Zobacz temat - [Polonez] Brak Cut-off'a
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) - [Polonez] Brak Cut-off'a

fsomr88 - Nie Sty 05, 2014 14:51
Temat postu: [Polonez] Brak Cut-off'a
Polonez nie chce odcinać paliwa podczas całkowitego puszczenia gazu na obrotach. Czas wtrysku benzyny spada do 2.0ms i mimo, że wcześniej spadał do 0.0ms i podawał dopiero wtedy, gdy obroty spadły powyżej jakieś tam niskiej wartości. Czego mogę się spodziewać (mapsensor?)

Podmieniłem ECU i to samo, nie odcina tylko czasy spadają na 1.5ms.

Czy rovery i polonezy mają taki sam układ przepustnicy, wiązkę i sterowanie?

AndrewS - Wto Sty 07, 2014 00:23

Info o zdjetej nodze z gazu, przekazuje czujnik polozenia przepustnicy, linka gazu jest dobrze wyregulowana ??
Czy silnik bieg jalowy czyli wolne obroty dobrze trzyma nie faluje ??

fsomr88 - Wto Sty 07, 2014 15:25

Witam, oczywiście,niskie obroty są jak w najlepszym porządku. Czujnik położenie przepustnicy sprawdzałem i rezystancja się płynnie zmieniała... tylko jaka powinna być wartość na puszczonej przepustnicy?
AndrewS - Sro Sty 08, 2014 23:49

hmm kurde nie pamietam, bo mam dostep do czytnika bledow i wartosci z czunikow online, czyli na wyswietlaczu jest OPEN albo CLOSED
fsomr88 - Pią Sty 10, 2014 11:43

Nie masz tego silnika u siebie?
AndrewS - Pią Sty 10, 2014 23:23

Mam w 1.4 serii K i 2.0 serii T, jutro moge sprawdzić, ale pamietaj, że to co "pokazuje" czujnik przy wtyczce nie zawsze może oznaczac to co "widzi" komputer, usterki wtyczek i okablowania
fsomr88 - Sro Sty 15, 2014 15:56

Witam, cut-off powrócił po wyczyszczeniu styków TPS.
Na zamkniętej przepustnicy pokazuje 652Ohm

AndrewS - Sob Sty 18, 2014 23:59

to u mnie jest tak

R800 2.0 serii T bez turbo

w/g opisu na wtyczce

rezystancja miedzy stykami 1-2 = 3,2 kohma
rezystancja miedzy stykami 1-3 = 3,7 kohma
rezystancja miedzy stykami 2-3 = 0,6 kohma

styk 3 jest polaczony z masa

FSO 125p silnik poldorover 1.4 serii K

rezystancja miedzy stykami 1-2 = 3 kohm
rezystancja miedzy stykami 1-3 = 3,3 kohma
rezystancja miedzy stykami 2-3 = 0,55 kohma

Dziwne ale w przypadku poldorovera styk nr 3 nie byl na stale zwarty z masa tak jak to bylo w R800 :roll:

Jeszcze jedna uwaga na koniec

W książce wyczytalem że komp przy wyłączaniu silnika zamyka przepustnicę do końca, potem aby silnik byl gotowy do kolejnego rozruchu nieco ją uchyla, czyli przy naszych pomiarach przepustnica nie jest zamknieta do konca !!

fsomr88 - Pon Sty 20, 2014 22:35

Witam, serdecznie dziękuje za pomiary. U mnie w stanie spoczynku TPS podaje wartość 560 Ohm. Mierzone oczywiście na stykach 2-3 bo to te styki odpowiadają za precyzyjne otwarcie przepustnicy np. do 30%.

AndrewS napisał/a:
W książce wyczytalem że komp przy wyłączaniu silnika zamyka przepustnicę do końca, potem aby silnik byl gotowy do kolejnego rozruchu nieco ją uchyla, czyli przy naszych pomiarach przepustnica nie jest zamknieta do konca !!


Czy w twoim 125p po zgaszeniu silnika, nie słyszysz charakterystycznego cykania z okolic przepustnicy? Pojawia się to, nawet gdy przez chwile włączysz zapłon - wtedy się ustawia. Jakiej książki używasz?

Cut-off powrócił po wyczyszczeniu kostki TPSu. Właściwie po ponownym wpięciu kostki po pomiarze rezystancji, odcięcie paliwa pojawiło się.

AndrewS - Pon Sty 20, 2014 23:32

W jednym jak i w drugim przepustnica ustawia się prawidłowo.
Książka to
http://www.coczytac.pl/ks...informacje.html

szczur50a - Pon Kwi 13, 2015 10:47

ciekawe pytanie :)