|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420 si] Słabe ładowanie ???
kolin17_71 - Nie Gru 15, 2013 16:58 Temat postu: [R420 si] Słabe ładowanie ??? Witam wszystkich. Problem jak w temacie, wydaje mi się że jest za niskie ładowanie na wolnych obr. ok 13.74- 13.85[V] na wyższych obr nie sprawdzałem. Do normalnej jazdy nie ma żadnych objawów niedoładowania ( akumulator mam centra futura 75 Ah, akumulator ma ok 1.5r). Aczkolwiek kupiłem wzmacniacz 400W i mam zamiar założyć maty grzewcze do foteli, i nie wiem czy alternator da radę. W związku z tym mam do was pytanie ile macie ładowania w waszych R, oraz co sądzicie czy mój alternator da radę jak założę audio i maty ?
greg-si - Nie Gru 15, 2013 18:02
Da radę jeśli wszystko podepniesz z głową. Ładowanie na normalnym poziomie.
wooy11 - Pon Gru 16, 2013 09:40
u mnie odczyt napiecia ładowania na biegu jałowym bez świateł i innych rzeczy, mierzone urzadzeniem diagnostycznym X431 ( smartbox ) 14.32V a miernik który posiadam pokazuje 13.85
rover45 - Pon Gru 16, 2013 19:40
U mnie w r45 mam aku 45ah wiem ze jest za maly ale coz taki byl wiec jezdzi:) ladowanie na jalowym to okolo 14.15v a na wlaczonym wszystkim tzn swiatla, radio, tuba plus wzmacniacz 450watt ladowanie spada do okolo 13.90v
wooy11 - Wto Gru 17, 2013 11:07
Lepiej jest mieć ciut mniejsza pojemność aku od zalecanego, niz większa pojemność.....zwłaszcza jak robi sie niezbyt długie trasy, akumulator o za duzej pojemności jest wtedy zwykle niedoładowany ( zasiarcza sie ) i szybciej trzeba go wymieniac na nowy.
fredii - Wto Gru 17, 2013 11:19
A dlaczego za duży to źle? Ja mam 72Ah a producent zaleca 45Ah. Za dużo ostatnio nie jeżdżę i nie widzę, aby coś było nie tak.
I witam srebrnego MG ZS ( jedynego?) poruszającego się po Mielcu, oczywiście nie licząc mojego ZT Ładnie się prezentuje gdy tak przemykasz uliczkami Mielca.
Micros - Wto Gru 17, 2013 11:25
Mam takie samo napięcie ładowania w R420Si od czasu wymiany alternatora, 2 lata już Centra Futura i bez żadnego doładowywania czy problemu z odpaleniem zimą. Elektryk też sprawdzał i powiedział, że prawidłowo.
wooy11 - Wto Gru 17, 2013 13:49
kol. Fredii ale mnie zmartwiłes ...jedyny srebrny w Mielcu kurcze to musi byc w takim razie jeszcze jakis srebrny bo moj jest ciemny grafit ( chyba tak sie to zwie ) ....zartuje chyba jednak chodzi o mnie ....... nie mowie ze za duzy to źle ale gorzej niz ciut mniejszy ...... akumulator zeby wytrzymał dłuzej musi byc doładowany, slabe ładowanie i ciagłe niedoladowanie go, powoduje ze sie w koncu zasiarczy i w konsekwencji trzeba go wymienić. Ty masz dobre ładowanie wiec alternator spokojnie go doładowuje.
fredii - Wto Gru 17, 2013 14:10
Jak zwał kolor tak zwał Na 100% chodzi o Twój MG. Innego tak ładnego nie widziałem. Zawsze jak jedziesz to zawieszam oko na dłużej. Kawał ładnego samochodu i teraz nikt mnie nie przekona, że MG i Rover nie mają tego czegoś. MG na tle tych wszystkich VW, BMW czy innej niemieckiej szmiry wypada nieziemsko.
