 16, 2013 14:36 ]
próby połączenia przez gniazdo pod kierownica nie powiodły sie. Próbowałem wag kkl, bmw skaner chińskim i z viakena i żaden nie zagadał. Wersja programu WTT 2.13. Ma ktoś jakis pomysł co może byc nie tak?
sash997 - Pon Gru 16, 2013 21:28
spróbuj pod piec sie podpiąć
dawidd - Wto Gru 17, 2013 08:49
tez próbowałem na tych kablach i nic. Ciągle mam wątpliwości czy pin 7 to ten właściwy we wtyczce na kablu, a nie chce metoda prób i błędów żeby nie uszkodzić czegos
sTERYD - Wto Gru 17, 2013 10:50
większość systemów poza silnikiem w tych autach jest w OBD na 8-mym pinie
dawidd - Wto Gru 17, 2013 11:29
a w kablu który pin? Używam bmw skanera bo ponoć nim powinno bez problemu sie łączyć i jak w sumie pomyslec to inpa łączyła sie z webasto tym kablem tyle ze w inpa za dużo o webasto nie ma.
[ Dodano: Wto Gru 17, 2013 11:29 ]
może ma ktos opis gniazda obd ale z rovera 75 cdt - to by wiele wyjasnilo
Pieta - Wto Gru 17, 2013 13:52
Jak widzisz
pin 4, 5 masa
pin 16 +12V
pin 7 - k-line
pin 8 - również k-line - idzie do kontrolera ABS i zegarów
Ogólnie pin 8 jest nieustandaryzowany. Jest do dyspozycji producentów pojazdu
Rover ma dwie linie diagnostyczne.
Ja w swoicm interfejsie Vag kkl zmostkowałem pin 8 i 7 na stałe
dawidd - Wto Gru 17, 2013 15:17
Pieta, a łączyłeś sie z webasto po zwarciu pinow? Czy przed zmostkowaniem łączył sie z piecem? I czy ten mostek rozszerzył działanie kabelka tzn łączy sie z czymś z czym sie wcześniej nie łączył?
Pieta - Sro Gru 18, 2013 10:09
zawsze miałem zmostkowane piny bo wiem, że to auto ma dwie osobne jednoprzewodowe linie diagnostyczne tak jak starsze BMW.
Sprawa jest troszkę bardziej skomplikowana niż się wydaje
Komunikacja z Webasto to tak naprawdę K-Bus, BMW nazywa to I-bus.
Diagnostyka wewnętrzna K-bus jest używana do modułu świateł, całe audio i nawigacja, czujnki parkowania, sterowanie siedzeniami, czujnik deszczu, IMMO, zegary, BCU
pin 7 - K-line ISO9141 to komunikacja bezpośrednio z ECM, SRS, tempomat, skrzynia automatyczna
W aucie jest oczywiście również CAN, który służy do szybkiej komunikacji pomiędzy kluczowymi modułami, gdzie wymagana jest duża przepustowość danych np. ECM, ABS itp.
Nie ma dostępu bezpośredniego do K-Bus i CAN przez OBD2 ale do tego celu pośrednio używany jest PIN 7 i 8.
Komunikacja na pin 8 jest prawie identyczna co K-bus a Rover nazywa to DS2. DS2 jest podłaczony bezpośrednio do komputera w IPK (zegary)
Nie wiem do końca jak to działa ale procesor, który znajduje się w IPK (zegary) jest sercem systemu i on tłumaczy wszystkie komunikaty krążące w sieci i wymienia dane pomiędzy systemami, w ten sposób jest możliwość łacznia się z K-bus i CAN przez OBD2
Oczywiście pełna komunikacja to tylko testbook.
Ale wiemy, że proste interfejsy BMW lub vag-kkl z mostkiem potrafią się również łaczyć z większością modułów za pomocą INPA czy z piecem za pomocą Webasto theromo test
Już kiedyś na temat komunikacji z piecem za pomocą tanich chińskich interfejsów pisałem i wiem z praktyki, że czasami z nimi są problemy i komunikacja z piecem nie udaje się.
michalie - Sob Gru 21, 2013 20:00
Panowie mam pytanie moze banalne ale nie chce eksperymentowac.
Chodzi mi o pompke paliwa jeden pin pompki wpinam do pinu 6 -go pieca, a drugi pin pompki wpinam do masy czy do +12v ?
sash997 - Sob Gru 21, 2013 22:22
do masy
michalie - Pią Gru 27, 2013 16:33
Dmuchawa dmucha,a poppka paliwa mimo iż sprawna to nie pyka ,czyli sterownik uszkodzony?
sash997 - Pią Gru 27, 2013 17:11
najprawdopodobniej tak,podczas próby odpalenia tylko sie przedmuchuje przez 2min i 6sek
michalie - Pią Sty 03, 2014 22:28
Problem rozwiązany, naładowałem akumulator.
sash997 - Pią Sty 03, 2014 22:42
no to masz szczęście ja na 4 kupione piece miałem tylko jeden sterownik sprawny
|
|