Zobacz temat - [R75] INPA OBD Galletto. Ogólnie, zbieram informacje
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] INPA OBD Galletto. Ogólnie, zbieram informacje

longer86 - Wto Lut 11, 2014 10:02
Temat postu: [R75] INPA OBD Galletto. Ogólnie, zbieram informacje
Problemy z odpaleniem silnika zmusiły mnie do zakupu interfejsu OBD i za pomocą OBD ożywiłem R75.

Tak się składa, że jestem ciekawski i lubię kombinować, a więc poszperałem trochę, mam zapytanie czy kabel, który połączył INPA z silnikiem, pogada sobie też na łączu ECU -> Galletto? czy to zupełnie inne kable?

sprawa druga, tak sie składa, że mam drugi ECU i kluczyk, który był w moim R i jakiś czas na nim działał, aż pewnego razu rozładował mi się aku włączały samoczynnie wycieraczki i ECU przestał reagować na kluczyk w stacyjce znaczy się nie kręcił rozrusznik.

Jeśli przez INPA udało by się coś zdziałać, bo podejrzewam że to immo się rozjechało i silnik zagadał by na tym drugim ECU to miałbym sprawny egzemplarz na którym mógł bym poeksperymentować...

Tutaj pytanie do tych którzy już obcowali z remapem silnika w naszych autkach, a wiem, że tacy ludzie tutaj są ;) czy zgrywając mapy z ECU odnalezieniu odpowiednich wartości i zmianie ich, można je od tak wgrać do ECU i już? bo natknąłem sie na jakis wątek o sumie kontrolnej... wiem że wgrywanie gotoweych map różnie sie kończy dlatego pytam o modyfikacje

MaReK - Sob Lut 15, 2014 14:01

W sumie wiele fejsów działa w oparciu o ten sam kontroler, ale... byłoby za prosto i niedochodowo gdyby oprogramowanie nie sprawdzało sobie czy IF jest ten co ma być czy obcy.

W stosunku do ceny Galetto, MPPS czy VIAKEN KKL INPA nie ma chyba co kombinować i można sobie kupić każdy z nich :) Do tego jeszcze BMW Scanner, EWS Editor i parę innych wynalazków i można się bawić. Albo wydać odrobinę więcej i kupić T4 - tylko po to w sumie żeby móc konfigurować BCU.

Galleto potrafi liczyć sumy kontrolne. Więc teoretycznie (bo nigdy tego nie sprawdzałem) możesz zmieniać sobie mapy silnika do woli nawet w HEXEditorze, a Galetto przed uploadem powinien sam policzyć sumy. Czy tak jest... sprawdź :P

INPA bez problemu powinna sobie poradzić z synchronizacją klucza IMMO. Tego jednak nie ma w mapie z galetto.

Należy jednak uważać jak się bawi w remap, bo przy nieuwadze można sobie wysłać sterownik do piachu, a potem to już tylko lutowanie i programowanie kości na stole.
I jeśli już się bawić w remap, to tylko i wyłącznie na swoich mapach... nie wrzucać gotowców z netu.

Pozdro,

longer86 - Pon Lut 17, 2014 18:51

Więc tak... INPA w pełni daje radę z synchronizacją immobiliziera.

Sprawdzone w 2 przypadkach wkładam kluczyk przekręcam i zero reakcji ze strony rozrusznika. synchronizacja EWS i auto odpala

drugi przypadek... wkładam kluczyk do stacyjki, rozrusznik kręci, ale auto nie odpala.
Synchronizacja EWS i auto odpaliło.

W obu przypadkach w sterowniku pojawiły się błędy z immo w EWS.
Co wykryła IMPA przy odczytywaniu błędów.

Co do zabawy z komputerem i mapami, jutro urlop, więc może uda mi się coś podziałać.
Tutaj nasuwa się pytanie. Wg. RAVE do silnika CDT sterownik widnieje pod nazwą EDC. czy to EDC15?
i dalsze pytanie czy przy chipowaniu tego ECU można to zrobić przez OBD niezależnie od numeru sterownika?

MaReK - Pon Lut 17, 2014 19:43

longer86 napisał/a:
Więc tak... INPA w pełni daje radę z synchronizacją immobiliziera.
Sprawdzone w 2 przypadkach wkładam kluczyk przekręcam i zero reakcji ze strony rozrusznika. synchronizacja EWS i auto odpala

No tak. Przecież to standardowa procedura w BMW po wymianie któregoś elementu ;)
Musiało zadziałać, bo... wszystko miałeś "zdrowe". Problem zaczyna się po uwaleniu sterownika ECU ;) Wtedy o synchro nie tak łatwo... ale też się da ;)

longer86 napisał/a:
Wg. RAVE do silnika CDT sterownik widnieje pod nazwą EDC. czy to EDC15?

Tak EDC15. Galetto i MPPS mają pełne wsparcie dla tych sterowników. Różnica w sofcie i w wersji sterowników pomiędzy automat, przedlift i polift. Ty masz zwykły przedlift, to map w necie pod dostakiem ;)

longer86 napisał/a:
i dalsze pytanie czy przy chipowaniu tego ECU można to zrobić przez OBD niezależnie od numeru sterownika?

Tak. Każdy sterownik w naszych R (diesel) możesz przez OBD dotykać.
Ważne jest aby mieć dobry soft do odczytu, dobre drivery, stabilny system i dużo prądu zarówno po stronie kompa jak i samochodu ;D Dobrze, jakby linii K nic nie zakłócało. Np. webasto (bo tak się zdarza). Najgorszy przypadek to taki, jak po ERASEINGu kości następuje rychły crash ;) Wtedy już tylko programowanie na stole.

longer86 - Wto Lut 18, 2014 00:36

MaReK napisał/a:
Dobrze, jakby linii K nic nie zakłócało. Np. webasto (bo tak się zdarza). Najgorszy przypadek to taki, jak po ERASEINGu kości następuje rychły crash ;) Wtedy już tylko programowanie na stole.


Webasto odłączone czeka na dobre czasy kiedy doczeka się wymiany/naprawy sterownika

taki plus całej sytuacji że 2 lata temu PHJOWI stwierdził że trzeba wymienić sterownik i EWS bo nie działa i poszło wtedy chyba z 500 za komplet z kluczykiem. pewnego razu podłączyłem znów starego kompa i okazało się że działa więc jeden na próby jest. domyślam się że nie sam odczyt jest tyle groźny co jakaś awaria podczas zapisu.

Swoją drogą poświęciłem dziś sporo czasu na filmiki na YT z opisem map co gdzie jak i stwierdzam, że nie jest to tak straszne jak wygląda, wszystko ma sens tylko na spokojnie trzeba poznać co można i co od czego zależy.

Kusi mnie pogrzebanie a to zawsze wiąże się ze zdobytą wiedzą, zamiast na pałę wrzucać mapki z netu. oczywiście dzięki za odpowiedzi i wsparcie ;) mam nadzieję że informacje które się tu zbiorą przydadzą się komuś w przyszłości

MaReK - Wto Lut 18, 2014 00:42

Akurat w naszym sterowniku to te mapy są proste, żeby nie napisać prostackie ;)
Do zwykłych silników na pompie PD mapek i opisów jest więcej (głównie zagraniczne strony). Ale na ich podstawie łatwo można odnaleźć mapki w naszym CR ;)
W sumie podnoszenie wartości o ileś procent w danych zakresach da nam efekt, ale to nie tędy droga. Niestety aż tak dużej wiedzy nie posiadam, jak powinno się te mapy kształtować... opieram się tylko na odczuciach, doświadczeniach innych i oceny wizualnej efektów pracy (brak zadymienia przede wszystkim).

Oczywiście, tylko zapis jest groźny. Chociaż słyszałem o przypadku, gdzie w jakiś magiczny sposób ktoś uwalił sobie ECU i wszystko co szło po lini-K bo zapodał tam napięcie, które spowodowało usterki w innych modułach koomunikających się tą drogą. Nie wierze w to, ale...

Sprawdź sobie przed pracą gniazdo OBD i na wszelki wielki podoginaj piny, tak aby ciasno wtyk wchodził.

longer86 - Wto Lut 18, 2014 01:26

rozumiem, że sam masz te prostackie mapki w jakiś sposób zmodyfikowane tak? nie spodziewam się nie wiadomo czego, ale miło było by ożywić trochę tego muła :)
MaReK - Wto Lut 18, 2014 01:37

Ja mam swoje wydumki pod 163KM około. Ale to jest zabójstwo silnika ;) Na pewno temperatura spalin i zadymienie robią złą robotę. Myślę, że na razie taki optymalny mod to 143KM. Ale nikt nie zmierzył tego nigdzie indziej niż AGMA Tuning na zlocie ;)

Ps.
A szyby z tyłu już ogarnąłeś ;D ?

longer86 - Wto Lut 18, 2014 01:44

nawet te 140 to już więcej niż 116. a szyby leża i czekają, nie mam pomysłu na to... może będzie trzeba zrobić wycieczkę do Warszawy
MaReK - Wto Lut 18, 2014 01:47

Jak masz INPĘ która Ci działa, komputer w aucie i dostęp do netu, to mogę Ci spreparować kody ZCS. Wtedy podjedziesz do Jowiego i poprosisz, żeby zapisał Ci jakąś malutką zmianę w konfiguracji auta np. speedlocking na off albo on. Po zapisie, szyby ożyją :) Oczywiście warunek: posiadasz skopiowane już czarne BCU.