Pozdrawiam
wooy11 - Wto Gru 17, 2013 14:16
potwierdzam wszystkie roverki / mg sa krasiweje
rover45 - Wto Gru 17, 2013 19:21
Ale macie temat:) u mnie w okolicy jezdzi tylko jeden rover 200 ze dwie 416 i moj 45:P tak ze widok ludzi gapiacych sie na mojego r45 jes bezcenny:)
fredii - Wto Gru 17, 2013 19:50
No tak tylko, że w Mielcu jest dość dużo Roverków, ale za to MG widziałem tylko dwa. Kolegi wooy11 i mój a Mielec ma ponad 65.000 mieszkańców no i MG jakby nie patrzeć rzuca się bardziej w oczy niż Roverek
Senn - Sro Gru 18, 2013 23:01
Ja w R800 mam ładowanie na poziomie 13.8V i niestety, ale po póltora roku musiałem wymienić kolejne aku. Co prawda poprzedni nie był z wysokiej półki, ale jeśli ładowanie byłoby na poziomie ponad 14V to pewnie by jeżdził i jeżdził. W karcie gwarancyjnej mam napisane, że ładowanie musi mieścić sie w granicach 14.0 -14.5V. Na długie trasy pewnie byłoby ok, ale samochód głownie jeździ po mieście z częstym odpalaniem i niestety szlag go trafił.
AndrewS - Sro Gru 18, 2013 23:38
Hmmm nie sadze aby 0,5V mialo az takie znaczenie, o wiele większe znaczenie ma dbanie o aku,
Na dłuższe postoje powyżej tygodnia lepiej (w/g mnie) zdjac kleme, a dlaczego Przy prawidlowo dzialajacej instalacji mamy 0,05A x 24h x 7dni = 8,4 Ah
Dodajmy jeszcze niska temp. plus samorozladowanie sie aku.
Temat za duzego aku to juz w obecnych czasach jakis mit ciagniety zapewne od czasow pradnic, alternatory maja spora nadwyzke mocy,
Czesto podaje w takim przypadku za przykład ciagnik rolniczy, ktory posiada altek o takich samych parametrach jak samochodowe, a ma akumulatory np. dwa razy 6V 160Ah polaczone szeregowo i jakos daje rade ja doładowac.
sTERYD - Czw Gru 19, 2013 00:02
Jestem zdania jw. Poprzednio w 416 miałem akumulator moll m3 (złego słowa nie powiem). Był wykorzystywany często (niestety) jako zasialnie awaryjne ogrzewania u Taty (jakoś tak było, ze przez ostatnie zimy często brakowało prądu) i nawet parę razy sie zdarzyło, że po takiej awarii mi auto nie odpaliło. Przez większość czasu pracy z tym akumulatorem ładowanie nie przekraczało 13,8 przy włączonych światłach. Jakoś w zeszłe wakacje przy okazji robiłem coś przy altku i po gruntownej analizie (ładowanie na obrotach 50V) wymieniłem regulator napięcia i łożyska w altku. odtąd napięcie ładowania 14,1-14,5V ale w zimę musiałem wymienić akumulator po prawie równo 5 latach. Nowy (Varta blue) pracuje, ale, że najczęściej Justyś go przegania do pracy i spowrotem (jakieś 15 minut w sumie) to ma ciężkie życie.
AndrewS, możesz nie wierzyć, ale taki zwykły alternator 45A to potrafi rozdupcyć te akumulatory w proch jak są zasiarczone
wooy11 - Czw Gru 19, 2013 00:22
Jak rolnik odpalił traktor o 5 rano i ruszył na zagony to gasił go kiedy zjezdzał z pola a Ty jadac na zakupy samochodem w ciagu godziny jestes w stanie gasic samochod i zapalac często 5 razy ( tesco, biedronka, lidl, stacja paliw, galeria ) ....żeby zregenerowac akumulator po jednym rozruchu musisz autem przejechac około 15 minut a gdzie sa jeszcze światla i inne urzadzenia elektryczne w samochodzie
Cytat " OZNAKI ŚMIERCI AKUMULATORA:
1. Napięcie akumulatora 12V - poniżej 10.2V : śmierć kliniczna, reanimacja trudna (płukanie osadu, wymiana elektrolitu, głębokie ładowanie) większości nie opłacalne zalecana wymiana.
