Zobacz temat - [200] filtr stozkowy prosze o dobra rade
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [200] filtr stozkowy prosze o dobra rade

marcin.gdansk - Nie Gru 29, 2013 15:38
Temat postu: [200] filtr stozkowy prosze o dobra rade
Witam, zwracam sie z zapytaniem gdyz na forum nie znalazlem dokładnego
opisu zagadnienia.. Mianowicie filtr stozkowy ;-) . Wiem wiem.. Bajer ale
wyglada i brzmi fajnie :-D . I mam problem, jestem.zielony jesli chodzi o
mechanike.. Jaki filtr kupic.. Chodzi mi o rozmiar, i jak go zamontować?
Calkowicie zdemontować skrzynkę starego filtra a nowy podłączyć pod
resztke rury wychodzacej od silnika? Prosze o dokladna odp. Jak krowie na
rowie :-) rozmiar i krok po kroku instalacja.. A jak ktos ma gest no moze
fotke wstawic jak to wygladac powinno. Pozdrawiam i dzieki :-Dkhhhh

jrdarus1 - Nie Gru 29, 2013 16:09

chodzi Ci tylko o dźwięk czy aby cooś dało?
marcin.gdansk - Nie Gru 29, 2013 16:14

raczej o wygląd i dzwięk... wiem ze taki filtr duzo mocy nie daje.. chodzi o taki gardłowy dzwiek, tanim kosztem. wymiana tłumika wykluczona ;)
jrdarus1 - Nie Gru 29, 2013 16:24

Przede wszystkim to taki filtr w takim silniku mocy nie daje w ogóle, ale jak już bardzo jesteś uparty na taki tjunik to kup coś małego K&N lub coś podobnej firmy od razu z olejkami konserwującymi żeby Ci syfy nie leciały do kolektora, tylko pamiętaj że będziesz musiał odseparować termicznie filtr od komory aby nie zasysał ciepłego powietrza, a co do ukladu dolotowego to tutaj http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=29075,

no a tanim kosztem to filtr za 30zł popsikac wd-40 aby byl tlusty(czesto psikac trzeba bo schnie migiem) wywalic górną obudowe puszki, i zamontowac filtr, no ale nie polecam

marcin.gdansk - Nie Gru 29, 2013 16:30

no włanie mam na oku k&n, a sa jakieś skuteczne modyfikacje dla takiego mojego jezdzidełka?? bo jak rozumiem przy stożkowym filtrze uzyskam ,,lepszy dzwik,, czy tez bedzie słabo?
Kozik - Nie Gru 29, 2013 16:37

[quote="marcin.gdansk"]no włanie mam na oku k&n, a sa jakieś skuteczne modyfikacje dla takiego mojego jezdzidełka?? bo jak rozumiem przy stożkowym filtrze uzyskam ,,lepszy dzwik,, czy tez bedzie słabo?[/quote]

przy filtrze stożkowym uzyskasz tylko i wyłącznie dźwięk a jak dobrze pójdzie to nie stracisz mocy, testowałem markowe filtry stożkowe i każdy jeden mocy zabierał, najlepiej spisuje się sportowa wkładka K&N w miejsce oryginalnego filtra + wywalenie zwężki - efekt: dźwięk jest nieco mniejszy niż przy stożku ale już rasowy ale jest też przyrost mocy, zainwestuj w dobrą wkładkę i olej do filtra a nie pożałujesz, dolot w R200 jest dość dobrze przemyślany więc ciężko jest uzyskać coś jego zmianą.
Powyższe mody testowane na hamowni.

Słyszałem, że bardzo dobrze się spisuje komplet od węglarskiego jego turbinka w dolocie + stożek ale tego na rolkach nie sprawdziłem więc nie mogę nic więcej na ten temat powiedzieć

marcin.gdansk - Nie Gru 29, 2013 16:44

tak naprawde to moj silik ma tyle mocy co tico ;) wiec jak starci nawet 5% mocy na rzecz ładnego mruczenia to to tylko na plus ;)

filtr zakładamy na rure dolotu czy rura dolotu ma wejsc na filtr?