Jak zassiesz swoją mapę, to podeślij na marek@roverki.eu.
Odeślę Ci z wirusem ;)

longer86 - Wto Lut 18, 2014 01:52

MaReK napisał/a:
Jak masz INPĘ która Ci działa, komputer w aucie i dostęp do netu, to mogę Ci spreparować kody ZCS. Wtedy podjedziesz do Jowiego i poprosisz, żeby zapisał Ci jakąś malutką zmianę w konfiguracji auta np. speedlocking na off albo on. Po zapisie, szyby ożyją :) Oczywiście warunek: posiadasz skopiowane już czarne BCU.

Jak zassiesz swoją mapę, to podeślij na marek@roverki.eu.
Odeślę Ci z wirusem ;)


INPA działa, komp będzie w aucie ten drugi, net jak najbardziej
BCU jest przygotowane skopiowane z beżowego.

jak się trochę z tym ogarnę to jeśli to nie problem to chętnie,

Swoją drogą szukam i szukam czy nie ma przypadkiem jakichś skryptów do INPY żeby ogarnąc BCU GM6,

MaReK - Wto Lut 18, 2014 01:57

Nie ma ;) Uwierz mi ;) Postarał się ROVER z ELMOSEM żeby nam sprawę utrudnić ;P
Nawet dostać się do niego nie można :( Jest jeden człowiek na świecie (chyba :)) który mógłby pomóc dać chociaż wędkę, ale jest zajęty i nie bardzo ma czas, a potrzebował by na pewno auta do testów. Ten człowiek jest w stanie nawet napisać emulator przewodu do T4, tak żebyśmy mogli sobie odpalić T4 na kabelku od INPA :)

Jednak musiałby mieć 2 tyg. urlopu, a ja musiałby pojechać aż do niemiec ;)
Tam spędzić, pewnie ze dwa tygodnie nocując w aucie, albo jakimś hotelu, żeby mu łbie nie siedzieć, bo by go żona pognała ;)

longer86 - Wto Lut 18, 2014 02:04

MaReK napisał/a:
Nie ma ;) Uwierz mi ;) Postarał się ROVER z ELMOSEM żeby nam sprawę utrudnić ;P
Nawet dostać się do niego nie można :( Jest jeden człowiek na świecie (chyba :)) który mógłby pomóc dać chociaż wędkę, ale jest zajęty i nie bardzo ma czas, a potrzebował by na pewno auta do testów. Ten człowiek jest w stanie nawet napisać emulator przewodu do T4, tak żebyśmy mogli sobie odpalić T4 na kabelku od INPA :)

Jednak musiałby mieć 2 tyg. urlopu, a ja musiałby pojechać aż do niemiec ;)
Tam spędzić, pewnie ze dwa tygodnie nocując w aucie, albo jakimś hotelu, żeby mu łbie nie siedzieć, bo by go żona pognała ;)


Pozostaje zrobić survivalowy zlot roverków na terenie Niemiec, noclegi pod namiotem
ten t4 to przekleństwo i irytuje mnie jak łatwo mają tacy użytkownicy VW a jak rover to utrudnił. kiedyś ktoś coś ogarnie z szybami też szukałem i nic nie znalazłem nawet na angielskich forach a tu się udało, więc jest nadzieja

MaReK - Wto Lut 18, 2014 02:08

Udało się tylko dlatego, że bardzo chciałem mieć szyby otwierane z tyłu, a zmieniłem wszystko (ZONK) a przede mną urlop i ponad 800KM jazdy w 5 osób ;) Brak otwieranych okien w lecie to masakra byłaby ;) Do tego anglicy, którzy niby za darmo, ale jednak cennik 50E za kody ZCS i wizyta na T4 ;) Jakieś kombinacje ze zmianą komputerów, podmianą pierdół, wypinaniem i wpianiem... i jeszcze PHJOWI, który mnie zdenerwował :P Ale nie o tym tutaj...

Zrobiłem po swojemu, ale... nadal bez T4 nic nie zrobię ;P
Oprócz czipa i DRL'ów (https://forum.roverki.eu/lsmcode)

longer86 - Wto Lut 18, 2014 02:13

MaReK napisał/a:
Udało się tylko dlatego, że bardzo chciałem mieć szyby otwierane z tyłu, a zmieniłem wszystko (ZONK) a przede mną urlop i ponad 800KM jazdy w 5 osób ;) Brak otwieranych okien w lecie to masakra byłaby ;) Do tego anglicy, którzy niby za darmo, ale jednak cennik 50E za kody ZCS i wizyta na T4 ;) Jakieś kombinacje ze zmianą komputerów, podmianą pierdół, wypinaniem i wpianiem... i jeszcze PHJOWI, który mnie zdenerwował :P Ale nie o tym tutaj...

Zrobiłem po swojemu, ale... nadal bez T4 nic nie zrobię ;P
Oprócz czipa i DRL'ów (https://forum.roverki.eu/lsmcode)


no szyby tez napalony kupiłem cały zestaw, ucieszony pojadę bez problemu podepnę i już a tam zonk. PHJOWI rozłożył ręcę i 100 km w łeb. gdybym miał kogoś w Poznaniu z kim można tak pokombinować z T4. całe T4 to jak ołtarzyk ustawić i się modlić, żeby każdy miał dostęp :P

a mody mapek to tak metodą prób i błędów czy analiza innych i jakieś częsciowe przeszczepy?

MaReK - Wto Lut 18, 2014 02:15

T4 to debil :)
Gdyby mieć go na kilka dni do zabawy, można skopiować proces na INPE :)
Ułomnie bo ułomnie, ale można się go pozbyć. Jednak nikt, kto posiada T4 nie da go na testy. Po pierwsze za droga zabawka, po drugie konflikt interesów ;)

longer86 - Wto Lut 18, 2014 02:23

ambitnych do grzebania w samochodach jest niewielu... ale posiadaczy t4 którzy robią na tym biznes jest jeszcze mniej i beda bronic jak skarbu. samo oprogramowanie gdzieś kiedyś znalazłem, pozostaje problem interfejsu, ktoś wymyślił raz to i drugi ktoś wymyśli
MaReK - Wto Lut 18, 2014 08:42

Oprogramowanie leży sobie na serwerze... to nie problem.
Gmerać w nim z poziomu hex editora też można.

Pytanie, co masz na myśli? Kto i co wymyślił już raz ;) ?

Pozdrawiam,

longer86 - Wto Lut 18, 2014 10:11

Chyba cię zawiodę ta odpowiedzią, ale pierwsze to wymyslili konstruktorzy jak to ogarnac, a drugi raz niestety jeszcze nikt chyba nie wpadl na taki tok myslenia... Jak to mowia potrzeba matka wynalazku... Chciales szyby, masz szyby,
MaReK - Wto Lut 18, 2014 10:16

Aha ;) No tak... producent marki opracował swój interfejs, który do złudzenia przypomina te od BMW - bo to przecież w 90% BMW :) Oczywiście jakieś zmiany musiały być, żeby IF od BMW nie pasował do ROVER, bo nie byłoby zarobku :)

Ja w sumie niczego nie wymyśliłem... skorzystałem z wymyślonych rzeczy, jedynie połączyłem je ze sobą, ale... i tak niezbędny był T4 ;)

Za mało użytkowników jest wśród R/MG, którym zależałoby na znalezieniu alternatywy, a przede wszystkim potrafiliby to zrobić ;)

sTERYD - Sro Lut 19, 2014 20:54

a próbowałeś coś z autocoma wydobyć? on niby się łączy z GM6, wprawdzie sam widziałeś jak mało, ale przy obecnych kosztach tych chińczyków może uda się coś na początek rozpracować... tak sobie tylko myślę :hm:
MaReK - Czw Lut 20, 2014 19:01

AutoCom i GM6? Steryd zreferuj co Ci się udało tym zrobić ;) ?