2. Napięcie akumulatora 12V - poniżej 9.1V: śmierć przez zasiarczenie.
3. Wiek powyżej 5 lat = 120 ludzkich lat, (żywy trup może jeszcze kręcić rozrusznikiem ale do pierwszego mrozu).
4. Elektrolit nie przykrywa całkowicie płyt śmierć z pragnienia (uzupełnić wodą destylowaną, głębokie ładowanie, przeważnie pomoc przychodzi za późno)
5. Brak jakiegokolwiek napięcia - urwany jeden z łączników między ogniwami, do wymiany.
6. Gęstość elektrolitu poniżej 1.1g/cm3 - śmierć przez zagłodzenie.
7. Obudowa spęczniała: akumulator pracował długo przy za wysokim napięciu, śmierć z obżarstwa"
polofix - Czw Gru 19, 2013 19:41
AndrewS napisał/a: | Hmmm nie sadze aby 0,5V mialo az takie znaczenie, o wiele większe znaczenie ma dbanie o aku,
Na dłuższe postoje powyżej tygodnia lepiej (w/g mnie) zdjac kleme, a dlaczego Przy prawidlowo dzialajacej instalacji mamy 0,05A x 24h x 7dni = 8,4 Ah
Dodajmy jeszcze niska temp. plus samorozladowanie sie aku.
Temat za duzego aku to juz w obecnych czasach jakis mit ciagniety zapewne od czasow pradnic, alternatory maja spora nadwyzke mocy,
Czesto podaje w takim przypadku za przykład ciagnik rolniczy, ktory posiada altek o takich samych parametrach jak samochodowe, a ma akumulatory np. dwa razy 6V 160Ah polaczone szeregowo i jakos daje rade ja doładowac. |
Święta prawda! Jak słyszę że zbyt duży aku to już alternator nie doładuje to jestem normalnie chory.
Przykłąd. Odpalamy roverka 10 razy pod rządna na aku 45Ah, i odpalamy 10 razy na akumulatorze 65Ah. Który jest bardziej rozładowany?
Raczej ten mniejszy. Znaczy szybciej zasiarczeje. Praktycznie oba aku ładują się w tym samym czasie ,do stanu ich pełnego naładowania. A prąd rozruchowy rozrusznika w mniejszym stopniu rozładowuje ten większy aku. Np z 45Ah zje 15Ah a z 65Ah zje 12Ah.
wooy11 - Czw Gru 19, 2013 19:53
Podepnij akumulator 45 pod prostownik , ustaw ładowanie jakies 4-5 A i zmierz czas kiedy bedzie w pełni naladowany, nastepnie podlacz akumulator 65 i zacznij go ładowac tym samym pradem, zmierz czas kiedy bedzie w pełni nałądowany i zobaczysz czy w takim samym czasie sie naladują.
Alternator nie jest na tyle inteligentny, ze wtłoczy w aku tyle pradu ile sam chce tylko tyle ile wezmie akumulator wiec nie ma takiej sily zeby te akumulatory ładowały sie w tym samym czasie a zasiarczenie wyn ika z czestego/ciaglego niedoładowania, alternator to urzadzenie doładowujące a nie ładujace akumulator wiec latajac na ktotkich trasach zbyt duzy akumulator ma wieksze szanse byc niedoładowanym i tylko tyle, pozatym to chyba szkoda sie juz na ten temat rozpisywac i niech kazdy zostanie przy swojej wersji
polofix - Czw Gru 19, 2013 20:09
wooy11 napisał/a: | Podepnij akumulator 45 pod prostownik , ustaw ładowanie jakies 4-5 A i zmierz czas kiedy bedzie w pełni naladowany, nastepnie podlacz akumulator 65 i zacznij go ładowac tym samym pradem, zmierz czas kiedy bedzie w pełni nałądowany i zobaczysz czy w takim samym czasie sie naladują |
To wiadome że jeżeli będą oba rozładowane tym samym obciążeniem, [tyle samo odpaleń] to czas ładowania obu będzie taki sam. Jeśli jeden i drugi rozłądujemy do końca to czas większego będzie dłuższy.
