Zobacz temat - [R25 iDT] MBC (Marry Boost Christmas) regulacja doładowania
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [R25 iDT] MBC (Marry Boost Christmas) regulacja doładowania

RAKU_44 - Sob Gru 28, 2013 15:21
Temat postu: [R25 iDT] MBC (Marry Boost Christmas) regulacja doładowania
Witam,

Ostatnio przy okazji wymiany redukcji 51 x 38 mm która została przecięta opaską przy rurze dolotowej postanowiłem sprawić sobie również regulator doładowania, a co za tym idzie również wskaźnik doładowania.
Kupiłem MBC Turbosmart dokładnie takie:
http://www.turbosmartusa.com/product/boost-tee
Montaż zgodnie ze schematem:
http://www.turbosmartusa....r-installation/
Wskaźnik doładowania popularny autogałgan smoke:
http://www.tuning-studio....ania-turbo.html

W komorze wygląda to tak :

Oryginalny rozmiar


Oryginalny rozmiar


Oryginalny rozmiar


Oryginalny rozmiar


I teraz pojawia się problem gdyż nawet minimalne odkręcenie MBC z pozycji całkowitego zamknięcia powoduje wzrost doładowania do 1,5-1,6 bara, a z tego co zdążyłem się zorientować bezpieczne doładowanie jest w granicach 1,2-1,3 bara.
Po wykręceniu MBC i wstawieniu łącznika od wężyka spryskiwaczy okazuje się że turbo dmucha max 1,2 bara i teraz pytanie czy to oznacza że ktoś przede mną już ingerował w cięgno od wastegate ustawiając max bezpieczne doładowanie? I czy teraz należałoby wrócić do oryginalnych ustawień cięgna żeby mieć możliwość regulacji na samym MBC (szybki dostęp i wygoda) ?
Dodam że oczywiście rozebrałem MBC i sprawdziłem czy w środku nic się nie zapiekło/zablokowało i wszystko wygląda OK.

[ Dodano: Sob Gru 28, 2013 15:21 ]
Nikt nie odpowiedział więc sam sobie odpowiadam :P
Po sugestiach Markzo ( :piwko: ) co do ustawień WG i lekkim doszkoleniu się filmikiem:
http://www.youtube.com/watch?v=p12g1PpIcjE

Problem po części rozwiązany, cięgno ustawiłem z powrotem na miejsce serii, bo okazało się, że ktoś już wcześniej lekko ruszył turbinę i na tę chwilę od pełnego zamknięcia MBC żeby uzyskać doładowanie ~1,2 bara muszę odkręcić je 3 pozycje w lewo dalsze kręcenie również powoduje wzrost doładowania.

Dalsze wydłużanie cięgna ma sens żeby uzyskać możliwość precyzyjniejszego ustawiania MBC ? Czy jednak pozostawianie stale uchylonego WG może mieć negatywne konsekwencje ? Choć na chłopski rozum MBC po części wykorzystuje taką zasadę.

Remigiusz - Sob Gru 28, 2013 17:44

Panie jak montujesz MBC i jak ustawisz go na min i dalej masz za duze cisnienie trzeba sciegno od turbo wydluzyc zeby bez MBC dawalo mniejsze doladowanie i potem sobie regulowac MBC :D

Mialem to samo przy samoróbce robionego MBC dawalo tez 1,6do1,7bara na min skrecone :wink:

RAKU_44 - Sob Gru 28, 2013 18:47

Panie, było się wypowiedzieć od razu ? :razz:
Teraz kwestia czy wydłużać cięgno można dowolnie ? Tzn teraz mam tak ustawione że przy domknięciu WG ręką cięgno wchodzi bez naciągania, regulacja jest, ale niezbyt precyzyjna.
Można wydłużyć je jeszcze bardziej czy to będzie oznaczało że WG będzie cały czas uchylona ?

Remigiusz - Sob Gru 28, 2013 19:02

Wydłuż jeszcze ale zobacz sobie jak się zachowuje z MBC :wink:
RAKU_44 - Pon Gru 30, 2013 11:48

Wydłużyłem jeszcze o jakieś 3-4 obroty i jak na moje oko pomimo zwiększenia doładowania na MBC i pompowania do zadanych wartości to jednak reakcja turbiny jest trochę za późno. Spróbuję do ustawień początkowych dodać 1-2 obroty bo być może teraz przesadziłem w tę drugą stronę.