Pozdrawiam,

sTERYD - Czw Lut 20, 2014 22:07

W zasadzie to co widziałes w zakopcu. PokaZuje info o zaprogramowanych pilotach i ewemtualnie da się skasować błędy. Nie pamiętam, czy coś jeszcze.
longer86 - Pią Lut 28, 2014 20:53

Wracajac troche do tematu map w naszych r75. Czy w winols wykryte mapy w ilosci 26 to wszystkie niezbedne do zabawy z remapem? Czy trzeba szukac jakichs jeszcze nie wykrytych?
MaReK - Pią Lut 28, 2014 21:11

Pewnie nowy znalazłby coś jeszcze, ale paliwowe, turbo i egry masz w tym co jest.
longer86 - Sob Mar 01, 2014 08:48

ok na razie udało mi się odszukać i opisać:

71EB0 - EGR
73E72 - SVBL
74402 - Boost map
78B0E - Drivers wish map
79356 - Smoke map

nad resztą pracuję a tych jestem pewny na 90 %

78D2C Starting map

sail - Czw Mar 13, 2014 00:16

Witam Panowie


Czytam wasze posty od pocztąku i kilka rzeczy nie rozumiem, mógłbym prosić o wytłumaczenie ?

1. Co to są kody ZCS ?
2. Co to jest BCU (Body Control Unit ?? ?) Czy to ogrania tylko T4 ?
3. Jakie wartości możemy ustawiać w tym BCU ?
4. Wnioskuje też że znacie się ze zlotów, czy orientujecie się może ile jest T4 w Polsce ?
5. Czy MG ZT i rover 75 CDTI 2.0 posiadaja dokladnie ten sam sterownik silnika ?
6. Moglibyście podesłać jego zdjecie, dane, lub numer lub numery....

Jeden z was napisal :
Cytat:
Gdyby mieć go na kilka dni do zabawy, można skopiować proces na INPE
..

Czy posiadacie odpowiednie "umiejętności" aby dane wysyłane z t4 przekuć na funkcjonalny software ? (nie przegladalem waszych innych postów - nie mam na to czasu, dlatego pytam wprost) ... być może mógłbym wam coś zasugerować...

Serdecznie Pozdrawiam

MaReK - Czw Mar 13, 2014 02:54

sail napisał/a:
Czytam wasze posty od pocztąku i kilka rzeczy nie rozumiem, mógłbym prosić o wytłumaczenie ?

sail napisał/a:
1. Co to są kody ZCS ?

To jak Ty to czytasz, że pytasz o takie podstawy.

sail napisał/a:
2. Co to jest BCU (Body Control Unit ?? ?) Czy to ogrania tylko T4 ?

Znowu pytasz zamiast zgłębić wiedzę... po co?

sail napisał/a:
3. Jakie wartości możemy ustawiać w tym BCU ?

Takie same jak w każdym innym programowalnym module.

sail napisał/a:
4. Wnioskuje też że znacie się ze zlotów, czy orientujecie się może ile jest T4 w Polsce ?

Jakie to ma znaczenie w tym temacie?

sail napisał/a:
5. Czy MG ZT i rover 75 CDTI 2.0 posiadaja dokladnie ten sam sterownik silnika ?

I tak i nie

sail napisał/a:
6. Moglibyście podesłać jego zdjecie, dane, lub numer lub numery....

Czego? Sterownika czy T4?
Numery sterowników możesz znaleźć na tym forum.

sail napisał/a:
Czy posiadacie odpowiednie "umiejętności" aby dane wysyłane z t4 przekuć na funkcjonalny software ?

Rozjaśnij o co Ci dokładnie chodzi, bo mam wrażenie, że chcesz wyważać drzwi otwarte na oścież.

sail napisał/a:
nie przegladalem waszych innych postów - nie mam na to czasu, dlatego pytam wprost) ... być może mógłbym wam coś zasugerować...

Czas jest tu akurat najbardziej potrzebny.
Zasugerować możesz zawsze coś, bez zadawania zbędnych pytań.

sail - Czw Mar 13, 2014 10:17

Witam dziękuję za odpowiedź

1. W tym poście nie wspominacie do czego są kody ZCS, wspominacie że jest z nimi problem dlatego zapytałem…

2. To samo z BCU, wnioskuje na podstawie waszej dyskusji że jakieś rzeczy są konfigurowalne za pomocą T4 , sam nigdy nie miałem z nim do czynienia dlatego pytam was... z tego co wiem pytania służą do zgłębiania wiedzy , co prawda mogą być mniej lub bardziej trafne.
Na marginesie Marku zadałem sobie trud przejrzenia pobieżnie twoich starych postów i stwierdziłem że w wielu przypadkach też pytałeś wprost jak czegoś nie wiedziałeś… i jakoś nikt nie kwestionował po co to pytasz zamiast zgłębiać temat? -

3. Lakoniczna odpowiedź…

4. W zasadzie z tym tematem może nie ma większego znaczenia, ale w kontekście mojego pomysłu kluczowa jest lokalizacja i ilość T4… nie chciałbym tego wyjaśniać publicznie. Może na priv.

5. No znowu „i tak i nie” to może mógłbyś mi powiedzieć lub odesłać do jakiegoś konkretnego postu gdzie jest to opisane ? akurat z roverem 75 nie mam problemu ze znalezieniem większy problem mam z ZT’kami

6. No zdjęcie T4 to mi nie potrzebne, wiem jak wygląda, chodziło mi o ECU silnika konkretnie diesla, tylko mi nie pisz że są na forum – wiem że są , zdjęcia wsadów, PCB, poznaczone kości pamięci, epromy itd. Bardziej precyzyjnie czy macie gdzieś zestawienie sterowników i ewentualne porównanie pomiędzy R75 i MG ZT. Różnią się tylko mapy i konfigurację ? Czy jest to np. inny producent BOSCH /SIEMENS, czy np. od jakiś tam roczników były inne lub kilka ?? ?

7. Pytając o umiejętności miałem na myśli jakie są wasze doświadczenia z pisaniem oprogramowania, tworzenia softu, ewentualnie oprogramowywania układów embeded. Brawo użyłeś mojego ulubionego zwrotu „wyważać otwarte drzwi”…  - powiem tak nie koniecznie….

Generalnie sami wspomnieliście o tym że jest problem z T4, ci co maja nie chcą go udostępniać (wiadomo konflikt interesów), a dobrze by było wiedzieć co on konkretnie wysyła ? Czyż nie tak ?

No chyb że wiecie już wszystko, i macie to zaimplementowane w waszych aplikacjach typu INPA GALETO itd. (nigdy żadnego z tych programów nie używałem – tak że proszę od razu do mnie nie strzelać !! !)

To może jeszcze jedno pytanie konkretnie dotyczące T4 , czy bylibyście zainteresowani zdekodowaną transmisja pomiędzy T4 a dowolnym sterownikiem w dowolnym Roverku i dowolnym modułem ?? ?

A propo czasu to wiem że jest on kluczowym problemem w 99.9 % wykonywanych projektów 

Co do sugerowania … po to pytam aby częściowo wybadać zapotrzebowanie jakie obszary pracy T4 nie są wam jeszcze dobrze znane i powiedzmy nie „rozkminione” ?? ?

Pozdrawiam

„Kto pyta nie błądzi”

longer86 - Czw Mar 13, 2014 10:40

sail napisał/a:
Witam Panowie


Czytam wasze posty od pocztąku i kilka rzeczy nie rozumiem, mógłbym prosić o wytłumaczenie ?

1. Co to są kody ZCS ?
2. Co to jest BCU (Body Control Unit ?? ?) Czy to ogrania tylko T4 ?
3. Jakie wartości możemy ustawiać w tym BCU ?
4. Wnioskuje też że znacie się ze zlotów, czy orientujecie się może ile jest T4 w Polsce ?
5. Czy MG ZT i rover 75 CDTI 2.0 posiadaja dokladnie ten sam sterownik silnika ?
6. Moglibyście podesłać jego zdjecie, dane, lub numer lub numery....

Jeden z was napisal :
Cytat:
Gdyby mieć go na kilka dni do zabawy, można skopiować proces na INPE
..

Czy posiadacie odpowiednie "umiejętności" aby dane wysyłane z t4 przekuć na funkcjonalny software ? (nie przegladalem waszych innych postów - nie mam na to czasu, dlatego pytam wprost) ... być może mógłbym wam coś zasugerować...

Serdecznie Pozdrawiam


1.ZCS to tak jakby konfiguracja samochodu, dość dobrze opisana zdaje się na jednym z angielskich forów i prosto ją ogarnąć, problem natomiast jest z sumą kontrolną, ale to Marek już zdaje się ogarnął

2. BCU tak to Body control unit - moduł komfortu i ogarnia go tylko T4 jak do tej pory.

3. w BCU jest masa ustawień od rodzaju klimatyzacji, przez centralny zamek, szyby el. itd.

4. ja wiem o 2-3 T4 w Wielkopolsce PHJOWI w nowym miescie, wg strony klubowej zdaje się że jest też w poznaniu i byc może w komornikach w serwisie land rovera.

w Warszawie to Marek wie...