Z tym że duży aku jest w stanie pobrać większy prąd niż ten mniejszy i naładuje się minimalnie szybciej. Dotyczy to przypadku gdzie są rozładowane tym samym obciążeniem [tyle samo odpaleń]
wooy11 - Czw Gru 19, 2013 20:15
to ja tylko pozdrowie kolege bo kiedy pisales ja edytowalem swoje wypociny
AndrewS - Czw Gru 19, 2013 21:14
Jest jeszcze jedna kwestia ktora moze skracac zywotność aku, wlasciwie to nie moze, tylko napewno skraca.
Po kazdym takim czestym rozruchu, aku jest atakowany pradem z alternatora daaaaaleko odbiegajacym od tych ksiażkowych 1/10 pojemnosci czyli 4-5 A, on dostaje wtedy pewnie z 30A wiec nie tylko ciagnikiem oplaca sie ruszac raz a konkretnie, wiec stwierdzam ze to niszczy aku, a nie to ze jest on niedoladowywany, bo jak najbardziej jest doladowywany, tylko niestety za szybko.
Na koniec najlepszy przykład:
Rozładowany konkretnie aku probami rozruchu, dalej oczywiscie sasiad itp. i przewody, po zapieciu przewodów mamy prad wyrownawczy miedzy dwoma aku, jakiej wartosci ano praktycznie ile dadza rade przepuscic przewody oraz styki, stawiam na prady powyżej 100A, kiedyś moze zmierzę to cegami chyba ze ktoś wie
polofix - Czw Gru 19, 2013 21:51
AndrewS napisał/a: | Jest jeszcze jedna kwestia ktora moze skracac zywotność aku, wlasciwie to nie moze, tylko napewno skraca.
Po kazdym takim czestym rozruchu, aku jest atakowany pradem z alternatora daaaaaleko odbiegajacym od tych ksiażkowych 1/10 pojemnosci czyli 4-5 A, on dostaje wtedy pewnie z 30A wiec nie tylko ciagnikiem oplaca sie ruszac raz a konkretnie, wiec stwierdzam ze to niszczy aku, a nie to ze jest on niedoladowywany, bo jak najbardziej jest doladowywany, tylko niestety za szybko.
Na koniec najlepszy przykład:
Rozładowany konkretnie aku probami rozruchu, dalej oczywiscie sasiad itp. i przewody, po zapieciu przewodów mamy prad wyrownawczy miedzy dwoma aku, jakiej wartosci ano praktycznie ile dadza rade przepuscic przewody oraz styki, stawiam na prady powyżej 100A, kiedyś moze zmierzę to cegami chyba ze ktoś wie |
W początkowej fazie akumulator może być ładowany o wiele wyższym prądem niż te C/10 nic mu nie będzie. Potem trzymając napięcie w zakresie około 13,8-14,5V aku pobiera bezpieczny prąd. Takie ładowanie jest teoretycznie bezpieczne.
AndrewS - Wto Sty 21, 2014 00:13
polofix napisał/a: | W początkowej fazie akumulator może być ładowany o wiele wyższym prądem niż te C/10 nic mu nie będzie |
Skoro nie szkodzi, to po co w takim razie te wszystkie ograniczenia prądowe w prostownikach
Cała literatura ktora mialem okazje kiedyś tam czytać nie wspominala o bezpiecznej pierwszej fazie.
Teraz pytanie ile ta poczatkowa faza ma trwac
Zaraz sie okaże ze taki udar pradowy z osobnego aku tez nie jest szkodliwy.
[ Dodano: Wto Sty 21, 2014 00:13 ]
Ostatnio moja maszyna stała sobie 2 tygodnie, po podpieciu miernika na zaciskach aku miałem zaledwie 12,1 V, aku nie jest stare
|
|