|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] IDT nie odpala - uszkodzona pompa wtryskowa?
Szogun - Czw Sty 02, 2014 10:41 Temat postu: [R45] IDT nie odpala - uszkodzona pompa wtryskowa? Witam!
R45 diesel z 2000r. Odpalając autko w pośpiechu zapomniałem, że było na biegu - wiadomo: szarpnął, zgasł. Tyle, że już nie odpala, rozrusznik kręci i nic. Silnik od pewnego czasu (ok. 3 mies) .zaczął lekko terkotać jak traktor, przyznaję, nic z tym nie robiłem, bo jeździł normalnie, nie kopcił wcale, moc w normie, w ogóle nie pije oleju. Jednakże trochę wzrosło spalanie, no i ten dźwięk stukania jak traktor. Do tego dłużej odpalał, dwa trzy razy kręcił zanim odpalił, mimo, że jest nowy aku (ma 3 mies.). Po przeglądnięciu forum stwierdzilem, ze może to być sterownik pompy wtryskowej (vide temat założony przez Jugola) - zaznaczam, że niecały rok temu, wykonano uszczelnienie pompy. No i teraz pytanie - czy można samemu zdemontować sterownik bez demontażu całej pompy, ew. wysłac go i po naprawie przez specjalistę samemu z powrotem wmontować? Czy znacie kogoś z Wrocławia lub okolic, kto się tym zajmuje? Ew. poproszę aktualne namiary na kogoś sprawdzonego spoza Wrocławia (wysyłka). No i ile to teraz może kosztować? Proszę o pomoc bo od tygodnia jestem uziemiony Pozdrawiam i wszystkiego dobrego w Nowym Roku.
wooy11 - Czw Sty 02, 2014 11:37
Terkotanie jak ciagnik moze wynikac ze złego ustawienia poczatku kąta w trysku.....wspomniales ze ostatnio ( pewnie jak temperatury spadły ) zaczął ciezej palic a kąt wtrysku ma ogromne znaczenie na odpalanie zimnego silnika w nizszych temp. Moze podczas tego "dziwnego" rozruchu dodatkowo przestawił sie rozrząd ?
Szogun - Czw Sty 02, 2014 13:42
wooy11 napisał/a: | Terkotanie jak ciagnik moze wynikac ze złego ustawienia poczatku kąta w trysku.....wspomniales ze ostatnio ( pewnie jak temperatury spadły ) zaczął ciezej palic a kąt wtrysku ma ogromne znaczenie na odpalanie zimnego silnika w nizszych temp. Moze podczas tego "dziwnego" rozruchu dodatkowo przestawił sie rozrząd ? |
Hm, dzięki za wskazówkę, nie pomyślałem o tym, sprawdzę to. Pierwsza myśl to była pompa, bo trochę o tym poczytałem na forum. Nie wiem czy te sterowniki padają "nagle" czy też dają wcześniej jakieś objawy. Do tej pory autko paliło bez zastrzeżeń. Pół roku temu wymieniono czujnik położenia wału bo autko gasło samo z siebie w trasie ale po tej wymianie wszystko wróciło do normy.
Czy można jakimś domowym sposobem sprawdzić mimo wszystko czy to wina sterownika pompy?
wooy11 - Czw Sty 02, 2014 14:06
Na ostatnie pytanie nie potrafie Ci odpowiedziec ale mysle ze na forum odpowiedz albo podpowiedz znajdziesz a co do tyrkotania i kata wtrysku moge cos powiedziec bo ostatnio to ćwiczyłem i zmiana kata oczywiscie wpływa na jakość odpalania i kulture pracy silnika ( tyrkotanie + dodatkowo przenoszenie drgań na karoserie )
gwidon1701 - Czw Sty 02, 2014 20:30
Ja się trochę obszarpałem z pompą i sterownik sprawdzałem przykręcając jeden wtrysk na zewnątrz i kręciłem rozrusznikiem , jak był uwalony to paliwo nie przebijało przez wtrysk . Choć w twoim wypadku sprawdziłbym czy nie przeskoczył ci pasek na pompie . ..
barney79 - Pon Sty 06, 2014 19:45
Pasek może całkiem zerwało lun się przestawił ale w to wątpię.Poczytaj to:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=749603
bo jak chodził jak traktor wczesniej to stawiam na uszkodzenie pompy choć nie napisałeś czy świeci ci się Check.