Dalej mi nie wiadomo ale to że ktoś ma T4 nie znaczy że potrafi z niego korzystać w 100%

5. jesli chodzi o R75 i MG ZT zasilany ON czyli CDT i CDTi to sterowniki maja różne numery ale to DDE 4.0 Bosch a dokładnie EDC15C4

idąc dalej zgłębiając wiedzę wszystkiego można się nauczyć ale pytając o przekucie T4 to własnie o to chodzi że T4 jest drogie w zakupie i przydała by się jakaś alternatywa

MaReK - Czw Mar 13, 2014 10:58

sail napisał/a:
1. W tym poście nie wspominacie do czego są kody ZCS, wspominacie że jest z nimi problem dlatego zapytałem…

W tym temacie może nie, ale jeśli wpiszesz ZCS w szukajkę googla na stronie na pewno znajdziesz. Kody ZCS nie są niczym nowym w ROVERze. To patent z BMW, bo 90% elektroniki z tego auta to BMW. Zawiera się w nich informacja o wyposażeniu auta. W R75 służy ona głównie T4 dla zorientowania się co ma udostępniać do konfiguracji, a czego nie.

sail napisał/a:
stwierdziłem że w wielu przypadkach też pytałeś wprost jak czegoś nie wiedziałeś… i jakoś nikt nie kwestionował po co to pytasz zamiast zgłębiać temat?

Owszem. Było tak, bo była posucha w postach na ten temat, na tym forum.
Teraz jest inaczej. Informacje są, tylko trzeba mieć czas i chęci żeby poszukać. Jeśli nie masz czasu na to, to na pewno nie będziesz mieć czasu na dalszy rozwój tego tematu w zakresie napisania softu, zbudowania interfejsu czy innych doświadczeń. Na PW i na e-mail piszą do mnie co jakiś czas podobni Tobie, obiecują gruszki na wierzbie, a sprowadza się to do tego, że potrzebują kilku informacji, które niby mają im w czymś pomóc, a i tak nie wiele z nimi mogą zrobić. Dlatego jestem już oszczędny w odpowiadaniu w takim temacie. Budowniczych softu było już kilkunastu, efekty są jakie widzisz. Gdyby ktoś zrobił fejs i program dla R75, mogłoby się to ładnie sprzedawać na całym świecie, ale... jak coś dobrze idzie i jest zarobek, natychmiast powstanie tego chiński klon i crack ;) Więc tu pojawiła się opcja zrobienia czegoś na elementach już dostępnych ale całość kodowania byłaby on-line. Kupujesz sesje kodowania dla auta (konkretnie jednego). Teraz kiedy dostęp do internetu jest nawet z kibla dworcowego, nie jest to żaden problem. Piszę tutaj tylko o kodowaniu, nie o diagnostyce.
Jednak to wszystko wymaga czasu, chęci i wiedzy... a znaleźć kogoś kto łączy w sobie te trzy warunki - trudno.
BCU - Body Control Unit - takie coś co w BMW występuje pod hasłem GM3, GM4, GM5 u nas GM6, ale pod to nie ma dostępnego gotowca dla EDIABASu, więc można tylko próbować czytać ROM, zmieniać wartości i zapisywać ponownie.

sail napisał/a:
3. Lakoniczna odpowiedź…

Lakoniczna, bo skoro wiesz, że z tym modułem nadal jest problem w komunikacji i identyfikacji, to wiesz, że nie mamy innej możliwości niż T4 na sprawdzenie ;)
Ale zakładając idee działania modułu, będzie taka sama jak w innych przypadkach.

sail napisał/a:
kluczowa jest lokalizacja i ilość T4… nie chciałbym tego wyjaśniać publicznie. Może na priv.

Nie ma nic do ukrycia raczej, no chyba, że chcesz komuś podpierniczyć ;)
T4 masz:

- okolice Poznania
- Warszawa (3)
- Ciechanów
- Wrocław
- Kraków (podobno)
- Trójmiasto (ale stoi i się kurzy podobno)

Nikt nie chce pożyczać i udostępniać nie tyle na konflikt interesów, co na możliwość uszkodzenia, a to droga bądź co bądź zabawka. Łączy w sobie wiele interfejsów i komunikacja odbywa się na różnym poziomie, różnymi metodami.

sail napisał/a:
No zdjęcie T4 to mi nie potrzebne, wiem jak wygląda,

A szkoda bo mam ;)

sail napisał/a:
ECU silnika konkretnie diesla, tylko mi nie pisz że są na forum – wiem że są , zdjęcia wsadów, PCB, poznaczone kości pamięci, epromy itd. Bardziej precyzyjnie czy macie gdzieś zestawienie sterowników i ewentualne porównanie pomiędzy R75 i MG ZT.

Gdybyś zapytał czy mamy rozpiskę adresacji tych sterowników, to bym zrozumiał.
A Ty pytasz o jakieś pierdoły ;)
Sterowników przy tunowaniu spotkałem 3 rodzaje. Inny od przedlifta, inny od polifta i jeszcze inny od przedlifta z automatem. Wbrew powszechnej opinii każdego dało się dotknąć Galletto. Wszystkie są BOSCH/SIEMENS. Różnica w adresacji oraz wartościach map. Różnica pomiędzy 115/131 i 136 - to mapa głównie. W poliftowym dochodzi czujnik zasysanego powietrza. Jest jeszcze kilka od LandRover TD4, chcociaż w manaulu występuje ten sam, co w poliftowym R75. MG/ZT nie ma znaczenia.

sail napisał/a:
Pytając o umiejętności miałem na myśli jakie są wasze doświadczenia z pisaniem oprogramowania, tworzenia softu, ewentualnie oprogramowywania układów embeded. Brawo użyłeś mojego ulubionego zwrotu „wyważać otwarte drzwi”…  - powiem tak nie koniecznie….

Mierne ;) Nikt tutaj sam nie porwie się na napisanie aplikacji od '0'. Może jedna lub dwie osoby. Ale muszą wiedzieć co mają pisać ;) Łatwiej ogarnąć pisanie skryptów pod INPA i Ediabas. Poza tym jest BMWScanner od PASoft i oprócz BCU/ECU ogarnia wszystko. INPA radzi sobie z slinkiem diesla i da się skomunikować z BCU na poziomie odczytania VINu ;) To trochę mało. Trzeba dorwać dokumentację na użycie odpowiedniego parametru z EDIABAS i można odczytać ROM. Mnie się nie udało, bo nie miałem czasu na poszukiwania :(

sail napisał/a:
), a dobrze by było wiedzieć co on konkretnie wysyła ? Czyż nie tak ?

W większości modułów działa jak INPA (bo to prawie INPA). Większość modułów odczytuje i zapisuje poprzez wrzucanie "gotowców" w określony obszary pamięci. To debil, ale może takim za dużo nie popsujesz - takie założenie mieli autorzy chyba ;)

sail napisał/a:
No chyb że wiecie już wszystko, i macie to zaimplementowane w waszych aplikacjach typu INPA GALETO itd. (nigdy żadnego z tych programów nie używałem – tak że proszę od razu do mnie nie strzelać !! !)

Wiemy coś. Większość tu piszemy. Nie o wszystkim i nie wprost, bo wiemy jak działają warsztaty. Z Twojej wiedzy korzystają i koszą ludzi ;)

sail napisał/a:
To może jeszcze jedno pytanie konkretnie dotyczące T4 , czy bylibyście zainteresowani zdekodowaną transmisja pomiędzy T4 a dowolnym sterownikiem w dowolnym Roverku i dowolnym modułem ?? ?

Napisz jaśniej co chcesz osiągnąć. W kwestii 80% modułów w aucie, ta transmisja jest zdekodowana, ale też można oprócz T4 te moduły ogarniać fejsami za 30-100 zł .

Cytat:
Co do sugerowania … po to pytam aby częściowo wybadać zapotrzebowanie jakie obszary pracy T4 nie są wam jeszcze dobrze znane i powiedzmy nie „rozkminione” ?? ?

90% użytkujących T4 nie ma bladego pojęcia co to jest i jak to działa ;)
10% Warszawa, Poznań mają i wiedzą więcej.

Reszta może się domyślać bo nikt do tego nei ma swobodnego dostępu.

