|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R220 SDi] Problem z resetem immobilizera
therhplus - Wto Sty 21, 2014 15:49 Temat postu: [R220 SDi] Problem z resetem immobilizera Mam kłopot. Wczoraj po pracy zaparkowałem wóz pod domem. Wypiłem szybką kawę i postanowiłem wybrać się na zakupy. Wciskam guziki w pilocie - nie działa. Kwestia baterii pomyślałem. Świńskim truchtem udałem się do kiosku kupiłem nową bateryjkę wymieniłem i szybciutko wróciłem do samochodu. Wymiana nie poskutkowała, samochód dalej stał zamknięty.
Otworzyłem drzwi z kluczyka - otworzyły się wszystkie, czyli akumulator jest sprawny. Przekręciłem kluczyk, auto wydało zza deski rozdzielczej stały, niezbyt głośny dźwięk o zmiennej częstotliwości. Rozrusznik nie kręcił.
Doczytałem, że być może trzeba zresetować immobilizer. Kod mam. Zrobiłem wedle tej instrukcji (pierwotnie szukałem tu, ale link był pusty. Może się komuś przyda aktualny):
http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=287524
Dioda antyzłodziejka faktycznie przestała migać, a otwarciu auta towarzyszył krótki sygnał klaksonu. Niestety po włożeniu kluczyka do stacyjki i przekręceniu na pozycję II dioda się zapala i dalej słyszę znienawidzony już przeze mnie dźwięk.
Albo coś robię źle, albo kod się jakimś cudem zmienił.
I... nie wiem co teraz...
jrdarus1 - Wto Sty 21, 2014 17:00
Spróbuj odlaczyc aku na pare minut po ponownym podlaczeniu wsiadz do auta zamknij wszystkie drzwi po czym parokrotnie naciskaj przycisk zamkniecia az do skutku pozniej otworz z pilota i gotowe
therhplus - Wto Sty 21, 2014 20:10
Dzięki. Niestety dalej nie działa. Odłączyłem akumulator, odczekałem ponad 10 min. Wsiadłem, zamknąłem drzwi, wciskałem wielokrotnie przycisk zamykania na pilocie. Zero reakcji. Na przycisk otwierania też zresztą nie reaguje...
Na wszelki wypadek zczytałem kody błędów. 1-2 w kółko, czyli błędów brak.
leszczu - Wto Sty 21, 2014 20:24
Wygląda na to. że pilot całkowicie padł. Trzeba doprogramować nowy lub ratować ten.
jrdarus1 - Wto Sty 21, 2014 21:23
Tylko czemu nie odpala po wbiciu kodu? Napewno wszystko dobrze robisz? Albo kod lewy
http://www.roverki.pl/zro...-200-i-400.html
therhplus - Wto Sty 21, 2014 21:40
Może to być, że kod jest lewy - nigdy z niego nie korzystałem.
Po wprowadzeniu kodu, lampka gaśnie i słychać krótki sygnał klaksonu. Immobilizer jednak dalej jest aktywny.
Sprawdzałem z drugim kompletem kluczyków i drugim pilotem z nową baterią - też nie działa.
Na razie odłączyłem akumulator na noc, na forum diody wyczytałem, że komuś taki manewr pomógł.
Jeżeli jednak to nie pomoże co sugerujecie? Holować do warsztatu?
marcin316 - Wto Sty 21, 2014 21:49
Może ktoś z komputerem pomoże... Zapytaj w punktach dorabiających klucze do aut. Jakiś czas temu poszedłem do takiego punktu wymienić sobie baterię w pilocie. Po powrocie do auta pilot nie zadziałał. Zaraz po kupnie Roverka wymieniałem już raz baterię i wtedy wszystko było OK. Wróciłem więc do pana który tę baterię chwilę wcześniej wymieniał, podjechał z komputerkiem, podłączył się i na nowo dopisał pilota. Od tamtej pory nie wymieniałem jeszcze baterii a pilot działa jak trzeba.
Mówił, że przyczyną problemu jest czasem to, że styki w zamku nie działają i immo nie wie że auto zostało otwarte bądź zamknięte kluczykiem.
sTERYD - Wto Sty 21, 2014 21:51
krótki sygnał klaksonu oznacza, że kod jest niewłaściwy. Zadzwoń do Mariusza, może podjedzie jak będzie miał chwilkę, to Ci odczyta kod przynajmniej, a piloty jak dasz radę, to przelutujesz, albo doprogramujesz później jak już będzie jeździło auto.
therhplus - Wto Sty 21, 2014 22:17
Dzięki! Zadzwonię do Mariusza, może znajdzie chwilę, ale to dość zarobiony gość... Ewentulanie poszukam warsztatu bliżej siebie, który dysponuje odpowiednim komputerem. Tylko T4 wchodzi w rachubę?
marcin316 - Sro Sty 22, 2014 12:04
U mnie udało się zaprogramować piloty na jakimś uniwersalnym, nie dał rady natomiast sczytać kodu IMMO.
therhplus - Sro Sty 22, 2014 13:12
A jak wygląda proces programowania kluczyka? Po programowaniu da on radę wyłączyć immobilizer?
marcin316 - Sro Sty 22, 2014 16:02
Pan podpiął się pod złącze diagnostyczne, coś poklikał, ponaciskał i pilot normalnie działał. Z drugim przypisanym mam czasem problem, pierwsze kliknięcie otwiera zamki ale nie odblokowuje IMMO, dopiero drugie kliknięcie odblokowuje IMMO. Mówił aby przyjść to poprawi ale jakoś nie mogę się zebrać...
therhplus - Czw Sty 23, 2014 14:53
A takie programowanie to droga jest impreza?
Mit mówiący, że 24h z odpiętym akumulatorem pomagają - obalony.
Dziś też usłyszałem, że warto zrobić zwarcie tj. zewrzeć klemy. Podobno komuś w Audi pomogło. Roverek to jednak delikatna brytyjska myśl techniczna a nie niemieckie Panzerwagen. W obawie o komputer poniecham...
piotrekcrash - Czw Sty 23, 2014 15:30
jeszcze chyba nikt zwarciem nic dobrego nie zrobił...
RAKU_44 - Pią Sty 24, 2014 10:28
Pewnie chodziło o zwarcie klem przy odłączonym aku żeby rozładować elektronikę. Taki hard reset jak w przypadku komputera zamiast clear CMOS wypinasz baterię i łączysz w jej gnieździe piny z tym że wszystko na odłączonym kompie z gniazdka.
therhplus - Czw Sty 30, 2014 09:26
Jednak padły oba piloty.
Koszt podpięcia pod kompa, wyłączenie immobilizera i programowanie dwóch pilotów - 100 pln
Dwa nowe piloty - 70 PLN
Holowanko na mrozie przy otwartym oknie - bezcenne.
|
|