Zobacz temat - [R45]Grzałka silnika/Podgrzewacz 230VKoniec z zimnem w mrozy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45]Grzałka silnika/Podgrzewacz 230VKoniec z zimnem w mrozy

barney79 - Pią Sty 24, 2014 16:53
Temat postu: [R45]Grzałka silnika/Podgrzewacz 230VKoniec z zimnem w mrozy
Witam.Zamierzam zamontować Grzałkę w obieg wody ustawić na programatorze godzinę włączenia i Wyłączenia,czyli jakąś godzinę przed pracą.Mam pytanie odnośnie czy ktoś już to montował u siebie.Gdzie się wpiąć w układ chłodzenia bo nie jestem pewien czy do dolnego przewodu chłodnicy czy do nagrzewnicy.






Istnieje jeszcze możliwość montażu w''Broku'' silnika ale nie wiem jaka tam jest średnica.

greg-si - Pią Sty 24, 2014 17:08

Co chcesz tą grzałką ogrzać?
barney79 - Pią Sty 24, 2014 17:15

Ciecz w obiegu silnika
greg-si - Pią Sty 24, 2014 17:54

Jak w obiegu silnika to przy pompie wody, do tego elektryczna pompka w układ żeby goniło po całym i może jakoś to będzie działało.
barney79 - Pią Sty 24, 2014 17:56

Montuje się to bez pompy ale i takie są do kupienia.Obieg wody działa grawitacyjnie.
greg-si - Pią Sty 24, 2014 18:04

barney79 napisał/a:
Montuje się to bez pompy ale i takie są do kupienia.Obieg wody działa grawitacyjnie.

Skoro wiesz to montuj :)
Napisz tylko później ile godzin grawitacyjnie będzie Ci się grzał płyn.

barney79 - Pią Sty 24, 2014 18:13

Grzałka utrzymuje ciepło na poziomie 60 stopni(posiada termik) więc wchodząc do samochodu włączamy nawiew i leci cieplutkie powietrze.Nie mam własnego domu,podwórka ale mieszkam na parterze a autko parkuje jakieś 2 metry od okna.Włącznik czasowy który poda prąd o danej godzinie i problem samodzielnego włączenia/wyłączenia odpada.
greg-si - Pią Sty 24, 2014 18:16

Cytat:

Grzałka utrzymuje ciepło na poziomie 60 stopni(posiada termik) więc wchodząc do samochodu włączamy nawiew i leci cieplutkie powietrze.

Spróbuj a zobaczysz jak działa grawitacja w samochodzie :)

ADI-mistrzu - Pią Sty 24, 2014 18:25

barney79, nie wypali, zbyt długi układ a po za tym musi sam silnik się nagrzać nie tylko woda.

Druga sprawa to termostat blokuje duży obieg, tak więc tutaj obieg grawitacyjny praktycznie nie występuje.
Nagrzeje Ci się woda w okół grzałki i będzie promieniście przekazywać ją w okół, więc czas trwania nagrzania silnika będzie zależny od prędkości przekazywania ciepła czyli rezystancji cieplnej.

barney79 - Pią Sty 24, 2014 18:52

Grzałka jest montowana w przewód gumowy łączący dolne wyjście chłodnicy z blokiem silnika (układ chłodzenia z tak zamontowanym podgrzewaczem działa jak układ centralnego ogrzewania o obiegu niewymuszonym na małym obiegu.
Tutaj film pokazujący i objaśniający działanie.
film

greg-si - Pią Sty 24, 2014 19:03

barney79, widzę że wiesz już wszystko także montuj i zdaj relację.
ADI-mistrzu - Pią Sty 24, 2014 19:05

To już musisz raczej sam spróbować, ale jak dla mnie czas grzania będzie bardzo długi, jednak silnik ma dość sporą pojemność cieplną.

Żeby to nie wyglądało tak, że po chwili jak uruchomisz silnik to on momentalnie ostygnie ponieważ zimny olej przejmie sporą część temperatury z bloku oraz włączony obieg wody przepompuje mną z chłodnicy do bloku.

Fakt że nie będzie to tak niska temperatura jak odpalenie bez podgrzania, ale czy dość wysoka aby miało sens?

Niestety tutaj chyba pozostaje już tylko gdybanie i sprawdzenie czy to faktycznie coś da, w sumie przeróbek jest niewiele.

Remigiusz - Pią Sty 24, 2014 19:47

Co do bloku silnika to jest tam miejsce trzeba by tylko wydłubać jeden korek zaślepki z tyli sinika i tam wsadzić grzałkę, taki jest montaż dla L-series w Freelanderze. Lepsze jest jednak na ten waz uważam bo łatwiej to wykonać :wink:

Skąd ty masz ta grzałkę wygląda na jakiś tańszy model niż ten z znanych firm co takie coś maja w ofercie, bo pamiętam najtańsza opcja była z 350zl za sama grzałkę. Skąd to masz bo bym byl tym zainteresowany tez.

Wiem tez ze niektóry modele miały opcje ze masz na stale zamontowany jak by prostownik oraz zasilanie na dmuchawę oraz pompę obiegowa i w tedy wsiadasz do całkiem ciepłego auta.