Pozdrawiam,

[ Dodano: Czw Mar 13, 2014 10:55 ]
Za wolny byłem :) longer86 mnie uprzedził ;)

[ Dodano: Czw Mar 13, 2014 10:58 ]
longer86 napisał/a:
ZCS to tak jakby konfiguracja samochodu, dość dobrze opisana zdaje się na jednym z angielskich forów i prosto ją ogarnąć, problem natomiast jest z sumą kontrolną, ale to Marek już zdaje się ogarnął

Angielskie fora nie mają tego z kosmosu ;) To wszystko jest dostępne w oprogramowaniu od T4 ;) Sumy kontrolne są tylko na potrzeby T4 i chyba tylko po to, żeby wydębić kasę lub nie wprowadzać bzdur ;P Nie są trudne do obliczenia ale nie są mi już w tej chwili do niczego potrzebne :)

longer86 napisał/a:
T4 to własnie o to chodzi że T4 jest drogie w zakupie i przydała by się jakaś alternatywa

Alternatywa jest ;) Nawet kilka :)
Z czasem i BCU się podda ;)

longer86 - Czw Mar 13, 2014 11:49

MaReK napisał/a:
Za wolny byłem :) longer86 mnie uprzedził ;)

[ Dodano: Czw Mar 13, 2014 10:58 ]
longer86 napisał/a:
ZCS to tak jakby konfiguracja samochodu, dość dobrze opisana zdaje się na jednym z angielskich forów i prosto ją ogarnąć, problem natomiast jest z sumą kontrolną, ale to Marek już zdaje się ogarnął

Angielskie fora nie mają tego z kosmosu ;) To wszystko jest dostępne w oprogramowaniu od T4 ;) Sumy kontrolne są tylko na potrzeby T4 i chyba tylko po to, żeby wydębić kasę lub nie wprowadzać bzdur ;P Nie są trudne do obliczenia ale nie są mi już w tej chwili do niczego potrzebne :)

longer86 napisał/a:
T4 to własnie o to chodzi że T4 jest drogie w zakupie i przydała by się jakaś alternatywa

Alternatywa jest ;) Nawet kilka :)
Z czasem i BCU się podda ;)


akurat się wstrzeliłem, bo dawno takich długich postów nie czytałem
jest dostępne w oprog. od T4 . no tak aloe T4 widziałem 2 razy na oczy jak PHJOWI mi auto robił.

a na ang forum trafiłem najszybciej na rozkminkę w przystępnym języku.

wiem INPE mam ogarnięta, nie wywala błędu dziś dotarła przesyłka z galletto zdaje się, za tydzień wolny weekend więc będę mógł zgłębiać swoja ciekawość
:)

BCU nie ma alternatywy jeszcze a w dużej mierze tego brakuje, chciałbym dostać T4 w swoje amatorskie rączki i móc sie pobawić, a tymczasem zanim wjedzie Galletto to czekam już na graty do tylnego zawiasu bo ja do przodu a tyłek tańcuje na boki, amorki, tuleje, stabilizator. Przed przyjemnością najpierw brudna robota

sail - Czw Mar 13, 2014 13:06

Dziękuję

No troszeczkę juz mnie naprowadziliście, dziękuję za rozwinięcie wątków.
Trochę się ożywiło, odpowiedzi są już konkretniejsze (i bardzo mnie to cieszy ), rozumiem waszą powściągliwość w odpowiedziach bo wiem jak to jest z tą wiedzą… jak coś wiesz konkretnego to wszyscy by chcieli od razu się tym „sycić” a czasami trzeba ogrom czasu aby niektóre rzeczy zrozumieć i zgłębić… ale bez truizmów.

Powiem wam dlaczego o to wszystko pytam … Cztery lata temu nabyłem R600 w dieslu, z braku kasy, trochę na przekór, VW i Audi jakoś mnie obrzydzają ;) … no i ile się o ROVER’ach nasłuchałem o tych samochodach o problemach w komunikacji itd… nikt tego nie chciał „tknąć” .

Wtedy postanowiłem zbudować swój interfejs… były próby, próby i jeszcze raz próby , różne drogi i rozwiania , cały czas traktowałem to hobbystycznie, nikt przy tym mi nie pomagał i niestety trwało to 3 lata (wszystko z doskoku) ale obecnie mam urządzenie diagnostyczne stand-alone które jest w stanie zrobić diagnostykę, odczytać i skasować błędy i wykonać testy elementów.

Oprócz tego komunikuje się też z ABS’sem jest w stanie przeprowadzić testy funkcjonalne ABS. I nie musi kosztować kilkanaście tysięcy… tak na marginesie. Niestety jeszcze nie robi konfiguracji !! !.

Testowałem to na gamie samochodów które zawierają sterownik EDC 1.3.1 w różnych wersjach nie tylko z gupy Rovera. (BMW, Lancia, Alfa Romeo, Honda..)

Ale do czego zmierzam, obecnie poszukuję R75 lub ZT do kupna (tylko diesel), po to aby między innymi zająć się zrobieniem narzędzia diagnostycznego konkretnie do tego modelu, a pytam o T4 dlatego że mam patent jak wyciągnąć z niego transmisję ( i to bynajmniej nie w sposób gdzie ktoś go nam pożyczy do testów) – poszukuję tylko ludzi którzy chcieli by wziąć w tym udział. Rabunek z rozbojem też nie wchodzi w rachubę ;) tak na marginesie i ścisłości.

Co do wiedzy ludzi którzy używają T4 to domyślam się że bywa z tym różnie, (zasadniczo trzeba wiedzieć co się robi), na pewno znajdzie się takich mało. Tak na marginesie w Częstochowie też jest jeden w firmie "Mazpol".

Odnośnie (R75 / MG ZT) staram się uzupełniać wiedzę na bieżąco tym bardziej że temat jest dość świeży ( może tak R600 przestał być już rozwojowy a i sterownik przestał być już taką tajemnicą).

Co do ciebie Marku nie rozumiem dlaczego napisałeś:
Cytat:
Na PW i na e-mail piszą do mnie co jakiś czas podobni Tobie, obiecują gruszki na wierzbie


Nie przypominam sobie abym coś obiecywałem, ani na priv ani publicznie, powiedziałem tylko że mam pewien sposób i sugestie jak to zrobić… no chyba że masz jednego na własność (T4) wtedy mój pomysł mija się z celem bo wtedy jest to banalne.

Co do tych pierdół jak je nazywasz czyli różnic w sterownikach, już konkretnie mi odpowiedziałeś, na adresy danych umieszczanych w tych sterownikach jeszcze przyjdzie pora ale muszę zacząć się tym dopiero bawić.

Pytanie jeszcze do Marka, co w T4 jest jeszcze w szarej strefie tego czego inne aplikacje nie „ogarniają” ? (te pozostałe 20 %)

Ja całą tą dyskusję traktuję jako research "wywiad" stopień zorientowania się co już jest a czego brakuję i z czego ewentualnie korzystać jak już nabędę następnego roverka... teraz już wiem że jeżeli to będzie R75 lub ZT to w zasadzie będzie to ta sama rodzina sterowników czyli EDC15C4.

Pozdrawiam

MaReK - Czw Mar 13, 2014 15:12

sail napisał/a:
Ale do czego zmierzam, obecnie poszukuję R75 lub ZT do kupna (tylko diesel), po to aby między innymi zająć się zrobieniem narzędzia diagnostycznego konkretnie do tego modelu,

No to narzędzia i oprogramowania są ;) BMWScanner, INPA...

sail napisał/a:
Tak na marginesie w Częstochowie też jest jeden w firmie "Mazpol".

Oj. Nieaktualne już od lata zeszłego roku :)

sail napisał/a:
Odnośnie (R75 / MG ZT) staram się uzupełniać wiedzę na bieżąco tym bardziej że temat jest dość świeży ( może tak R600 przestał być już rozwojowy a i sterownik przestał być już taką tajemnicą).

R75/ZT też już nie są rozwojowe ;)
sail napisał/a:
Nie przypominam sobie abym coś obiecywałem, ani na priv ani publicznie, powiedziałem tylko że mam pewien sposób i sugestie jak to zrobić… no chyba że masz jednego na własność (T4) wtedy mój pomysł mija się z celem bo wtedy jest to banalne.

Ja T4 nie mam, nie potrzebuję go do niczego w sumie. Jeśli już bardzo jest mi potrzebna zmiana w konfiguracji auta, to wtedy jest Mariusz418 z BritishCars.pl :) On ma T4.

Nie pisałem o Tobie, ale piałem o takich jak Ty, podobnych. Zapaleńcy, twierdzą, że robią urządzenia, że mogą napisać soft, tylko trzeba im zrobić milion operacji i zabiegów, a przy okazji jeszcze kilka info wyciągnąć na temat jak to jest zrobione? ;) Po czym temat się urywa ;)

A nam w sumie został do rozpracowania BCU. Miałem gdzieś logi z T4 i interfejsu, co robi.
Chyba, że chcesz skanować protokół wpinając się pomiędzy T4 a OBD. Tyle, że T4 nie ogarnia w pełni tego BCU. On ma kilka opcji, a głowę daję, że w naszym BCU można robić wiele rzeczy. No i ważna rzecz, BCU w naszych autach różnią się wersją HARDWARE prócz tego, że są LOW i HIGH.

sail - Pią Mar 14, 2014 21:49

Co do BCU czy jakiegokolwiek innego sterownika to najprościej jest zacząć od przechwycenia protokołu komunikacyjnego pomiędzy danym ECU a urządzeniem diagnostycznym.
Metod jest co najmniej kilka, pytanie tylko czy ktoś kto diagnozuje wam samochód jest tego świadomy czy nie ;)

Zabawa później z samym protokołem to już inna bajka, tu są potrzebne konkrety i dla wielu może to być już koniec przygody w tym temacie jeżeli nie mają odpowiedniej wiedzy. Bo jak powiedziałeś:

Cytat:
znaleźć kogoś kto łączy w sobie te trzy warunki – trudno .


