|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] Problem ze sprzegłem, gdzie jest wysprzeglik??
frydrys - Sob Gru 28, 2013 18:44 Temat postu: [R45] Problem ze sprzegłem, gdzie jest wysprzeglik?? Witam, powiem od razu - korzystałem z wyszukiwarki forumowej i nie znalazłem jednoznaczej odpowiedzi na mój problem który pojawił sie bardzo szybko.
Mianowicie w 1 dzień swiat miałem wrażenie ze mimo wciśniętego sprzęgła (wrzucony był 1szy bieg) auto ciagnie do przodu i nie mogłem wrzucić na luz.. dzis problem znowu sie pojawił, wciskam sprzęgło wrzucam 1szy bieg i przy wciśniętym w podłoge pedale rovek ciągnie do przodu i nie można wrzucić na luz (nie chce z dużą siłą wrzucić na luz ponieważ kiedyś w taki sposób rozwaliłem skrzynie pekły zębatki), ale gdy zgaszę autko bieg leciutko zmieniam na luz. Nie zdarza sie to ciagle zauwazyłem drugi raz dzis tak to smigam bez problemowo co dzien dodam ze nie zauważyłem po obrotach że kączy sie sprzegło bo zazwyczaj w taki sposób można zaobserwować najszybciej. Wiec pytanie kieruje do was drodzy koledzy czy to sprzęgło czy coś innego??
Remigiusz - Sob Gru 28, 2013 19:05
Nie wysprzegla tobie do konca. Chyba coś z łapa jest nie tak albo coś z wysprzeglikiem, bo ewidentnie nie odciąga tarczy sprzęgła od tarczy zamachowej
frydrys - Sob Gru 28, 2013 20:21
Remi jaka łapa, ta co w skrzyni jest?? i gdzie jest ten wysprzęglik mozna go jakos wyjąc bez wiekszej roboty?
barney79 - Sob Gru 28, 2013 22:26
Tutaj masz odpowiedź a swoje pytanie: http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=78665
frydrys - Sob Lut 01, 2014 09:34
Wiec tak wysprzęglik nie ma wycieków ani korozji, w zbiorniczku pod puszką bezpieczników jest płyn (wycieków brak), natomiast ta łapa jest pordzewiała i przy wciskaniu pedału sprzegła strasznie zgrzyta smarownie wd40 nic nie wskórało wiec jutro jade do znajomego moze po nowym roku uda sie zrzucić skrzynie i wyczyścić ta łape
[ Dodano: Sob Lut 01, 2014 09:34 ]
przyczyną zle działającego sprzegła ponosi pompa sprzegła z której wyciekał płyn, po zdjeciu obudowy filtra i wcisnieciu pedału sprzegła widać jak wysprzeglik sie cofa a nad pedałami na scianie grodziowej leci płyn Problem zlikwidowany, nowa pompa luk i 450zł mniej w portwelu ale sprzegiełko chodzi jak w masło rewelacja
kamilos747 - Pon Paź 19, 2015 08:19
Witam wszystkich,
podepnę się pod temat bo chyba jest mi najbardziej zbliżony problemowo..
Otóż wsiadam do auta, zapalam, wciskam sprzęgło i wrzucam jedynkę. Po chwili trzymania sprzęgła samochód sam rusza, pedał sprzęgła zostaje w podłodze. Muszę nogą podnieść pedał sprzęgła i po chwili znowu mogę je wcisnąć żeby zadziałało (niestety znowu na chwilę..). Podczas wciskania sprzęgła bardzo rzadko słychać skrzypienie, ogólnie to już nie słyszałem skrzypienia kilka dni. To samo dotyczy wstecznego. O jeździe na półsprzęgle mogę zapomnieć (np. parkując). Wynika z tego wszystkiego, że sprzęgło działa ale przez kilka chwil od wciśnięcia, biegi w jeździe zmieniam normalnie, bez problemu bo i nie trzeba trzymać sprzęgła długo. Dodam, że nie zauważyłem jakichś wycieków. Problem pojawił się o dziwo po wizycie u mechanika, który wymieniał mi pompę wody, pasek klinowy, kilka przewodów do chłodnicy. Może to tylko zbieg okoliczności (chyba, że mechanik coś kombinuje )
Mam Roverka 45 iTD z 2002 r, 101 KM. Ktoś coś podpowie ?
Kobi84 - Pon Paź 19, 2015 17:52
kamilos747, Sprawdź ilość płynu w zbiorniczku na pompie sprzęgła. Jak dla mnie to wygląda na wyciek i gdy odpuścisz pedał to pompa zasysa ze zbiorniczka. Następnie wciskasz, pompa pompuje i przez chwile trzyma póki płyn nie ucieknie z układu i pedał zostaje już w podłodze. Jak napisałeś - da się jeszcze wysprzęglić, ale gdy w zbiorniczku zabraknie płynu to już tak zostaniesz. Sprawdź czy nie ubywa. Kolejna rzecz która przychodzi mi do głowy to puszczające uszczelki w pompie lub wysprzęgliku. Chwilowo utrzymują ciśnienie ale po chwili płyn przez nie wraca. W przypadku uszczelek na wysprzęgliku powinieneś zobaczyć na nim wyciek, a jeśli to pompka to płyn albo wraca do zbiorniczka, albo wycieka do kabiny przy cięgnie które idzie do pedału.
kamilos747 - Pią Sty 08, 2016 13:02
Dzięki za odpowiedź, jak tylko sprawdzę co i jak - dam znać.
Podejrzewałem coś z pompką. Niby nie ma wycieków ale przyglądałem się tylko w garażu, nie na trasie.
Ok, mam problem już rozjaśniony - tracę ciśnienie na sprzęgle. Wysprzęglik mogę palcem dłoni wcisnąć.. Za to płynu ze zbiorniczka nie ubyło nic także wycieku nie ma chyba. Podejrzewam pompeę - daje za małe ciśnienie, ewentualnie gdzieś na pompie puszczają uszczelki. Dałem auto do mechanika z w miarę zdiagnozowanym problemem. Zobaczymy co zrobi..
Problem rozwiązany.. Pompa sprzęgła traciła ciśnienie albo nie robiła go w dostatecznej ilości. Wymieniona pompa (370 zł + robocizna) i wszystko chodzi cacy.
[ Dodano: Pią Sty 08, 2016 13:02 ]
Przepraszam, że post pod postem ale znowu pojawił się problem. Sprzęgło ciągle mi się zapowietrza. Czy to może być wina nieszczelnego wysprzęglika ? Pompę miałem wymienianą. Od tego czasu już 2 razy odpowietrzano mi sprzęgło bo się zapowietrza.
sknerko - Pią Sty 08, 2016 13:53
Może szybkozłączka kiepsko zaciśnięta?
[ Dodano: Pią Sty 08, 2016 13:53 ]
albo uszczelka w niej
bociannielot - Pią Sty 08, 2016 15:04
Moze byc też że ogolnie słabo było odpowietrzone, szybko złączke bym sprawdził bo raz straciłem sprzegło przez nią jak była źle zacisnięta
kamilos747, pompę miałeś wymienianą a wysprzęglika nie? najczęsciej w komplecie się wymienia na OEM z Land rovera te same pieniadze co za tylko pompkę do R45/400
kamilos747 - Sro Sty 13, 2016 14:27
właśnie wysprzęglika mi nie wymieniali. Za to odpowietrzył mi mechanik znowu i po kilku dniach znowu to samo - zapowietrzony... Pewnie skończy się na wymianie wysprzęglika.
|
|