Zobacz temat - [R416Si] Uciążliwy problem z abs
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416Si] Uciążliwy problem z abs

LookMyWay - Wto Sty 21, 2014 21:04
Temat postu: [R416Si] Uciążliwy problem z abs
Witam!
Mój problem z ABS polega na tym, że nie ważne czy jest ślisko czy lato i sucha nawierzchnia, mała czy duża prędkość abs zawsze się włącza. Tylko jak dojeżdżam do świateł bądź skrzyżowania 20km/h i wciskam pedał hamulca to hamuje jak z włączonym absem. Dopiero jak kilka razy puszczę i wcisnę hamulec to jakby udaje się trafić w moment, że dohamuje normalnie. Jak jadę w dużym korku to zapala się kontrolka ABS i wtedy się wyłącza i hamuje świetnie, tylko bez ABS. Dodam, że klocki i tarcze były wymieniane? Dobrze obstawiam, że to pierścień abs jest pęknięty? Jak to mogę sprawdzić co muszę zdjąć prócz koła?

frydrys - Sro Sty 22, 2014 16:12

klocki i tarcze jeszcze trzeba zdjąć zeby widać było zebatke abs
tronsek - Sro Sty 22, 2014 16:16

LookMyWay napisał/a:
Jak to mogę sprawdzić co muszę zdjąć prócz koła?
frydrys napisał/a:
klocki i tarcze jeszcze trzeba zdjąć zeby widać było zebatke abs
Nie koniecznie. Jak masz dostęp do kanału lub podnośnika, to od spodu auta też świetnie widać pierścienie.
Przeguby masz w porządku ?? Bo jak przeguby są już na wykończeniu, to też mogą być jazdy z ABS-em.

LookMyWay - Sro Sty 22, 2014 16:19

Nie słychać żadnych stuków przy skręcaniu to raczej wporządku. A Jak to pierścień to i tak przegub do wymiany. ;-)
Raczej używki to nie ma co kupować, może polecicie mi jakiś zamiennik?

polofix - Sro Kwi 09, 2014 17:37

Podłączam się do tematu. U mojego ojca w roverze 400 [98r., 1,6 16v 111km] ABS zaczyna szwankować. Dzieje się to sporadycznie. Przy hamowaniu przy małej prędkości ABS działa od razu!. Puka w pedał, dopuki samochód nie stanie. Dodam że kontrolka się nie zaświeca i narazie rzadko to się zdarza.
Proszę o pomoc.

schatan - Sro Kwi 09, 2014 17:59

Ja mam co prawda Civica w dieselu ale jak wszyscy wiemy to to samo co 400. Miałem podobne problemy, też mi ABS się tłukł. Odpowiedzialnym był za to pierścień ABS na przednim kole, był pęknięty. Chwila ze spawarką i pilnikiem wystarczyła do jego regeneracji. Później przy wymianie piasty z tyłu przy ściąganiu pierścienia odłamałem jeden ząbek, chwila ze spawarką, pilnikiem i wszystko jak nowe. Nie trzeba szukać używanych pierścieni, a przynajmniej w dieselu.
polofix - Sro Kwi 09, 2014 18:42

schatan napisał/a:
Ja mam co prawda Civica w dieselu ale jak wszyscy wiemy to to samo co 400. Miałem podobne problemy, też mi ABS się tłukł. Odpowiedzialnym był za to pierścień ABS na przednim kole, był pęknięty. Chwila ze spawarką i pilnikiem wystarczyła do jego regeneracji. Później przy wymianie piasty z tyłu przy ściąganiu pierścienia odłamałem jeden ząbek, chwila ze spawarką, pilnikiem i wszystko jak nowe. Nie trzeba szukać używanych pierścieni, a przynajmniej w dieselu.

Z lewej to miałem pęknięty, ale było wszystko ok. Jak zmieniałem gumę na przegubie zauważyłem dopiero. Wziąłem go i obczyściłem wszystko i wkleiłem go na klej. Nie wiem jak z prawej ale podejrzewam że to właśnie tam jest problem.
Za pomoc narazie dzięki.

barney79 - Sro Kwi 09, 2014 18:48

A nie lepiej kupić nierdzewne pierscienie ABS i mieć spokój na pare lat.

http://www.ebay.pl/itm/140638105863

piter-t - Sro Kwi 16, 2014 10:04

sprawdź jeszcze przewody czy nie są gdzieś pęknięte bo jak tak to mogły druciki już ucierpieć... u siebie przerabiałem ten temat... koronka wymieniana, czyszczona a po jakimś niedługim czasie znowu problemy... i właśnie przewód okazał się do wymiany
polofix - Sro Kwi 16, 2014 19:37

piter-t napisał/a:
sprawdź jeszcze przewody czy nie są gdzieś pęknięte bo jak tak to mogły druciki już ucierpieć... u siebie przerabiałem ten temat... koronka wymieniana, czyszczona a po jakimś niedługim czasie znowu problemy... i właśnie przewód okazał się do wymiany
Będę niedługo na kanale to sprawdzę dokładnie wszystko. Dziękuję za podpowiedzi.