I abyś dobrze mnie zrozumiał – w żaden sposób nie miałem na celu aby wyciągać od was jakiekolwiek detale techniczne na temat tego co i jak robicie.

A co do zapaleńców którzy coś tam obiecują i coś tam robią, nadal nie mogę zrozumieć dlaczego usilnie mnie do nich przyrównujesz – przecież nic o mnie nie wiesz ;) (Bez urazy)

A czy ktoś inny buduje jakieś urządzenia to jego sprawa, ja już swoje zrobiłem (i to niejedno w tym temacie) bez niczyjej pomocy, i większość tego co osiągnąłem zawdzięczam tylko i wyłącznie własnej inwencji i doświadczeniu. Dlatego też tak rozbawiłeś mnie wcześniej kiedy pisałeś o „wywarzaniu otwartych drzwi”, ponieważ doskonale zdaje sobie sprawę kiedy jest celowość robienia czegoś a kiedy nie.

A co do tematu rewers engineering’u to doskonale zdaję sobie sprawę że nikt nie odsłoni tutaj wszystkich kart na swój temat, jeszcze tym bardziej na forum publicznym . (z całym szacunkiem)

Widzisz przez dwa dni odrobiłem już trochę lekcji na temat R75/ZT i już jestem dużo dalej niż byłem… Podziałaliście jak zapalnik., serdecznie dzięki…

Co do BCU i zbudowania mapy konfiguracji jest to możliwe, tym bardziej jeżeli masz tak ułatwiony dostęp do T4. Zgrać protokół, zrobić swój emulator, i poprzez podgrywanie obszaru pamięci lub epromu sprawdzać co logują błędy a co nie. Często sterowniki mają taką funkcjonalność która pozwala sprawdzać dany element jeżeli jest skonfigurowany a nie podłączony.

Ale to nie wszystko, najlepiej jest zabudować sobie wszystko poza samochodem i podsłuchiwać oraz obserwować co się dzieje. Nie będzie tanio ale wtedy mamy pewność że nie udupimy sobie samochodu. Dużym ułatwieniem jest też możliwość porównania kilku ze-skanowanych map z konkretnymi konfiguracjami , wtedy jest łatwiej porównywać mapy , z wartościami faktycznie funkcjonalnymi w danym samochodzie.

Dlatego kluczowe było dla mnie pytanie wcześniejsze, czy znacie lokację wszystkich T4 w Polsce ? (założyłem wcześniej że tylko ono jest w stanie to zrobić) bo można tak ugryźć ten temat, że każdy mógłby mieć mały udział w tym, aby przyczynić się do rozkodowania danych modułów (nie myślałem konkretnie o BCU bo jeszcze dwa dni temu nie wiedziałem że aż taka część funkcjonalność T4 można uzyskać programem INPA w zakresie R75 ). No ale cóż to jest nadal temat otwarty… (oby nikt opacznie nie odebrał tego jako wcześniej wspomniane urywanie tematu ;)


Do tego wszystkiego potrzebne są jeszcze narzędzia, które pozwolą na co nieco, ale to zapewne wiecie, programatory, interfejsy, logerry K-Lina, CAN’a, ecu do testów itd. I w chust wolnego czasu…i chęci…

Serdecznie pozdrawiam i jakkolwiek dziękuje za rozświetlenie niektórych tematów…

P.S. A o T4 w Mazpol to nie wiedziałem że już go tam nie ma ;) Ale to już inna historia.... ciekawe w jaki sposób sie go pozbyli i dlaczego ?

MaReK - Sob Mar 15, 2014 01:55

Qrew mać ;) Tyle się napisałem, wygasła sesja i ... :P
Drugi raz mi się nie chce wszystkiego pisać więc tylko najważniejsze:

sail napisał/a:
I abyś dobrze mnie zrozumiał – w żaden sposób nie miałem na celu aby wyciągać od was jakiekolwiek detale techniczne na temat tego co i jak robicie.

ja się chętnie podzielę, jeśli tylko będzie w tym jakaś korzyść dla nasz wszystkich.

sail napisał/a:
Zabawa później z samym protokołem to już inna bajka, tu są potrzebne konkrety i dla wielu może to być już koniec przygody w tym temacie jeżeli nie mają odpowiedniej wiedzy. Bo jak powiedziałeś:

Na tym forum, śmiem zaryzykować twierdzenie, że nie ma nikogo, kto miałby taką wiedzę. Jest kilka osób, które wiedzą o co chodzi i starają się działać na własną rękę. Myślę jednak, że nikt nie skanował protokołów.

sail napisał/a:
A co do zapaleńców którzy coś tam obiecują i coś tam robią, nadal nie mogę zrozumieć dlaczego usilnie mnie do nich przyrównujesz – przecież nic o mnie nie wiesz ;) (Bez urazy)

Oczywiście, że nic o Tobie nie wiem. Ale zaczyna się tak samo jak z innymi ;) Tyle, że Ty zrobiłeś to publicznie... więc może jednak nie jest tak, jak oceniam ;) Bądź niczym Mojżesz i przeprowadź posiadaczy R75/ZT przez wielkie wody diagnostyki i programowania ;)

sail napisał/a:
A co do tematu rewers engineering’u to doskonale zdaję sobie sprawę że nikt nie odsłoni tutaj wszystkich kart na swój temat, jeszcze tym bardziej na forum publicznym . (z całym szacunkiem)

Na tym forum wiele informacji jest zawartych. Wystarczy dobrze poszukać, zrozumieć i chcieć się w to bawić. Jest kilka osób tutaj, które potrafią z tej wiedzy korzystać i ją zgłębiać. Reszta ma to w dupie i albo skorzysta z pomocy kogoś kto już to wszystko wie, albo musiałby mieć fejs za 99 zł + pełne oprogramowanie oparte o klilokolgię ;)


sail napisał/a:
Widzisz przez dwa dni odrobiłem już trochę lekcji na temat R75/ZT i już jestem dużo dalej niż byłem… Podziałaliście jak zapalnik., serdecznie dzięki…

Abyś za wcześnie nie ... wybuchł ;)

sail napisał/a:
Co do BCU i zbudowania mapy konfiguracji jest to możliwe, tym bardziej jeżeli masz tak ułatwiony dostęp do T4. Zgrać protokół, zrobić swój emulator, i poprzez podgrywanie obszaru pamięci lub epromu sprawdzać co logują błędy a co nie. Często sterowniki mają taką funkcjonalność która pozwala sprawdzać dany element jeżeli jest skonfigurowany a nie podłączony.

Nie wiem co Ty piszesz... nic nie rozumiem ;) Może to prze późną porę ;)
Ja mam dostęp do T4 dzięki uprzejmości Mariusz418 z BritishCars.pl.
Z tym że kopiowanie T4 mija się z celem. To debil jak już wspomniałem.
Nie zrobi nic poza to, co kazali mu autorzy.

Pozdrawiam,

longer86 - Sob Mar 15, 2014 11:17

ale jak będzie wiadomo jak ugryźć komunikację z BCU na zasadzie T4 to dalsza zabawa będzie już prostsza, ja jak T4 debil nie jestem ;) ale nie mam też takiej wiedzy żeby to rozgryźć, tak wnioskując z poprzednich odpowiedzi rozumiem że udało się zgrać zawartość BCU? czy np na zasadzie różnic w oprogramowaniu przykładowo szyby na tył właczone / wylączone i zgrywając w obu przypadkach zawartośc BCU jesteśmy w stanie wychwycic gzie pojawiają się różne wartości?

to tak na chłopski rozum.

przy okazji otrzymałem galletto i mam już na lapku 512 KB zgrany ECU :D i projekt z winolsa z opisanymi 6 mapami. tyle udało mi się zrozumieć do tej pory

MaReK - Sob Mar 15, 2014 13:06

longer86 napisał/a:
ale jak będzie wiadomo jak ugryźć komunikację z BCU na zasadzie T4 to dalsza zabawa będzie już prostsza

Kopiowanie odbywa się metodą mi nie znaną. Nie ma jej w logach EDIABASu.
Konfigurowanie natomiast odbywa się blokowo. Ale nie zmienia jednej opcji, tylko wali po blokach. Dlatego nazywam go debilem. Z resztą tak jest nie tylko z BCU, a każdym innym modułem.

longer86 napisał/a:
i projekt z winolsa z opisanymi 6 mapami. tyle udało mi się zrozumieć do tej pory

W sterownikach naszych R nie ma specjalnej filozofi. W sumie musisz dotknąć 8-9 map i tuning gotowy ;) Ale już biorąc Octavie 2011 rok... jest co robić ;)

longer86 - Sob Mar 15, 2014 14:31

heh octavia 2011 fajnie było by mieć :D ale jest R75 i zagości zdaje się dłużej,

Pozostaje mi dalej zgłębiać temat ;) i nic nie zepsuć

MaReK - Sob Mar 15, 2014 15:53

Co masz zepsuć. Aby tylko komunikacja szła dobrze, to nic nie popsujesz ;)
Weź sobie zassij mapę z chomika i zobacz czego chlopaki dotykają.
Potem na chiptuners.org szukaj informacji na temat adresacji map naszego sterownika.
Będzie kołomyja, ale parę szczegółów znajdziesz. Najważniejsze żebyś powietrze z paliwem dobrze zgrał, to nie będzie kopcić ;) Możesz też poszukać opcji pozbycia się problemu z czujnikiem położenia wałka :) Ja to miałem, gdzieś zgubiłem, a teraz nie chce mi się szukać ;)
Mapa była z osiami stopni C. oraz obrotami silnika.