Kozik - Nie Gru 29, 2013 17:07

marcin.gdansk, po co te pytania skoro nie zależy Ci na mocy kup filtr za 50zł i zakładaj gdzie Ci pasuje, ryczeć i tak będzie
marcin.gdansk - Nie Gru 29, 2013 17:13

bo pytam o montowanie tego filtra, ma mruczeć a nie ryczeć dlatego pytam o rade co i jak... a mocy to ja nie wycisne z takiego silnika.
Kozik - Nie Gru 29, 2013 17:17

różnica 98-110 Cię nie interesuje to spoko, zwykły stożek w obudowie, ściągasz górną obudowę filtra powietrza, opierasz o dolną, wsadzasz w gumowe kolanko kawałek rury pcv i nie musisz nic mocować bo będzie się trzymać, zabezpiecz tylko węże żeby obudowa filtra nie tyrała ich
scorpion - Nie Gru 29, 2013 19:28

ewentualnie kup jeszcze sobie kolanko bo originalny gumowy łacznik bedzie tłumił dźwiek a co do stozka to jednak postaw na jakosc no chyba ze chcesz miec piach w silniku
marcin.gdansk - Nie Gru 29, 2013 20:33

Chce kupic jakis firmowy filtr, a kolanko..? Jak rozumiem bezposrednio do kolektora kolanko. I do kolanka filtr, a moze ktos podpowie jaka srednica kolanka wchodzi na koletor?
Kozik - Nie Gru 29, 2013 20:54

widzę, że liczy się tylko i wyłącznie RYK, to kolanko nie bez powodu ma fałdy
marcin.gdansk - Nie Gru 29, 2013 21:25

Aj chyba kupie zwykly filtr, wsadze i heja... Bo jesli ma byc to ryk.. To slabo to widze... Mi chodzi o pomruk ale w granicach rozsadku a nie o ryk. Ma to byc mile dla ucha.
Kozik - Nie Gru 29, 2013 21:35

a może taki http://allegro.pl/soundra...3826130904.html

[ Dodano: Nie Gru 29, 2013 21:35 ]
tanio i nieszkodliwe dla auta

jrdarus1 - Nie Gru 29, 2013 21:41

marcin.gdansk, nie masz potwora żeby był ryk, pomruku nie będzie na normalnej jeździe, jedynie coś tam się odezwie jak gwałtownie dodasz gaz na max
marcin.gdansk - Nie Gru 29, 2013 21:52

No to czyli wydawanie kasy w bloto skoro i tak efekt mizerny..
Kozik - Nie Gru 29, 2013 22:08

marcin.gdansk właśnie z powodu osiągów w swoim v6 pierwsze co zrobiłem to stożek za dobre pareset złotych wywaliłem z auta i wsadziłem oryginalny dolot, RYK był zadymisty i naprawde ciary szły na kark ale osiągi z pewnością na ori filtrze lepsze bo nawet odczuwalne
marcin.gdansk - Nie Gru 29, 2013 22:14

No chyba bedzie kasy odłożyć i kupic sportowy filtr jak kolega mowil a nie stozek.. Tylko kurde te sportowe filtry to ok 170zl a stozek 50 ;-)
Strzemo - Pon Gru 30, 2013 05:12

Wsadzaj stożek śmiało, dolot jest na takiej wysokości że nie ma opcji żeby Ci się to jakoś bardzo mocno zabrudziło. Od przepustnicy kolanko, dalej w kolanko wchodzi kawałek rury i na kawałek rury filtr. Od samego stożka auto nie zaczyna ryczeć -.- żeby ryczało potrzebna jest naprawdę gruba fifa, zacznie fajnie mruczeć, przede wszystkim na wyższych obrotach.
Jak chcesz tani a dobry stożek polecam Simotę.

Markzo - Pon Gru 30, 2013 10:44

oj właśnie od stożka ryczy :D ja odradzam, dużo ryku mało mocy, lepiej wkładkę dać :)