Zobacz temat - [R200] Problem z wycieraczkami przednimi i tylna. Pomocy.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200] Problem z wycieraczkami przednimi i tylna. Pomocy.

dolat_R200 - Wto Sty 28, 2014 16:34
Temat postu: [R200] Problem z wycieraczkami przednimi i tylna. Pomocy.
Witam,
pomozcie mi w czym lezy problem gdyz przednie i tylnie wycieraczki zatrzymuja mi sie w miejscu w ktorym je wylacze. dzieje sie tak na wszystkich biegach. czemu nie powracaja do pozycji poczatkowej? Wymienilem juz silniczek wycieraczek przednich oraz caly przelacznik zespolony pod kierownica i nadal to samo:( mechanik w tym momencie sie poddal i nie wiem co dalej:( pytanie do was to czy znajduje sie gdzies jakis przekaznik czasowy czy cos co jest za to odpowiedzialne?? prosze pomozcie bo to juz troszke denerwujace przy tych pogodach:((

Jest to roverek 1.4 8v 1998r.

NoPE - Wto Sty 28, 2014 22:12

Wycieraczkami steruje komputer. Tyle wiem z RAVE i też tam odsyłam.
Jednak niech wypowiedzą się bardziej doświadczeni Roverzyści.

harczuk1994 - Czw Sty 30, 2014 21:35

Mam podobny problem z tylną wycieraczką w moim ZR dlatego dołączam się do tematu.

Może restart komputera, o ile się da, by pomógł?

sTERYD - Czw Sty 30, 2014 21:53

komputer nie ma nic do wycieraczek. Prędzej wiązka tylnej klapy
Kozik - Czw Sty 30, 2014 23:00

z tego co wiem to jakieś powiązanie z tylną wycieraczką ma moduł MFU, przekaźnik od wycieraczki tylnej jest chyba przy prawej tylnej lampie (na pewno jakiś przekaźnik tam jest i wydaje mi się że od wycieraczki ;) )
sTERYD - Czw Sty 30, 2014 23:36

mfu steruje czasówkami i włączaniem tylnej wycieraczki przy wstecznym. Reszta to czysta elektryka. Nie wiem, gdzie znajduje się przekaźnik od wycieraczek ale to akurat łatwo sprawdzić
NoPE - Sob Lut 01, 2014 14:10

Te MFU miałem na myśli pisząć komputer, bo tych modułów/komputerów/jednostek jest kilka (ECM, ECU, MFU, GIU).
Wg Rave znajduje się za kasetą bezpieczników kabiny przypięty do niej 2 klipsami/spinkami plastikowymi.



MFU wygląda tak jak na fotce - czerwony moduł z wtyczkami



Wydaje mi się, że MFU podaje napięcie tak długo na silniczek wycieraczek, aż on nie obróci się określoną ilość razy dla pełnego cyklu wycieraczek. Skoro nie powracają na swoje miejsce, to albo jest upływ do masy (przetarcie kabelka, lub głośne earth point E6, E2) albo tzw. park switch padł, tylko nie wiem gdzie on się dokładnie znajduje. Gdzieś w mechaniźmie z silniczkiem.


Info z RAVE



Musisz sprawdzić czy po przemyciu szyby przedniej wycieraczki wrócą na swoją pozycję (funkcja wash/wipe) lub przy włączonych przednich wrzucając wsteczny tylna wycieraczka wykona 3 pełne cykle.

W wolnym czasie zajrzę do schematów. Powyższy wywód traktuj bardziej jako punkt wyjścia, a nie rozwiązanie.
Wymieniłeś silniczek wycieraczek ale nie napisałeś czy z mechanizmem czy bz :)

Na pierwszym screen'ie napisane jest czym steruje MFU i jeśli nie masz z tym problemów, to raczej on jest sprawny.

sTERYD - Sob Lut 01, 2014 21:54

A sprawdzał ktoś w ogóle, czy jest stały + podawany do wtyczki silnika wycieraczek? Przy uruchomieniu wycieraczek w trybie czasowym jest podawany krótki impuls w celu zjechania z pozycji parkowania. Resztę załatwia blaszka parkowania mechanicznie. To robi mfu. W pozostałych trybach prąd jest podawany przez przelacznik po prostu.
Test mfu da się zrobić ręcznie - było na forum

NoPE - Nie Lut 02, 2014 20:38

Tak, jest stały + na silniczek wycieraczek.