Jest też w sieci gdzieś PDF z opisem map do seata leona ;) Jest tak fajnie opisany, że dzieciak 12 lat by ogarnął temat ;) Na jego podstawie, też możesz się szkolić. Ale jak już masz 6 map opisanych, to nie wiele Ci do szczęścia pozostało. Chyba, że znajdziesz pełną dokumentację do tego sterownika - no to będziesz boski jak Twardowski :)

Ps.
Co z tymi szybami ;) ?

longer86 - Sob Mar 15, 2014 23:26

mapkę niby oryginalna zassałem z chiptuners.org i mapy różniły się od mojej oryginalnej.

na chiptuners adresacja map do mojego sterownika jest aż w jednym temacie i to mało co zawiera, pokrywa sie z tym czego się nauczyłem i jak nie popełnilem błędu to sam już cos tam dopisałem.

co do powietrza z paliwem to znalazłem mapę wtrysku uzależniona od MAF a wiec to powinno ograniczyć dymki.
mam też wartość max doładowania wynoszącą 2250 pytanie tylko czy nasze turbinki mają jakąs regulacje doładowania własnie ze sterownika czy tylko jakoś mechanicznie jest to ustalone.

bo teoretycznie znalazłem mapę doladowania i jest tam odrobina zapasu do podanej wyżej wartości

map z temperatura jest kilka, ale znalazłem mape rozruchową z zakresem temp. od -30 do 100 i wartościami wtrysku
rozkminię dalej ;)

doszkalam sie z YT tam gośc opisuje dokładnie mapy w winols fakt że z jakiegoś vag ale wartości są podobne ;)

przydalo by sie gotowe rozwiązanie, ale z nauki więcej zostaje :D


co do szyb to przyszły weekend mam raczej wolny i moge podziałać jak czas styknie bo jak wspominałem wymieniam tuleje i graty tylnego zawieszenia bo mi tył tańcuje na dziurach.

małe OT.
jak robisz alternator i potrzebujesz szczotki to moge wysłać za friko komplet bo mam nowe nieśmigane

sail - Nie Mar 16, 2014 00:12

Cytat:
"ale jak będzie wiadomo jak ugryźć komunikację z BCU na zasadzie T4 to dalsza zabawa będzie już prostsza”


Dokładnie Longer86, to usiłuje wam podpowiedzieć, zacznijcie od skopiowania komunikacji T4 ze sterownikiem BCU, i to najlepiej w postaci RAW, nie żadne logi z ediabasa czy coś co wypluwa wam interpreter innych programów diagnostycznych, tylko fizycznie to co leci na linii K i L. (np. jakiś analizator stanów plus dopasowanie, lub dedykowany loger do K-line).
(Jeżeli jesteście zainteresowani logerem pisać na priv wyjaśnie o co chodzi.)

Rovery 75/ZT mają całą diagnostykę opartą na interfejsie K-Line, wszystkie linie sterowników EDC, ABS, Airbag, BCU i inne duperele (jeszcze czytam ;) są podpięte pod nie.
Konkretnie dwie linie K i L, czasami różnie jest rozwiązana inicjalizacja, wykorzystuje albo linię K albo L , czasami dwie naraz, ale tu dochodzą jeszcze kombinacje z inicjalizacją ale to nie jest na razie ważne.

Można się tylko cieszyć że do diagnostyki nie służy jeszcze magistrala CAN, bynajmniej moje źródła wiedzy to potwierdzają.

Zakładam teraz że skoro T4 komunikuje się z BCU i przeprowadza na nim operacje read/write, to musi się z nim łączyć bezpośrednio albo pośrednio wykorzystując jakiś getway, lub inny sterownik, dlatego najlepiej zgrać całą komunikację. Przy konfiguracji T4 można przecież popróbować kilka różnych opcji włączania i wyłączania komponentów…i wszystko logować. Jeżeli Marek ma dostęp do T4 dzięki uprzejmości, może to spróbować zrobić. Wtedy dla danej wersji hardware’u i softu może wytypowac obszary w których są aktywowane dane rzeczy.

Później obserwując co poleciało możesz, rozkminić jak wygląda inicjalizacja BCU, jak wyglada zapis i odczyt po serwisach, może będzie dało się to podciągnąć pod jakąś normę i będzie prościej. Obserwując cały proces jak robi to T4 od początku do końca będzie łatwiej wam to ugryźć.

Oczywiście możecie się spodziewać problemów typu security Access czy sumy kontrolne, ale to jest wliczone w ryzyko…(i czasem może być nie do przeskoczenia ;(
No i oczywiście pozostaje grzebanie w mapie flasha i konfiguracjach (ale przerzuciłem kilka waszych postów i widzę że z tym sobie radzicie, konkretnie marek, harryvip i paru innych).

Do longer86 Mnie się nic nie udało skopiować w temacie R75 (widzisz kiedy włączyłem się do dyskusji - no i nie mam 75 ), Marek wspominał o logach z ediabasa ale ja nawet nie wiem co to jest. Wiem tylko że oprogramowanie T4 ma coś takiego pamiętam bo kiedyś instalowałem sam soft i coś tam takiego było, nawet udał się go uruchomić no ale wiadomo bez interfejsu to sobie można… nadmuchać, jakkolwiek ja wychodzę z założenia że najprościej czytać to z najniższego poziomu (tzn. transmisję ) wtedy nic nie pomijasz.

Pozdrawiam

...i nie jestem Mojżeszem ...

HarryVip - Nie Mar 16, 2014 10:15

Tak sobie czytam kolego Twoje wypowiedzi i nie mogę oprzeć się wrażeniu, że piszesz o rzeczach raczej oczywistych, w sposób najbardziej ogólny z możliwych i w sumie niewiele z owych wypowiedzi wynika pożytku i wiedzy. Chociaż, momentami obiecujesz (tak to przynajmniej ja odbieram) coś,
sail napisał/a:
To może jeszcze jedno pytanie konkretnie dotyczące T4 , czy bylibyście zainteresowani zdekodowaną transmisja pomiędzy T4 a dowolnym sterownikiem w dowolnym Roverku i dowolnym modułem ?? ?

co według mnie jest daleko poza Twoim zasięgiem. Popraw mnie, jeśli się mylę, ale w pierwszej chwili liczyłem na rozwiązanie kwestii, o której pisałeś w cytowanym powyżej fragmencie...
sail napisał/a:
Dokładnie Longer86, to usiłuje wam podpowiedzieć, zacznijcie od skopiowania komunikacji T4 ze sterownikiem BCU, i to najlepiej w postaci RAW, nie żadne logi z ediabasa czy coś co wypluwa wam interpreter innych programów diagnostycznych, tylko fizycznie to co leci na linii K i L. (np. jakiś analizator stanów plus dopasowanie, lub dedykowany loger do K-line).
(Jeżeli jesteście zainteresowani logerem pisać na priv wyjaśnie o co chodzi.)

Dlaczego na priv? Rzuć trochę światła na cały Ciemnogród, a nie oświecaj tylko wybranych. :mrgreen:
To co usiłujesz nam podpowiedzieć, wiemy już od dawna. Poza tym nie sądzę, aby sniffer czy logger był złotym środkiem. Przechwycenie transmisji w warstwie sprzętu jest oczywiście możliwe, ale celowe będzie tylko jeśli da się zdekodować przesyłane dane. Póki co, nie wiemy (przynajmniej ja nie wiem) jak się owo kodowanie odbywa. Czy podczas nawiązywania połączenia urządzenia negocjują parametry transmisji, przede wszystkim np. wspólny klucz używany w trakcie dalszej komunikacji, za każdym razem inny, czy też każde urządzenie ma własny unikalny klucz powiązany np. z VINem, czy też kodowanie odbywa się w jeszcze inny sposób. Oczywiście można wpiąć w linię sniffera, odpalić zadaną sekwencję zmian wykonanych przez T4 np. w BCU w kilku Roverkach, przechwycić dane, porównać je etc. Tylko który z właścicieli T4 się na to zgodzi to raz, a dwa - co będzie jak w różnych autach dane będą się różniły? Jeśli potrafisz zdekodować transmisję, pisz otwarcie. W przeciwnym wypadku Twoje rady - delikatnie rzecz ujmując - nie są tak bezcenne, jak Ci się wydaje. :razz:
sail napisał/a:
...i nie jestem Mojżeszem ...

