Zobacz temat - [R75] 2.0 V6 - brak mocy - obroty ponizej 3tys
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] 2.0 V6 - brak mocy - obroty ponizej 3tys

R75 - Sob Sty 18, 2014 19:22
Temat postu: [R75] 2.0 V6 - brak mocy - obroty ponizej 3tys
Hej,

To pierwszy post wiec witam Wszystkich. Bardzo ciekawe forum, dużo przydatnych informacji, porad :)

Przechodząc do tematu:

1. Mam wrażenie, że silnik nie ma powera do ok ~3tys, dopiero powyżej, może nawet w okolicach ~4tys silnik zaczyna ciągnąć i czuć przyspieszenie (dotyczy również niższych biegów).

2. W pewnym zakresie obrotów, ok 2.700, 3.200, czasami (losowo) pojawia się takie dziwne lekkie szarpniecie.

Co zostało zrobione:

- wymieniony VIS1 (boczny) wyszło wcześniej, że uszkodzony - P1471- zawór kompensacyjny zawsze zamknięty, ale szczerze mówiąc, to nie zauważyłem jakiejkolwiek poprawy po tej wymianie, oprócz tego że brak błędu na komputerze... dziwne.

Czy ktoś z Was ma może na to jakiś pomysł, albo przerabiał podobny przypadek?

Autko - 2.0 V6, 2002 po lifcie.

Dzięki.

automechanik - Sob Sty 18, 2014 22:24

Prawdopodobnie masz kolektor ssący zawalony syfem z układu przewietrzania silnika.
Może to być przyczyną zacinania się zaworu BALANCE (równoważący),czasem kiedy zadziała z opóżnieniem i jednocześnie ze sterownika silnika( na podstawie uchylenia przepustnicy sygnał z czujnika przepustnicy ) otrzyma odwrotne polecenie występuje szarpnięcie
Odkręć zawór VIS i spradż, czy klapka w kolektorze porusza się bez zacięć,ewentualnie rozruszaj używając preparatu do czyszczenia przepustnic.
Czasem konieczne jest wymontowanie kolektora ssącego i dokładne jego oczyszczenie. Wszelkie opory mechaniczne są przyczyną nieprawidłowego działania kolektora i w konsekwencji spalenia silniczków zaworów VIS.

R75 - Nie Sty 19, 2014 09:12

Dzięki bardzo za poradę, sam nie zajmuje się mechaniką, więc będzie mi trudno to sprawdzić, ale zasugeruje mechanikowi to co napisałeś.

W pewnym momencie już myślałem, że może ten silnik jest zbyt slaby albo coś, ale na niższych obrotach raczej też powinien ładnie ciągnąc, jak to u Was wygląda? (nie miałem okazji jeździć innym autkiem z silnikiem 2.0 wiec trudno mi ocenić).

Czy to co napisałeś, to jakaś większa sprawa, czy można w miarę szybko i bezpiecznie sprawdzić/zdiagnozować? :)

rafalmis1 - Nie Sty 19, 2014 14:22

ja miałem walnięty czujnik położenia przepustnicy i żaden komp mi tego nie pokazał, jedynie T4 i u mnie szpanie pojawiało się powyżej 100km/h
R75 - Nie Sty 19, 2014 20:29

Właśnie, miałem pytać czy jakieś urządzenie podpowie nam gdzie szukać,
czyli jednak trzeba szukać T4.

Jeszcze pytanie czy w Twoim przypadku miałeś tylko szarpnięcia czy auto
też chodziło jak muł na niższych obrotach?

Z innych zaobserwowanych, to mam wrażenie, że bardzo wolno wraca na
niższe obroty po dodaniu gazu - chyba, że ten typ tak ma, linka itd ok.

automechanik - Nie Sty 19, 2014 20:34

R75, sam możesz sprawdzić odkręcając obydwa siłowniki VIS1 i VIS2, czy klapka zaworu równoważącego porusza się lekko i bez zacięć i czy pręt sterujący klapkami mocy również chodzi lekko i bez oporów.
Jeśli tak nie jest, trzeba je rozruszać i powtarzam, nieraz nie obejdzie się bez demontażu kolektora.
Natomiast do sprawdzenia ,czy siłowniki są sprawne potrzebny jest tester diagnostyczny z możliwością uruchomienia testów siłowników, niekoniecznie T4.
Działanie można sprawdzać zarówno przy zamontowanych VIS-ach,jak i przy odkręconych.

R75 - Sro Lut 05, 2014 23:09

Co zostało zrobione:

- t4 - brak błędów
- vis1 - nie chodził, t4 nie wykrył błędu, padła wiązka elektryczna, wszystko zostało naprawione, visy chodzą ale wciąż wydaje mi się, ze coś jest nie tak

przykład:

dwójka gaz do dechy, no jedzie, jedzie...ale dopiero jak przekroczy gdzieś 3200 czuć ze autko zaczyna ciągnąc do przodu, tak jakby turbina zadziałała i powyżej tych obrotów idzie jak rakieta - no możne przedziałem z rakieta, ale jest dynamicznie :D

czy to normalne ze tak się zachowuje, jak to u Was jest w 2.0 v6, bo już nie wiem gdzie szukać, moze jakieś dodatkowe sugestie?


dzieki

automechanik - Czw Lut 06, 2014 07:13

Te silniki faktycznie są dynamiczniejsze po przekroczeniu 3200-3400 wynika to z krzywej przebiegu momentu obrotowego.
W Twoim przypadku może pomogłoby wgranie najnowszych map silnika, przykład różnicy w pracy silnika podawał kolega sknerko.