Zobacz temat - [r75]warsie poliftowa
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [r75]warsie poliftowa

b.j - Sob Lut 08, 2014 13:31
Temat postu: [r75]warsie poliftowa
przymierzam sie do r75 w wersji poliftowej chciał bym aby był to benzyniak i na gaz i chciałem sie dowiedzieć czy w wersjach poliftowych został poprawiony problem z uszczelka pod głowicą ?
na naszym rynku najwięcej jest silników 1.8 16v lecz nie wiem czy nie szukać 2.0v6
co o tym sądzicie ?

turbina - Sob Lut 08, 2014 16:22

Moim zdaniem 1.8 to za mały motor do tego samochodu. mam 2.0 a jesli bym miał teraz wybierac to 2.5 najlepiej. A poza tym nie kupiłbym drugi raz tego samochodu..:)
borsuk88 - Sob Lut 08, 2014 16:48

1.8 zdecydowanie za mały motor - jeśli benzyna to ja bym brał 2.5 - chodź 2.0 też mówią ze daje radę
paolinio - Sob Lut 08, 2014 17:20

Ja jeżdże wersją 1.8. Silnik nie jest za mocny, ale dla mnie ważne były koszty utrzymania. 2.0 jest droższy w utrzymaniu. Na wyeliminowanie problemu uszczelki nie liczyłbym. Każdy kto widział jak wygląda ten silnik po zdjęciu głowicy wie ,że to usterka nie do wyeliminowania. Taka konstrukcja i już.
rafalmis1 - Sob Lut 08, 2014 18:26

a ja bym teraz kupił diesla ponieważ na dzień dzisiejszy jestem biedny przez uparte pchanie pieniędzy w samochód. A na diesla bym nie wydał na rozrząd i na gaz :P 5 tysięcy w kieszeni :mrgreen:

co do 2.0 i 2.5 to nie ma znaczącej różnicy, bo na przykład mój 2.5 w automacie przegrywa z 2.0 manual. Nowe mapki do 2.0 benzynka wgrać na sesji T4 i samochód jak nowy. Znowu 2.5 można za pomocą Marka w warszawie zrobić 190, ale tylko manual. Jakby ktoś mi dał 15 tyś. za mojego to niech bierze :mrgreen:

[ Dodano: Sob Lut 08, 2014 18:26 ]
dodam, że moja Śliczna powtarza, że to nie problem z samochodem, tylko ze mną :mrgreen:

sew87 - Sob Lut 08, 2014 19:18

a ja jakbym nie kupil rovera 75 diesela tylko mazde 6 benzynke to tez bym nie wydal kupe pieniedzy na naprawy :)
Stanislaw - Sob Lut 08, 2014 20:46

A ja sobie bardzo chwale swojego Roverka 75 diesla CDTi
Jest komfortowy,ma wygodne siedzenia kubelkowe,pali ok 6.5 litra na setke
nie dokladam do niego zadnych pieniedzy bo nic sie w nim nie psuje
Wymieniam na biezaco wszystko co podlega normalnemu zniszczeniu podczas eksploatacji i to wszystko.
Jedyna powazna naprawa to byla wymiana synchronizatora biegu wstecznego,prawdopodobnie to ja spowodowalem ta usterke
Teraz musze chyba wymienic termostat bo mam zbyt niska temperature plynu chlodniczego.
Oby tylko tak dalej a bede bardzo chwalil to auto,kupilem go jak mial 140 tys przebiegu,po pelnej kontroli technicznej ktora we Francji jest obowiazkowa przy sprzedazy auta i diagnosta w uwagach wpisal tylko jedno slowo-vierge
po polsku -cnotliwy-smiesznie to brzmi ale tak okreslane sa auta na przegladach gdzie wszystko zarowno mechanicznie jak i karoseria sa bez zarzutow
Zycze wszystkim zakupu takich Roverkow

kalafior - Sob Lut 08, 2014 21:30

a mnie ostatnio zaczal :twisted: roverek silnik cdt tez polecam miodzio ale reszta to ....
czort - Nie Lut 09, 2014 00:11

W silniku 2.0 v6 raczej nie będziesz mieć problemu z uszczelką. bardziej wraźliwe visy kolektor ssący.
Ja posiadam 2.0 v6 i nie narzekam i gdybym miał kupić ponownie to też 2.0 v6..
1.8 troszke za słaby i na bank będzie uszczelka do wymiany. nie dziś, ale przewidywany przebieg na jednej uszczelce w 1.8 to ok. 100.000km

b.j - Nie Lut 09, 2014 10:27

z tym 1.8 to właśnie tak myślałem będę szukał V :) i lepszy dźwięk nawet będzie jakieś wskazówki dotyczące kupna na co zwracać uwagę przy V ?

Mam obecne R420 2.0 t serii niezawodny jak na razie :) już ok 2 lat więc z tymi roverami nie jest tak źle :)

czort - Nie Lut 09, 2014 12:48

Ogólnie przy R75. To warto zainteresować się układem sprzegła, awaryjna pompka, wysprzeglik.
Sprawdzić czy zamki się zamykają i otwierają prawidłowo.
Przy v6 to przedewszystkim korektor ssący jego klapki czy nie stukają, hałasują. Silniczki vis.
Czy ogrzewanie w aucie jest na równo, tzn. czy wieje jednakowe ciepłe powietrze z lewej strony jak i prawej. Jeśli jest różnica słabo się ciepło robi w środku, winna temu nagrzewnica, zatkana, zakamieniona, czasami też takie silniczki otwierające klapki od nagrzewnicy.
Jeśli długo będzie podnosić się wskazówka od temperatury i w czasie jazdy opadać i znów się podnosić winny termostat.
Ogólnie wszystko do ogarnięcia, nie jest tak strasznie jak wygląda.
Aha, rdza na progach zwłaszcza z tylu na wysokości miejsca na podnośnik.

Balas87 - Nie Lut 09, 2014 22:45

sew87, a co ci się tak psuje ?

[ Dodano: Nie Lut 09, 2014 22:45 ]
bo ja od mazdy uciekałem go gniją na grande.

sew87 - Pon Lut 10, 2014 13:24

drobnostki co chwile cos jak i wieksze sprawy jak pompka sprzegla ,to hamulce,to simeringi itd...jak sie dobrze trafi na egzemplarz to nie gnija :) i z mechanikami jest kiepsko co sie znaja
paolinio - Pon Lut 10, 2014 13:36

sew87, dużo zależy na jaki egzemplarz trafisz. Ja pięć lat jeździłem fordem escortem. Jak go kupowałem każdy pukał się w głowe. Zjeżdziłem nim pół Polski przez ten czas. Super auto. A rover? No cóż. Tego auta sie nie kupuje bo jest bezawaryjne tylko ładne. :wink:
b.j - Pon Lut 10, 2014 19:41

z tymi awariami pompki i wyprzęgnikiem to wiem ze można przerobić i założyć od BMW znajomek tak ma i na razie lata ok tyle ze on ma diesla i chyba 99 rok a ja wole benzyniaki :) od zawsze jakoś ...