To też już wiemy. :mrgreen:

MaReK - Nie Mar 16, 2014 16:42

sail napisał/a:
Dokładnie Longer86, to usiłuje wam podpowiedzieć,

My doskonale rozumiemy, co chcesz nam przekazać ;)

sail napisał/a:
T4 ze sterownikiem BCU, i to najlepiej w postaci RAW, nie żadne logi z ediabasa czy coś co wypluwa wam interpreter innych programów diagnostycznych, tylko fizycznie to co leci na linii K i L. (np. jakiś analizator stanów plus dopasowanie, lub dedykowany loger do K-line).
(Jeżeli jesteście zainteresowani logerem pisać na priv wyjaśnie o co chodzi.)

Podsłuchując interfejs "port monitorem" widzimy tylko to, co wpada nam do interfejsu. Nigdy tego nie próbowałem, tak samo jak nie próbowałem skanowania w czasie rzeczywistym magistrali K. Dodatkowo zanim zaczniemy podsłuchiwanie T4 musimy wiedzieć, że on jest połączony z komputerem nie USB a po LANie. Dlatego, trzeba mieć swój komputer do T4 (ja mam), bo nikt nie zgodzi się żeby instalować mu gówna wszelkiego rodzaju do podsłuchu i nie daj Bóg coś się wysypie następnego dnia podczas istotnej diagnostyki klienta serwisu.

Kiedy ja podsłuchiwałem protokół TCP/IP leciała tam taka sieka, że trudno było się połapać ;)
Za to log z EDIABASu był sensowny. Brakuje tylko jednego elementu układanki - dokumentacji do użycia instrukcji EDIABAS do odczytu/zapisu ROMu. Właściwie to się odbywa na zasadzie działania NCSExperta, problem w tym, że to oprogramowanie jak wiele innych musi poprawnie zidentyfikować moduł diagnozowany. I tutaj kółko się zamyka, bo nie mamy wsparcia dla GM6 ;)

Z mojej wiedzy wynika, że coś takiego jak checksum wrzucanego romu nie istnieje na poziomie sterownika. Security Access jak najbardziej. Jednak T4 jak i INPA w zestawach instrukcji serwera EDIABAS potrafi włączyć acces dla zapisu/odczytu/diagnostyki.

sail napisał/a:
No i oczywiście pozostaje grzebanie w mapie flasha i konfiguracjach (ale przerzuciłem kilka waszych postów i widzę że z tym sobie radzicie, konkretnie marek, harryvip i paru innych).

Z tym sobie radzimy, bo mamy pewny sposób i 100% pewność, że dane które odczytaliśmy pochodzą z tego moduły o którym myślimy ;) W przypadku BCU tak nie jest ;)

sail napisał/a:
Wiem tylko że oprogramowanie T4 ma coś takiego pamiętam bo kiedyś instalowałem sam soft i coś tam takiego było, nawet udał się go uruchomić no ale wiadomo bez interfejsu to sobie można… nadmuchać, jakkolwiek ja wychodzę z założenia że najprościej czytać to z najniższego poziomu (tzn. transmisję ) wtedy nic nie pomijasz.

Jeżeli ktoś wie jak i potrafi "scrackować" soft od T4 to może śmiało odpalić T4 na kablu od INPA. Większość rzeczy nie będzie śmigać, bo T4 to połączenie wielu różnych interefejsów, ale dostęp do BCU byłby. Problem w tym, że T4 sprawdza sobie kabel którym jest podłączony do auta. Jeśli go nie znajdzie nie da nam popracować. Kiedyś Vmatas próbował to obejść. Ja też na plikach i instrukcjach od niego otrzymanych, ale... niestety to się nie powiodło.

I rzecz najważniejsza ;) Zabawa z BCU jest karkołomna :)
Może się w to bawić ktoś, kto ma skopiowany tenże moduł i zamknięty w szafie ;)
W przypadku uwalenia go, musimy kupować sobie zestaw drugi z kluczykami, bo nie otworzymy zdalnie auta.

Także jeśli jest tu taki cwaniak, albo ktoś zna takiego "hakiera" co potrafi debugować działający w czasie rzeczywistym skrypt, a potem jeszcze napisać do niego "pacza", to właściwie nasze problemy już teraz mogą się skończyć :)

Pozdrówki,

sail - Nie Mar 16, 2014 23:51

Ok, zapytam inaczej, konkretniej, jeżeli każdy z was miałby możliwość nagrania sobie transmisji protokołu pomiędzy swoim samochodem a T4, to przydało by wam się to do czegoś do dalszego rozwoju narzędzi diagnostyczno-komunikacyjno-konfiguracyjnych ? tak/nie

Następne pytanie, jeżeli mielibyście „pozgrywane” różne sesje komunikacyjne z różnymi sterownikami czy to BCU czy innymi, to moglibyście wykorzystać to do udoskonalania wspomnianych wcześniej brakujących 20 % funkcjonalności T4 które obecnie nie jest niczym obsługiwane ? (miedzy innymi słynne BCU) tak/nie

Do HarryVip, co do dekodowania transmisji, nikt rozsądny ci nigdy nie odpowie że potrafi zdekodować transmisję której nigdy nie widział.
Często po gołych danych (skanowanym K-Linie ) można określić rodzaj inicjalizacji, typ użytego protokołu, określić timingi transmisji, ilość wykorzystywanych linii, długość słów). Równie dobrze można być nadal „w ciemnej dupie” i mieć bezużyteczny ciąg bajtów… Jednak w wielu przypadkach może to być doskonały punkt wyjścia do zbudowania wszystkiego od podstaw… ale musi być dokonany ten pierwszy krok.

Ja też koledzy nie uważam się za alfę i omegę ale staram się wam pomóc… podsunąć rozwiązanie które kilka razy wykorzystałem sam , przy budowie narzędzi diagnostycznych.
Powiem tak dla moich potrzeb sprawdziło się to w 100%, a czy sprawdzi się dla waszych… tego już nie mogę zagwarantować…to będzie zależało od was samych.
Może sie przyda ...może nie ... taka inwencja...

Dzisiaj zassałem sobie REAVE do 75 i ZT, w dziale ze schematami znalazłem wtyczkę diagnostyczną, widzę że jest wykorzystany na pinie 7 przewód K-Line, nie widzę L-Line na 15 pinie tylko na 8 razem z ABS i ”’instrument pack”, (czego moja dokumentacja nie mówi)… no i BCU nie ma dedykowanej lini diagnostycznej tylko łączy sie z resztą po K-BUS.

Przy okazji dowiedziałem się jeszcze o K-BUS, już podstawowe dokumenty o niej wygrzebałem (powiem szczerze że wcześniej się z nią nie spotkałem), ale w sumie podbierając się dokumentacji do BMW działa ona na stałej prędkości 9,6 kbps, to ewentualnie upraszcza sprawę jeżeli kiedykolwiek była by potrzebna, no i jest zgodna z ISO9141.

Do Marka - aplikacje T4 kiedyś instalowałem, ale z racji że nie posiadałem płytek do R600 (wtedy to mi było potrzebne) tylko właśnie do MG dałem sobie z nią spokój. Pamiętam faktycznie że dopisywała cos do autostartu i po uruchomieniu systemu permanentnie odpalała aplikację T4 bez możliwości przełączania się do windowsa, później wybierało się płytę i kropka, można było sobie poskakać po menu i nic więcej.

Co do ediabasa muszę uzupełnić wiedzę (myślę że temat spokojnie do zrozumienia).

No jeszcze jedno na http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001617 znalazłem 36 rodzajów BCU, to na pewno komplikuje sprawę ;( zdaję sobie z tego sprawę.

I jeszcze jedno do HarryVip wcale nie uważam że moje rady są bezcenne, ale masz rację że coś wam chcę zaoferować, nie mogę bezpośrednio chlapnąć tego otwarcie na forum, bo godzi to w pewien konflikt interesów.

A tak troszeczkę was prowokuję a przy okazji poznaję kto jest kto. Uwierzcie mi nigdy wcześniej nie buszowałem po sekcji i tematach R75, nie były w kręgu moich zainteresowań.
Teraz rozglądam się za R75/ZT i dlatego tu trafiłem, a że widzę u was bardziej zaawansowaną diagnostykę (no bo i samochody nowsze) to się włączyłem w dyskusję… o tyle… może dowiem się coś nowego.

Idę spać i serdecznie pozdrawiam