Ogólnie bez pompy obiegowej to tez działa w sam raz :wink: Montuj jestem ciekaw efektu jak szybko to się nagrzeje. Dla grawitacji wystarcza ze różnica temp. jest 30°C miedzy zasilaniem a powrotem :) A przy 60°C to nawet w 4mm rurce obieg wymusi.

[ Dodano: Pią Sty 24, 2014 19:47 ]
Ok już mam :D Pojawiło się sporo samoróbek widzę w dobrych pieniądzach :D Chyba tez w to zainwestuje :D
Kod:
http://allegro.pl/listing/listing.php?string=grzalk*+siln*&search_scope=wszystkie+dzia%C5%82y

barney79 - Pią Sty 24, 2014 20:10

Tutaj masz podgrzewasz z pompą montowany w przewód nagrzewnicy:
Grzałka z pompą
Co do ogrzewania silnika i wnętrza to pewnie o to ci chodziło:
OGRZEWANIE POSTOJOWE - DEFA Warm UP


Tutaj jedyna firma która w Polsce jest dystrybutorem

Link

[ Dodano: Pią Sty 24, 2014 20:10 ]
Jeśli brok jest ten sam co w 400 to jego wymiar wynosi 28,57mm.

Remigiusz - Pią Sty 24, 2014 20:33

Jaki brok :?: Co to takiego, Drugi raz to słowo użyłeś.

No dokładnie DEFA fajna tylko ze drogie to jak coś :|

barney79 - Pią Sty 24, 2014 20:39

Remigiusz napisał/a:
Jaki brok :?: Co to takiego, Drugi raz to słowo użyłeś. |


Brok silnika to inaczej zaślepka pełniąca role korków bezpieczeństwa przy zamarznięciu cieczy.
Broki

ADI-mistrzu - Pią Sty 24, 2014 20:41

Popularnie "kapsel", jest w bloku silnika (w sumie to kilka) mniej więcej po środku.
barney79 - Pią Sty 24, 2014 20:46

Niby są po to by bloku nie rozerwać ale ja myślę że są to otwory przy produkcji odlewu silnika i po prostu zostały wykorzystane właśnie do tego.
ADI-mistrzu - Pią Sty 24, 2014 20:55

Też mi się tak wydaje, chodź z drugiej strony nie bardzo mogę sobie wyobrazić po co by mieli robić takie otwory podczas odlewu.
barney79 - Pią Sty 24, 2014 21:04

Tutaj jak wygląda to w Finlandii




A tutaj mata grzewcza na misce olejowej


[/list]

Remigiusz - Pią Sty 24, 2014 21:32

Ahh :D teraz jasne to jak mowie do broku pasuje od Freelandera poszukaj temat win32 on takie coś montował w broku. Lub zobacz sobie na stronę Defa tam tez wymiar jest, jak nie to mogę pomierzyć jaka średnica jest bo mam jeden silnik luźny :)

Tylko jak ten brok wyciągnąć z bloku :P

Te maty tez fajna sprawa jest na miskę oleju.

barney79 - Pią Sty 24, 2014 22:01

Jak nie jest ci potrzebny w starym bloku to wkrętarka z wkrętem samo wiercącym załatwi sprawę ale myślę że będzie ta sama wielkość jak w 400tce.
Remigiusz - Sob Sty 25, 2014 00:19

Blok Diesla czy w IDT czy SD/SDI jest taki sam :wink:
cumeel - Sob Sty 02, 2016 18:27

Odgrzebuję temat z powodu ostatnich temperatur :mad:

Czy ktoś pociągnął temat z montażem do końca? Jak to się sprawuje? Która opcja montażu grzałki byłaby łatwiejsza i bardziej efektywna?

barney79 - Sro Sty 06, 2016 11:42

cumeel napisał/a:
Odgrzebuję temat z powodu ostatnich temperatur :mad:

Czy ktoś pociągnął temat z montażem do końca? Jak to się sprawuje? Która opcja montażu grzałki byłaby łatwiejsza i bardziej efektywna?

Kolego temat poszedł do Webasta.Założyłem i po kłopocie z mrozy:
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=97876
Co do Grzałki to jeszcze pytanie do Ciebie:
1)Gdzie mieszkasz(Blok osiedlowy,dom rodzinny)

Pytam bo najlepiej na stałe gdzieś zamontować skrzynkę na dworze by było bezpiecznie i wygodnie dla Ciebie.Grzałka w stosunki do websta jest tania ale problem sie robi jak mieszkasz w bloku a auto stoi na parkingu.

[ Dodano: Sro Sty 06, 2016 11:42 ]
Za małe pieniądze można kupić webasto:
http://allegro.pl/webasto...5884051991.html

cumeel - Sro Sty 06, 2016 14:34

Auto miałoby swobodny i bezpieczny dostęp do kontaktu a grzałka to jednak rozwiązanie kilka razy tańsze od webasto :)
barney79 - Czw Sty 07, 2016 05:18

cumeel napisał/a:
Auto miałoby swobodny i bezpieczny dostęp do kontaktu a grzałka to jednak rozwiązanie kilka razy tańsze od webasto :)

Kupił bym ten na Twoim miejscu:
http://allegro.pl/podgrze...5902109163.html