Szogun - Sob Sty 11, 2014 12:52
Za radą znajomego mechanika spróbowałem odpalić na plaka - autko odpaliło i dopóki plak był podawany - pracowało. Stąd wykluczyłem rozrząd jako przyczynę. Z podanego poradnika wynika, że padło ECU lub metering solenoid, gdyż autko już nie odpala w ogóle, z tym, że martwi mnie ten odgłos ciągnika wcześniej, co wskazywałoby na timing solenoid - być może obie te części nawaliły? Póki co sprawdzę miernikiem czy padło ECU i jeśli nie będzie napięcia to pójdę w tym kierunku.
PS nie napisałem o tym, a mechanik też o to pytał - CHECK ENGINE w ogóle się nie świecił wcześniej ani teraz
szoso - Sob Sty 11, 2014 13:09
Szogun napisał/a: | CHECK ENGINE w ogóle się nie świecił wcześniej ani teraz |
A jest w ogóle tam żarówka?
Szogun - Sob Sty 11, 2014 13:13
Jest jak najbardziej pięknie świeciła się jeszcze latem, zanim wymieniony został czujnik położenia wału, bo autko gasło w czasie jazdy...
źle się wyraziłem, że nie świeciła się wcześniej - miałem na myśli od momentu gdy pojawił się ten odgłos ciągnika do chwili gdy R padł na amen i nie odpala
Remigiusz - Sob Sty 11, 2014 13:55
Jakie bledy sa w kompie ? A lampka Check sie tobie swieci po przekreceniu kluczyka i gasnie ?
Jak chcesz miernikiem zobaczyc czy padlo ECU pompy ?
Szogun - Sob Sty 11, 2014 17:03
Remigiusz napisał/a: | Jakie bledy sa w kompie ? A lampka Check sie tobie swieci po przekreceniu kluczyka i gasnie ?
Jak chcesz miernikiem zobaczyc czy padlo ECU pompy ? |
1. P0251 - "Sterownik pompy paliwa; nieprawidłowe porównanie sygnałów wału korbowego/wałka rozrządu"
P0237 - "Czujnik ciśnienia doładowania; sygnał poza zakresem, za niski"
2. Lampka CHECK ENGINE po przekręceniu kluczyka zapala się i za moment gaśnie.
3. "Żeby rozróżnić czy padło ECU czy Metering solenoid odcinamy kabelki od ECU pompy do Metering solenoid. Przykładamy miernik na te dwa odcięte kabelki które idą od ECU i przekręcamy kluczyk. Powinno się tam pojawić 12V który spadnie przy probie odpalenia na 6V jak ECU na pompie jest sprawne.
Jeżeli nie mamy zdanego napięcia to padło niestety ECU" - to z Twojego tematu - źle to zrozumiałem? Jestem laikiem w tym temacie więc proszę o wyrozumiałość
Remigiusz - Sob Sty 11, 2014 17:25
Szogun, Masz tez zwarcie na kablach od map-sensora bo w tedy ten błąd się pojawia.
Jak masz sam blad pompy paliwa to padlo ECU niestety.
Choć ja u siebie np jak miałem problemy z czujnikiem walka CKP to miałem tez błąd pompy 251, ale to tylko dlatego ze ECU pompy nie widziało co robić ale bez CKP tez się auto odpali
Aha co do tego pomiaru to dobrze rozumiałeś Jak byś miał VAG-Com to można się bezpośrednio do pompy podłączyć i odczytać co dokładnie padło
ELM'em się niestety nie da bo próbowałem i nie obsługuje tego pasma danych
Szogun - Wto Sty 14, 2014 10:56
Witam ponownie,
Czy można wymontować sterownik bez demontażu całej pompy? Czy wtedy nie trzeba dodatkowo blokować rozrządu etc? Są w necie filmiki jak to zrobić i chyba dam radę (odcięcie kabli, odkręcenie torxów zewn. i wewn.)
Rozumiem, że po powrocie sterownika z wymiany wystarczy go zamontować i połączyć te 4 kable? Ew. odpowietrzyć układ paliwowy np. odpalając na plaku...?
Choć jestem laikiem w temacie, muszę to zrobić sam, gdyż NIE MAM obecnie możliwości zrobić tego w zakładzie.
Remigiusz - Wto Sty 14, 2014 14:25
Szogun, Tylko jak demontujesz kup sobie porządne śrubokręty na Torxa jakiejś renomowanej firmy nie byle co bo wyrobisz główki i nie odkręcisz czujnika który jest w pompie
Nie opłaca się naprawiać sterownika bo długo to i tak nie pochodzi i znów padnie niestety. W najlepszym wypadku może z rok a może tylko z 300km
Problem palenia się Mosfeta jest uszkodzenie mechaniczne w środku pompy lub blokada czegoś.
|
|